Oletko tehnyt ÄO-testiä?
Tein Tieteen kuvalehden ÄO-testin, jonka pitäisi antaa hyvin lähelle oikea tulos suhteessa virallisiin testeihin, mahdollinen poikkeama 4% luokkaa. Luulin olevani älykäs, mutta sain vain 126 pistettä :(
http://tieku.fi/testit/testaa-aosi
Kommentit (36)
Testi on huono.
1) Siinä ei edes kerrota, mitä keskihajontaa sen antamat ÄO-tulokset ovat käyttävinään. Siksi ei pysty vertaamaan, vastaako tulos 138 Mensan testistä aikoinaan saamaani tulosta.
2) Matematiikkaosiossa yhdessä tehtävässä ei ole oikeaa vastausta edes tarjolla, ja ilmeisesti muitakin pielessä, koska testin mukaan osaan osioista huonoiten matematiikkaa. Oikeasti matematiikka on noista aiheista varmaan vahvin alani.
Kuviopäättelyssä oli omituisia tehtäviä, mutta niin niissä tuppaa kyllä olemaan yleensäkin. Voisi keksiä aika monta eri logiikkaa, joilla ne voisi toimia. Sanasuhdeosiossakin oli muutama aika hämärä, ehkä huonosti suomennettuja.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2010 klo 14:48"]
Tein Tieteen kuvalehden ÄO-testin, jonka pitäisi antaa hyvin lähelle oikea tulos suhteessa virallisiin testeihin, mahdollinen poikkeama 4% luokkaa. Luulin olevani älykäs, mutta sain vain 126 pistettä :(
http://tieku.fi/testit/testaa-aosi
[/quote]
135, 1% kansasta
t. Mies
Itse sain 118
Yllättävää, sillä minulla on muistihäiriön lisäksi ongelmia matemaattisissa tehtävissä.
Lähinnä keskitasoa. Alle 123 on jo täysidiootti. Että onnea vaan kakkoselle.
t. äo 138
öö? Eikös toi 126 oo jo todella hyvä?
Itse sain 118Yllättävää, sillä minulla on muistihäiriön lisäksi ongelmia matemaattisissa tehtävissä.
t. äo 138
öö? Eikös toi 126 oo jo todella hyvä?
Itse sain 118Yllättävää, sillä minulla on muistihäiriön lisäksi ongelmia matemaattisissa tehtävissä.
t. äo 138
ne sanoi siellä älykoulussa?
että tohtorien keskiarvo on 125
korkeakoulutettujen muistaakseni 110-115
Miltä tuntuu olla nykymaailman Forrest Gump?
Tosin erosin pian, kun totesin turhanpäiväseksi.
Tuo kun ei ole edes mikään virallinen testi, niin luulisi tavallisenkin rahvaan duunarinkin saavan tuosta vähintään sen 120 pistettä.
Oikeesti.. 118 pistettä on noloa..
Minusta oikeasti älykkäät eivät kehuskele tuloksillaan pitkin nettiä. Ja enpä ole vielä typeryyteeni kuollut.
t. se joka jonka ÄO oli sen 118
joka sai tosi huonot pisteet tuosta Tieteen kuvalehden testistä, ja kompensoi huonoa tulostaan haukkumalla muita...
Tässä ketjussa on nyt selvästi joku, joka sai tosi huonot pisteet tuosta Tieteen kuvalehden testistä, ja kompensoi huonoa tulostaan haukkumalla muita...
Yhden pisteen vinkki (jos se ÄO ei ole kovin korkea...): tämä kirjoittaja on kirjoittanut viestit 3, 7 ja 9.
en pääse sivun kyseisen sivun kautta edes tekemään testiä
Mun ÄO taitaa olla 0 koska en pääse sivun kyseisen sivun kautta edes tekemään testiä
mutta kyllä se linkki sitten löytyi.
tuosta lehden testistä. Hiljattain kävin soveltuvuustesteissä ja looginen päättelykykin todettiin keskimääräistä huonommaksi. Masennuin täysin. Sehän se nimittäin kai on jonkinasteisen älykkyyden mitta.
en pääse sivun kyseisen sivun kautta edes tekemään testiä
Tulos 123, mitä hämmästelen, silä en tajunnut niistä kuvioista höykäsen pöläystä ja olen muutenkin matemaattisesti täysin urpo. Sanahommelit oli helppoja.
Sanastojuttu oli ihan höpsö. Mitä se oikein testasi? Sanavarastoa? No, sain 20.
Muisti oli surkea, 10 pistettä, mutten ole yllättynyt. Oikeasti onkin huono ja lisäksi en oikein jaksanut keskittyä.
Kuvioita ja matikkaa osasin 16 pisteen edestä.
Tämän mukaan olen kielellisesti ihan super ja suorituksellisesti tavis. Jaa-a
tuo testi ei kyllä mittaa sitä synnynnäistä älykkyysosamäärää, mitä mitä äo-testeissä yleesnä mitataan. esim tuo sanastotehtävä on täysin harjoiteltavissa, ja koulutustausta vaikuttaa...
noh, sain jokatapauksessa 132, muistitehtävä odotetusti laski keskiarvoa :)
Oon 12 v. ja sain 123 ;)) (TOTTA!!)