Vai kuuluu säännöllinen seksi parisuhteeseen...
Kuinka usein sitä sitten pitäisi olla, että on normaalin rajoissa?
Kommentit (104)
Meillä on sikäli hyvä tilanne ettei kummankaan tarvi pihdata eikä vongata, koska kumpikaan ei halua seksiä. Edellisestä kerrasta kohta vuosi, välissä on toki syntynyt vauva ja imetän edelleen. Välillä mietin että mitähän tästä jutusta vielä tulee vai tuleeko mitään... mutta niin kauan kuin ei mua itseä himota eikä mieskään tee aloitetta niin en jaksa ruveta seksiä keksimään. Väsyttää.
ei ole niin tärkeää. Mutta kyllä se minusta kuuluu hyvään parisuhteeseen. Olisi aika vaikeaa jos en enää haluaisi miestäni. Nyt on ollut sairauksien takia taukoa, ja kyllä jo ottaa päähän. uskoisin että molemmat jo kaipaa seksiä. Seksitön liitto olisi aika kamalaa. Yhdessä 20 v.
seksiä. Seksi on kuitenkin se, joka erottaa mun ja miehen suhteen monista muista suhteista. Me jaamme yhdessä jotain sellaista mitä emme jaa muiden kanssa.
En ymmärrä miten jotkut voivat elää seksittömissä ja hellyydettömissä suhteissa!
että on normaalia myös että tulee taukoja! Esim. lasten syntymät, stressi, sairaudet... Tosin pitää varoa ettei tauosta tule pysyvää tilaa. Itse pitäisin sellaista 1-5 kk taukoa vielä normaalina, sitä pidemmät sitten johtuvat jostain vakavammasta. Normaaliaikaan seksitiheys riippuu tietysti pariskunnasta, joillekin se on monta kertaa viikossa, toisille kerran ja kolmansille riittää kerran kuussa.
Ja tietty ikäkin vaikuttaa, harva 7-kymppinen kaipaa seksiä samalla tavalla kuin vaikka 18-vuotias :)
seksiä. Seksi on kuitenkin se, joka erottaa mun ja miehen suhteen monista muista suhteista. Me jaamme yhdessä jotain sellaista mitä emme jaa muiden kanssa.
En ymmärrä miten jotkut voivat elää seksittömissä ja hellyydettömissä suhteissa!
kuin hellyydetön suhde.
Tosin meillä mun täytyy varoa osoittamasta hellyyttä miehelleni koska hän käsittää sen niin, että haluan seksiä.
"Ei seksi ole mikään normaaliuden mitta.
Parisuhteeseen (normaaliin) kuuluu myös keskinäinen kunnioitus, toisen huomioiminen ja kuunteleminen. Rehellisyys, avoimuus, rakkaus, sekä usko ja toivokin.
Mitään yksittäistä osaa ei voi napata erilleen parisuhteen kokonaisuudesta ja sen "määrän" perusteella sanoa onko parisuhde "normaali" vai ei. Parisuhde on mutkikas kokonaisuus, ja toimivassa parisuhteessa yleensä on seksiä, melko säännöllisesti.
Epänormaalia on ihan yhtä lailla sekin, että parisuhteessa olisi aina seksiä saman lailla, totta kai seksin määrä vaihtelee kun elämää eletään yhdessä vuosia, vuosikymmeniä.
Ja mikä on "normaalia" yhdelle pariskunnalle on toiselle jotain ihan muuuta."
Olikohan 25, joka kirjoitti tämän, asiaa.
Ihmisillä on erilaiset halut, mutta usein ongelma saattaa olla myös siinä, että jokin on tappanut ne halut. Mikä? Tilannetta voi korjata. Sitä voisivat kumpikin miettiä. Ja voisi kuunnella se, jolle kerrotaan, mikä on pielessä. Monesta suhteesta halun tappaa se, että nainen kokee elävänsä "ison lapsen" kanssa, joka ajattelee vain itseään ja joka alistaa ja joka vaatii hotellioloja osallistumatta itse mitenkään. Nainen hoitaa pienet lapset ja kotityöt, miehen ei tarvitse uhrata ajatustakaan sille, mistä ilmestyvät puhtaat vaatteet kaappiin ja ruoka pöytään.
Niin, kunnioituskin kuuluu parisuhteeseen. Jos mies ajattelee vaimoaan pelkkänä panopuuna, ei ihmekään, että vaimon halut hiipuvat.
Tiedän paljon naisia, joiden haluttomuutta aviomies valittaa, mutta jotka naisten kesken tunnustavat, että haluttaisi ja kovasti, mutta ei sen oman, huonosti kohtelevan miehen kanssa. Ja naiselle se huono kohtelu voi olla sitä, että miestä eivät kiinnosta naisen seura, tarpeet ja asiat yhtään mitenkään muuten kuin että vaimolta saa säännöllisesti seksiä.
Toki vikaa voi olla siinäkin, että nainen ei edes tunnista syitä halujen hiipumiseen eikä kerro miehelle, mistä kiikastaa.
Antonio Banderas kyllä kelpaisi?
Miksi helvetissä miehet katselevat tällaisia naisia? Kengänkuva vaan takalistoon ja pihtari kiertoon etsimään sitä omaa banderasta.
Meillä on sikäli hyvä tilanne ettei kummankaan tarvi pihdata eikä vongata, koska kumpikaan ei halua seksiä. Edellisestä kerrasta kohta vuosi, välissä on toki syntynyt vauva ja imetän edelleen. Välillä mietin että mitähän tästä jutusta vielä tulee vai tuleeko mitään... mutta niin kauan kuin ei mua itseä himota eikä mieskään tee aloitetta niin en jaksa ruveta seksiä keksimään. Väsyttää.
Ja mikä muukaan on normaalia kuin seksi parisuhteessa.
Mutta kyllä seksin määrän kuuluu vaihdella, siitä voidaan olla eri määriin tyytyväisiä ja taas kohta tilanteet vaihtuu.
Minua ei kiinnosta mitä joku 10 vuotta minua vanhempi ihminen sanoo "näin sen kuuluu olla!"
Kasva aikuiseksi: et sinä voi sanella panenko ukkoani tänään vai huomenna ja jos pannaan tänään niin ehkä pannaan kerran, ehkä 4 kertaa.
Kunhan seksiä tulee ja menee niin ollaan normaalissa tilassa.
Te ihmiset liotsotte käsittämättömiä paineita toisille.
Meistä jokasella on oma libido ja sitä ei voi toinen pakottaa erilaiseen. Vaan koska itse haluaa!
Jos haluaa panna peppuun kerran päivässä ja toinen kelpuuttaa lähetyssaarnaajaa kerran kuussa niin onhan siinä iso ero, mutta kuka on OIKEASSA?
Molemmat!
Sitten varmaan tarttee erota jos ei paneminen enää miellytä osapuolia.
Ei sen joka "ei halua" tartte haluta, eikä sen joka haluaa kokoajan tartte lopettaa haluamistaan.
Näissä tälläsissä keskusteluissa paistaa aina MINÄ!
MINÄ HALUAN päivittäin niin jo on toinen viallinen jos ei edes jokatoinen päivä halua.
Kyllä itsekkäästi saa ajatella vielä 70- vuotiaana, senkus mutta kyllä parisuhteessa molemmat on tasavertasia ja jos ei parisuhde onnistu niin sitten tarttee hakea ihmistä joka tyydyttää tarpeen.
Ei se ole terveellistä kokoajan vongata ja tulla torjutuksi niinkuin ei ole sekään että ei halua ja seksiä sitten joskus ja jouluna saunan jälkeen pimeässä pitkän vonkaamisen tuloksena.
joku katkera "pihtarin uhri" täällä nyt purkautuu, kun ei makuuhuoneessa voi. Mietipäs syitä tilanteeseesi, ehkä löydät syyn ja apua. Ja muista etsiä sitä syytä itsestäsikin, ehkä se nainen ei kaipaa muuta kuin että huomioisit joskus hänetkin.
Ei tarvitse olla viikottain. Se on liioittelua mutta ehkä kerran parissa kolmessa kuussa nyt ainakin. Ehkä. Tosin mun mielestä ei tarvitse olla niinkään usein jos se on laadullisesti hyvää.
Käy sääliksi miehiä!
Itse nautin seksistä ja jo muutaman päivän tauko tuntuu pitkältä.
Ei tarvitse olla viikottain. Se on liioittelua mutta ehkä kerran parissa kolmessa kuussa nyt ainakin. Ehkä. Tosin mun mielestä ei tarvitse olla niinkään usein jos se on laadullisesti hyvää.
Jälkeläisten tuotto on se joka lajin pitää hengissä, ei seksi sinällään.
Tokikaan jälkeläisiä ei tule ilman seksiä. Mutta ns. hedelmätön/seksitön kausi on normi eikä poikkeus nisäkäsmaailmassa. Se takaa jälkeläisten paremman selviytymisen että uutta ei puske vielä kun edellinen on jatkuvan huolenpidon tarpeessa.
Ei muutkaan kädellisnaaraat ole auliisti jakamassa kumppanilleen kun ympärillä on pienet jälkeläiset, ei vaikka suhde olisi muuten monogaminen.
parisuhteeseen. Ihmettelen näitä väitteitä siitä, että näin ei olisi. parisuhde on nimittäin pääasiassa kautta historian (joitakin polygamistisia poikkeuksia lukuunottamatta) ollut sopimus yksinoikeudesta toisen ihmisen seksuaalisuuteen.
Ongelma tässä "minä annan vain jos itsestä tuntuu" on se, että se toinen ihminen ei sitoutunut seksittömyyteen silloin kun hän ryhtyi parisuhteeseen, vaan hänelle on kyllä aivan varmasti annettu ymmärtää, että parisuhdeseksiä on tarjolla jatkossa.
Itsekkäällä "minä itse päätän" -linjalla päästään tosiaan siihen eroon, sillä parisuhteessa kaikki tinkivät omista lähtökohdistaan yhteisen suhteen vuoksi.
Se mies ei ehkä saa niin usein kuin haluaisi, mutta ei nainenkaan voi julistautua täysin seksittömäksi.
Se on täysin takuuvarma resepti siihen, että se parisuhde päättyy.
seksin määrä vähenee, henkiset arvot lisääntyvät.
Siltikin toisen ihmisen läheisyyttä, seksiä, kuuluu olla joakisessa parisuhteessa. Liian usein seksi tehdään kaupankäynniksi/ hyvittelyksi naisen taholta. Eipä ihme, jos miehet hakevat tarvitsemaansa muualta.
Käy sääliksi miehiä!
Itse nautin seksistä ja jo muutaman päivän tauko tuntuu pitkältä.Ei tarvitse olla viikottain. Se on liioittelua mutta ehkä kerran parissa kolmessa kuussa nyt ainakin. Ehkä. Tosin mun mielestä ei tarvitse olla niinkään usein jos se on laadullisesti hyvää.
Olen muuten nainen..
meillä miehen halut on kaikonneet lapsen myötä, mutta ei ole kovin todennäköistä, että juoksisi vieraissa. Useinhan ne erittäin aktiiviset miehet haluaa kotona ja kodin ulkopuolellakin. Minun puolesta seksiä saisi olla useammin. Mutta ei siihen voi pakottaa miestäkään. Ja todellisuudessa molemmat ollaan kadotettu halut lapsen saannin myötä. Aikmoista virittelyä se seksiin ryhtyminen aina on.
Käy sääliksi miehiä!
Itse nautin seksistä ja jo muutaman päivän tauko tuntuu pitkältä.Ei tarvitse olla viikottain. Se on liioittelua mutta ehkä kerran parissa kolmessa kuussa nyt ainakin. Ehkä. Tosin mun mielestä ei tarvitse olla niinkään usein jos se on laadullisesti hyvää.
On myytti, että mies haluaa aina seksiä. Siitä syystä moni mies vonkaa naiselta seksiä ihan vaan sen takia koska miehen odotetaan käyttäytyvän niin vaikka todellisuudessa mies ei itsekään ole seksistä koko ajan kiinnostunut.
olet typpillinen "iso lapsi", joka ei ymmärrä naistaan eikä lukemaansakaan. Kyse ei ollut ssen "oman miehen" ulkonäöstä vaan siitä, ettei mies yhtään kunnioita vaimoaan.
Oksensin kun luin tämän ihmisen tekstiä...Toki seksi kuuluu suhteseen mutta jos suhde ei voi hyvin niin ei seksikään kiinnosta.
Sopimus ei vain pidä.
Jos tietäisin saavani sen 3 krt viikossa, olisin paaaljon tyytyväisempi, iloisempi etc. Kotonakin saisin paljon enemmän aikaan.
Nyt kuluu paljon energiaa siiheen, että antaakahan mies edes tällä viikolla.
Uskon että seksin laittaminen about kalenteriin on hyvä juttu.
N44