Vauvahaave, mutta painoa pitäisi saada ensin pudotettua. Muita?
Pikkuhiljaa alkaa taas se vauvakuume iskemään, mutta paino on hiipinyt niin kamaliin lukemiin, että sitä pitäisi ensin kyllä saada alaspäin.
Itselläni on 2 lasta, -06 ja -08 syntyneet. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino on ollut 83kg, nyt vaaka huitelee jo 88kg tietämissä! Huh! Aiemmissa raskauksissa paino ei sinänsä mitään ongelmia aiheuttanut ja painonnousukin pysyi aika hyvin aisoissa, paino nousi n 10kg. Mutta uskoisin kuitenkin lähempänä normaalipainoisena odotusajan ja synnytyksen olevan "mukavempaa".
Nyt jos löytäisi mukavia kanssasisaria, joiden kanssa saisi tsempattua niin, että saisi ensi kesään mennessä ainakin sen 10kg pois.
Kommentit (113)
Kiitokset tervetulo toivotuksista ja lempinimestä! Jo vain se sopii :)
Mä käytin kans tota kiloklubia sillon vuosi sitten kun laihdutin, mutta oikeastaan vaan sen verran, että näin todella sen kokonaisuuden mitä syön. Mutta sitten kun siirryin vhh:ta noudattaan niin en ole kylä edes vilkaissut sinneppäin. Se on aikaa vievä keksintö, johon kaiken lisäksi pitäis jaksaa leikkiä kirjanpitäjää pilkkua viilaten, joten eiii kiitos sitte kuiteskaan meikäläiselle, mutta tosiaan, kyllä siellä hyvin silmät avautuu oman syömisen suhteen kun vähän jaksaa värkätä :)
Tuossa vhhssa on mun mielestä ehottomasti parasta se, ettei tartte laskea mitään, jos ei halua. Saa syödä ihan reilusti (jolloin calori määrätkään eivät jää liian alhaisiksi!)ja useita ruokia on helppo valmistaa nopeasti pikku nälkään, ja kun tekee perheelle pottuja ja kastiketta, niin nakkaa itelle pakaste wokkipussista kasvikset yhelle pannulle paistumaan, niin avot! En siis ole todellakaan noudattanu itte mitään tosi vähiin vedettyä hiilarikuuria, vaan jättäny kertakaikkiaan ne ylimääräset pois: potut, riisit, makaronit, leivät -ja tietysti; Sokerit.
Näin ruokavalio on ehkä pikemminki hyvähiilihydraattinen, kuin ihan vähähiilihydraattinen. Mutta se onkin ihan hyvä jos meinaa jaksaa liikuntaa harrastaa :) Kyllä hiilareitakin vähän tarvitaan! Siksipä syönki kaikkia kasviksia ja hedelmiä ihan surutta (paitsi banskua). :)
Ja: nyt siis on aika siirtyä takaisin tuolle helpolle vhh:lle. Suklaat nurkkaan! ;D
Tällä viikolla jaksoin käydä kävelylenkillä joka päivä! :D Hirveillä sykkeillä, eli tänäänkin lenkki 1h 15min, keskisyke 142. Mulla siis nousee syke helposti, kun on tota painoa ja huono kunto.
Eli viikossa yht.
7h 10 min
3450 kcal kulutus
Syömisten suhteenkin meni hyvin. Keskiarvo kalorivaje oli 760 kcal/pvä.
Tän viikon (ja 3kk aiemminkin) oon siis ollut vaan kotona työttömänä, ja huomisesta lähtien olen työharjoittelussa ihan normaalityöajan, 8h/pvä. Niin en välttämättä jaksa noin kovasti liikkua, mutta jos edes 3-4 kertaa.
Evis ja miksei muutkin kiloklubiin tutustuneet: Sieltä foorumistahan löytyy sitten esim. 100 kg tavoittelijat, 95 kg tavoittelijat, 90 kg tavoittelijat... yms. jos haluaa sinne kirjoitella, ja edetä 5 kg:n sykleissä. Ja myös Raskaana olevia painon nousun tarkkailijoita?!-palsta, johon olen itsekkin liittynyt, vaikka vasta tuota raskautta odotellaankin.
Kokeilin ihan uutta tapaa tehdä kinkkukiusausta, perunoiden tilalle nimittäin kesäkurpitsaa. Se oli tosi hyvää, jos olisi kuorinutkin kesäkurpitsat, ei olisi huomannut eroa onko perunaa vai ei. laitoin vähän kerman joukkoon viola-valkosipulituorejuustoa. Mies oli vähän epäluuloinen keitokseni suhteen, mutta oli myös hänen mielestään hyvää. Sitä on molemmille evääksi vielä töihinkin. Myös kalorimäärä tippui paljon per annos, tuon vaihdoksen vuoksi.
Elikkäs paino tänään 13.1 91,7kg eli muutosta viimeviikkoon 1,7kg, olen tyytyväinen!
Kiloklubin käyttö on ollut hauskaa ja aion jatkaa sitä edelleen. Ensi viikko ollaan siellä reissussa, toivottavasti onnistun syömään niin, ettei paino ainakaan nousisi sinä aikana,
Nyt töihin!
terkuin Elmu
Mahtituloksen täräytit, onnea! mulla paino tänään 102,6 eli vain 500g miinusta. Mutta olen tyytyväinen siihenkin koska olen vielä tällä viikolla syönyt järjettömän paljon joulusuklaita. Muuten alkaa tuo ruokapuoli olla terveellisellä linjalla. Ei montaa palaa enää, joten ensi viikolla luulisi tulevan parempia lukemia. Väsymyskin pikkasen helpottanut joten jaksaa taas keskittyä kokkaamiseen eikä valmiin puputtamiseen.
Mitekäs muut?
Hyvää reissua Elmulle jos ei kuulla. Nauti lomastasi!
Hyvä Elmu!
Ja Evikselläkin pudotus on ihan suositeltu nopeus laihdutukseen.
Eli tänään kävin puntarilla, ja paino oli 91,6 kg. Siis se viime torstain punnitus oli joku ihme homma, kun painoa oli mukamas lähtenyt niin hyvin. Eli nyt aloituksesta lähtenyt 600g, ei siis häävisti. Oon kyllä täyttänyt kiloklubia, ja syönyt niin kuin pitääkin. Tällä viikolla en ole jaksanut lenkkeillä, jalat kuolemassa tuosta työseisomisesta, ettei oo tosikaan. Mulla on kyllä joka kerta lähtenyt paino hitaasti, vaikka läskiä ois vaikka muille jakaa. Ei mulla ikinä edes aluksi ole lähtenyt jotain paria kiloa viikossa. Mutta toi pudotus on ihan hyvä, jos suhteuttaa sen niin, että tolla vauhdilla vuodessa ois jo laihtunut 21kg. Ja vaikkei paino niin putoaisikaan, tärkeää tulevalle sikiölle on myös, että äiti syö terveellisesti, ja sitähän tässä ollaan opettelemassa. En ole syönyt yhtään mitään herkkuakaan koko aikana. Kyllä mä viikonloppuna ostan jo jonkun suklaapatukan :P
Hyvä tahti teilläkin Sandis ja Evis!
Ittellä yleensä on niin, että eka viikolla lähtee rysäyksellä kun syömistavat muuttuu niin radikaalisti. Sitten se on semmosta 500g viikossa suunnilleen, mikä onkin ihan järkevä tahti.
Sandis: Ei kuulosta tosiaan hullummalta toi 21kg vuodessa/tahti. Jaksaispa ajatella niin pitkäjänteisesti, oon ite vähän turhan "kaikkimulleheti"-tyyppi tässä laihdutuksessa.
Tänään meninkin sitten pudotushuumassani vähän (tai vähän enemmän) herkuttelemaan ja yöks kun nyt on täysi olo :/ noh, eipä tee ainakanaa hetkeen mieli mitään.
Kiitos Evis lomatoivotuksista! :)
Tsemppiä ja puhtia kaikille, palaan asiaan loman jälkeen!
Täällä paukkuu pakkanen -28 asteesa, joten ulkoilu on jääny tältä lauantailta minimiin. :( Kerkesin viime viikonloppuna avata hiihtokauden, mutta se jäi yhteen kertaan, kun sittemmin ei ole joutanu tai on ollu liikaa pakkasta. Mutta lumihommien ja jopa salilla käynnin ansiosta (kai) ooli aamupaino tänäaamuna 89.0kg työpaikan puntarilla :)) Mukavaa olla eri kymmenluvulla, vaikka se sitten käytännössä tarkoittaakin vain reilun kilon pudotusta.
Oon ihan pökkyrässä kun nukuin pitkät päikkärit jotta jaksan ens yön tehä töitä. Saispa lomaa itsellekkin! Mutta Hyvää lomaa Elmulle! :)
onnittelut alemmasta kymmenluvusta. Se tuntuu musta ainakin ihan mielettömän hyvältä kun pääsee eri kymmenluvulle.
Multa vihdoin suklaat loppu, jee. Tänään näytti puntari jo reilusti vähemmän kun torstain lukemat, pitää vaan jatkaa samaan malliin että saa ensi torstaiksi hyvän tuloksen.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
meinasin kyllä itsekin unohtaa koko punnituksen ja punnitsin vasta aamupalan jälkeen vaatteet päällä ja se näytti 101,9 eli aamupala ja vaatteet jos vähentäis niin oikea lukema saattais olla 101,4 tai jotain. No kuitenkin reilun kilon pudotus viime viikosta, jee!!!
Mites muilla?
...punnita tänään. Tai siis muistin sitten kun oli jo vaatteet päällä, niin en sitten viittinyt enää mennä. Tiistai aamuna paino oli 90,3kg, eli olisi lähtenyt yht. 2kg, mutta tosissaan toi paino tuntuu vaihtelevan...
Nyt en ole edes jaksanut merkata syömisiä. Alettiin rempata asuntoa. Eli maalausta, tapetointia ja lattian vaihtoa on ohjelmassa, niin lenkkeilyt on jäänyt aika vähiin. Laitetaan (kallista) vinyyli(korkki)lattiaa.
Evis: Tosi hyvä pudotus!
Sandis
Minä en taaskaan päässyt vaa'alle torstai aamuna, mutta tänään aamu paino oli 88kg :) Eikkäs kilo on karissut jos ei muuten niin nesteenä tästä kropasta. Sekalaista ulkoilua on tullut harrastettua, mutta muuten on kyllä liikunta ollu vhissä tälläviikolla... hhh ruokavalio kuitenkin pelaa :) Ei muuta kun jaksaa jaksaa, tsemppiä kaikille, kyllä ne kilot sieltä karisee! Hienolta kuulostaa teillä muillakin! :) Ja Sandiksella kuulostaa olevan mukavat harrastuksetkin ;)
Meriumia
Eli lomalta on palailtu. Oli ihana reissu! Pikkasen jännittää nousta vaa'alle taas, mutta tuli mitä tuli niin suunta on alaspäin!
Aika mukavasti pystyi reissussa syömään kevyemminkin, mutta kallistuin kyllä myös sinne rasvaisemman ruuan ja herkkujen puolellekin. Joka päivä kuitenkin reippailtiin rinteessä se 4-6 tuntia, että pitihän sitä syödä että jaksoi ;)
Reidet huusi hoosiannaa monena päivänä, mutta sehän tietää vaan hyvää.
Sandis, Eve ja Merilumia: onnittelut hienoista pudotuksista ja tsemppiä uuteen viikkoon!
Elmu
olenkohan nyt oikein täyttänyt sitä kiloklubia. aamupalan ja lounaan jälkeen se sanoo, että rasvan määrä jo huimat 44% tässä siis kirjaamani eväät
aamupala: 2 ruisleipää, 2 tl 40% margariinia, 2 siivua 17% juustoa, 2 paprikasiivua, kahvia rasvattomalla maidolla.
Lounas: Itsetehtyä kanakeittoa, jossa runsaasti kasviksia, vähän kanafilettä, muutama nuudeli seassa ja loraus kookosmaitoa 17%. 1 ruisleipä margariinilla.
Otin sieltä jonkin valmiin thai-kanakeiton ja lisäsin siihen tuota kookosmaitoa. Laitoin kyllä 0,5 dl vaikka ei sitä varmaan yhdessä annoksessa niin paljoa ole. Mutta aika hurjalta vaikuttaa tuo rasvamäärä. Eikö kaksi tl rasvaa vastaa 1 rkl? Tuota margariinia kun laitoin niin valitsin 1 rkl niille kahdelle leivälle, tokko ihan niin paljoa on kuitenkaan. Tämähän mielenkiintoista.