Vauvahaave, mutta painoa pitäisi saada ensin pudotettua. Muita?
Pikkuhiljaa alkaa taas se vauvakuume iskemään, mutta paino on hiipinyt niin kamaliin lukemiin, että sitä pitäisi ensin kyllä saada alaspäin.
Itselläni on 2 lasta, -06 ja -08 syntyneet. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino on ollut 83kg, nyt vaaka huitelee jo 88kg tietämissä! Huh! Aiemmissa raskauksissa paino ei sinänsä mitään ongelmia aiheuttanut ja painonnousukin pysyi aika hyvin aisoissa, paino nousi n 10kg. Mutta uskoisin kuitenkin lähempänä normaalipainoisena odotusajan ja synnytyksen olevan "mukavempaa".
Nyt jos löytäisi mukavia kanssasisaria, joiden kanssa saisi tsempattua niin, että saisi ensi kesään mennessä ainakin sen 10kg pois.
Kommentit (113)
Vaaka näytti aamulla 86,4kg, eli viimeviikosta pudotusta -800g ja lähtölukemista pudotusta 1,1kg. Ja tämä siis vain sillä, etten tosiaan ole iltaisin napostellut...
Mitäs muilla näytti?
Mä oon nyt mielenkiinnosta mittaillut verensokeria, sain kuopusta odottaessa neuvolasta mittarin itselleni, kun silloin paastoarvo hipoi rajaa... Paastoarvot on kyllä nytkin ollut hivenen koholla. =/ Täytyy toivoa, että ne laskisi normaalitasolle piakkoin tällä oikeanlaisemmalla syömisellä... Muuten tarttee varailla aikaa diabeteshoitajalle...
Minttunen
Hei vaan siskot!
Ajattelin käynnistää tämän pinon uudelleen näin uuden vuoden kunniaksi.
mulla raskaus vielä päällä, mutta on kohdun ulkoinen ja tässä odottelen, että lääke tekisi tehtävänsä ja alkio tulisi pois. Nyt onneksi olen alkanut vuotamaan niin ehkä se tästä pikku hiljaa.
Eli tässä nyt tulee joka tapauksessa jonkinlainen pakkotauko ennen seuraavaa hoitoa joten ajattelin käyttää tämän odotusajan hyödykseni pudottamalla painoa.
Olisiko muita laihduttajia tai terveellisemmän elämän aloittajia?
Kävin aamulla puntarissa pitkästä aikaa ja paino oli huimat 103,1 pituutta mulla 187cm. Ensitavoite mulla on päästä alle satasen ja katsotaan siitä sitten eteenpäin. Osaltaan voi olla hiukka joulun jälkeistä turvotusta sekä tuosta raskaudesta johtuvaakin, ainakin siltä on tuntunut pitkän aikaa.
Nyt sitten pitäisi alkaa suunnittelemaan kunnon kotiruokia ja tehdä niitä valmiiksi pakkaseen, järkeistää välipalat jne. Mulla on se paha tapa, että olen niin tunnesyöjä. nytkin kun ottaa pattiin tämä ku-raskaus niin olen taas syönyt paljon rasvaista, vähän kerrallaan mutta usein. Nyt siis taas hedelmät ja rahkat käyttöön.
Toivottavasti saan seuraa tähän pinoon, ettei tarvitse yksikseen päkertää.
Parasta vuotta kaikille toivottelee Evis!
Elikkäs ilmoittauduin jo tuohon lokakuisten pinoonkin, mutta jos täältä saisi enemmän juttuseuraa painonpudotusta ajatellen.
Elikkä olen 23v. 154cm pitkä ja 92,3 kg painava vaimo. Painoindeksi on hurjat 38,9!!!!!! Eli minulla on meistä eniten pudotettavaa. Normaalipainon yläraja olisi minulla 59 kg eli -33,3 kg. Mutta tuonne en nyt todellakaan edes yritä. Tavoite olisi vappuun mennessä saada -10kg. Se on ihan realistinen tavoite, -625g/vko.
Vauvalle on annettu nyt lupa tulla. Kuitenkin luulen, että en raskaudu kovin helpolla painoni takia. Niinpä aloin taas kerran kiloklubin avulla tarkkailemaan syömisiäni ja liikkumisiani. Viime vuonna sain laihdutettua jo n. 10 kg, ja siitä on tullut jo 13kg takaisin, eli ei hyvä.
Itsekin olen kokeillut vähähiilihydraattista, eli hiilihydraatteja oli aluksi n. 10% eli alle 20g päivässä. Mutta jotenkin se alkoi tökkimään ja siirryin normaalimpaan hiilihydraattimäärään. Eli esim. tänään ruoka koostumukseni on tämmöinen:
proteiini 33% eli 124,2g
rasva 33% eli 55,6g
hiilihydraatti 34% eli 126g
kalorimäärä on 1546kcal
Olen myös nyt jättänyt pois riisin, makaronin, perunan, herkut. Mutta kaurapuuroa ja 100% ruisleipää syön kuitenkin.
Maitoa juon päivässä litran, koska se maistuu hyvältä ja pitää nälkää loitolla. Nyt olen ottanut tavoitteeksi juoda 3l nestettä päivässä. Ja olenkin saanut juotua sen ihan helposti, eikä siltikään ole tarvinut yöllä herätä vessahätään. En siis juo ollenkaan kahvia, teetä, limua tai mehuja enkä kyllä alkoholiakaan juuri koskaan. Ainoat juomat joita juon on siis vesi ja maito.
Meillä on kaksi shetlanninlammaskoiraa, joiden kanssa alan käymään enemmän lenkillä, tai ainakin kovempaa vauhtia. Nyt olen jo ma, ti ja ke käynyt 5km lenkin. Johon kuluu aikaa n. tunti ja kaloreita sykemittarin mukaan 450-510 kcal. Keskisyke 138-146. Syke siis nousee mulla helposti, koska on niin paljon painoa ja huono kunto. Helposti jaksan silti tuon lenkin käydä noilla sykkeillä.
Punnituspäivä on ollut yleensä aina maanantai, mutta voin huomennakin punnita.
Sandis
Kiva kun tulit tänne! Täällä on pitkään ollut hiljaista, mutta eiköhän näin vuoden vaihteen jälkeen moni taas aktivoidu.
Millainen tuo käyttämäsi kiloklubi on? Onko se maksullinen? Kesällä laihdutin minäkin reilut 10 kiloa ja käytin silloin painonvartijoiden pistelaskua vähän mukaellen. Eli periaatteessa laskin pisteet, mutta yritin myös vähentää hiilareita. Varsinkin nopeita eli pullat ja vaaleat leivät jätin ja vähensin pastan, riisin ja perunan syöntiä. no perunasta en kovin edes tykkää paitsi muussista mutta pastasta kyllä. Ja ruisleipää on pakko saada aamupalaksi, muuten ei aamu käynnisty, eikä vatsa.
En ole nyt oikein vielä miettinyt laskisinko taas pisteitä vai kokeilisinko jotain ihan muuta. Periaatteessa on tietoa miten syödä oikein, mutta käytännön toteutus on jotain ihan muuta. olen huomennut että mulle sopii syödä tosi usein ja pieniä annoksia. Ja koska söisin mielelläni koko ajan niin kalorimäärät täytyy olla tosi pieniä.
Miten sun päivän ateriat muodostuu? Eli syötkö sekä lounaan että päivällisen? Mulla on vähän ongelmana,e ttä söisin vaan jomman kumman ja sitten enempi välipaloja. Joskus noista välipaloista vaan tulee enempi kaloreita kun varsinaisesta ruoasta eikä ne pidä nälkää niin hyvin kun kunnon ruoka.
Täytyypä oikein alkaa suunnittelemaan eri ruokia ja tehdä niitä pakkaseen valmiiksi annoksiksi niin ei tulis niin helposti tilattua jotain pizzaa kun ei muka ole mitään ruokaa valmiina.
Kevyempää vuotta meille kaikille!
Evis
Heippa vaan kaikille!
Oon suhteellisen uusi täällä keskusteluissa, jonkun verran olen kirjoitellut tuonne vauvahaaveita loppuvuodelle 2011/alkuvuodelle 2012.
Elikkäs olen 24v, mies on 30v. Mentiin kesäkuussa naimisiin ja nyt on sitten annettu vauvalle lupa tulla. Eilen söin viimesen e-pillerin. :)Olen jo pitkään halunnut laihtua, että vaatteita olisi kivempi ostaa ja nyt lisäpontta antavat nuo vauvahaaveet.
Painan 93kg ja olen 180cm pitkä eli ylipainoa on se reilut 10kg. Sitä olen raahannut mukanani jo melkein kaksi vuotta sitkeästi. Aloitan laihdutuksen kliseisesti joka maanantai, mutta sorrun ennemmin tai myöhemmin ja unohdan koko jutun. Nyt olen vakaasti päättänyt muuttaa elämäntapojani lopullisesti, enkä vain laihduttaa hetkellisesti.
Suurin kompastuskiveni on ehdottomasti herkut. Olen sokeriaddikti :) karkit, keksit, pullat, suklaa... Pidättäytymistä ei tee yhtään helpommaksi se, että töissä on kahvihuoneessa aina tarjolla jotain pupellettavaa. Rankan ja kiireisen työpäivän lomassa sitä helposti palkitsee itsensä herkuilla. Uhhuh, ärsyttävää.
Ja jos osaisinkin ottaa vain yhden, mutta kun se ei jää siihen. Tänään itsekurini piti ja söin omia mandariineja vaikka tarjolla oli suklaata, pullaa ja pipareita. Jee!
Pitäisikö meidän ottaa joku punnituspäivä tms. niin itse ainakin onnistuisin paremmin kun olisin "tilivelvollinen" :) Hih.
Tulipas sekavaa tekstiä. :)
Torstaihan on sovittu punnituspäiväksi, joten tässä tulokset.
ma 3.1. 92,3 kg (laihdutus aloitettu)
to 6.1. 91,4 kg -0,9 kg.
Kirjotin hirveen pitkän jutun jo kiloklubista, ja kun yritin lähettää, tuli joku virhe. Nyt ei enää ole aikaa kirjottaa sitä uudestaan.
Kiloklubi on siis täysin ilmainen! Ja tosi kattava palvelu.
Mutta mene sivulle kiloklubi.fi ja rekisteröidy, niin löydät sieltä kaikkea kivaa. Lue myös keskustelupalstoja ja aloittelijalle sivustot niin pääset helposti mukaan.
Ja mä syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Lounaaksi yleensä keittoa, päivälliseksi joko keittoa tai salaattia lihan/kanan/kalan kanssa.
Sandis
Kivaa saada porukkaa mukaan tänne, ryhmässä kivempaa keventyä. Sinäkin Elmu aika pitkä olet, mulla vielä 7 senttiä susta enemmän, huh. Onko sulla ollut vaikeuksia löytää siistejä pitkiä housuja? Mä en tahdo millään löytää, farkkuja kyllä ja nekin sais olla pari senttiä pidemmät. mulla on vielä jalat suhteessa pidemmmät kroppaan nähden.
Joo torstai on ollut aiemmin se virallinen punnituspäivä. Eli tänään 102,6 ja aloitin maanantaina minäkin joten pudotusta -500g ihan tyytyväinen olen koska en juurikaan vielä ole tehnyt suuria muutoksia. juustonaksut jätin pois, niitä voisin pupeltaa kaikki illat. Tilalle voikkuleivät ruisleivällä ja kinkulla ja rehuilla.
Pitääpä tutustua tuohon kiloklubiin kunhan ehdin kunnolla paneutua.
Hieno pudotus sulla Sandis näin muutamassa päivässä, onnea.
Mulla tapaa aina alkuun lähteä parikin kiloa viikossa jos siis kunnolla tsemppaan kun nesteet poistuu. Sitten homma tasaantuu ja yleensä on lähtenyt reilut 500-800g viikossa. Saas nähdä miten nyt käy. Kauppojen rehutarjonta on vähän kuivahko kesäaikaan nähden. Mutta kaipa sieltä jotain syötäväksi kelpaavaa löytyy.
Mulla näyttäisi vuoto nyt loppuvan ja toivon että arvot ois kovin laskenut ja sitä mukaa tämä väsymys helpottaisi niin jaksaisi kokkailla ja ulkoilla enemmän. huomenna siis labroihin taas.
Ota Elmu lukemat huomenna jos et tänään ehtinyt. Ei se nyt yhdestä päivästä ole kiinni.
Mukavaa torstain jatkoa!
Evis
Hupsis, en ollutkaan lukenu ketjua tarpeeksi tarkkaan, kun en huomannut että punnituspäivä on torstai. Nooh, punnitsen huomenaamulla alkupainon ja ensi torstaina sitten uudemman kerran.
Evis: on tosiaan vaikeuksia löytää sopivia housuja, välillä on hankaluuksia myös takkien ja hupparien/neuleiden yms. kanssa kun hihat ei oo tarpeeksi pitkät tai sitten jäävät "napapaitamallisiksi"
Minkä kokoinen jalka sulla muuten on? Mulla on 42 ja kenkien löytäminen vasta vaikeuksia tuottaakin!
Täytyypä kanssa kurkata kiloklubia, jos saisi lisävinkkejä sieltä.
Me ollaan lähdössä 15.1 viikon laskettelureissulle Alpeille Itävaltaan. Siinä onkin varsinainen tulikoe tän laihduttamisen kanssa. Onneks päivä rinteessä kuluttaa jonkin verran, pitää yrittää tankata kevyesti päivän aikana ja pidättäytyä makeista herkuista.
Onnittelut Evis ja Sandis hienoista alkupudotuksista ja tsemppiä loppuviikkoon!
joo sama ongelma mulla hihojen kanssa. Mullakin räpylä 42, mutta kesäläpysköistä menee usein 41. Hommaa hankaloittaa vielä se, että mulla on todella kapea jalka, eli monet 42 on sitten liian leveät;-( Italialaiset kävis lestiltään hyvin, mutta niillä 41 taitaa olla suurin ja sekin usein tuntuu pienemmältä kuin oikeesti 41 olis. Ei ole helppoa ei. tämä ylipaino ei yhtään helpota vaatteiden ostamista. Siksi nyt jos koskaan on ryhdistäydyttävä, kevät tulee ja ois kiva saada uusia ihania vaatteita.
Tuli muuten mieleen, että kun tästä joukolla taas raskaudutaan niin mitenkähän mahtaa löytyä meidän kokoisille äippävaatteita? Ei ainakan henkan ja maukan ovea vissiin tarvii kolkutella;-) No mennään sitten verkkareilla jos ei muuta löydy.
Matkat on joo vähän haasteellisia, mutta onneksi sulla tulee rutkasti sitä liikuntaakin. ja pitäähän sitä nyt lomalla vähän nauttiakin. Eikös tuo alppimaiden ruokavalio ole muuten aika tuhtia? No kai sieltäkin nykyään saa jo vähän kevyempiäkin vaihtoehtoja, luulis. Mutta älä ressaa lomalla, liikutte vaan paljon niin siitä jo tulee hyvä olo.
äh, mulla on tällä hekellä jääkaappi kohtalaisen tyhjä. Pitäis keksiä jotain syötävää..taidan tehdä rahkan marjoista.
Elikkäs tänä aamuna kävin vaakalla ja tulos oli 93,4kg. Siitä sitten suunta vaan alaspäin!
Evis: oon kanssa miettiny tota mammavaate-asiaa, että mitä sitä sitten ittelleen päälleen pukee, kun nyt jo ympärysmitalta sopivia housuja on hankala löytää... Pitää sitten jotain tunika-legginssiyhdistelmiä vissiin suosia tms. Ei muuten oo toikaan yhdistelmä pitkälle helppo, kun peppu vilkkuu monien tunikoiden/mekkojen kanssa! :D ... täytyy toivoa tosiaan että reissusta löytyis myös jotain kevyempää keitto/salaatti linjaa, vaikka toki lomalla pieni herkuttelukin pitää sallia :)
Mikä on muuten teidän lemppariliikuntaa?
Perjantaiterkuin Elmu
Evis: Mä oon miettinyt ihan samaa. Ei todellakaan löydy mistään H&M:ltä mitään äitiysvaatteita. Ei nytkään mistään tunnu löytyvän yhtään mitään. Siis paitoja kyllä, varsinkin kun nyt on tunikat tai pitkät paidat muotia, niin yltää myös mahan ja pyllyn yli. Housukoko siis nyt on 38" tai 48. Toppahousut ostin anttilan miesten puolelta, kun naisten ei mahtunut :D Ollaankohan me raskaana sit alasti, vai mistä niitä vaatteita sit löytyis? :P Varmaan joku nettikauppa löytyis jos oikein ettis...
Leggingsejä multa kyllä löytyy, ja ne varmaan menisikin raskausaikana, jos jättää ne mahan alle, ei siis yritä repiä niitä napaan saakka. Mutta jos on talvi tai muuten vaan kylmä, niin muita housuja ei kyllä päälle saa laitettua. Joku kiloklubissa oli kyllä tehnyt omista toppahousuistaan odotushousut leikkaamalla vyötärön pois tarpeeksi alhaalta ja ompelemalla tilalle trikoota.
Täällä laihdutus on sujunut hyvin. Olen pysynyt kaloreissani, juonut paljon ja kävellyt joka päivä. Kävelyllä olen kuluttanut nyt viitenä päivänä yhteensä n. 2400 kcal.
Elmu: Lemppariliikuntaa... hmm... No kävely on mulle helpoin ja tärkein liikuntamuoto. Mutta uimisesta ja sulkapallon peluusta tykkään kanssa. Niitä vaan tulee harvemmin tehtyä. Miehen kanssa ollaan nyt pari kertaa jo käyty pelaamassa sulkkista. Uimassakin käytiin joskus säännöllisesti väh. pari kertaa viikossa, mutta sekin on jäänyt. Käytiin kyllä tällä viikolla uimassa, ja huomasi kyllä, että mitään uimakuntoa ei enää ollu jäljellä, vaikka aiemmin olin sentään aika nopea. Ja mulla on ihan hyvä tekniikkakin. Oon nuorempana harrastanut snorkkeli+maski+räpylä-sukellusta, niin siellä oppi aika hyvin myös uintitekniikat.
Sandis
Mun nykyinen lempparilaji on vain kävelyä kävelyä ja kävelyä koirien kanssa. Mulla on ajoittain aika koviakin selkäkipuja, etten paljon muuhun taivu. Aiemmin tykkäsin käydä salilla ja kunhan tästä vähän kuntoudun parempaan suuntaan niin haluaisin mennä koittaa taas vieläkö on salilaitteet muistissa. nyt mulla on vaan sellaista kotijumppaa, lähinnä keskivartaloa vahvistavia liikkeitä.
Joo tunikat ja legginsit taitaa olla ainoa vaihtoehto, mutta meille pitkille ne tunikatkin taitaa tätä nykyä jäädä ison mahan kanssa aika pönäkälleen. Jos mä raskautuisin vasta joskus maaliskuussa niin ei mun maha vielä kesällä hirmu iso ole joten syksyllä täytyy varmaan kulkea verkkareissa. Mutta teillä jos ja kun tulette raskaaksi tyyliin heti niin ootte kesällä aika muhkeita jo. Espritillä on kans jotain äippävaatteita, mutta niissäkään ei kovin paljoa pituutta ole.
voi kamala mikä nälkä mulla olis vielä kun olen tänään vähän kevyemmin syönyt. Ei nukuta vielä yhtään ja aivan turha mennä nälkäisenä sänkyyn. pitäisköhän syödä yks banaani, se täyttää aika kivasti.
Mulle nämä illat on kaikkein vaikeimpia, tapasyömistä suurimmalti osin. Muut ateriat menee hyvin enkä näe nälkää mutta illat on aina ollut vaikeinta mulle. Vinkkejä?
Joko kävit katselemassa Kiloklubia? Siellä suositellaan, että jos elää ns. ihmisten normirytmissä, eli herää aamulla töihin yms. niin kello neljään mennessä piti olla syötynä jo suurin osa (yli 60%) koko kalorimäärästä, jota päivässä saa syödä. Sen pitäisi auttaa vähentämään iltasyömisiä ja himoja. Varsinkin kunnon aamupala. Ja huomaa, että myös laihduttajan ruokavaliossa olisi hyvä olla rasvaa väh. 25% koko ravinnon sisällöstä. Sekin pitää nälkää.
Jos tuntuu aina illalla, ettei ole nälkä, mutta haluaa silti napostella. Niin siihen ehdotan jotain kevyttä, porkkanaa yms. Mutta jos on ihan oikeasti nälkä, ja vaikka täyttäisit kiloklubin ruokasivustoja, ja näyttäisi että enää ei saisi syödä mitään. Silti söisin jotain, mikä vie sen nälän, jotain proteiinipitoista, esim. rahkaa marjoilla. Vaikkakin sillä uhalla, että kalorivaje jää pienemmäksi, kuin tavoittelit. Nälkäisenä ei uni tule.
Jos et täytä kiloklubia/laske kaloreita mitenkään, voihan olla, että oikeestikin syöt liian vähän, vaikka siis laihdutatkin. Liian suuret kalorivajeet kestää harvemmin pitkään, jos koko ajan täytyy tuntea nälkää.
Ihan kuin olisin joku laihdutusguru :P Mutta yritän vain auttaa, tai kertoa mikä itsellä auttaa, jos vaan jaksais jotain noudattaa. Suklaa ja roskaruuat vaan houkuttaa monesti ihan liikaa.
Sandis
Minäkään en ole ennen täällä palstaillu, mutta arrrrrrmoton vauvakuume ajoi mut eksymään tänne ;) Itselläkin "vain" pitäisi puottaa se 10kg painoa, ja saada isännältä lisää myönnytyksiä ;) Olen myös aika pikä, 178cm ja paino on 90,jotain. Täytyy käydä töissä digi vaa'alla niin osaan sanoa tarkkaan. Mutta mukaan haluan ja kovasti! Piti aloittaa jo vuodenvaihteessa tämä painonpudotus, mutta ensimmäinen viikko on tainut mennä joulusuklaa-ale hyllyjä kierrellessä... :P Oon kauhea tunne syöppö, ja se vähän hankaloittaa tilannetta, mutta vhh:lle ois tarkotus nyt siirtyä, ja löytää liikunta takaisin! Pudotin viime keväänä 10kg vhhlla ja liikunnalla, mutta sitte tuli tosissaan takapakkia kun meni selästä välilevy :( ja olin kipeänä monta kuukautta. Selkä vaivaa edelleen, mutta liikunta on lääke, -ainakin kunhan alkuun pääsee! Ei tää sohva&suklaa ainakaan tota selkää paranna -.-
Mutta positiivisin mielin, masentavan vauvakuumeen kourissa, iloista kevättä kaikille kanssa sisarille! :)
ps. ainiin, ostin suivaannuksissani viimeviikolla itelleni miesten toppatakin, kun meni hermot naisten takkien etsimisessä... Kaikissa oli joko liian lyhyet hihat tai selkä osa! Ei sellaisilla voi lasten kanssa lumessa peuhata! -.-
Saiskos sulle antaa lempinimen Meris? Meillä on tullut hauska tapa keksiä ihmisille lempparinimiä varsinkin sellaisille, jotka paljon kirjoittelevat ja joiden nimimerkki on pitkä.
Ihanan pitkä olet sinäkin. Mulle kävi tällä viikolla samoin, ostin miesten puolelta fleece-paidan. Verkkareita olen ostanut jo pitkään tuon lahjeongelman vuoksi.
Joo, mullakin vielä joulusuklaita vähän jäljellä ja niitä olen yrittänyt tässä nyt sitten tuhota. Mulla ei saa olla mitään herkkuja kaapissa sitten kun oikeasti aloitan homman, muuten menee heti persiilleen. Siitä syystä myös laitoin vikan pakastepizzan juuri uuniin niin saan sen pois pakastinta täyttämästä ja tilalle uutta terveellistä sapuskaa. olen muuten tänään kyllä syönyt kevyesti, ehkä liiankin, mutta eiköhän tilanne tasaannu kun syön tuon pizzan.
Sandis, kävin juuri rekisteröitymässä kiloklubiin. Täytin jotain juttuja tämän päivän syömisistä ja näin alkuun se tuntuu aika hankalalta täyttää. Mutta pitää vielä tutustua siihen tarkemmin ja ilmeisesti sinne voi tehdä omia reseptejä ja tallentaa kai jotain vakkariruokia. Hurjaa miten se näytti noiden muutamien suklaiden takia että rasvaa jo 40% huh. Toi on kyllä hyvä systeemi, että näyttää miten päivän syömiset jakautuu siihen piirakkaan.
Huomisesta alkaen mulla ei ole enää mitään mässyruokaa kotona joten pääsen tositoimiin niin sanotusti. aloitan tänään myös rautakuurin jos vaikka tuo väsymyskin vähän sitten hellittäisi. huomaan että näin väsyneenä ei oikein edes jaksa miettiä salaatteja tai mitään muutakaan. Laittaa suuhun vaan jotain mitä jaksaa eli just sitä suklaata. Mutta eiköhän se tästä tilanne kohene.
Kannattaa kattoa sitä ruokaympyrää ja prosentteja, vasta kun kaikki päivän ruuat on siihen laitettu. Muuten se tietenkin laskee vain niiden suklaiden rasvat, jos ne suurinpiirtein oli ainoat, joita olit kerennyt siihen täyttämään. Ja suklaassahan monesti on rasvaa 33g/100g.
Saa sinne tallennettuja omia reseptejä ja valittua suosikiksi ruoka-aineita, joita yleisimmin käyttää. Paina sininen i-auki, niin sieltä kun painat sydäntä, ja se muuttuu punaiseksi. Tämän jälkeen löydät sen aina ruokasivuston ->suosikit ->suosikkiainesosat alta. Ja ei muuta kuin raahaat oikean päivän ja ajankohdan kohdalle.
Kun painat oranssin nuolen auki, voit vaihtaa mittaa, esim. grammoina, viipaleina, tölkkeinä, kappaleina yms.
Nopeasti siihen oikeasti tottuu, ja kun ainakin minä syön joka päivä suunnilleen samoja ruoka-aineita. Ja muutamat reseptit on tallennettuna, niin pääsee aika nopeesti aina laittamaan ruuat sinne.
jos nyt olen osannut oikein merkata kaikki niin näyttäisi siltä että normaalisti syönkin aivan liian vähän kaloreita. Olen saanut tänään kasaan 1100 kcal vaikka söin vähän pizzaakin. Normaalisti en toki tuollaisia kaloripommeja edes syö. Yritän huomenna merkata kaikki ihan tarkkaan niin kuin normaalisti söisin niin mielenkiintoista nähdä mitä kalorimääriä saan aikaiseksi. Kahvit ja kivennäisvedet multa toki puuttuu listasta, mutta niissä ei kai juurikaan kaloreita ole. Tämähän mielenkiintoista..
Arvasin :D
Monesti laihduttajalle käy just noin, että tulee sitten syötyä ihan liian vähän, ja lopulta aineenvaihduntakaan ei kuluta normaalimäärää, ja niinpä paino ei alenekaan...
Jos mä täyttäisin, mitä ennen laihdutusta söin, varmaan 3 000 kcal menis päivässä rikki. Niin hirveetä tää mun syöminen on ollu. Siksi en ole niin raadollinen itselleni, jos joku päivä vaikka tulis syötyä enemmän, niin jatkaa oikeilla kalorivajeilla seuraavana päivänä. Ei kannata korjata vajetta seuraavan päivän syömättömyydellä. Siitä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi, ja sitten nälissään on helpompi taas sortua herkkuihin.
Tervetuloa Merilumia! Kiva saada lisää väkeä tänne.
Sandis&Evis: minäkin rekisteröidyin tonne kiloklubiin ja onhan siinä ollu opettelmista :D Tosi hyvä palvelu kyllä ja näkee mistä se päivän ruokavalio koostuu ja että tulee tarpeeksi kuituja ja kasviksia. Oon nyt parina päivänä panostanut varsinkin kasviksiin kun ennen ne oli vähän huonommalla tolalla.
Huomasin kanssa, että syön päivällä vähemmän kun on se suositus ja sitten illalla enemmän, vaikka just lounaan pitäis olla se 40%, se on kyllä hurjan paljon... Pitää yrittää vähän järkkäillä uusiks tota syömisrytmiä. :)
Syöminen alkaa olla suht reilassa, nyt pitäs sitten vielä panostaa enempi tohon liikkumiseen. Eilen käytiin laskettelemassa pari tuntia ja toissa päivänä huhkin lumitöitä, mutta vielä pitäis itsensä ihan kunnon lenkillekin potkia.
Ensi viikolla jatkuu taas kansalaisopiston body-jumppa, joten vähän sentään lisääntyy liikunta :)
Hauskaa sunnuntainjatkoa!
Elmu
Viikko on mennyt ihan mukavasti. Oon onnistunut pysymään täysin erossa karkista! Jee! ILtaisin oon telkkaa kattellessa neulonut, siinä ei voi samalla syödä, ettei sormet likaannu. =) Hyvillä mielin odottelen huomista punnituspäivää!
Mirabelilla tosiaan huikea painonpudotus takana! Upeaa! Ja pahoittelut keskenmenoista.
Huomenna sitten vaakaan!
Minttunen