Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan tuija-aita

Vierailija
22.12.2024 |

Käyn usein kävelylenkillä lähellä olevalla uudella asuinalueella.

Tuijaa on laitettu melkein joka pihaan. Eteläinen rinne, kivimurskaa alla. 

Autotallin ihan vieressä, lumet tippuu katolta päälle.

Ihan kummallisiin paikkoihin, sellaisiinkin paljon ettei mitään edellytyksiä lähteä kasvamaan.

Eikö kasvikaupoissa osata myydä mitään muuta kuin tuijaa?

Tai neuvota asiakkaita että mihinkä se ylipäätään sopii..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuijakiimaa. Mikä siinä on niin ihanaa? Se, kun muillakin on. Ankea kasvi.

Vierailija
2/17 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija on mun muija, ihana lämmin hyväkäytöksinen kaunis vaaleahipiäinen suloinen kullanmuru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija on vähän niin kuin rakennuselementti. Se asennetaan paikalleen ja on heti valmis. 

Ja koska kaikilla muillakin on sellainen niin siksi se valitaan

Vierailija
4/17 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puutarhakaupat myy pääosin tuijaa. Osta siinä sitten muuta

Vierailija
5/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapuri täällä kulttuurimaisemassa on kaatanut kaikki puut pois. Hän istuttaa meidän rajalle tuija-aidan.

En voi estää, mutta mille etäisyydelle hän saa istuttaa, se on tärkeintä?

Vierailija
6/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kysyi jos minä vanhan talon omistaja osallistuisin hänen tuijiensa kustannuksiin. En halua hänen tuijiaan minun rajalle.

Onko istutuksissa jokin määräys mille etäisyydelle tuijat saa istuttaa rajasta?

Vierailija
7/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallin katolle voi laittaa lumiesteet niin ei tipu yhtään mitään tuijien päälle. Miksi tehdä ongelma sellaisesta asiasta joka on helposti ratkaistavissa?

Vierailija
8/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuijakiimaa. Mikä siinä on niin ihanaa? Se, kun muillakin on. Ankea kasvi.

- Ikivihreänä peittää näkymää vuoden ympäri

- Kasvaa nopeasti

- Edullinen ja helppohoitoinen

Minä ymmärrän oikein hyvin miksi se on niin suosittu kasvi pihoilla. Sillä on paljon hyviä puolia. Ulkonäkö tietysti on makuasia, monen mielestä ihan nätti kasvi.

Vierailija
9/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija-aidat on todella rumia; aina jotenkin väärässä maisemassa olevan näköisiä + usein kuivaneita känttyjä joukossa.

Vierailija
10/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniimpia ja paremmin peittäviä, ikivihreitä vaihtoehtoja todellakin on olemassa.

Vierailija
11/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniimpia ja paremmin peittäviä, ikivihreitä vaihtoehtoja todellakin on olemassa.

Kuten mikä? Kuusiaita kestää vuosikymmeniä kasvaa ja usein ne on tosi rumia.

Vierailija
12/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se ketju jossa kerrostalossa itsemurhakuutiossa hikoilevat katkerat valittavat pahaa oloaan?

Vierailija
13/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kysyi jos minä vanhan talon omistaja osallistuisin hänen tuijiensa kustannuksiin. En halua hänen tuijiaan minun rajalle.

Onko istutuksissa jokin määräys mille etäisyydelle tuijat saa istuttaa rajasta?

Tämä on niin sekava asia. Kaupunki ei ole tuija-aidoille antanut edes suosituksia. Timanttituija , se päästä kapeampi levittää juuret maanpinnalla ja leviää melkoisesti ja kasvaa korkeaksi. Naapuri jää ihan piiloon. Nykyään kun itse tontit ovat varsin pieniä.

Vierailija
14/17 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija on myrkyllinen puu.

Vierailija
15/17 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuijat vähän tylsiä, mutta vaikea keksiä yhtä helppoa näköestettä kasveista. Toki aidan vois aina rakentaa myös, mutta tunnelma muuttuu silloin ihan eriksi. Nyt oli tullut joku ihan uus kauppa, jossa ei muuta myydäkkään www.tuijakauppa.fi  Mitä oon vertaillut, niin ok hinnat.

Vierailija
16/17 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaunis perinteikäs 50-luvun asuinalue. Yhdessäkään pihassa ei ole hyötyhedelmäpuita, ruusuja, vanhana kannan pioneja tai marjapensaita. Pelkkää tuijaa istutetaan!! Hyi hemmetti!! Kartiotuijaa timanttituijaa pallotuojaa. Ne on rumia eikä sovi perinnepihoihin. Lisäksi ne usein kuolevat ja muuttuvat rumiksi keltaisiksi kasoiksi joita ei ehditä leikata pois. Kiitos K-raudan mafia minkä teit.

itken verikyyneliä omenapuuni alla.

Vierailija
17/17 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pihassa omenapuita, kirsikkapuu, marjapensaita, lukemattomia kukkia, Rodo, pioneja yms. ja niitä tuijia. Istutin tuijat aidan viereen, koska aita ei saa olla kovinkaan korkea, olisiko 160cm. Sen korkuisen aidan yli ohikulkijat näkee hyvin kurkkia pihalle. Tuijat tuovat mukavasti näköestettä laillisesti ympäri vuoden. Ovat ihan mukavan näköisiä minusta, varsinkin kun niillä on funktio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän