Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta rakennettu talo, etelänmatkoja, euroopan matkoja

Vierailija
08.11.2010 |

2 autoa.... ja ostaa ruokaa Visalla. Mitä tämä kertoo ihmisestä?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kukaan ei vielä tässä keskustelussa ole tuonut esiin. Esimerkiksi tilanteessa, jossa vaikkapa lentoyhtiö menee konkurssiin, tappio jo maksetusta matkasta menee luottokorttiyhtiölle eikä matkan ostajalle! Sama juttu ihan minkä tahansa jo maksetun palvelun suhteen.

Vierailija
42/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo sen takia jos sairastuu. Monissa kaukomaissa ei suomalainen matkavakuutus kelpaa sellaisenaan, vaan korvausta haetaan vasta suomessa. Kustannukset on siis maksettava itse siellä paikan päällä. Ja voin kokemuksesta sanoa, että sairastaminen ulkomailla ei ole halpaa. Harvalla kuitenkaan on mukana useita tuhansia euroja käteistä, mitä kustannukset voivat hyvinkin olla. Itse en ikimaailmassa uskaltaisi lähteä ulkomaille ilman luottokorttia. Ja muutenkin ap, miksi se sua nyppii, jos muut ihmiset tykkää maksaa luottokortilla? Jokuhan siihen on syy (et saa luottokorttia??). Ihan ok, jos itse et sitä käytä, oma asiasi, mutta miksi sua ärsyttää se, että joku muu käyttää? En ihan tajua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ei varmaan tarvitakaan luottokorttia, mutta jos varaat netistä hotellin ja maksat sen etukäteen (esim. booking.com), ottavat he hotellissa kuitenkin luottokorttitiedot ym. koneelle tullessasi. Se on myös minibaariostoja ym. mahdollisia jälkeenpäin tulevia velotuksia varten.

Mutta noissa Tjäreborgin matkoissa ei taida todellakaan tarvita luottokorttia. Itsekseen matkaillessa kyllä tarvitsee.

varaan matkatoimistosta matkan ja maksan sen. EI tarvita luottokorttia. Ja millä ihmeen matkalla muka tarvitsee valmiiksi maksetussa kohteessa hotelliin luottokorttia??? EN halua luottokorttia koska meillä on sen verran tilillä aina että voin maksaa ostokseni heti. EN tarvitse sitä kuukautta korotonta maksuaikaa niinkuin tunnutte te muut hyvätuloiset jostain syystä tarvitsevan. Miksi ihmeessä en maksasi heti pois ostoksiani? Mitä hienoa on maksaa ne kaikki kerralla kuun lopussa. Itse haluan olla koko ajan tietoinen paljonko minulla on rahaa, ei siksi että pelkään sen loppuvan vaan siksi että mielestäni on PALJON helpompaa katsoa tililtä paljonko rahaa oikeasti on kuin kerran kuussa. Mulle on ihan sama millä hollywoodin julkkikset ostoksensa maksaa, en kuulu heihin. Olemme keskituloista hiukan paremmin toimeentuleva perhe ja visaa ei ole tähän päivään mennessä tarvittu. Ja en tilaa mitään ulkomaisista nettikaupoista, ei ole tarvetta ollut koskaan. Ap

ainakin paremmissa hotelleissa, mutta niissä ap ei selvästi ole matkustanut...

Vierailija
44/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään siis lentoyhtiön (ei Finnair) pisteitä. Ostan siis ruuat, vaatteet jne. visalle. Ihan pikkuliikkeissä maksan joskus tarkoituksella käteisellä, koska tiedän visan kulut kaupalle.

Visalasku maksetaan aina kerralla pois eikä siitä tule minulle mitään ylimääräisiäkuluja. Minun kortista maksamme n. 50€ vuosimaksua.

Ei visalla/muulla luottokortilla maksaminen todellakaan tarkoita ettei ko. henkilöllä olisi varaa maksaa ostoksia käteisellä.

Vierailija
45/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen tili ja kummallakin kortit sinne. Kaikki perheen tulot tulevat siis tälle tilille.

Maksamme visalla ruoat ja bensat yms. Laskusta näkee selkeämin, mitä kuukauden aikana menee. Varsinkin kun samaa tiliä käyttää kaksi ihmistä.

On toiminut hyvin jo monta vuotta.

Jos maksaa vaikkapa ruuat aina visalla, niin laskusta näkee kuinka paljon menee rahaa ruokaan. Tai bensat kun maksaa visalla, niin taas näkee kulutuksen. Ja kuten joku jo sanoi, niin ei tarvi säästellä kuitteja eikä laskea niitä yhteen. Kätevää.

Ja noista muista asioista ajattelen, että ovat rakentaneet talon kuten moni muukin. Lisäksi ovat perineet rahaa, joten on vielä varaa matkustellakin. Good for them.

Vierailija
46/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis se pari, kenellä rahat tulevat samalle tilille. Tili on korkeakorkoisempi kuin käyttötili. Emme saa kuukaudessa ostettua millään visalla niin paljoa, että tili menisi tyhjäksi. Mutta on näppärämpää antaa rahojen olla tilillä ja maksaa köntässä sitten laskut aina kuun lopussa pois.

Mutta jokainen tavallaan. Minulla on visa ollut käytössä 22 vuotta ja hyvin on kortti toiminut.

kaikki, tyhmä on sellainen ihminen joka ei visaa käytä tai sitten on köyhä.

Ruokaa luotlle, se on tämänpäivän fiksua ja kannatavaa rahan hallintaa?

Jo on ajat muuttuneet...

Ja ei, en ole kateellinen, meidän tulot ovat ainakin puolet enemmän kuin ystäväni, emme vain omista luottokorttia. Olemme selvästi täällä kummajaisia :) Meillä ei rahoistamme huolimatta ole myöskään omaa asuntoa eikä muutkaan velkaa.

ap

Vierailija
47/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen tavallaan.

Aamen. Minä en edes tiedä kuka tutuista ostaa ruokaa visalla ja kuka ei. Tunnen kyllä luottokortittoman miljonäärin, jonka ei tarvitse käydä töissä. Hän ei myöskään ole kovin kiinnostunut matkailusta, toki käy ajoittain Euroopan eri maissa omatoimisesti. En tiedä, miten hankkii lippunsa.

Suuntaan tai toiseen visa ei kerro yhtään mistään tai minusta ehkä sen, että en tässä elämänvaiheessa matkustele. Minulle on se ja sama vaikka jäisi vuoden palkka tulematta. Silti kehtaan käyttää "luottotiedottomien" teinivisaa, visa electronia.

Vierailija
48/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on sama kuin pankkikortti. Onko sen käyttö jotenkin hävettävää?? Apua, mitä musta nyt ajatellaan, kun olen 40v, erittäin hyvätuloinen, mutta silti käytän electronia?? On kyllä käytössä myös tavallinen visa.

Vierailija
49/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ilmaista maksuaikaa, miksi ihmeessä joku haluaisi maksaa nyt heti (=rahat pois omalta tililtä), jos voi maksaa vasta kuukauden päästä ilman korkoa? Itse olen huomannut, että mitä vähävaraisempi ihminen on niin sitä jyrkemmin hän suhtautuu luottokortteihin. Lähes kaikki hyvätuloiset ihmiset käyttää luottokorttia mieluummin kuin käteistä, se vaan on fiksumpaa ja helpompaa. Kuinkakohan moni hollywood-tähti maksaa ostoksensa käteisellä...? Tulkaa nykyaikaan ihmiset, ei luottokorttia tarvitse pelätä!! Tai visahan ei edes ole luottokortti, vaan maksuaikakortti, ellei siihen erikseen sitä luotto-ominaisuutta ota. Ottakaa asioista selvää.

Heh, mitä ihmettä sä sillä kuukauden maksuajalla voitat???????? Maksettava se on kuitenkin ,ei ne rahat korkoa ainakaan kasva kuukauden ajan. Hölmöläisten hommaahan tuo on =))))

Vierailija
50/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortittomuus on perin epäilyttävää, luottotiedot eivät ole kunnossa tai on muuten niin köyhä, että pankkitilin tilannetta pitää seurata huolestuneena päivittäin.

Että kyllä sinunkin kannattaisi vaan olla kailottamatta noin hävettäviä asioita täällä. :)

86

Vierailija
51/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöjä, säästöjä tms...

toisen tulot on n. 1800e kk käteen ja toisen 1000e kk käteen.

Miten voivat elää näin?

Ap

Vierailija
52/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ettei ole kovin tavatonta tämäkään.

Perintöjä, säästöjä tms...

toisen tulot on n. 1800e kk käteen ja toisen 1000e kk käteen.

Miten voivat elää näin?

Ap

Vierailija
53/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan henk.koht. visalla, ja se visa-lasku sitten laitetaan maksuun yhteiseltä tililtä.

Vierailija
54/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ei ole näin.

Mä en voi uskoa että oikeasti ihmiset pitävät köyhänä ihmistä joka EI osta luotolle tai kortille!!!!

ap

Vierailija
55/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ei ole näin.

Mä en voi uskoa että oikeasti ihmiset pitävät köyhänä ihmistä joka EI osta luotolle tai kortille!!!!

ap

pitää säännöstellä rahojaan ja siksi helpompi käyttää käteistä. Tai sitten kertoo siitä, että on vaan huono rahankäyttäjä ja ei sen takia uskalla hankkia luottokorttia ettei elä yli varojensa. Enitenhän se kuitenkin kertoo siitä, että ei vaan yksinkertaisesti saa luottokorttia, eli päästään takaisin tuohon sinun kommenttiisi...

Vierailija
56/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luottotiedot kunnossa omistavat luottokortin?? No, täällä on nyt yksi perhe jolla ei ole.

Edelleenkin, meillä on varaa maksaa ostokset heti, ei tarvita kuukautta maksuaikaa niinkuin muut.

Olisinko rikas vai köyhä jos maksaisin asuntoni käteisellä ja vaiko otan asuntolainaa??? Ostan auton käteisellä vai luotolla? Ostan ruokaa käteisellä vai luotolla?

Mulla on varaa ostaa nuo kaikki ilman luottoa tai luottokorttia. En ymmärrä miten voidaan väittää ettei tule toimeen ilman korttia? :) Olemme tulleet jo vuosia ja vuosia toimeen ilman.

ap

Vierailija
57/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ei ole näin.

ap

kun pelätään, ettei ole varaa maksaa takaisin.

Sen se juuri kertoo

Vierailija
58/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voi maksaa laskun heti pois??

Tämä on ihan järjetöntä että suoraan maksavaa ihmistä pidetään köyhänä!!! Varaa maksaa takaisin... miksi pitää lainata kun voi maksaa heti?

ap

Vierailija
59/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin meidän perhe, mutta ruoka ostetaan pankkikortilla, jossa myös visa ominaisuus-jota tosin ei koskaan käytetä.

Ei ole ap syytä olla kateellinen. Ei se meidänkään elämä aina niin helppoa ruusuilla tanssimista ole ollut.

Vierailija
60/107 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietäsit myös sen että en ole kateellinen. Olemme parempi tuloisia kuin ystäväperhe mutta en kehdannut kysyä häneltä suoraan kun ajattelin jos on vaikka arka paikka heille että on rahahuolia. Käymme MONEASTI yhdessä kaupassa ja TIEDÄN että maksaa Visalla. EN ole erityisesti kyylännyt tätä vaan ihan vierestä nähnyt.

Sitten vielä ystäväni selittelee tätä jotenkin sekavasti... taas meni visalle, no, sellaista se on...tms. enkä ole tajunnut että onko se hyvä vai huono asia kun itsellä kyseistä korttia ei ole.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän