Miksi nykyajan talvitakit on sellaista ohutta liukasta kangasta, jopa kalliimmatkin? Eihän ne lämmitä mitään.
Ja muutenkin tuntuu kauhean heppoiselta ne kankaat, tuntuu, että vähänkin jos kynsi osuu siihen pintaan, se lähtee purkautumaan ikävän näköisesti tai jos on liian lähellä lämmönlähdettä, syttyy heti tuleen. Eihän tuollaisia uskalla edes pestäkään kun tuntuu että heti ekassa pesussa menee pilalle.
Tällaista siis tarkoitan:
https://www.horseandhound.fi/tuote/kingsland-classic-naisten-toppatakki/
Mulla on kaksi kunnollista takkia, toinen Luhdan ja toinen Icepeakin. Ne on ostettu siihen aikaan kun vielä kunnon talvitakkeja sai. Ja ne kestää ja kestää ja kestää, vaikka kuinka pesis.
Noita nykyajan talvitakkeja en ottais, vaikka ilmaiseksi saisin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kenelle nykyajan vaatteet on tehty. Itse tuskailen puolestani, kun enää ei ole missään perinteisiä, vanullisia ja liukaspintaisia toppahousuja. Kaupat täynnä johonkin laskettelurinteisiin tai eräretkille suunniteltuja.
Ne lasketteluhousuthan on just parhaita.
Nykyajan?
Puhutko sä nyt kevyttoppatakeista, kevytuntsikoista, niistä ohuista vaakamakkara-takeista joita on kaikilla yli 60-vuotiailla?
Nyt alkoi UFF:n tasarahapäivät ja kestävät 16.11.2024 asti. Sieltä saa vielä hyviä ja kestäviä talvitakkeja :)
Varustenet myy parempia ja joku partioaitta. Luhdalla oli ennen hyviä, en tiedä onko enää. Mistään Sokokselta tai Stockalta ei löydy hyvää enää.
En ylipäätään tajua miksi naisten vaatteet on nyt talveakin vasten niin ohuita. Joka kaupassa.
Eikö takin vuori ratkaise sen, onko se lämmin, eikä päällinen?
Juu katsoin sun linkin.
Ns. kevytuntsika, kevyttoppatakki kyseessä. Kuule ap, noita takkeja ei ole alunperinkään tehty talvitakeiksi. Siis ihan todella.
Niitä käytetään keväällä, kesällä (kyllä vain) ja syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan?
Puhutko sä nyt kevyttoppatakeista, kevytuntsikoista, niistä ohuista vaakamakkara-takeista joita on kaikilla yli 60-vuotiailla?
Siis ihan toppatakeista. Urheilukauppaan kun menee, tuntuu että jokainen rekki on vaan täynnä tuollaisia ohuesta liukkaasta kankaasta tehtyjä takkeja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kenelle nykyajan vaatteet on tehty. Itse tuskailen puolestani, kun enää ei ole missään perinteisiä, vanullisia ja liukaspintaisia toppahousuja. Kaupat täynnä johonkin laskettelurinteisiin tai eräretkille suunniteltuja.
Joka talvi löytynyt helposti esim. Tokmannista ja Sportiasta.
Mulla on ihan oikea untuvatakki, tosi lämmin, sitten on monta oikeaa turkkia, todella lämpimiä. Keinotekoiset kuidut on yleensä kylmiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö takin vuori ratkaise sen, onko se lämmin, eikä päällinen?
Päällisen pitää pitää tuulta. Ja vähän vettä myös. Pelkkä paksu toppaus ei auta.
Mulla oli kerran toppis joka ei pitänyt yhtään tuulta eikä paljon vettäkään. Enää en semmosia osta.
Ostin untuvatakin ulkomailta :). Suomessa kaikki vaatteet ovat a) huonolaatuisia b) kalliita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan?
Siis ihan toppatakeista. Urheilukauppaan kun menee, tuntuu että jokainen rekki on vaan täynnä tuollaisia ohuesta liukkaasta kankaasta tehtyjä takkeja. Ap
Ne kevyttoppatakit tuli markkinoille jotta talvitakeille / paksuille toppatakeille olisi kevyempi vaihtoehtoehto tarjolla.
Paksuja talvitakkeja on tarjolla ihan normaalisti, viime vuosina on ihan ollut runsaiden isojen toppatakkien kukoistus. Sen LISÄKSI toppatakista ei tarvitse luopua kesälläkään juuri noiden kevyttoppatakkien takia. Niitä käytetään vaikka topin tai t-paidan päällä.
Miksi kaikkialla myydään vain kevyttoppatakkeja. Lisäksi tarvitsen kokoa 52. Ei löydy niin suurta.
No aloittaja voisi käydä. Uualla vaateostoksilla kuin Prismassa tai Cittarissa. Mulla on kyllä muutama kunnon, lämmin ja myös kaunis talvitakki ja yllätys, yllätys ei ole mitään Luhtaa tai Icepeakia. Maksaa enemmän ja laatukin sen mukaista mut jos pitää saada halvalla niin oma valinta.
Mulla kevytuntuvatakki enkä ole palellut kertaakaan vaikka kovillakin pakkasilla se päällä kulkenut ja alla ollut vain t-paita
Ja hyi mikä sana tuo kevytuntsikka
Aurinkorannikolla tennarit, farkut, t-paita ja kevytuntsika on univormu. Viileisiin iltoihin, tarkoittaa jotain +10- +20 astetta.
Alpha Industriesin NB-2 ja NB-3 eivät mitään paksuja takkeja ole, mutta kyllä sillä pärjää T-paita alla 15 asteen pakkasessa mainiosti.
Joutsenen vanhemmat untuvatakit ovat parhaita - lämpimiä ja kangas laadukasta
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkialla myydään vain kevyttoppatakkeja. Lisäksi tarvitsen kokoa 52. Ei löydy niin suurta.
Paksuja isoja toppatakkeja on kaupat täynnä. Joka talvi.