Onko kodissanne/perheessänne jotain minkä vuoksi lapsesi häpeävät?
Kommentit (18)
olen juuri se jäkättävä akka, joka puuttuu jokaisen alle täysi-ikäisen kiroiluun, tupakan polttoon ja alkon käyttöön yms häiriökäyttäytymiseen. Täysi nollatoleranssi näissä asioissa, enkä pistä pahaksi jos muut puuttuvat omien lasten samoihin tapoihin tarvittaessa.
joka kiroilee kuin merimies ja huutaa ja mesuaa kuin mustalainen. Olen tosin lasten takia yrittänyt vähentää, mutta heikoin tuloksin.
mutta jos hoito on perheellinen mies, niin ei voida heillekään mennä. Tullaan siis minun asunnolleni aina jos lapseni ovat etäisällä käymässä.
Ei mulla ainakaan vielä mainetta ole, koska naapurit eivät yleensä ole hereillä kun hoidon kanssa kotiin tullaan ja hoito häipyy heti panon jälkeen, niin ei ehdi törmätä kuin korkeintaan lehdenjakajaan.
vanhassa talossa eikä ole mikään remontoitu niin sitä varmaan esikoinen vähän häpeää ja sohvat ym on myös erittäin vanhat ja kuluneet.
Olen ihan varma että ne keksivät jotain jahka vähän varttuvat.
Varmaan häpeävät ainakin vanhempiensa juttuja, me kun olemme hyvin puheliaita. Eikö jokainen teini pelkää, mitä noloja sammakoita suulaiden vanhempien suusta pääsee muiden kuullen?
Saattavat hävetä isänsä autoja, se kun harrastaa vanhoja romuja. Autoja on monta mutta yksikään ei ole uusi ja valtaväestön mielestä hieno.
Epäilemättä tulevat myös olemaan sitä mieltä että on hävettävää kun "heillä ei ikinä ole mitään" siinä missä "kaikilla muilla on aina kaikkea", mutta se on kyllä harhaa. Hirveisiin romumääriin mä en kuitenkaan halua lähteä.
asutaan lapsen kanssa kaksin kaksiossa. Häpeää sitä kun asutaan näin ahtaasti ja mun sänky on olkkarissa. Muikka kuokkalaisillaan tuntuu olevan omakotitalot. Ei halua tuoda kavereita kotiin, mut ei se mitään, vielä vuosi niin saadaan laitettua oma pieni omakotitalo.
että häpeäisivät jotain. Mielenkiinnolla odotan tulevaisuutta, että mitä se tuo mukanaan. Ollaan maanviljelijöitä, ja lähikoulu on kuitenkin taajamakoulu. Siellä saattaa tulla vastaan, että maalaisuutta joutuu häpeämään. Tai sitten menee toisin päin, että saa ylpeänä esitellä kavereille traktoreita ja puimureita ja muuta hienoa. Riippuu varmaan esim. luokan ryhmädynamiikasta, että kumpaan homma kääntyy. Ja toivon mukaan lapsilla on riittävästi itsetuntoa, ettei sen takia menisi mieluummin häpeän puolelle.
lapsella on hyvä itsetunto. onneksi.
huonoa nynnymusaa eli rockia. Pitäis ehdottomasti olla rapia tai edes jotain asiallista kamaa. Kun kaverit on käymässä isän pitäis olla hiljaa, eikä soittaa tai laulaa mitään. Kamalinta on, kun bändikaverit tulevat yllättäin käymään ja äijät laittaa jamit pytyyn keittiöön.
Luotamme siihen, että tämä helpottaa kyllä :) Eikä onneksi ole muuta hävettävää.
miten mää pentuna häpesin meidän autoja... Ladaa, ikivanhaa ruosteista vaaleanviherää volvoa, karmea vanha rupinen fiesta, you name it, kaikki ne löyty meiltä!
Häpesin myös sitä, että vanhempani olivat niin vanhoja vanhempiani, isäni oli 55 ja äitini 41 kun synnyin. Olimme jo oikeasti liian eri sukupolvea. Isäni oli myös luonteeltan, hmmm..., diktaattori? Saattoi räjähtää vieraittenkin läsnäollessa... Ja taas meikäläisen posket punehtui.
Vanhaa taloa, vanhaa autoa, masentunutta äitiä, onhan noita...:(
tyttäreni häpeää olla mun kanssa yleisellä paikalla. mulla/äidillä on huono kuulo, minkä vuoksi kailotan asioitamme tyyliin: kulta, haluatko sää jotakin nannulia:) kova-äänisesti kaikelle kansalle.
ja isä opettajana samassa koulussa tytön kanssa.
Siinähä sitä on jo tareeksi teini-ikäiselle...
Mutta eikös sekin kuulu normaaliin kasvamiseen, että tulee aika jolloin vanhempia hävetään :-)
Oli kuulemma tyttöjen väri ja ihan nynnyä :-D
eikä toivottavasti tulekaan.