Mä sitten inhoan joulukortteja joissa on valokuva tonttulakkisesta
räkänokasta. Vaikka ne teidän kakarat on teidän omasta mielestä niin helkutin söpöjä tonttulakissa niin älkää kuvitelko että ne on sitä myös kaikkien muiden mielestä. Pliis, älkää lähettäkö mulle niistä pennuistanne kuvaa, en halua. Mieluummin lähettäkää vaikka se invalidiliiton ilmaisjoulukortti.
Kommentit (79)
- vauva kurkkaa ikkunan takaa (ikkunassa esim lunta, taustalla voi vilahtaa punaista [tonttu vakoilee]) (joku siis pitää vauvaa siellä takana kun kuvaat
- vauvalle paksu ihana punavalkoinen kaulahuivi kaulaan ja leveä hymy
- hämyinen kuva jossa pari-kolme kynttilää ja vauvan kasvot hämärässä
- vauva katselee (kenties osoittaa sormella) ylöspäin silmät pyöreinä ja askartele sitten korttiin jouluntähti jota lapsi muka seuraa
- lahjapaketti josta lapsi kurkkaa (tää ei musta oo kauheen tunnelmallinen ja erikoinen)
- vauva makailee takkatulen äärellä mahallaan pä pystyssä ja katselee takkaan
ei nämä ole kaikki vartavasten jouluisia mutta kuvaavat sitä TUNNELMAA. siihen ympärille rakennat sitten haluamasi kortin, pahvia, paperia, itse teen varmaan ihan minimini villasukat tai lapaset roikkumaan siihen, jos teen tuon kaulaliina idean (siis parin-kolmen sentin kokoiset sukat)
nyt ei tuu mieleen enempää. joihinkin noista kuvista (ainakin hämärät) tarvii järkkärikameran. isomman lapsen kanssa voi sitten kehitellä jotain että hän rakentaa lumilyhtyä, sytyttää kynttilää tms. itse mietin vasta näitä ihan pikkuisen vauvan juttuja.
31
valaise vähän noita sun ideoita... Oon yrittänyt keksiä millasen vois tehdä itse, sillai että lapsi ois jotenkin kuvassa, mut en keksi... Anna jotain ideoita, etten päädy ifoloriin!!
Me ollaan saatu tosi ihania lapsikortteja. Ykkösenä on erään musikaalisen perheen kortit. Aivan mielettömän hienoja ja joka vuosi odotan mielenkiinnolla millainen kortti heiltä mahtaakaan tulla. Kortti on ollut perinteisesti sellainen että kannessa on vaikka tiernapojat piirrettynä. Mutta kavojen kohdalla on reiät ja niistä näkyy seuraavalle sivulle liimatusta perhekuvasta perheen jäsenten kasvot. Tai sitten niissä on joku joululaulu tavallaan kuviettuna heidän perheen/lasten kuvalla. Sorry en osaa kuvata tarkemmin.
Ja ihan perustonttulakki lapsikorteistakin ilahdun kovin. Viimejoulunakin oli melkein tippa linssissä kun vanhalta koulukaverilta tuli sellainen kortti ja siitä näin että perheeseen oli syntytnyt toinen lapsi.
Itse ollaan tehty esim. kuusia koristelevista lapsistamme joulukortti. Naapureilta on tullut piparin leipoja kortteja jne. Tosi kivoja ja säästetään toisin kuin tusinakortit.
Just suunnittelin että minkähänlaisen söpön tonttulakkikuvan otan noista kullanmuruistani tänä vuonna joulukorttiin. Sorry jo etukäteen kaikki sukulaiset ja ystävät, mutta sellaisen räkänökat-tonttulakeissaan -kortin tulette saamaan.
sukulaisille ja tutuille joulukortti jossa miehen "se" (you know...hih!) on peitetty Joulusukalla, eikä muuten millään pienellä... (hih!). Se on aina yhtä hassua ja hauskaa! :DDDDDDD
kyllä syvältä ja poikittain. En välitä toisten mussukoiden kuvista joulukorteissa. Ja hauska, kun tietää jo etukäteen, keltä ne murunen-kortit tulee. Joka vuosi samat neljä perhettä laittaa ne.... Huoh! Mummot varmaan mieluusti niitä katselee ja säästää, mut mekin ollaan lähinnä niiden aikuisten ystäviä, ei lasten kanssa juurikaan häärätä.
[varustettuna tonttuhatulla. Se makoilee vielä silleen somasti lampaantaljalla. Aina on tullu kehuja. Tänä vuonna vois lisätä siihen mun pimpinkin, en vaan tiedä miten. Onko ideoita?
i]sukulaisille ja tutuille joulukortti jossa miehen "se" (you know...hih!) on peitetty Joulusukalla, eikä muuten millään pienellä... (hih!). Se on aina yhtä hassua ja hauskaa! :DDDDDDD
[/quote]
Ihan sama se mulle on, onko siinä kortissa joku muksu tonttulakki päässä vai joku piirretty jullegubbe... Viimeseks nyt tulis mieleen jtn herneitä nenään vetää, oli siinä mitä tahansa...
en mä rupee vältsiks erikseen lähettään mummoille lapsikortteja ja muille sitten muita, vaan siinäpä menee kaikille yleensä sama.
Itsekin vstaanotetaan lapsenkuva kortteja ja mä koen et se on lähinnä sellanen "selvitys" et tällanen kokoonpano nykyään on. On kiva tietää et harvemmin nähdyillä tutuilla/sukulaisilla on esim uus vauva tai kissa tai mikä vaan. Mitä siitä nyt herneitä nenään repimään vaan ottaa ihan informaationa. Ja katotteko ärsyyntyjät niitä halpiskorttejen kuvia sitten muka!?!
Sinne vaan, niin ei tartte katella. Tuleehan tuota paljon muutakin postia, joka päätyy suoraan kierrätyspaperiksi.
on hauska päivittää kaveri- ja sukulaisperheiden perhetilanne joulun alla tupsahtelevista korteista, joissa lapset poseeraa vaikkapa sitten se tonttulakki päässään. Kaikkia tuttuja ei todella ehdi nähdä edes kerran vuodessa, joten joulukortit pitävät ajan tasalla! Ei kai tuollaisesta asiasta kannata stressaantua!
Oikein 30 kpl ja hintaa tuli suht saman verran euroina. Ajattelin, että kerrankin meiltäkin tulee kivat joulukortit eikä aina niitä tiimareita. Mutta hups, sitten eksyin tänne... fiilis meni!
olevasi hieman kieroon kasvanut skitso, jonka mielestä heidän joulukorttinsa ovat syvältä ja poikittain. Takaan ja alleviivaan, että saat olla seuraavat joulut ilman heidän joulukorttejaan.
kyllä syvältä ja poikittain. En välitä toisten mussukoiden kuvista joulukorteissa. Ja hauska, kun tietää jo etukäteen, keltä ne murunen-kortit tulee. Joka vuosi samat neljä perhettä laittaa ne.... Huoh! Mummot varmaan mieluusti niitä katselee ja säästää, mut mekin ollaan lähinnä niiden aikuisten ystäviä, ei lasten kanssa juurikaan häärätä.
ehkä ystäväpiirisi on sen verran tervettä porukkaa, että he aidosti ilostuvat joulutervehdyksestäsi.
Oikein 30 kpl ja hintaa tuli suht saman verran euroina. Ajattelin, että kerrankin meiltäkin tulee kivat joulukortit eikä aina niitä tiimareita. Mutta hups, sitten eksyin tänne... fiilis meni!
Kivat kortit teillä on ja tervetulleita kenelle tahansa normaalille ihmiselle :)
tonttulakkinen kuva on ihan kiva, mutta seuraavana vuonna tuli melkein identtinen kuva samoista tyttäristä. Mitä nyt olivat vuodessa muuttuneet, kuvien vertailun jälkeen eivät oikein mitenkään. Satsatkaa siihen kuvaan ja tunnelmaan ;)
Mutta ei sähköisenä ainakaan mulle, kiitos. Niissä ei ole mitään tunnelmaa.
Meitä on näköjään niin moneen junaan ja osa jää todellakin asemalle.....
tehnyt tonttulakkiortteja sekä lapsesta että koirasta, nykyisin niitä tekee tuo lapsi koiraa hyväksi käyttäen mallina.
On kiva nähdä entisten koulukavereiden ym. lapsista ees se yks jokavuotien kuva, kun ei ehdi tavata kun kaikilla perhettä ja asutaan kuka missäkin. Joka vuosi on kiva kattoo miten on lapset kasvanu ja onko niitä ilmaantunu kuvaan jopa lisää:)
Meiltä lähtee kyl sit vastalahjaksi meidän lasten kuva.