Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät äidit tajua laittaa isoja poikiaan miesten puolelle uimahallissa?

Vierailija
04.11.2010 |

Taas oli eilen yksi melkein minun mittaiseni (enkä itse ole mitenkään lyhyt) pojankoltiainen naisten pesuhuoneessa uimahallissa.

Kommentit (240)

Vierailija
181/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo häpeilee alastomuuttaan erikoisesti poikien nähden? Vasta vuosi sitten se on ollut heille se ja sama? Tai että teidän 8v tyttö kestää että pukuhuoneessa on eskarilainen poika, mutta 7v aiheuttaa traumoja???

Olet itsekin ollut tyttö, tiedät ettei asiat hetkessä tapahdu...

Vierailija
182/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on oltu uimahallissa tyttöjen puolella. Siellä ne "ujot ja arat mamman mussukat" kertoilee yksityiskohtia ja isommat pojatkin tulevat kuuntelemaan ja kyselemään joko meijän luokan maijalla on tissit yms.

Mutta eihän se meidän oma poika mitään...

Ja tosiaankaan meidän 7-vuotias ei puhu mitään törkeyksiä, eivätkä myöskään kaverinsa. Onneksi käyvät vähän parempaa koulua, joissa ei ole WT-porukkaa. In fact, oma 7-vuotiaani ei edes tiedä mistä vauvat saavat alkunsa, ja pidän sitä ihan hyvänä asiana ettei tiedäkään.

Nämä äidit ovat poikiensa kanssa koko ajan, jopa koulussa!! Ilmankos eivät osaa tehdä mitään ilman mammaa.

Oikeesti, eipä näytä hyvältä tekstisi... enkä nyt edes tarkoita tuota wt-kommenttia, sen jätän suosiolla omaan arvoonsa.

Jätä muut omaan arvoosi. Meitä ei huutomerkkisi määrät liikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pojan kohdalla ainakaan se kuivaus pesu tms olisi vaikeaa, vaan ihan se että on yksin alastomien vieraiden aikuisten keskellä. En olisi itsekään 7v pärjännyt yksin uimahallissa, vaikka nyt klaaraan elämäni kaikissa osa-alueissa ihan ok:)

Vierailija
184/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei heitä ohjaa koko ajan? Mene suihkuun, ota pyyhe, kuivaa... pyöriikö siellä vaan ympäri eikä ollenkaan tajua mitä pitää tehdä? EI osaa ottaa mallia muista?

Ei osaa/ymmärrä mennä suihkuun? Laittaa märkänä vaatteet päälle kun ei tajua kuivata? Ei laita ollenkaan vaatteita vaan tulee ilman ulos uimahallista?

Mä en oikeasti tiedä, voiko joku kertoa?

Vierailija
185/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisiko joku, kiitos :)

olen pohtinut, että mikä siinä on sitten niin hankalaa, ettei pärjää? Kun kerran koulussakin pitää osata pärjätä? Mm. osata käydä vessassa itse, pukea ulkovaatteet, riisua ulkovaatteet. Niin mikä siinä uimahallijutussa on sitten se juttu, ettei 7 v. viekä pärjää? Selittäkää tyhmälle. Niin ja miksi uimahallit ovat laittaneet kouluiän ikärajaksi, jos se on joidenkin mielestä liian aikaista mennä omalle puolelle kouluikäisenä?

Eivät kaikki seitsenvuotiaat ole tarpeeksi pitkiä avaamaan kaapin ovea tai pitkiä ylettyykseen vessan lukkoon.

Vierailija
186/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei heitä ohjaa koko ajan? Mene suihkuun, ota pyyhe, kuivaa... pyöriikö siellä vaan ympäri eikä ollenkaan tajua mitä pitää tehdä? EI osaa ottaa mallia muista?

Ei osaa/ymmärrä mennä suihkuun? Laittaa märkänä vaatteet päälle kun ei tajua kuivata? Ei laita ollenkaan vaatteita vaan tulee ilman ulos uimahallista?

Mä en oikeasti tiedä, voiko joku kertoa?

Ota selvää asioista. Että joku voikin olla noin uusavuton. Jos ei osaa niin ei osaa. Ymmärrätkö tämän?

Vierailija
187/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alastomuus?

Muutenhan kouluikäinen joutuu olemaan esim. bussissa kouluun mennessä vieraiden aikuisten keskellä? Onko siis niin että pärjää aikusten kanssa jos on vaatteet päällä?

Entä voiko 7v mennä yksin kauppaan? Minä ainakin lapsena menin ilman yhtään kaveria uskalsin olla siellä vieraiden aiukuisten keskellä...

Kasvattakaa lapsenne itseluottamusta! Juuri tällaisista asioista se syntyy kun huomaa että vaikka pelottaa niin pärjää silti. Ei se haittaa vaikka hiukset on huonosti huuhdeltu ja ne saa uudelleen pestä kotona.

Itseluottamus on tärkeä asia ja samalla opitte itsekkin luottamaan lapseenne.

Vierailija
188/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan kaikenlaiset pojat näitä juttuja puhuu, mutta kuten sanoin eihän se äiti omasta pojastaan mitään usko. Taitaa sinunkin poika kuulla koulussa juttuja miten vauvat saavat alkunsa, ehkä olisi aihetta kotonakin jutella kun ei ne jutut lasten suusta aina ihan totuudenmukaisia ole.

kun on oltu uimahallissa tyttöjen puolella. Siellä ne "ujot ja arat mamman mussukat" kertoilee yksityiskohtia ja isommat pojatkin tulevat kuuntelemaan ja kyselemään joko meijän luokan maijalla on tissit yms.

Mutta eihän se meidän oma poika mitään...

Ja tosiaankaan meidän 7-vuotias ei puhu mitään törkeyksiä, eivätkä myöskään kaverinsa. Onneksi käyvät vähän parempaa koulua, joissa ei ole WT-porukkaa. In fact, oma 7-vuotiaani ei edes tiedä mistä vauvat saavat alkunsa, ja pidän sitä ihan hyvänä asiana ettei tiedäkään.

Vierailija
189/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Puhe ei ole siitä etteikö lapsi osaa!

Lapseni osaa pestä itsensä, osaa puhua ja pyytää apua. He myös kiittävät avusta!

Pointti on siinä että alle kouluikänen on PIENI ja tarttee vanhempaansa. Ei niihin toimintoihin vaan läsnä.

Aivan paskan väliä mitä sinä annat lapsesi tehdä yksin, koska osaa.

Meillä on hallilla iso lappu että alle 125 senttiset ja uimataidottomat ei hallissa kulje ilman vanhempaansa.

Kyllä lapselle pitää tarjota läsnäoloa.

Ja jos muksut alkaa kulkemaan yksin hallissa ja jättää romuja pitkinpoikin niin kyllä niitä nostetaan ylös.

Mutta toi on pieni juttu.

Kyllä minä näen asian siinä että alle kouluikänen kokee olonsa turvattomaksi.

53, joka ei todellakaan jätä lapsiaan halliin miten sattuu.

Vierailija
190/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan googlata, toivoin vain että kun täällä on niin paljon erityislasten äitejä niin joku olisi osannut konkreettisesti kertoa mitä eivät osaa.

Siis näitä erityislapsija joiden vamma ei nöy päällepäin niin miten ovat erityisiä?

Vierailija
191/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla murrosikä alkanut että ihminen ei halua näyttäytyä pojan edessä alasti.

jos jo häpeilee alastomuuttaan erikoisesti poikien nähden? Vasta vuosi sitten se on ollut heille se ja sama? Tai että teidän 8v tyttö kestää että pukuhuoneessa on eskarilainen poika, mutta 7v aiheuttaa traumoja???

Vierailija
192/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi normaali 7-vuotias ei esimerkiksi omalla pihalla juoksentele alasti, mitä taas joku 4-vuotias saattaakin tehdä.

Ei tarvitse olla murrosikä alkanut että ihminen ei halua näyttäytyä pojan edessä alasti.

Vierailija
193/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itelläkin on joskus pallo hukassa jossain vieraan kylpylän pukuhuoneessa. Pukukoppi systeemejä kun on niin monenlaisia,on kortteja,rannekelloja,avaimia jne. Kyllä mä ottaisin 7-vuotiaan poikani naisten puolelle,jos jos tilanne niin vaatii. Ekaluokkalainen on vielä tosi pieni ja puku/suihkutilat saattavat olla sokkeloisia,ei voi vaatia että pieni ehkä lukutaidotonkin osaa käyttää pukukoppeja ja löytää allasosaston ja ymmärtää kaikki systeemit. Voi sitä pukutiloissa vähän katsoa rauhallisemman paikan,ettei tarvitse ihan toisten viereen ängetä. Eri asia on,jos on tuttu uimahalli ja poika on käynyt isän kanssa monta kertaa uimassa ennen,niin että kaikki on tuttua.

Vierailija
194/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin joutuu suunnitelmiaan muuttamaan kun ei asiat mene aina niin kuin haluaisi.

Jos siis avustaja on ylivoimainen juttu hankkia niin sitten ei mennä uimaan. Avustajan ei tarvitse olla mikään virallinen avustaja. Voi vaikka kysyä (isommalta) naapurin pojalta lähtisikö mukaan uimaan ja auttamaan kaapin ym. kanssa.

Vastaisiko joku, kiitos :)

olen pohtinut, että mikä siinä on sitten niin hankalaa, ettei pärjää? Kun kerran koulussakin pitää osata pärjätä? Mm. osata käydä vessassa itse, pukea ulkovaatteet, riisua ulkovaatteet. Niin mikä siinä uimahallijutussa on sitten se juttu, ettei 7 v. viekä pärjää? Selittäkää tyhmälle. Niin ja miksi uimahallit ovat laittaneet kouluiän ikärajaksi, jos se on joidenkin mielestä liian aikaista mennä omalle puolelle kouluikäisenä?

Eivät kaikki seitsenvuotiaat ole tarpeeksi pitkiä avaamaan kaapin ovea tai pitkiä ylettyykseen vessan lukkoon.

Vierailija
195/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan hauskaa kylpylässä, kun oltiin 3-vuotiaan pojan kanssa naisten puolella saunassa.

Arviolta ekaluokkalainen tyttö kysyi äidiltään miksi meidän poika oli saunassa tyttöjen puolella :-)

Vierailija
196/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siksi että he kehittyvät eri tahtia.

Miksi sitten et ymmärrä asiaa tyttöjen kannalta? Tytöt eivät halua esitellä alastonta vartaloaan samanikäisille pojille! Pojat eivät ehkä välitä niistä tytöistä, mutta TYTTÖJÄ POJAT NAISTEN PUOLELLA HÄIRITSEE. Johtuen juuri siitä, että tytöt kehittyvät poikia aikaisemmin. Puhutaan kuitenkin naisten puolesta, jossa tytöillä pitäisi olla oikeus olla rauhassa pojilta.

Vierailija
197/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpas tästäkin tyttöjen äidit vastaan poikien äidit -tappelu! :D

Vierailija
198/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan kamalaa että me ei saada miehen kans olla samalla puolella. Ois niin ihana uimahallissa käydä yhdessä saunassa tai suihkussa mutta ei. Hirveän estoista meininkiä... :( Yhdessä kylpylässä oli yhteissauna jossa tykättiin käydä, mutta laittoivat sinnekin puomit. :O Ei muka yleissaunassa saa mies ja nainen halata ja pussata tai olla kainalossa. Sylistä puhumattakaan. :(

Vierailija
199/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan jos tiedetään että lapsi ei pärjää yksin.

Jos ei ikärajaa (mikä usein on 7 vuotta) noudateta niin usein siitä seuraa vain se, että kohta siellä naisten puolella on 8-vuotiaat, sitten 9-vuotiaat ja 10-vuotiaatkin.

Yhteiset pelisäännöt on tehty kaikkien noudatettaviksi!

Mulla itelläkin on joskus pallo hukassa jossain vieraan kylpylän pukuhuoneessa. Pukukoppi systeemejä kun on niin monenlaisia,on kortteja,rannekelloja,avaimia jne. Kyllä mä ottaisin 7-vuotiaan poikani naisten puolelle,jos jos tilanne niin vaatii. Ekaluokkalainen on vielä tosi pieni ja puku/suihkutilat saattavat olla sokkeloisia,ei voi vaatia että pieni ehkä lukutaidotonkin osaa käyttää pukukoppeja ja löytää allasosaston ja ymmärtää kaikki systeemit. Voi sitä pukutiloissa vähän katsoa rauhallisemman paikan,ettei tarvitse ihan toisten viereen ängetä. Eri asia on,jos on tuttu uimahalli ja poika on käynyt isän kanssa monta kertaa uimassa ennen,niin että kaikki on tuttua.

Vierailija
200/240 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan kamalaa että me ei saada miehen kans olla samalla puolella. Ois niin ihana uimahallissa käydä yhdessä saunassa tai suihkussa mutta ei. Hirveän estoista meininkiä... :( Yhdessä kylpylässä oli yhteissauna jossa tykättiin käydä, mutta laittoivat sinnekin puomit. :O Ei muka yleissaunassa saa mies ja nainen halata ja pussata tai olla kainalossa. Sylistä puhumattakaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme