Mitä kannattaisi tehdä 38-vuotiaana ikityöttämänä jos haluaisi aloittaa työnteon, mutta "paskaduunit" eivät kiinnosta?
Olen siis ollut pitkälti koko elämäni paperilla työtön muutamaa yksittäistä lyhyttä pestiä lukuun ottamatta.
Minulla on kuitenkin ollut useiden vuosien ajan pimeää bisnestä, joka vertautuu pullojen keruuseen ja marjojen poimintaan. Tämä on pitänyt kuntoani korkealla, ja tekemistä on riittänyt.

Nyt kiinnostaisi alkaa jotain tehdä, mutta paperilla olen melko huonossa asemassa muiden hakijoiden kanssa. Varmasti ajatellaan että olen joku entinen narkkari, tai muuta vastaavaa.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jos haluaisi päästä tekemään jotakin hyvää työtä? Palkan pitäisi olla kohdillaan, eikä mielellään mitään vuorotöitä kellokortin kanssa.
Kommentit (62)
Työkokeilu jossain sinua kiinnostavassa paikassa?
Jatka vaan pullojen keräilyä. "Paska"-duuneihinkin opiskellaan se kolme vuotta, joten kukaan ei palkkaa nelikymppistä lorvijaa ilman työkokemusta.
Hoitajaksi pääsee suunnilleen kuka vaan. Palkka on hyvä ja siistiä sisätyötä. Työhaluiselle työttömälle ihan unelmapesti
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu jossain sinua kiinnostavassa paikassa?
Älä nyt viitsi, mihinkään kiinnostaviin paikkoihin ei todellakaan pääse työkokeiluun. Lisäksi työkokeilu on orjatyötä josta ei palkkaa makseta eikä vie aloittajaa elämässä eteenpäin millään tavalla. Opiskella sen kannattaisi, ja tehdä niitä hanttihommia.
Jos älli riittää, hoidat 2 vuodessa LT.lis. tai TkT. Ekalla pääset palkoille, tokalla tarttee jotain osatakin.
Huumekauppaa suosittelisin sulle. Kolmen teltan kierto, sillä irtoo se viis tonttuu kuussa mut riskit on.
Tuo on Konalan mies. En mitään ihmisläheistä suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaksi pääsee suunnilleen kuka vaan. Palkka on hyvä ja siistiä sisätyötä. Työhaluiselle työttömälle ihan unelmapesti
Pääseekö vaikka on rikosrekisteri/luottotiedot menneet/huumetaustaa?
Ap
Opiskelusta se lähtee. Varaa aika työkkärin psykologille, se osaa neuvoa ammatinvalinnassa.
Opiskele joku sellainen ei paska ammatti ja työskentele kovasti kotonasi oppiaksesi taitoja joista joku on halukas maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö vaikka on rikosrekisteri/luottotiedot menneet/huumetaustaa?
Ap
Todennäköisesti kyllä. Ei sinne taida kummosta seulontaa olla.
Kyllä se on aloitettava paskaduuneista ja niissäkin saat tyytyä ensin osa-aikaisiin hommiin. Ei kukaan palkkaa heti vakkariksi, saati hyvään työhön ihmistä joka on koko aikuisuutensa ollut lähinnä työtön.
Kirjoittaa kirja, kuvia. Sulle mieluisat aiheet. Sen miettiminen vie aikaa, mikä nappaa. Tehdä ensin omakustanne tai käännös, katsoa missä saa lisää kappaleita. Huonoa ei kannata sohertaa. Entä joku sulle mieluisa tuoteperhe jota myy verkossa tai usea. Ideointia. Videoiden teko? Englannin kielen oppiminen samalla. Mistä yleensä pidät.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lääkäriksi.
Ap:n kaltainen vetelä luuseriko? HOHHOHHOO!
Miksi haluat nyt aloittaa työnteon?
lähihoitaja