Vasta rakennettu talo, etelänmatkoja, euroopan matkoja
2 autoa.... ja ostaa ruokaa Visalla. Mitä tämä kertoo ihmisestä?
Kommentit (107)
siitä että ostaa ruuat luotolle ja köyhä maksaa käteisellä?
VISALLA! Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää??
ap
Mutta MITÄ H...IÄ SITTEN?!?!?!?!
En ymmärrä nyt tuota sun pointtias ollenkaan!
En ensinnäkään sitä, että mikä siinä nyt sitten on niin paheksuttavaa?
Miksi asia ihmetyttää?
Mitä ihmettä asia sulle kuuluu, ja jos se mietityttää, niin miksi ihmeessä et kysy sitä ystävältäsi? Täältä tuskin saat vastausta ihmettelyllesi.
Siis eihän se mitään ihmisestä kerro, tuo visalla maksaminen. Ei edes taloudellisesta tilanteesta. Joillakin on tapana maksaa niin, tai vain menee ne debetit ja kreditit sekaisin, tai sitten jahdataan niitä tarjouksia (jotka siis ovat ihan huomattavia ja koskevat hinnakkaita tuotteita).
Mulla on kyllä ihan yks hailee, millä mun ystävät ruokansa maksavat. Pääasia, että saavat sen maksettua! Jos ei, niin voivat kyllä silloin tulla meille syömään.
Eri asia olisi ja suurempi taivastelun asia, jos ruokaostokset maksettaisiin pikavipeillä.
Ovat kaikki maksuvälineitä. Ei kai kenenkään ole pakko käyttää jotain tiettyä, mutta jos haluaa ja on todennut sen omalle rahankäytölleen sopivaksi?
Ap haluaa käyttää käteistä, hyvä niin. Ap:n ystävä haluaa käyttää visaa, ihan yhtä hyvä sekin. Kummastakaan tavasta ei voi tehdä suurempaa päätelmää varallisuudesta tai kyvykkyydestä käyttää rahaa, lähinnä se kertoo siitä, mikä maksuväline eniten miellyttää.
Itse käytän kahta eri luottokorttia, toista päivittäisiin ruoka-ostoksiin ja toista vaatteisiin ja muuhun käyttötavaraan. Ostokset voi maksaa pois vaikka heti, jos niin haluaa, ja kortin tiliotteeseen on koottu näppärästi ja havainnollisesti kuukauden kulut. Toimii minulle.
Eiköhön ole aika tavallista elämää. Kukin tyylillään. Eikähän tuo ole sinulta pois, jos jotkut nauttivat elämästään noin.
olet vain kateellinen, ei se ole sulta pois juttua.
Ihmettelin täällä ääneen kun ystäväni tekee aina näin ja sanikin monia vastauskia ja nyt ymmärrän ystävääni enemmän ettei he ehkä olekkaan taloudellisissa vaikeuksissa vaikka ostaa ruokaa luotolle.
itse ihmettelen koko elämän velaksi elämistä, asunto-auto yms. muut lainat ja siihen päälle ostaa luotolle ruokaa. Anteeksi jos tuntui minusta, velattomasta ja luottokortittomasta omituiselle.
ap
miksi pitää joka ketjuun nokkansa tunkea. Ja ap:tä ihmettelen edelleen, mutta ehkä se sitten on normaalia, jos ei kerran luottokorttia omista eikä sen eduista ymmärrä..
T: Ei täysin suomalainen (kielipoliisille tiedoksi), pääomatuloilla tienaava kotiäiti
hänen miehensä maksaa aina Visa-laskun. Visalla maksetaan perheen yhteiset menot. Vaimolla ei juurikaan tuloja.
ei huolta huomisesta :-)
Mutta mitäpä sinä muiden asioista huolit?
ja käydät ulkomailla monta kertaa vuodessa. Ja maksaa melkein kaiken luottokortilla.
Miehellä isot tulot ja kai se korttikin oli joku sellainen, millä saa pisteitä ja saavat lentoja sitten halvemmalla tms.
Mutta kaikki laskut menevät siis miehen tililtä. Helpompaa kuulemma näin kuin alkaa siirrellä miehen tililtä rahaa siskoni tilille.
Pitääpä kertoa siskolle, että häntä pidetään varmaan köyhänä ja naapurit ihmettelee, miten heillä on varaa matkustaa, vaikka sisko raukka joutuu ruoatkin ostamaan visalla.
Ainoastaan hänen elämänsä ulkoisista puitteista, jos edes niistä.
sen, että ap on helvetin kateellisen oloinen ihminen.
kuin että on hyvätuloinen tai jostakin muusta syystä suhteellisen varakas.
Paitsi ettei osteta visalla ruokaa, tosin ei sekään ihmeellistä ole. Sen visan voi sitten maksaa aina loppukuusta kerralla pois.
mutta todellisuudessa rahat on mun miehen.
Olen ns miljonäärivaimo:) Elämä on ihanaa!
vielä bonuksia visalla tehtyjen ostosten mukaan. Järkevää taloudenhoitoa siis siltä osin. Muuten vissiin hyvätuloinen ja mahd vähän pesämunaakin omaava perhe,
Eikö ole rahaa ruokaan kun muut puitteet on niin hulppeat?
ap
mutta en mää luotolla osta mitään
toisen tulot on n. 1800e kk käteen ja toisen 1000e kk käteen.
Miten voivat elää näin?
Ap
miksi maksetaan visalla, eikä niillä ole mitään tekemistä varakkuuden kanssa:
-VISALLA OSTAESSA KERTYY ETUJA: kun ostaa op-visalla, ja kortissa on myös plussaominaisuus, saa luotolla ostajat erinäisiä etuja k-kaupoista, sellaisia etuja, jotka ovat vain tarjolla visalla ostajille
-VAHINKO:esim. mun mies ei millä muista, kumpi on pankki ja kumppi luoton puoli, debet vai credit
-PERHEEN TAPA: esim. meidän varakas ystäväperhe ostaa ruokaostokset aina visalla, sitten maksavat ne kk:n lopussa tietyltä tililtä. Heidän mielestään tämä on erittäin hyvä käytäntö.
Tässä joitakin syitä.
Mutta edelleen sanoisin, että ap on voinut myös erehtyä. Esim. mun ystävä voi helposti luulla maksutilanteessa, että maksan visalla, vaikka maksankin pankkikortilla. Kun on se visa ominaisuus pankkikortissa, siinä lukee isosti VISA ja voi näin kuvitella, että se on luottokortti eikä pankkikortti. Todellisuudessa siinä on molemmat ominaisuudet. Sitä kun tietyissä kauppoissa on se kortin lukija, johon kortti työnnetään heti laskun summan kuultua ja itse siitä sitten valitaan, miten maksetaan. Voi toki kaveri luulla, että siinä rouva visaa vaan vinguttaa. Mikä ei siis mun käsityksen mukaan ole mitenkään köyhälistön merkki...