MENE TÖIHIN!!! Argghhh, kertokaa MITEN!!!
Täällä jokainen sanoo sossun asiakkaalle: MENE TÖIHIN, toitä tekevälle riittää jne..
Voi helvetti sentään, montakohan hakemusta olen laittanut, kymmeniä,kymmeniä ja vielä kerran kymmeniä! Joka päivä katson avoimia työpaikkoja, laitan hakemuksia ja soittelen.
Eipä ole viel 6kk aikana tuottanut tulosta :/
Opinnot jäivät kesken raskauden vuoksi, hoidin lasta kotona 3vuotta ja tässä välissä jäin vielä yksinhuoltajaksi.
Yritin jatkaa opintoja, tuloksetta osittain masennukseni vuoksi, osittain siksi ettei kyseinen ala yksinhuoltajana todellakaan napannut.
Mietin kauan mitä haluaisin opiskella, nyt olen laittanut hakemuksia mieleisen alan koulutukseen JA olen hakenut töitä.
Ei vain mistään vastata mitään, ei ole työkokemusta muulta kuin yhdeltä alalta enkä siihen enää palaa taikaisin.
Kyllä menen heti töihin, tarjoaako joku minulle työpaikan??
Älkää jaksako lässyttää tuota MENE töihin, oikeasti.
Haluan nähdä sen työpaikan jonne vain mennään!
Elämäntilanteet joskus vain vievät erisuuntiin kuin on ensin ajatellut, todellakin voi helposti pudota kelkasta erinäisten sattumusten vuoksi!
Anteeksi sekava teksti, pakko oli purkaa johonkin.
Kommentit (83)
Ihminen, joka ei saa mitään duunia itselleen aikaiseksi. Uhri mentaliteetti.
Minä en tehnyt mitään väärää, jos olosuhteet olisi toiset blaa blaa...
Uhri mentaliteetti, minussa ei ole vikaa vaan maailmassa.
Tai kouluttaa itseään lisää.
Perustaa oma yritys?
perustamaan mitään omaa yritystä....seuraapa joku päivä vaikkapa Talousuutisia tai ihan normi kympin uutisetkin voivat päivittää tietosi....
Olen kouluttamaton...ts.vain pk käynyt. Silti olen ihan hyväpalkkaisessa ja ihanassa duunissa:).
Ja nyt ei puhuta mistään siivoamisesta.
Toki niitäkin hommia olen tehnyt joskus,mutta keikkaluontoisena ja määräaikasena,ihan omasta tahdostani ja hyvällä rahalla(Kaupungin listoilla;)). Kyllä niitä töitä löytyy,kun vain jaksaa hakea.Itse ei ole kauaa tarvinnut hakea, nykyiseenkin vain päätin mennä...kävin haastattelussa ja samana päivänä soitettiin ,että koska voit aloittaa.
olin työharjoittelussa, musta tykättiin ja jäin tekemään keikkaa. valmistumisen jälkeen soitettiin että haluatko tulla meille vakituiseksi.
homma pelaa erillälailla täälä maaseudulla, maalla on mukavaa :)
Ei ainakaan jos on entinen kaupunkilainen eikä ole suhteita ko. paikkakunnalla. KAIKKI vapautuvat työpaikat on pedattu jollekin kumminsiskontyölle, eikä muilla ei siihen väliin tunkemista.
Suurien ikäluokkien eläköityminen ei olekaan vapauttanut työpaikkoja nuoremmille kuten piti. On käynyt päin vastoin. Sitä mukaa kun suuria ikäluokkia lähtee eläkkeelle ne niiden työpaikat lakkaavat olemasta ja me nuoremmat jäädään taas kerran nuolemaan näppejämme.
Täällä jokainen sanoo sossun asiakkaalle: MENE TÖIHIN, toitä tekevälle riittää jne..
Voi helvetti sentään, montakohan hakemusta olen laittanut, kymmeniä,kymmeniä ja vielä kerran kymmeniä! Joka päivä katson avoimia työpaikkoja, laitan hakemuksia ja soittelen.
Eipä ole viel 6kk aikana tuottanut tulosta :/Opinnot jäivät kesken raskauden vuoksi, hoidin lasta kotona 3vuotta ja tässä välissä jäin vielä yksinhuoltajaksi.
Yritin jatkaa opintoja, tuloksetta osittain masennukseni vuoksi, osittain siksi ettei kyseinen ala yksinhuoltajana todellakaan napannut.Mietin kauan mitä haluaisin opiskella, nyt olen laittanut hakemuksia mieleisen alan koulutukseen JA olen hakenut töitä.
Ei vain mistään vastata mitään, ei ole työkokemusta muulta kuin yhdeltä alalta enkä siihen enää palaa taikaisin.Kyllä menen heti töihin, tarjoaako joku minulle työpaikan??
Älkää jaksako lässyttää tuota MENE töihin, oikeasti.
Haluan nähdä sen työpaikan jonne vain mennään!
Elämäntilanteet joskus vain vievät erisuuntiin kuin on ensin ajatellut, todellakin voi helposti pudota kelkasta erinäisten sattumusten vuoksi!Anteeksi sekava teksti, pakko oli purkaa johonkin.
me miehet emme voi heittäytyä raskaaksi. Ajattele miten helppo sinun on olla.
Töiden saanti on oikeastaan aika yksinkertaista. Katsele lähialueen yrityksiä, valitse mieleiset. Ota puhelimella yhteyttä tai mene paikanpäälle ja kysy pääsisitkö työmarkkinatuella heille töihin.( kela maksaa sinulle, työnantajalle ilmainen)
Harva työnantaja kieltäytyy ja työkkäri huutaa hoosiannaa kun saavat yhden pois kortistosta.
Yhteensä voi olla 1,5 vuotta tuolla lailla talossa, puolen vuoden välein uusiminen. tai vaikka vaihtaa paikkaa jos tahtookin kokeilla jotain muuta..
Jos pärjäät paikassa hyvin niin vähintään määräaikainen työsuhde tulee melko varmasti. Näin he saavat ilmaiseksi koulutettua itselleen pätevän työntekijän. Toki ei voi olettaa pääsevänsä mihinkään vallan vaativiin tehtäviin, mutta alku se on sekin ja tehdystä työstä saa vähintään työtodistuksen joka helpottaa seuraavan paikan hakua:)
Muuten hyvä, mutta
-työmarkkinatuella harjoittelu/työelämävalmennus EI ole työsuhde, joten ei siinä kortistostakaan poistu
-monet työpaikat eivät työllistä harjoittelijaa vaan ottavat harjoittelusuhteen päätyttyä vain uuden harjoittelijan tilalle
-harjoittelusta ei kerry eläkettä, lomaa eikä työssäoloviikkoja
Toki joku saattaa tuurilla työllistyäkin harjoittelupaikkaansa. Harjoittelusta voi olla tai olla olematta hyötyä uuden työn hakemisessa, sillä kaikki työnantajat eivät arvosta työkokemusta työharjoittelusta/työelämävalmennuksesta.
Mutta cv:hen yleensä laitetaan perhesuhteet
Palkkaisitko: Leski, 2 lasta?
perhesuhteita laittaa.
Itse en ole koskaan laittanut eikä niitä kukaan ole kysynytkään, eihän niillä ole merkitystä työn kannalta.
Ensin sanot, että et palkkaisi idioottia, mutta sitten sanot, että saa töitä.
Kuka sitten palkkaisi idoiitin jos sinä et palkkaa?
työttömistä on turha valittaa. Valittakaa sitten vasta kun on 200 000 avointa työpaikkaa. Jos silloin porukka ei menä töihin niin kyse on laiskuudesta.
90% työttömistä varmasti menisi töihin jos joku heidät ottaisi töihin, mutta jos kukaan ei ota niin ei voi mennä töihin.
miksi tyottomien pitaa ottaa vastuuta ja hapeaa siita etta ovat tyottomia? Jos vapaita tyopaikkoja on vahemman kuin tyonhakijoita, ei todellakaan ole tyottoman vika. Mahdollisesti voi syyttaa politiikkoja ja/tai yrityksia. Edellisia puutteellisista tiedoista ja taidoista, jalkimmaisia vastuuttomuudesta ja ahneudesta. Johan on tukirahoja syydetty vuosikausia yrityksille jotta innostuisivat jopa palkkaamaan tyontekijoita. Miksi ne sellaista tekisivat kun kaikenlaisia avustusrahoja ja verohelpotuksia saa ilmaiseksikin.
Jos sinulla on pieni lapsi, miksi et olisi kotona ja nauttisi lapsen kanssa olemisesta ihan hyvalla omallatunnolla, ei ole sinun vikasi etta Suomessa on tyottomyytta ja ne rahat joita tyottomille maksetaan, ovat pienta siihen verrattuna mita yrityksille on syydetty vuosikausia paljon heppoisemmin perustein.
Itseaan voi muuten kehittaa monella muullakin tavalla kuin tyopaikan avulla. On harrastuksia ja koulutuksia, esim avoin yliopisto, siella voi opiskella menettamatta oikeuttaan tyottomyyskorvaukseen.
muuten huomaa kuinka paljon tyomarkkinoilla on ilman koulutusta olevia. Ehka tassakin voisi olla jotain selitysta siihen etta Suomen talous on sita mita on.
niitä pitäisi hakea. siis valitettavasti mä en käsitä kuinka joku voi olla vuosia tekemättä töitä vaikka haluaisinkin, en tarkoita nyt ap.tä koska en tiedä kuinka kauan olet ollut työttömänä, mutta tunnen tapauksia. itse olen 2viikkoa ollut työttömänä opiskelujen aikaan, aina on jotain saanut ja yhtäkään työhakemusta en ole täyttänyt. eli siis kokeilkaa jalkautua!!
vai menisit sä paikanpäälle kysymään töitä, voi elämä... aivan pöljä idea, nykyään ei todellakaan jaeta töitä ovenpielessä notkujille!
ei todellakaan voi mennä kysymään töitä paikan päälle. Toi eka kommentoija on ilmeisesti löytänyt elämänviisautensa vanhoista elokuvista. :D :D kaiken maailman todellisuustajuttomia ääliöitä sitä onkin
Pitäisi olla oma auto, jotta ISS:lle pääsisi töihin. Joten, ainakin mun pitää katsoa jotakin muuta.
Mä ymmärrän ap:ta oikein hyvin. Vakituisen työpaikan löytäminen on todella vaikeaa. Mäkin olen viime vuodet ollut töissä vain sijaisena, tarvittaessa töihin kutsuttavana ja osa-aikaisena. Vaikka olen hakenut ja hakenut lähes päivittäin jotakin ns. oikeaa työpaikkaa.
haluaa vain loukata ja polkea itsetuntoasi.
Kokevat ehkä silloin olevansa parempia ihmisiä.
Itse olen joutunut olemaan työttömänä pariin otteseen. Ensin 90-luvun laman aikana, jolloin työttömiä oli paljon ja etenkin nuorten oli vaikea löytää työpaikkaa. Olin silloin valmis tekemään palkattomia harjoitteluita ja ihan mitä tahansa, mutta jouduin silti olemaan yli vuoden yhtäjaksoisesti työttömänä.
Työpaikkansa pitäneet vanhemmat sukulaiset tarjosivat auliisti neuvoja. "Sitä pitää kuule mennä vaan sinne töihin, ei ne kotoa tule hakemaan." ja sitten jatkoivat kuinka heitä itseään oltiin kotoa tultu pyytämään töihin >:(
Vuosituhannen vaihteeseen ajoittunut it-kuplan puhkeminen heitti minut sitten toisen kerran työttömäksi. Olin opintojen kautta päätynyt juurikin sille suhdanneherkälle alalle. Opintojen loppusuosalla minuakin pyydettiin töihin ja sain valita paikan ja palkan melkolailla vapaasti.
Työttömyys napsahti silti omalle kohdalle uudestaan, ja huutelijat esittivät "ystävällisiä" neuvojaan siitä että "sinne töihin pitää vaan rohkeasti mennä".
Sekin työttömyys aikanaan loppui, ja nyt on taas sellaiset merkit ilmassa että en ylläty jos työpaikka menee alta. Työpaikallani on tänä vuonna ollut jo 2 yt-neuvottelut, joissa kummassakin on irtisanottu henkilöä. Eikä tilanne ole sen kummempi muissakaan saman alan yrityksissä.
Tsemppiä ap työnhakuun.
Yritä olla välittämättä typeristä huutelijoista.
Tervetuloa todellisuuteen..
Ja enivei..kun sä alotat opiskelut ni ei ne raha-hanat sillonkaan aukea..et vielä pienemmällä euromäärällä joudut pärjäämään kuin et olisit töissä..
Ihan ihmeellisiä ohjeita täällä.
Jos kaksi ihmistä hakee siivoojaksi ja toisella on kokemusta, toisella ei, on aika epätodennäköistä kokemattomana paikkaa saada.
Puhelinmyynti nyt etenkin on aika vaikeaa. Jos ei ole sujuva suustaan ja myynnillinen, ei vaan pärjää siinä hommassa.
Vuokafirmoista ei ole yhtään sen helpompaa saada työtä kuin muualtakaan. Ennemminkin päinvastoin: ottavat tarjokkaansa hyvinkin varman päälle, että asiakasfirma on varmasti tyytyväinen. Vuokrafirmathan ovat olemassa asiakasyrityksiä, EI työnhakijoita varten.
Nykyisin melkein jokainen siivousfirma haluaa palkata koulutetun laitoshuoltajan sillä se nostaa firman imagoa ja moni tilaaja tuon ammattitaitoisen siivoojan jo osaa myös vaatia.
Toiseksi puhelinmyynti: ei sovi todellakaan kaikille. Puhelinmyynnissä pitää olla luonteeltaan ulospäinsuuntautunut tyyppi jolla on miellyttävä ja sopiva puhelinääni, nopea tilannetaju ja riittävän nopea puheentempo, tehokkaita myyntitaitoja sekä tietynlaista pelisilmää.
Täysin varmaa työtä ei enää valitettavasti ole tarjolla.
Minä olen mieluummin vaikka työttömänä ja priorisoin elämäni niin että tulen toimeen mahdollisimman vähällä kuin tekisin väkisin jotain tyhmää hommaa vain koska pitää tehdä jotain ja työttömänä ei saisi olla.
Kaikenmoista työtä toki teen koko ajan, siitä vain ei makseta mitään...
siksi ne luulee, että sinne töihin vaan mennään!
oli sama tilanne aikanaa.ja pahin kuka tota hoki oli ite työtön sitte myöhemmin pitkän aikaa!
olin työharjoittelussa, musta tykättiin ja jäin tekemään keikkaa. valmistumisen jälkeen soitettiin että haluatko tulla meille vakituiseksi.
homma pelaa erillälailla täälä maaseudulla, maalla on mukavaa :)