Mä sitten inhoan joulukortteja joissa on valokuva tonttulakkisesta
räkänokasta. Vaikka ne teidän kakarat on teidän omasta mielestä niin helkutin söpöjä tonttulakissa niin älkää kuvitelko että ne on sitä myös kaikkien muiden mielestä. Pliis, älkää lähettäkö mulle niistä pennuistanne kuvaa, en halua. Mieluummin lähettäkää vaikka se invalidiliiton ilmaisjoulukortti.
Kommentit (79)
varmaan laittaa viestiä suoraan niille, joilta tälläisiä kortteja saat, voi tosin olla että loppuu kokonaan korttien tulo heiltä!
Minusta on ihana nähdä kaikkien ystävien lapset kuvissa, joita tulee vuosi vuodelta enemmän. Olen koonnut niitä albumiin, josta näkee aina miten lapset on kasvaneet. Toiset ovat oikein hyviä kuvaajia, joten eipä niitä voi kuin ihailla..
Toisaalta ymmärrän ettei oma lapseni ole kaikkien mielestä niin valloittava kuin minun, mutta jos lähetänkin kuvia hänestä, niin eihän niitä ole pakko seinälle laittaa, saa vaikka heittää roskiin jos siltä tuntuu!!!
mutta se taisikin olla se viimevuotinen ketju. Aloitus vain oli sanatarkasti sama. :D
Meillä on tapana lähettää kuva koko perheestä, koska ymmärtääksemme joulukortti on tervehdys meidän perheeltä. Onko sekin teidän mielestä mautonta? (Älkää välittäkö, aion silti jatkaa tätä tapaa.) En suoraan sanoen itsekään ole koskaan ymmärtänyt miksi joulukorttiin laitetaan juuri lasten kuvat. Kun ei ne lapset ole varsinaisesti sen kortin lähettäjiä, vaan meillä ainakin ideana on lähettää läheisille tervehdys koko perheeltä.
ja silti oon ap:n kanssa samoilla linjoilla. 80-vuotiaalle tädilleni ja isovanhemmille saatan laittaa lapsen kuvan, he pitävät niistä aidosti, ja muille laitan jotain muuta.
Minä olen jo useamman vuoden harrastanut tässä asiassa luonnonsuojelua ja vältän turhaa korttien postittelua. Joulukortteja laitan vain ja ainoastaan isovanhemmille, sisaruksille ja kummilapsille. Tädit, serkut ym. kumminkaimat jätän suosiolla pois laskuista.
luuli, että en halua enää olla hänen kanssaan tekemisissä :)
ELi laitan kiltisti kaikille kortit. Ja vanhat ihmiset oikeasti ilahtuvat niistä. Pyrin korttiostoilla tukemaan joka vuosi jotain minulle tärkeää asiaa, esim. juuri luonnonsuojelua.
lähetetään tänäkin vuonna lähisukulaisille kortti, jossa on lapsen kuva. Ei kai niitä kaikille tuttaville ole tarkoituskaan lähettää, vaan niille joiden kanssa ollaan useimmin tekemisissä ja jotka ovat lapsesta vähän enemmän kiinnostuneita (isovanhemmat, kummit ym.).
Ja ei, ei ole tonttulakkia lapsella päässä siinä kuvassa!
Mä kuvaan sulle lapsen asemesta tonttulakkisen somalin irvistelemään siihen kuvaan. Merry christmas!
Täytyy olla aika kylmäkiskoinen tyyppi joka lähtee määrittelemään millaisia joulukortteja tulee lähettää.
JOKAINEN LÄHETTÄÄ SELLAISEN MILLAISEN HALUAA. Eikös se ole aika yksinkertainen asia! Mä en lähettäisi tuollaiselle ap:n kaltaiselle ollekaan jos noin ilkeä on.
Minä pidän kaikennäköisistä korteista ja mikä minä olen arvostelemaan toisten lähettämiä kortteja. Päinvastoin olen iloinen jos meitä on muistettu kortilla.
Kuvakortit ovat meidän perheessä suosikkeja. Lapsetkin tykkäävät tutkia toisten lähettämiä kuvakortteja moneen kertaan.
Kuvakortti on todella kiva saada esim sellaiselta perheeltä joita harvemmin näkee. Minua ainakin kiinnostaa muutkin kuin omat lapset. On kiva nähdä edes kuvan kautta miten lapset ovat kasvaneet.
Täällä näyttää olevan jälleen kerran itserakkaita ja omahyväisiä tiukkistätejä liikenteessä.
Tusinakortit lentää joulun jälkeen roskiin.
Eihän ne muiden muksut niin hääppösen näkösiä ole, mutta symppiksiä juuri siksi :)
(Jos kaikki ystäväni lähettäisivät minulle kuvia täydellisen kauniista lapsistaan, jotka ovat aina kilttejä, tavattoman sosiaalisia ja älykkäitä, niin niitä en ehkä jaksaisikaan kovin montaa vuotta ;)
Lähetän itsekin juu, pistä rauhassa roskiin jos häiritsee esteettistä silmääsi.
Joulukorteistahan se on just kiinni...
Minä olen jo useamman vuoden harrastanut tässä asiassa luonnonsuojelua ja vältän turhaa korttien postittelua. Joulukortteja laitan vain ja ainoastaan isovanhemmille, sisaruksille ja kummilapsille. Tädit, serkut ym. kumminkaimat jätän suosiolla pois laskuista.
en tykkää joulukorteista, joissa lapsi tonttulakki päässä. Minulla on itsellänikin lapsi, mutta en ole lähettämässä hänestä joulukorttikuvaa kenellekään. En edes mummeille. Kyllä minä vastaanotan mielelläni kaikenlaisia joulukortteja, mutta kauneimpia ovat mielestäni itse askarrellut kortit ja kamalimpia ne Tiimarin halpiskortit ja nämä lasten pärstät. Perhekuvassa olisi jo jotain ideaakin, niin että myös äiti ja isä pistävät ne lakit päähän ja mällistävät kameralle.
niin sen jälkeen sulla on aihettakin valittaa. Saat meiltä kuvan lapsista, aikuisista, koirasta, kissasta, marsusta, lumiukosta ja vielä vintillä olevista hiiristäkin lakit päässä. Siis jokaisesta erikseen :D
miksei joulunq saa olla tonttulakkia. Taidat olla muutenkin pessimisti. Mikä niillä pitää olla päässä sitten?
ja silti oon ap:n kanssa samoilla linjoilla. 80-vuotiaalle tädilleni ja isovanhemmille saatan laittaa lapsen kuvan, he pitävät niistä aidosti, ja muille laitan jotain muuta.
Mummoille lähetän lapsista kuvan jouluksi, mutta en todellakaan muille.
Minulle yksi tuttu on lähettänyt katraastaan kuvia jo 15 joulua. No sama se sinänsä. Mutta kun saa sitten karmeat hepulit jos en säästä niitä ja pidä esillä joulun aikaa.
Hei haloo, en ihan oikeasti halua panna seinälle jonkun teineistä tehtyä tonttulakkikuvaa.
Ja kun lapset oli pieniä, he oikein rakastivat niitä tiimarin halpiskortteja. Olivat parhaita. Lapset tykkäs kun tuli paljon tavallisia kortteja. Olivat tosi pettyneitä näihin valokuviin. Ruukasivat laittaa niitä aina nauhaan roikkumaan ja laittoivat keittiön seinälle koristeeksi.
Voi, kun saisin monta tänä vuonna.
Voi maakkeri mitä porukkaa :) No jokaisella tietysti oma mielipiteensä asioista mutta minusta joulukortti omasta kuvasta ilmentää hyvin lähettäjän persoonaa ja siitä saa tyylikkäänkin. Vauva on monelle se rakkain asia maailmassa.. Mä oon just tilaamassa joulukortit omasta kuvasta http://www.smartphoto.fi/tuotteet/kuvakortit ja aattelin myös laittaa oman lapeni kuvan niihin. Mummi ja vaari ainakin on aina aivan innoissaan kun sellaisen saa!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 14:38"]
Voi maakkeri mitä porukkaa :) No jokaisella tietysti oma mielipiteensä asioista mutta minusta joulukortti omasta kuvasta ilmentää hyvin lähettäjän persoonaa ja siitä saa tyylikkäänkin. Vauva on monelle se rakkain asia maailmassa.. Mä oon just tilaamassa joulukortit omasta kuvasta http://www.smartphoto.fi/tuotteet/kuvakortit ja aattelin myös laittaa oman lapeni kuvan niihin. Mummi ja vaari ainakin on aina aivan innoissaan kun sellaisen saa!
[/quote]
Niin, sulle se on maailman rakkain asia ja niin pitääkin olla. Isovanhemmat myös ovat varmasti innoissaan, mutta usko pois, muut sukulaiset, varsinkaan kaverit, ei jumalauta... miksi just sinun lapsi tonttulakissa olisi jotenkin söpö tai ihana? Ei ole! :D
Minulle on pääasia että minua on muistettu :)