Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvahaave, mutta painoa pitäisi saada ensin pudotettua. Muita?

08.11.2010 |

Pikkuhiljaa alkaa taas se vauvakuume iskemään, mutta paino on hiipinyt niin kamaliin lukemiin, että sitä pitäisi ensin kyllä saada alaspäin.

Itselläni on 2 lasta, -06 ja -08 syntyneet. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino on ollut 83kg, nyt vaaka huitelee jo 88kg tietämissä! Huh! Aiemmissa raskauksissa paino ei sinänsä mitään ongelmia aiheuttanut ja painonnousukin pysyi aika hyvin aisoissa, paino nousi n 10kg. Mutta uskoisin kuitenkin lähempänä normaalipainoisena odotusajan ja synnytyksen olevan "mukavempaa".

Nyt jos löytäisi mukavia kanssasisaria, joiden kanssa saisi tsempattua niin, että saisi ensi kesään mennessä ainakin sen 10kg pois.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekle: Minä painoin 47kg, kun aloimme 16 vuotiaina mieheni kanssa seurustella... Kröhöm... Että ihan en oo sentään kaksinkertaiseksi paisunut... Huoh...

En tietenkään haaveile mistään teini-iän mitoista, mutta jos sinne 75kg paikkeille edes pääsisi.

Olisiko teillä ollut intoa ihan johonkin viikottaiseen puntaripäivään?

Minttunen

62/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsis siskot!

Sovitaanko joku yhteinen punnituspäivä kerran viikossa? Miten olisi heti huomenna torstaina niin saadaan lähtötilanne selville ja jatkossa aina torstaisin.

Kesällä punnitsin aina maanantaisin, mutta se on vähän huono jos tulee viikonloppuna syötyä jotain extraa...vaikka kokonaisuushan se ratkaisee, eli tasoittuu kyllä viikon aikana.

Kukas se täällä mainitsi, että on kilppari poistettu, sorry ei ole toista luukkua auki. Mulla kans on leikattu kokonaan pois kilpirauhassyövän takia. Nyt sitten syön lopun elämääni tyroxinia ja käyn vuosittain kontrollissa. Ainakin just nyt syksyllä arvot oli ihan kohdillaan. Epäilin, josko olisi vajaatoiminnan puolella kun niin väsyttää, mutta ei ollut. Kaikki hyvin sillä saralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, olen mukana joukkopunnituksessa :D Ite oon ruukannut aina maanantaisin käyä puntarilla, mutta toki voin käyä torstaisinkin.

Kukas se mainitti tosta ylipainon vaikutuksesta kierron pituuteen? Kyllä se vaikuttaa, kuten myös alipaino, liikunnan määrä sekä jos on jotain syömishäiriötä. Täällä asiasta vähän enemmän: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…

Evelina: Onko sulla millanen hemppa, ko väsyttää? Entäs teillä muilla?

Vierailija
64/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii mulle hyvin punnistuspäiväksi. Jospa se tästä sitten taas lähtisi!

Eveliina: Minulta on poistettu kilpirauhanen kokonaan reilu vuosi sitten pahan liikatoiminan vuoksi. Söin lasten odotus ja imetysajat tyrazolia pahimmillaan 7 tablettia päivässä. jotta pysyisi yhtään aisoissa. Sitten kun nuorempi täytti vuoden, niin sitten leikattiin pois. Onko sinulla kalkkiarvojen kanssa ollut mitään ongelmaa? Itselläni ei meinannut millään alkuun kalkkiarvo nousta, vaan söin sitäkin alkuun 7 tablettia päivässä. Nyt vuoden jälkeen annostus on 2 tablettia päivässä.

Minttunen

65/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu, mulle ei ainakaan koskaan ole sanottu mitään erikoista kalkkiarvoista eli oletan että on ihan kunnossa. Alkuun sanottiin, että kantsii syödä kalcium-d-vitskua tuon suuren thyroxin-määrän vuoksi. Nyt syksyllä kontrollissa vielä kysyin, että onko kaikki ok raskautta ajatellen ja kuulemma oikein hyvät arvot. joudun sitten heti lisäämään jo kk päästä thyroxin-annosta jos tulen raskaaksi.

Amalia, mulla oli hemoglobiini 139 eli ei ainakaan anemiaa;-)

Hienoa, huomenna aamulla sitten vaan siskot puntarille että saadaan ne lähtölukemat. Ja ensi viikosta alkaen tänne halutaan vaan negaa ja tuonne heinä- ja elokuisiin sitä plussaa. Ja nimenomaan näin päin, eikös vaan?

Vierailija
66/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täältäkin saa vielä tukea projektiin eli huomenna aamulla hyppään puntarille ja saatampa tehä sen raskaustestinkin :)

Evelina: Hyvät hempathan sulla on, mulla itellä aina huidellut 160:n tienoilla enkä oo koskaan tarttenut lisärautaa ootusaikoina, paitsi kakkosen synnytyksen jälkeen oli hemppa alle 90, ko kohtuun tuli melkein kilonen hyytymä (kiitos synnärin ruuhkan) ja sain sitten synnärillä veritankkauksia.

Mutta nyt kaikki mukaan tähän hommaan ja aletaan iskemään puntaria matalaksi :DDD

Vierailija
67/113 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon messissä, mitä ikinä tapahtuukin... ;) Eli aamulla puntarille!

Evelina: minulla taitaa meistä eniten olla sitä pudotettavaa, eli olen n.175 pitkä ja tällä hetkellä noin 94 kg painoa eli reippaasti olis hommia. Eka raskauden alkaessa painoin 72, tokan 78 ja kolmannen noin 82. Nyt siis paljon enemmän painoa kuin aiemmin. Raskaudet ovat menneet hyvin, vaikka painoa onkin ollut paljon. Olisin tyytyväinen, kun paino putoaisi 8-alkuiseksi. Se on jo ruokavalion muutoksella pudonnut useita kiloja.

Amalia: Kiitos tiedoista! Uskon, että itselläni merkittävimmät kierron sekoittajat ovat juuri stressihormoni ja ylipaino. Näihin puuttumalla voisi ehkä rauhoittua tilanne.

Tsemppiä kaikille ja huomenna "tavataan"!

poikien äippä

Vierailija
68/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntariin pompattu, 87,5kg oli tämän aamun paino. Huoh... Niin ja pituuttahan mulla on 165cm, eli bmi olis sitten järkyttävät 32!!! Kamalaa! =/

Kyllä se on nyt vaan otettava itseään niskasta todenteolla kiinni.

Mielenkiintoista olis tietää myös teidän päivän syömisiä ja liikkumisia. Itselläni ensimmäinen virhe on se, että aamupala jää usein syömättä (josko kohta menisi sen syömään), aamut on esikoisen päiväkerhoon vientien ja muutenkin lasten kanssa ulos menemisien kanssa niin kiireisiä, ettei mukamas jotenkin ehdi... Mulla on siis lapset kotihoidossa, kun teen töitä kotona. Eli aina pääsy ruokakaapeille...

Mitäs muilla puntarit näytti?

Minttunen

69/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinkin lihonut enemmän kuin kuvittelinkaan. Elikkäs paino oli 101,6 ja pituutta 187cm lasken tuon bmi:n myöhemmin, nyt pitää lähteä ultraan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Mun on ihan pakko syödä aina aamupala, muuten kupsahdan. Eli mun vakkari on kaksi ruisleipää, margariina, kevytkinkkuleikkele tai juustosiivut ja paprikaa sekä pari kuppia kahvia. Toi on juuri sopiva määrä mulle, enempää en pysty syömään.

Mutta palataan myöhemmin.

Vierailija
70/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo päässyt aiemmin koneelle, mutta nyt heti tuloksia kertomaan. Aamulla puntari näytti 76 kg eli oli nyt -8 kiloa lähtöpainosta. Aloitin siis pari kuukautta sitten vhh-ruokavalion. Menee nykysin tyyliin kilo per viikko.

Evelina: Ite en suosi mitään kevyttuotteita just niiden ravintoarvottomuuden vuoksi sekä lisäaineiden. Lisäaineethan on ollut paljon tapetilla nykysin, ko nehän tekee ihmiselle vaikka ja mitä vaurioita elimistöön, eikä niitä kaikkia ees oo tutkittukkaan. Oih ja tuuhan kertomaan ultrakuulumiset sitten.

Nyt pakko joutua! Kerron Minttuselle ruokahommista myöhemmin.

Vierailija
71/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Aamupuntaroinnin tulos 92,9kg eli bmi 30.5. Nyt uuden ruokavalion aloittamisen jälkeen pudonnut viitisen kiloa eli ihan hyvin reilussa kuukaudessa.

Kerro Evelina ultrakuulumisia!

Voimia ja itsehillintää kaikille!

poikien äippä

72/113 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikäläistä laulattaa, pääsen nimittäin siirtoon jeeiii! Mulla oli limakalvo 10,5 mikä on oikein hyvä näin kp10 ja yksi 16mm folli siellä köllötteli, mutta sillä nyt ei tee mitään tässä kohtaa. Elikkäs jos huomenna ei tule luomuovista niin pistän lauantaina pregnylin ja sittens olisi ensi perjantaina siirto. Jibii!

Uih, laskin tuon bmi:n ja sehän pompsahti lukemaan 29,1 no, suunta alaspäin vaan.

Kyselin lääkäriltä, miten voisin vaikuttaa tuohon kohdun verekkyyteen. Hän itse on raskaana passista ja sanoi, ettei siihen voi vaikuttaa. mainitsin, että mulla on huono ääreisverenkierto niin voiko olla huono verenkierto myös kohdussa niin kuulemma niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Yleensä siinä alkiossa on jotain vikaa ja siksi ei lähde kiinnittymään ja kehittymään, vika ei niinkään ole kohdussa.

No, mutta hyvä mieli kun oma värkki on kunnossa vastaanottamaan pikkumyykakkosen;-)

Hitsit en kyllä jaksa mennä kauppaan rehuostoksille. Pitää kaivaa jotain pakkasesta ja tehdä huomiselle iso kauppalista.

Vähän hienoa Amalia ja poikien äippä tuo teidän painonpudotus. Mua niin ottaa pattiin, että löin läskiksi tuon kesän jälkeisen pudotuksen. No uuteen nousuun vaan.

En minäkään Amalia kevyttuotteiden puolesta liputa juuri noiden lisäaineiden takia. Mutta käytän siis mahdollisimman kevyitä ja puhtaita tuotteita. Esim rasvatonta maustamatonta jogurttia tai rahkaa, sellaisissa ei ole kaiketi lisäaineita paljoa. Mitään makeutettuja juttuja en käytä. Paistamiseen käytän rypsiöljyä tai tilkan pullomargariinia kun haluan pikkasen vältellä noita kovia rasvoja mitkä jumittuu kun verisuoniin (mulla on siis myös pienoinen sydänvika, joten ei saisi kolesterolia tulla paljoa)

jatketaan taas juttua, pitää laittaa pyykkiä välillä kuivumaan..

Vierailija
73/113 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Vieläkös pregnyl on se sellainen itse katkaistava lasiampulli, jossa pitää sit viel niitä nesteitäkin itse yhdistellä? Ja neulakin helkkarin paksu... Kyllä mua pelotti se ampullin katkasu sun muu, pelkäsin, et jotain menee pieleen ja siinä se sitten... Mut selvisin kuitenkin! ;) Hienoa, että siirtoon pääset!

Vkloppu tuokin sitten omat haasteensä järkevään syömiseen, huomenna yhdet synttärit ja sunnuntaina isänpäivä... Huoh... Kakkua, kakkua ja kakkua... Jospa kuitenkin kohtuudella onnistuis syömään...

Äh, täytyis alkaa raivaamaan huushollia, mukulat on onnistunut erittäin lahjakkaasti räjäyttämään lelunsa kaikkialle...

Hyvää vkloppua!

Minttunen

Vierailija
74/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakaan aamulla astuttu ja hivenen sentään miinusta, huolimatta vklopun ylenmääräisestä kakun syönnistä... Vaa'an lukemat oli 87,2kg, eli -300g... Ei siis mitenkään hurrattavaa.

Mitäs muilla näytti?!

Vierailija
75/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin käyä aamulla puntarilla ja lukema 75,5 eli - puoli kiloa viime viikosta. Hitaasti, mutta varmasti lähtee.

Tosin nyt varmaan toi painonpudotus hidastuu, ko viime vklp:na tein positiivisen r-testin :D Saanko silti vielä "kuulua" tähän pinoon?

Vierailija
76/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut AmaliaJoelille! Ja toki tänne saa "kuulua" vaikka raskaana olisikin! ;) Itselläni esikoista odottaessa paino laski ensimmäiset 30rv:a, mua oksetti niin järkyttävästi koko ajan... Sitten iski raskausmyrkytys ja nestettä kertyi loppu raskaudessa (syntyi myrkytyksen ja perätilan takia rv 39+0 sektiolla) reilu 10kg...

Minttunen

Vierailija
77/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt vähän sellasta, että väkisin pitää syyä - ei oikein ruoka meinaa maistua, ko vasta iltapäivällä ekan kerran. Oksentanut oon tasan yhen kerran 4 raskauteni aikana, yökkinyt kyllä sitäkin useammin.

78/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ihan unohdin käydä aamulla puntarissa ilman vaatteita, sorry sorry. Otan huomenna viralliset lukemat, mutta äsken kun vaatteet päällä mittasin niin ehkä jotain pari sataa grammaa vaan ois lähtenyt. No, toisaalta ei mikään ihme kun en ole oikein pystynyt palaamaan terveellisen ruoan makuun. Eilenkin tein kinkkupiirakkaa voitaikinapohjaan, kääk. Mua niin jänskättää toi huominen siirto, että silloin tekee mieli vaan syödä jotain voikkuleipää ja piirakkaa tai muuta pientä vähän ja usein. Mutta parempi edes vähän alaspäin jos menis kuin että lähtee nousuun. Niin että Minttunen, oikein hyvä tulos sulla, onnittelut!

Minttu, joo on se pregnyl edelleen se ärsyttävä kaksi lasipulloa, mitkä pitää rikkoa ja sekoittaa. Ja piikki yhtä iso, arghh. Onneksi sain klinikallta sellaiset katkaisua helpottavat nuovitörtsät niin ei tule sirpaleita eikä hajoa omat kädet. Mutta niin vaan olin sissi ja tuikkasin sen piikin itseeni. Mitäs sitä ei tekis pikkunyytin eteen. Tai siis pikkumyy2 tässä tapauksessa.

Vierailija
79/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana 40kg:n painon pudotus vhh:lla, ja nyt kun usean perättäisen keskenmenon takia joudun tammikuussa tutkimuksiin, on mulla raskautumiskielto, ja nyt sitten palkkasin personaltrainerin hoitamaan mun kanssa loppu kropan kuntoon tässä 3kk:n aikana ennen tutkimuksia.

Painoa en siis enää pudota, nyt muokataan :)

Sen jälkeen sitten vauvaprojektia taas :)

tuo 40kg:a meni 1,5vuodessa vähähiilarisella ruokavaliolla, pitkälti vain ruokavalio muutoksella, koska 2 pienen lapsen kanssa ei liikkumaan ehtinyt oikein kuin kotona, sen verran kun illalla jaksoi

Mut nyt sit 3kk:tta panostan oikein kunnolla sikspäkkiin ja kunnon takamukseen :D

80/113 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

upea pudotus, onneksi olkoon! Nostan hattua sinulle. Ja megapahoittelut keskenmenoista. Hienoa, että jaksat ajatella positiivisesti ja laittaa itsesi "kuntoon" tuon raskauskiellon aikana. Moni muu kyllä varmasti hautautuisi peiton alle ja söisi itsensä takaisin lähtöpainoon.

Minä en oikein liikunnalla voi pudottaa painoa kun on kaikenlaista pientä vaivaa. Koiralenkkejä teen kyllä useita päivässä, mutta ne ovat niin lyhyitä, että tuskin kovin sykettä nostaa. Mutta parempi sekin kun ei mitään. Siksi tuolla ruokavaliolla on niin suuri merkitys painon pudotuksessa. Minullakin toimii parhaiten kun vähentää hiilareiden määrää tai vaihtaa ne tummiin sekä marjoihin ja kasviksiin. Tulee ihan eri lailla energinen olo. Pitäisi vaan nyt käynnistää tuo projekti oikein toden teolla eikä vaan puhua pulputtaa.