Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jokaiselle pienen lapsen äidille suosittelen

Vierailija
29.10.2010 |

Robert S. Mendelshonin kirjaa How to raise a healthy child in spite of your doctor.

Kirjoittaja oli yksi Usan johtavista lastenlääkäreistä, joka ei tehnyt työtään dollarinkuvat silmissään, vaan halusi pistää lasten vanhemmat kontrolloimaan lastensa terveydestä.

Tämän opuksen luettuani on neuvolaan meno aivan eri luokan juttu. Menen sinne varmistamaan, että siellä tehdään työtä todella lapseni hyväksi, eikä toisteta iänikuisia lääkefirmojen sloganeita.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni korvatulehdusta aiheuttava bakteerikanta on multiresistentti.

Meillä on lapsella kahdesti puhjennut korva ja otettiin viljelyt, ihan turhat antibioottikuurit oli syöty, bakteeri oli resistentti kaikille tavallisille antibiooteille. Korvat oli parantunut jo ihan itsestään sitten kun viljelytulos tuli. Varmaan olisin kuvitellut paranemisen antibiootin ansioksi jos ei tulos olisi ollut tuo.

Vierailija
22/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai jokainen äiti tekee päätöksen lääkkeellisestä avusta, mutta tämä on siis arvostetun lastenlääkärin mielipide, joka uransa aikana nähnyt kaiken mahdollisen.

Tuo viski on todella pieni määrä ja varmasti pienempi paha, kuin turhien antibioottien aiheuttamat sivuoireet.

Jos taustalla on useita korvatulehduksia, kuten jollain aiemmin kirjoittaneella, niin silloin on to.näk. ollut kyse allergiasta, oli se sitten maito, pöly tai mikä lie. Itse olen saanut kärsiä isäni valtavasta piipun röyhyttelystä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkään antibioottia.

Lisäksi, vaikka minun korvatulehdusten annettiin parantua "luonnollisesti", olen aikuisena sairastanut todella paljon pahoja tulehdustauteja, joihin olen tarvinnut antibiootit.

Terveisin se 60-luvulla syntynyt puolikuuro luomukorvatulehdusparantuja.

vaan tervettä järkeä. Olemme niin medikalisoituneet, että terveen järjen käyttö on unohtunut. Itse lapsena KÄRSIN useita korvatulehduksista ja minua on ylihoidettu antibiooteilla. Nykyään kärsin silloin tällöin inhottavasta korvakäytäväntulehduksesta ja siihen olen monet korvatipat saanut. Paras hoito tähän mennessä on ollut pelkkä korvahuuhtelu 50/50, eli puolet etanolia, puolet vettä/NaCl. Lisäksi käytän kuiviin korvakäytäviin helokkiöljyä ja probolis on hyvä ja luonnollinen antibioottimainen apu myös.

ap

selvennykseksi

Vierailija
24/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni korvatulehdusta aiheuttava bakteerikanta on multiresistentti.

Meillä on lapsella kahdesti puhjennut korva ja otettiin viljelyt, ihan turhat antibioottikuurit oli syöty, bakteeri oli resistentti kaikille tavallisille antibiooteille. Korvat oli parantunut jo ihan itsestään sitten kun viljelytulos tuli. Varmaan olisin kuvitellut paranemisen antibiootin ansioksi jos ei tulos olisi ollut tuo.

odottelinkin. Taas vahvistui käsitykseni ainakin tämän korva asian suhteen. Mutta on niin paljon lastensairauksia, joihin tepsisi ihan muut keinot, kuin turhat sekaantumiset. Kirja on tosiaan lukemisen arvoinen erityisesti niille vanhemmille, jotka käyttävät paljonkin rahaa yksityisellä tai käyvät julkisella puolella jonottamassa sen kaksi tuntia ja saavat usein turhan lääkereseptin, koska sitähän me monesti odotamme, että varmasti paranee.

Vierailija
25/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mahdollinen ihan raskaudesta alkaen, miten suojella syntymätöntä lasta ja aina tuonne murrosikään asti.

Itse olen erittäin kriittinen ja tarkistan lähteet jo ammattini puolesta. Tästä kirjasta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kirjoittaja on ollut todellakin aikaansa edellä.

Vierailija
26/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi opetetaan aikusten tavoille pikkuhiljaa. Siinäpä sitä aluksi neuvoa.

Neuvolat tarkkailee kasvua ja kehitystä.

Että turhaa suosittelet yhtään mitään! En ainakaan minä ole lukenut yhtään ainoaa kirjaa ja 5 tervettä, järkevää ja ihan fiksua lasta on tullut kasvatettua. :)

Vierailija
27/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta kirjassa nimenomaan painotetaan tuota maalaisjärjen käyttöä! Ja kyse on lastensairauksista, ei tapojen opettamisesta!

Vierailija
28/28 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelta turhalta pelolta, jos olisin näiden tietojen kanssa mennyt neuvolaan. En olisi ahdistunut paino/pituuskäyristä selvästi terveen lapsen kohdalla. En olisi ollut myöskään huolissani karsastusepäilyn takia, mikä osoittautuikin lääkärin "luuloksi". Lapsen silmät yleensä itsestään-korjaantuvat 4-5 vuoteen mennessä. Kyse siis ajoittaisesta karsastuksesta.

Olemme menossa 1-v tarkastukseen piakkoin ja otan paljon kysymyksiä esille.