Kaksplussan juttu lastensuojelun ongelmaperheestä
Pikaisesti lukaisin Kaksplussan jutun perheestä ,jossa oli kaksi pientä lasta (toinen vauva, toinen vähän vanhempi). Kummallakin vanhemalla rankka menneisyys, isällä mm. vankilatuomio. Isän lapsi edellisestä liitosta, 2-vuotias, asui lastenkodissa ja toinen vanhempi oli sijoitettuna. Äidin yksi lapsista oli sijoitettuna ex-miehen vanhemmmille. Nyt siis kaksi uutta lasta.
Hienoa, että nyt meni hyvin, mutta mitä ihmettä tuo 2-v teki lastenkodissa vieläkin??
Kommentit (209)
Perheen isällä on ilmeisesti ollut kuitenkin yhteishuoltajuus lapsiinsa. Nyt kun heillä menee hyvin ja jos lasten äidilä taas ei mene, niin eikö isä voisi hakea kotiutusta itsensä luo jo olemassa oleville lapsilleen? Tällöin saisivat sisarukset olla yhdessä ja pääsisivät oman vanhemman luokse.
Itse en olisi lisää lapsia tehnyt, kun elämän tilanne paranee vaan yrittänyt saada huostaanotetut lapseni kotiin. Nyt kun on 2 uutta lasta jo, niin eihän sitä aikaa ja voimia olisikaan niille jo olemassa oleville huostaanotetuille lapsille.
Kotiutustahan tämä äiti on hakemassa lapsileen, mutta onko hänellä enää aikaa ja voimia myös heille?
Varmasti ovat ihan hyviä vanhempia, mutta en ymmärrä miksi lapsia pitää tehdä aina vaan lisää.
Nyt kun on 2 uutta lasta jo, niin eihän sitä aikaa ja voimia olisikaan niille jo olemassa oleville huostaanotetuille lapsille. Kotiutustahan tämä äiti on hakemassa lapsileen, mutta onko hänellä enää aikaa ja voimia myös heille? Varmasti ovat ihan hyviä vanhempia, mutta en ymmärrä miksi lapsia pitää tehdä aina vaan lisää.
Etenkin kun huostaanotetut lapset oireilevat varmaankin jollain lailla ja tarvitsevat erityishuomiota.
Mutta kun se on niin helppoa tehdä uusia lapsia kun edelliset on viety....
JOtkut ihmiset kun uskoo että lapset tuovat onnen....
se hyvä et muut ovat hyviä ihmisiä ja me niitä pahiksia.. Ja kyllä siksi emme ole hakeneet tuon 2v kotiutusta meille koska luultavasti voimat ei riitä 3mea pientä lasta... Minun tytöt ovat jo paljon vanhempi 11v ja 7v joten siksi heitä kotiin haluamme.. Itsekästä, ehkäpä....Ja miksi meidän pitäisi elää elämääme niin että emme olisi yhteisiä lapsia saaneet tehdä?
vielä SUUREN KIITOKSEN niille jotka ovat meitä jaksaneet tukea ja kannustaa vaikeinakin aikoina, onneksi heitä on paljon!!!
olleet jo kauan sijoitettuina? Ja olette nähneet heitä harvakseltaa. Tuntuisi pahalta jos heidät kotiutetaan sijaisperheistä joita pitävät kotinaan.
voi olla paha jos lapset tulevat kotiin jossa kuitenkin suurimman osan elämästään ovat asunneet???? En ymmärrä tuota näkökantaa?? Ja kyllä näemme tyttöjä suhteellisen usein ja he itsekkin kotiin haluavat eli mikä siinä on ongelma??
se hyvä et muut ovat hyviä ihmisiä ja me niitä pahiksia.. Ja kyllä siksi emme ole hakeneet tuon 2v kotiutusta meille koska luultavasti voimat ei riitä 3mea pientä lasta... Minun tytöt ovat jo paljon vanhempi 11v ja 7v joten siksi heitä kotiin haluamme.. Itsekästä, ehkäpä....Ja miksi meidän pitäisi elää elämääme niin että emme olisi yhteisiä lapsia saaneet tehdä?
niitä yhteisiä. On se helvetti hiukan epäoikeudenmukaista, että 2v. asuu laitoksessa koska isä tekee uusia lapsia eikä enää jaksa hoitaa häntä. Mieti nyt itsekin, tuo sun selitys ontuu pahemman kerran. Ei lapsia tehdä ja hyljätä laitokseen ja sitten tehdä uusia. Itsekästä tosiaan.
ja perhe, niin miksi 2v ei saa asua isänsä + perheen kanssa? Ei se lastenkoti voi olla omaa vanhempaa parempi vaihtoehto vain siksi, ettei ole "kiintymyssuhdetta" tai äiti ei anna lupaa. Eri asia tietysti on, missä järjestyksessä sijoitetut lapset halutaan takaisin kotiin.
Minun mieheni ei saanut tavata lastaan, koska ex ja hänen uusi miesystävänsä eivät sitä sallineet (mieheni ja ex erosivat jo raskauden aikana). Lapsi otettiin kiireellisesti huostaan päihteiden takia 2,5v ikäisenä ja sijoitettiin väliaikaisesti laitokseen. Lapsi muutti meille laitoksesta muutaman kuukauden kuluttua lapsen äidin vastustuksesta huolimatta. Kävimme lasta lastenkodissa katsomassa usein ja "tutustumassa" ennen muuttoa meille. Lapsi on asunut meillä kohta 4 vuotta; äiti ei ole viimeisimmän vuoden aikana tavannut lasta kertaakaan (peruu itse kaikki sovitut tapaamiset tai ei ilmesty paikalle) ja jos hänestä olisi kiinni, niin lapsi olisi edelleen laitoksessa (=ei ole saanut elämäänsä kuntoon). Ainakin minä olen sitä mieltä, että lapsen ollut hyvä olla meillä; on varmasti parempi olla rakastettu lapsi sisarusten joukossa kuin sijoitettuna lastenkotiin vaihtuvien ihmisten keskelle.