Vasta rakennettu talo, etelänmatkoja, euroopan matkoja
2 autoa.... ja ostaa ruokaa Visalla. Mitä tämä kertoo ihmisestä?
Kommentit (107)
jospa maksavat kaiken visalla, jostain hyvästä perustellusta syystä
että on olemassa sellaisia systeemejä, joissa jokaisesta luottokorttiostoksesta kerää pisteitä. Näillä pisteillä sitten voi tehdä ilmaisia ostoksia tai saa tietyistä tuotteista alennusta. Eräs tuntemani varakas perheenäiti tekee näin ja vuoden luottokorttipisteillä ostaa ilmaiset lentoliput jokakesäistä Rivieran matkaa varten koko perheelle. Pelkkää säästöä siis. Ja tiesitkö, että kun Visa-laskun maksaa aina kuun lopussa kokonaan pois, ei tarvitse maksaa yhtään korkoa, vain vuosimaksun, joka on hyvin pieni bonuksiin verrattuna.
Ystäväsi on siis tarkan euron nainen, vaikka luuletkin muuta. Ja sinä taidat olla kateelllinen?
Eikö ole rahaa ruokaan kun muut puitteet on niin hulppeat?
ap
todella rikkaat eivät käytä käteistä rahaa
Ei luottokortin käyttö tarkoita sitä, että rahaa ei olisi. Pikemminkin päinvastoin.
Joku jo mainitsikin että oikein käytettyä visa on korotonta lainaa ja käytettävissä olevia rahoja voi vaikka sijoittaa. Koyhät taas maksaa visalaskut korkojen kanssa.
"Todella rikkaat eivät käytä käteistä rahaa Ei luottokortin käyttö tarkoita sitä, että rahaa ei olisi. Pikemminkin päinvastoin."
ja maksavat sitten aina kuun lopussa summat. Ei tarvitse miettiä tilin ylityksiä tai muuta sellaista, kun kaikki laskut maksetaan kerralla pois.
(ja pankin lainalla) rakentaneet talon, lainan kuoletukset siten että jää rahaa vähän elämiseenkin, 1 auto miehen työliisari, toinen vaimon samoin, ruoka menee visalle koska haluaa kontrolloida kk ostot mutta ei jaksa säilöä kuitteja. Kunnollisia ja tunnollisia, ei ylivelkaantuneita eikä holtittomia rahankäyttäjiä.
Siis kuten me.
kanta-asiakaskortti, jossa on Master Card. Maksetaan sillä kaikki ruoat ja kuun lopussa sitten kerralla lasku pois. Ei tule mitään ylimääräisiä kuluja, pelkästään ilmaista maksuaikaa. Musta ihan järkevä systeemi, on toiminut jo vuosia.
mutta todellisuudessa rahat on mun miehen.
Olen ns miljonäärivaimo:) Elämä on ihanaa!
juurikin rikkaina esiintyvät mammat tällä palstalla EIVÄT OSAA OIKEINKIRJOITUSTA? Kieltämättä herättää kyllä hieman epäilyksiä että niinköhän rahat sattuu aina heikosti koulutetuille ns amisvaimoille.
Ja ap: kysymyksesi kertoo jotain ainoastaan sinusta.
jos tosiaan tulot on 2800/kk ei todella ole keskituloisia, vaan köyhiä.
Minusta on typerää aina puolustella ihmisiä joista tietää että elävät ylivarojensa.
Ja kyllähän sen naapurista usein tietää, ovat kaupungin palveluksessa, peruspalkat on kaikkien tiedossa, alkoholisoituneet vanhemmat elossa ja itse voivat kertoa että ihan omilla rahoilla eletään ja elämän tyyli on tuollaista kuin ap kertoo.
Sitten jossain vaiheessa on velan maksun aika ja itkuaparkua ja kauhea hätä kun lapsilta menee koti.
mistä nuo asiat tiedät niin varmasti esim. kuukausitulot ja Visa-kortin käytön??
Mulla jää kuussa palkkaa käteen 2000e, mutta pääomatuloja onkin sitten yli 5000 euroa, ja sitä ei naapurit tiedä;) joten mahtavat ihmetellä, että millä kaikki maksellaan.
Koitappa keskittyä, ap, omiin asioihin vain.
Ihmisillä on muitakin tuloja ja omaisuutta, perintöjä ja vastaavia. Moni rikas voi tienata vaikkapa 0 euroa jonain vuonna. Valitettavasti en voi vastata, että ovat velkavankeudessa ja talo ulosotossa, vaikka niin varmaan halauatkin ajatella. Ettei kateus olisi ylitsevuotavaista.
että pääomatuloja jää käteen siis reilu 5000e kuukaudesssa! Joten ei se palkka ja ammatti siitä sun naapurista kaikkea kerro..
maksaako luottokortilla vai pankilla. Mulla on aina Visa-lasku jossain 150 euron ja 1500 euron välillä, mutta koskaan en ole maksanut laskua korkojen kera eli maksan aina koko summan nollaan joka kuukausi. Ei sen väliä. Usein valitsen vaihtoehdon 1. kaupassa ihan vain sen takia, että se on ensimmäisenä. Ja useimmiten laskut tulevat ulkomaisista nettikaupoista, joista tilaan luotolla ihan turvallisuuden vuoksi (on nimittäin joskus käynyt niinkin, että tilattu tuote on jäänyt tulematta eli Luottokunta on hoitanut.)
Asuinmaassamme luottokortin kayttaminen on todella yleista. Kateisen kantamista pidetaan koyhan merkkina, silla eiko se osoita, ettei pankki kelpuuttanut ko. ihmista asiakkaaseen ja tarpeeksi hyvatuloiseksi saamaan kortteja.
Pidan tosin enemman suomalaisesta systeemista, silla taalla moni on joutunut ns. luottokorttikierteeseen, kun lahes kaikki ostetaan osamaksulla ja maksettavaa riittaa kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Suomessa toivottavasti osataan olla tayspaisempia.
Jos maksaa vaikkapa ruuat aina visalla, niin laskusta näkee kuinka paljon menee rahaa ruokaan. Tai bensat kun maksaa visalla, niin taas näkee kulutuksen. Ja kuten joku jo sanoi, niin ei tarvi säästellä kuitteja eikä laskea niitä yhteen. Kätevää.
Ja noista muista asioista ajattelen, että ovat rakentaneet talon kuten moni muukin. Lisäksi ovat perineet rahaa, joten on vielä varaa matkustellakin. Good for them.
eli kukaan ei voi salata muilta pääomatulojaan.
Itse käytän luottokorttia vain siten, että maksan laskun pois ennen eräpäivää eli en käytä luotto-ominaisuutta ollenkaan. Lisäksi kortti on täysin maksuton, sijoituspankin asiakkaan etu :)
kuin minä, paitsi maksan kaikki American Expressillä.