Vauvahaave, mutta painoa pitäisi saada ensin pudotettua. Muita?
Pikkuhiljaa alkaa taas se vauvakuume iskemään, mutta paino on hiipinyt niin kamaliin lukemiin, että sitä pitäisi ensin kyllä saada alaspäin.
Itselläni on 2 lasta, -06 ja -08 syntyneet. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino on ollut 83kg, nyt vaaka huitelee jo 88kg tietämissä! Huh! Aiemmissa raskauksissa paino ei sinänsä mitään ongelmia aiheuttanut ja painonnousukin pysyi aika hyvin aisoissa, paino nousi n 10kg. Mutta uskoisin kuitenkin lähempänä normaalipainoisena odotusajan ja synnytyksen olevan "mukavempaa".
Nyt jos löytäisi mukavia kanssasisaria, joiden kanssa saisi tsempattua niin, että saisi ensi kesään mennessä ainakin sen 10kg pois.
Kommentit (113)
Jos siten saisi vauvahaaveet todeksi..
Iltatähteä meille siis toivotaan.
Tuntuu että nämä kilot eivät ainakaan auta raskautumisessa.
Minä olen ollut reilu 10 vuotta kotiäitinä neljän lapsen kanssa.
Vuosien saatossa on leivottu, tehty jälkkäreitä ja herkuteltu kun lapset ovat menneet nukkumaan.
Liikkuminen on vähentynyt hurjasti nyt kun lapset menevät itsekseen kavereitten kanssa ulkona.
Omat harrastukset vaihtuivat kentän laidalla kannustamiseen.
Kiloja siis kertynyt, liikaa.
Kunnollista vaakaa ei tästä talosta edes löydy mutta varmasti jo satasen huonommalla puolen huidellaan ;(
Eli jottain tarttis tehrä.
Motivaatio vaan on kadoksissa.
Kesä ja grillaus, jätski auringon paisteessa.
Blääh, kuka potkis mua takapuoleen..
Tervetuloa katmam! :)
Itsellä paino huitelee taas 92-94 väliä. Tuntuu etten saa tätä syömistä mihinkään ruotuun. Noh, liikuntaa oon taas lisännyt, se onkin ollut parisen viikkoa katkolla nyt.
Sandis: hyvältä kuulostaa lukemat sinulla :) Mistä muuten olet ostanut mammavaatteita? Onko löytynyt hyvin sopivia kokoja?
Huomenna varhaisultraan!
terkuin Elmu rv 7+0
Tätä palstaa en ole muistanut seurailla aikoihin.
Olen ostanut H&M:ltä äitiyshousuja ja paitoja. Sieltä löytyi koko 48, joka mahtuu. Housut on kyllä niiiiin huonolaatuisia, että haaroista kangas hajoaa yhessä tai kahessa kuukaudessa. Sen verran reidet hinkkaa yhteen.
Mulla on hyvin paino pysynyt paikoillaan. Sunnuntaina rv28+5 kävin vaa'alla, ja se näytti 92,9kg. Eli vain 600g lisää alusta. Ja vyötärö oli 116cm, eli +9cm alusta.
Supisteluja on aika paljon, välillä olin saikullakin sen takia. Kohdun suuhun ei ole vaikuttanut, joten olen taas töissä.
Mites teillä muilla menee?
Tätä palstaa ei taida enää kukaan seurailla. Kirjoitanpa kuitenkin.
Nyt on rv34+5 ja painoa on 95,4kg eli raskauden alusta +3,1kg. Aika hyvin siis. Vyötärönympärys on 120cm, eli +13cm alusta.
Eilen oli synnytysvalmennus, ja pikkuhiljaa voisi alkaa valmistautua synnytykseen, esim. pakkaamalla laukun.
Enää yksi työpäivä, ja sitten alkaa äitiysloma!
Kiva kuulla sinusta, tää palsta on tosiaan hiljentynyt totaalisesti. Itselläkin on painonpudotus ollut vaihteeksi ihan jäissä..
Toukokuisissa kuumeilen parhaillaan, keskenmeno tuli 6/2011 niin sen jälkeen meni taas syömisetkin vähän miten sattuu.
Kuulostaa tosi hyvältä tuo sinun painonnousu, voi kunpa itsekin aikanani pystyisin samaan :)
Mukavaa loppuraskautta! :)
Huomasin toukokuisissa, että olet raskautunut. Oikein kovasti onnea!!!!!!! Ja tarrasukkia!!!!
Eilen kävin vaa'alla rv 37+0. Paino 96,7kg eli +4,4kg alusta. Vyötärö samat 120cm, kuin aiemminkin. Oon kyllä tosi tyytyväinen tohon painon pysyvyyteen. Toivon kovasti, että imetys onnistuu hyvin, ja maitoa tulisi myös myytäväksi, niin sekin vähän laihduttaisi. Painoindeksi on kuitenkin jo 40 :O
Ennen raskautta mulla oli selkä hyvin usein kipeä. Pelkäsin, että miten käy raskausaikana. Selkä ei oo ollu yhtään kipeä, vaikkakin töissä seisonut päivittäin 8h betonilattialla. On tässä vaivojen seassa myös niitä hyviä puolia :D
hih kerrankin muistin hypätä puntarille ennen aamupalaa ja pukeutumista. Nyt oli 100,7 eli pudotusta noin kilo. viime viikollahan mulla oli vaatteet päällä ja silloin 101,9 mutta suunta oikea. Kävin eilenkin vaa'alla ja näytti huimasti tasan 100 ja minähän riemastuin, mutta tänään sitten vähän enemmän, mistä lie johtunut. ensi viikolle tavoitteena saada tuo satanen alitettua, voi kun onnistuisin.
Mitenkäs teillä muilla on mennyt? Tsemppiä.
Miten toi torstai aamun punnitus on niin vaikea muistaa?! Mutta siis kyllä oon nyt syönyt mitä sattuu. On juhlittu raskautumista yms. Ja vyötärön ympärystä olen mittaillut, aluksi oli 110cm. Ihan vähän aika sitten oli jo 107cm, mutta eiköhän sitten toissapäivänä ollut taas 110 cm. Ja sormus, jonka juuri suurennutin, tuntuu taas vähän puristavan. Varmasti keho on turvonnut tästä raskaudesta ja hormonimuutoksesta, toivottavasti ainakin. Etten ihan näin paljon ole lihonut.
Tästä lähtien en niin tarkkaan laihduta, mutta pyrin käymään vaa'alla viikoittain, ettei paino ihan hirveesti nousisi. Siis ettei raskausaikana paino nousisi mitään 30kg. Sitten olisin kyllä jo aikamoisen kokoinen. Kaverini on kanssa hiukan lihava, ja hän sai pidettyä koko raskausajan painon samassa, tai että synnytyksen jälkeen oli hoikempi kuin ennen raskautta. Noh ehkä en ihan toho pysty, mutta ettei nyt lihois ihan turhaan.
Sandis
...ainakin hetkellisesti, eli puntari näytti 92,4kg eli +700g edelliseen. Loma siis lihotti, nyt tsempataan ensi viikkoon. Eilen kävin uimassa 40min ja tänään body-jumpassa 45min, jonne vielä kävelin 15 min suuntaansa 6kg repussa (3kg:n käsipainot).
Kiloklubista on tullut lähes mun paras kaveri noiden ruokien kirjaamisessa, hih. Auttaa mua tosi hyvin. :)
Evis: onnea hienosta pudotuksesta, ensi viikolla sata rikki! :)
Sandis: Onnea vielä ja tarrasukkia matkaan. Toivon itsekin, että saisin painon pidettyä kurissa sitten mahdollisena raskausaikana...
terkuin Elmu
Tänään paino oli 91,1 kg eli vähän enemmän kuin viime viikolla. Mutta pyritään pysymään tässä ainakin jonkun aikaa...
Sandis
Vihdoinkin löysin täältä sen, mitä olen etsinyt. Mahtuuko teidän painonpudotusjoukkoone vielä mukaan? Vauvakuume on, mutta pitäisi saada tuota painoa alaspäin. Tällä hetkellä painoa on n. 90,6 kg ja pituus on 164 cm eli tarvitsisi pudottaa kunnolla painoa. Yksi synnytys on takana v.-09. Tämän jälkeen en ole saanut painoa pudotettua niin paljon kuin olisin toivonut. Olisi mukava, jos täällä saisimme yhdessä tsempattua toisiamme hyviin tuloksiin. Olisiko mahdollista luoda sellainen suljettu ryhmä eli voisimme lähettää viestejä toistemme sähköposteihin? Itse en ossaa sellaista tehdä, mutta jos joku olisi meikäläistä fiksumpi?
Tiedustelee Meikäläinen
Eli tervetuloa vaan mukaan Meikäläinen!
Minulle on riittänyt tämä täällä kirjoittelukin, enpäs ole ajatellutkaan tuollaista suljettua ryhmää. Minulle käy kyllä sekin, mites muut?
Olin tänään hammaslääkärissä juuri lounasaikaan ja minulta poistettiin viisaudenhammas, nyt sitten nälkä kyllä kurnii masussa ja vielä vähän aikaa pitäisi jaksaa syömättä, huh!
Huominen punnitus jänskää, tuli viikonloppuna vähän herkuteltua.
terkuin Elmu
TErvetuloa mukaan Meikäläinen. Kiva saada lisää porukkaa tukemaan tärkeätä projektia. Mullekin sopii tuo suljettu ryhmä, ei vaan mitään hajua, miten sellainen tehdään.
huomenna ois siis virallinen punnituspäivä, mutta ei taida tulla hyvä tulos. Alkuviikko meni mulla vähän liiankin kevyellä evästyksellä ja se sitten kostautui eilen illalla. vielä kymmenen aikaan oli pakko paistaa kalapuikkoja, huoh. ja söin tietty koko paketin, kaikki kymmenen kappaletta. Yöks. Mulle tulee toisinaan tollasia ihme ahmimiskohtauksia ettei mikään riitä. tänä aamuna puntari näytti ettei mitään olis tapahtunut viime viikkoon nähden, plääh. No uuteen nousuun tai oikeastaan laskuun...
Mun lääkäri sanoi, että jos tulen uudelleen raskaaksi niin periaatteessa mun painon ei tarttis nousta yhtään nykylukemista. Eli se tarkoittaisi että mun pitäisi itse laihtua raskausaikana, se ei kai kovin suositeltavaa ole. Vähän outo kommentti mun mielestä. Ei kai sitä nyt tartitse lihoakaan, mutta raju laihduttaminen on kaiketi kielletty. Tai jos se lääkäri tarkoitti sitä että vauva kyllä ottaa multa tarvtitsemansa, eikä mun siis tarvitse syödä enempää vauvan takia. No kunhan nyt ensin tulis raskaaksi...
Tsemppiä ja huomenna sitten taas puntariin siskot!
Terkut evis
Mulla on sama tilanne, ettei tarttis tulla yhtään painoa lisää, sais vaikka lähteäkin. Mutta yleensähän ei suositella raskauden aikana laihduttamaan. Voi olla, että suositus on enemmänkin hoikille ihmisille.
Jostain luin, että vauvan kehitykseen ja kokoon vaikuttaa laihdutus/syömättömyys vasta sitten, jos syö alle neljäsosan päivän energiantarpeestaan eli keskiverto naisen kulutushan keskimäärin on 2 000 kcal, eli jos syö alle 500 kcal, niin sitten vasta olis haitaksi.
Tuskin kukaan tervejärkinen syö noin vähän. Eli ihan hyvin mielestäni muutaman sata kaloria vois syödäkin vähemmän, kuin kuluttais. Vauva kyllä ottaa kaikki mitä tarvitsee, äidiltä se on vaan pois. Kuhan saa tarpeeksi vitamiineja yms.
En kyllä tiedä jaksaako aina niin tarkkailla tätä omaa syömistään. Jos edes vähän, ettei paino nousis ihan hirveesti.
Välillä tässä olen käynyt vaa'allakin, mutta en tiedä valehteleeko vaaka, vai heitteleekö mun paino oikeesti. Maanataina kävin vaa'alla, ja näytti että olisin lihonut 2kg viikossa. No sitten tiistaina kävin uudelleen maanantain järkytyksen takia, ja sitten paino oli 91,3 kg, eli vain 200g lisää viime viikkoon. Ja molemmat kerrat heti aamulla pissan jälkeen.
Sandis rv 5+3
äh vain 300 g pudonnut viime viikosta eli nyt 100.4 on se niin vaikeeta alittaa tuo satanen. Toisaalta hyvä että edes vähän tippui kun eilen näytti siltä ettei mitään ole tapahtunut.
Onko teillä muilla ongelmia iltasyömisen tai satunnaisten ahmimiskohtausten kanssa. Siis hitsit mulla menis niin hyvin tää prokkis jos ei iltaisin tulis hillitöntä himoa rasvaiseen ruokaan tai hiilareihin. niin kuin tällä viikollakin illalla myöhään oli niin muka pakko paistaa ne kalapuikot. Ja syödä kaikki. Siinä meni varmaan koko päivän kalorit. Oisko jotain konsteja millä noista pääsisi eroon?
Mukavaa loppuviikkoa!
Hei liityin vasta vauva.fi jäseneksi ja bongasin tämän ketjun nyt täältä ja liittyisin mieluusti mukaan.
Olen aina ollut pyöreähkö, mutta lapsen myötä lihoin 20kg ja viel siihen päälle on tullut vielä toiset 20kg. Ja nyt tosiaan on kauhea vauvakuume ja yritystäkin eikä ole tärpännyt, joten painoa olisi saatava pois.
Kuljen ravintoterapeutilla ja minulla on ruokavalio, sekä psykiatrilla hoidattamassa syömishäiriötänä (ahmiminen). Ruokavalion noudattaminen ei tuota annostenpuolesta ongelmia, vaan suurin ongelma on syöminen säännölisesti ja liikunta.
Olen huomannut että itsellä auttaa tuohon ahmiseen säännölisesti syöminen ja kuidut.
Sullakin sen verran erikoinen nimimerkki, että sopiiko et puhutellaan sua täällä nimmarilla Poikkis?
Juu olen kyllä huomannut, että jos olen päivällä syönyt normaalisti ja säännöllisesti niin nuo ahmintatuokiot tulee vähän harvemmin. Mutta joskus päivät vaan menee niin hyvin kevyellä keitolla ja marjoilla ja raejuustolla. Eli päivällä tuntuu ihan ok, mutta sitten illalla se himo kuitenkin iskee. Toisaalta mulla on mukana paljon sellaista tunnesyömistä. Kun v..tuttaa niin sitten tulee enempi vielä mässättyä. "aurnkoisina" päivinä taas koko elämä hymyilee eikä tee mieli muuta kuin jotain terveellistä ja kevyttä.
Minäkin olen joskus käynyt ravintoterapeutilla ja hänen mielestä en saa tarpeeksi hyviä rasvahappoja ja varsinkaan omega 3. Lisäksi pitäisi lisätä maitohappobakteerien käyttö erilaisissa maitotuotteissa että suolisto voi hyvin. Sieltä lähtee kuulemma kaikki terveys. Vaikuttaiskohan raskautumiseenkin;-)
Tsemppiä kaikille!
Evis
ja tervetuloa mukaan Poignant!
Mullakin on noi illat välillä tosi vaikeita, kun tekisi mieli syödä kauheesti ja just hiilaripitoista. Edelleen päivän syömisistä liian iso osa painottuu iltaan. Pyh. Äsken söin pari namia ja domino-keksin kun tuli vaan sellanen olo että pakko saada jotain hyvää. Paino oli tänään samoissa lukemissa kun viime viikolla eli 92,4 ja sekös tässä potuttaa...
No eikun taas parempaa itsekuria tohon viikonloppuun..
Tsemppiä toivotteleepi Elmu
Pst. Tein aamulla r-testin ja siihen piirtyi hailakka haamu eli ehkä meillä on sittenkin tärpännyt. Hih, pitäkää peukkuja.
Hailakkakin on plussa!
Tervetuloa poikkis!
Tänään oli punnitus ja tulos oli 92 kg, eli olikohan nyt 700g lisää viime viikosta. En oo yhtään jaksanut kirjailla syömisiä, hirveesti kaikkee muuta tekemistä. Tänäänkin käytiin shoppailemassa vauvanvaatteita kun oli puoleen hintaan :D
sandis rv 5+4
hyvinhän sulla menee. Kävin tänään puntarissa kun on ollut niin pallo-olo. Ja mitä ihmettä, olen muutamassa päivässä onnistunut lihomaan yli kaksi kiloa. Miten voi olla mahdollista!!! Jalat tuntuu oudon pökkelöltä ja vähän niin kuin ois suonenvedon tynkää, mutta ei ne näytä turvokkeelta. Maha sentään on ihan pallona ja voisi luulla että olen kohta puolivälissä raskautta. Voiko sitä nestettä yhtäkkiä kerääntyä noin paljon kun nimenomaan olen nyt syönyt paljon hedelmiä ja en siis mitään suolaista. Tekeekö alkuraskaus tällaiset temput mulle, huoh. No en valita, pääasia että pupunen on vielä kyydissä.