Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö salasi raskautensa, tunnen epäonnistuneeni äitinä

Vierailija
05.11.2010 |

Toisiks vanhin lapsemme on teini-iässä (16v) ja seurustellut jo reilun vuoden erään pojan kanssa. Tässä jo jonkin aikaa olen huomannut tytön käytöksessä jotain outoa, mutta kuvittelin kuuluvan teini-ikään. Kysyin kyllä useammankin kerran onko jokin vialla, tyttö kuitenkin kielsi, että olisi.

Nyt sain sitten ns. puolivahingossa tietää, että tyttö on raskaana ja tytön kanssa keskusteltuani he ovat päättäneet pitää vauvan ja raskaus on sen verran pitkällä, ettei abortti ole enää mahdollinen.

Minusta on itsestäni tullut myös melko nuorena äiti, just samana päivänä täytin 18v kun esikoisemme syntyi. Tiedän siis, miten raskasta voi nuorena äitinä olla ja toisaalta olisin toivonut, että lapseni tekisivät lapset vasta joskus 20v iässä. Tosin lapsen saaminen oli minulle parasta ja tämän takia en kyllä varmaan pystyisi lastani aborttiin pakottamaan.

Eniten tässä ahdistaa se, ettei tyttäreni tullut minulle puhumaan raskaudesta vaan salasi sen minulta ja kaikilta muiltakin. Olen aina luullut, että meillä olisi tytön kanssa hyvät välit, muista asioista on kyllä pystytty puhumaan ja tyttö on uskoutunut minulle.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alussa vanhemmiltaan...

Vierailija
2/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistuiko sinunkin äitisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se varmaan teininä niin helppoa ole moista äidilleen kertoa. Ja vaikka tietäisi, että pakko se on kertoa, niin sitä siirtää ja siirtää, odottaa ikäänkuin sopivaa hetkeä.

Vierailija
4/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan salasi sen ja väitti kaiken olevan hyvin. Tuon ikäiselle raskaus on kuitenkin varmasti iso asia.

Minun kohdallani äitini ei epäonnistunut, hän kuoli ollessani 1-vuotias.

ap

Vierailija
5/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan salasi sen ja väitti kaiken olevan hyvin. Tuon ikäiselle raskaus on kuitenkin varmasti iso asia. Minun kohdallani äitini ei epäonnistunut, hän kuoli ollessani 1-vuotias. ap

Vierailija
6/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tyttö halunnut sulle kertoa? Oletko kysynyt sitä?

Vierailija
7/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hieman ihmetyttää, koska olemme tukeneet tyttöä kaikessa ja auttaneet, vaikka ei ne kaikki tapahtuneet aina niin kivoja ole olleet. Tytöllä oli tosi "vaikea" teini-ikä ym.

ap

Miksei tyttö halunnut sulle kertoa? Oletko kysynyt sitä?

Vierailija
8/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini tuli äidiksi 17-vuotiaana. Meitä on viisi lasta, eikä yksikään ole tullut teininä vanhemmaksi.

Vierailija
9/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kenties pelännyt että rupeet huutamaan hänelle.elä suotta soimaa itseesi!

voimia sulle ja tyttärellesi!

Vierailija
10/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armahda itsesi ja anna hänellekin anteeksi. Semmoista sattuu myöhemminkin. Aiemmin kerrottiin pian raskaudesta, mutta kun huomasin, että muut eivät niin tee, en tästä neljännestä halunnut kertoa ennen kuin näkyy kunnolla ja ikää jo yli 40v.

Vierailija
11/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvät välit vanhempiini enkä uskaltanut kertoa raskaudesta vasta kuin oli pakko ja silloinkin itku kurkussa. ikää oli 18

Vierailija
12/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla että on yrittänyt monta kertaa muttei ole pystynyt. Se on hänelle varmasti niin suuri asia, ettei oikein tiedä itsekään miten siihen pitäisi suhtautua, joten vanhempien saarnat ja kauhistelut tuntuisivat musertavalta.

Vierailija
13/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on halunnut pitää sen itsellään. Niin toiset tekee, teinit ja muut. Et ole epäonnistunut mitenkään.

Tue nyt vain tästä eteenpäin tytärtäsi, onnea siihen ja isovanhemmuuteen.

Vierailija
14/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään????

Mulla on 16-vuotias tytär, ja jos hän seurustelisi ihan varmasti pitäisin huolta siitä, että hänellä olisi ehkäisyvälineet saatavilla.

Vierailija
15/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pitkään saanut salattua

Vierailija
16/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut tarvetta varta vasten siitä keskustella. Raskauden mahdollisuudesta ja ehkäisyn tärkeydestä on myös keskusteltu tytön kanssa. Ehkäpä sinäkin jossain sisimmässäsi tiedät, ettei se ehkäisykään ole täysin varma, minulla on tästä omakohtaista kokemusta.

ap

mitään????

Mulla on 16-vuotias tytär, ja jos hän seurustelisi ihan varmasti pitäisin huolta siitä, että hänellä olisi ehkäisyvälineet saatavilla.

Vierailija
17/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 17 kun aloin odottaa esikoistani, juuri 18 täyttävä. Pelkäsin kertoa itse vanhemmilleni, enkä osaa enää selittää miksi. Silloin se vaan tuntui siltä että vanhemmat alkaa ns.arvostella, huutaa...ehkä "hylkää" tai ylipäätään se reaktio, kun tiedät että olet nuori. Nyt odotan toista lastani, ikää minulla on 21 ja vaikeaa oli tästäkin kertoa isälleni. (äitini ei ole enää elossa) Jotenka teini tai ei, ei välttämättä ole aina kaikkein helpoin kertoa noin ISO uutinen vanhemmille.

Vierailija
18/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellisistä syistä sitten myöhemmin.

Vierailija
19/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavampi syy, jotta abortin saa ja siihen pitää hakea lupa jostain. Vai olenko ihan hakoteillä?

Vierailija
20/43 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä mitään tietoa? Kokevatko he epäonnistuneensa?