Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt ÄO-testiä?

Vierailija
26.10.2010 |

Tein Tieteen kuvalehden ÄO-testin, jonka pitäisi antaa hyvin lähelle oikea tulos suhteessa virallisiin testeihin, mahdollinen poikkeama 4% luokkaa. Luulin olevani älykäs, mutta sain vain 126 pistettä :(

http://tieku.fi/testit/testaa-aosi

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten klikkaan tuota Testaa ÄO:si -linkkiä, niin päädyn aina vain ko. testin esittelytekstiin. Itse tekstiä en saa näkyviin...

Vierailija
22/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten klikkaan tuota Testaa ÄO:si -linkkiä, niin päädyn aina vain ko. testin esittelytekstiin. Itse tekstiä en saa näkyviin...

mennä siihen osioon, missä lukee Anna aivoillesi haastetta. Sieltä pääsee testeihin. Tämä on kai eka tehtävä, itsellä meni tovi ennen kuin löysin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tuosta 122, ja psykologin testeissä sain viisi vuotta sitten 120. Mt- häiriöiden takia testattiin, uudestaan tänä vuonna, siitä ei laskettu tai mainittu mitään pistemääriä, mutta aika outoa että muistini oli niiden testien mukaan liki työkyvyttömän tasoa ja tuosta sain 13, joka oli vähän parempi kuin mitä oli keskimäärin saatu. Onko kaikki sitten tällaisia reikäpäitä?

Vierailija
24/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyminen hiukan vaikeaa, kun taapero touhuaa vieressä ja koko ajan pitää vahtia.

Vierailija
25/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tuosta 122, ja psykologin testeissä sain viisi vuotta sitten 120. Mt- häiriöiden takia testattiin, uudestaan tänä vuonna, siitä ei laskettu tai mainittu mitään pistemääriä, mutta aika outoa että muistini oli niiden testien mukaan liki työkyvyttömän tasoa ja tuosta sain 13, joka oli vähän parempi kuin mitä oli keskimäärin saatu. Onko kaikki sitten tällaisia reikäpäitä?

testit tosin kestivät yhteensä monta tuntia ja niissä oli tietysti paljon enemmän ja paljon pitempiä ja vaikeampia tehtäviä, matikkaa ei muistaakseni ollut mutta loogisia päättelytehtäviä, palikan kokoamista kuvan mukaan, kielellisiä tehtäviä ja muistitehtävät erikseen.

Vierailija
26/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oikeasti älykkäät eivät kehuskele tuloksillaan pitkin nettiä. Ja enpä ole vielä typeryyteeni kuollut.

t. se joka jonka ÄO oli sen 118

Niin, oikeasti älykkäät kehuskelevat netissä ainoastaan synnytyksissä tiukentuneella alapäällään, lastensa talvihaalareilla ja huomattavan kehnosta kirjallisesta ulosannista huolimatta miljonääriäitejä suuremmalla omaisuudellaan.

Vierailija
27/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tulokseksi 139.

mennä siihen osioon, missä lukee Anna aivoillesi haastetta. Sieltä pääsee testeihin. Tämä on kai eka tehtävä, itsellä meni tovi ennen kuin löysin..

Vierailija
28/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja turhauduin lyhytkestoisen muistin osiossa sekä joissakin kuviotehtävissä. Olin selvästi vahvin kielellisissä osioissa.

Uskon tulokseen. Testi antaa varmasti hiukan korkeamman pistemäärän (10-15 pistettä) kuin todellinen Mensa-testi enkä usko olevani poikkeuksellisen älykäs, kouluviisas ja sanallisesti nokkela kylläkin.

Vierailija
29/36 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 126 on jo hyvä. Sitä paitsi onko sillä niin väliä? Mä sain 139 tulokseksi, mutta tuskin sitä kukaan uskoisi. Mitä väliä jollain älykkyysosamäärällä on, jos muuten kaikki elämässä menee päin helvettiä, eikä mistään tule mitään?

Vierailija
30/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasto-osio 20/20 (liian helppoja sanoja)

Muisti 19/20 (vaati vähän keskittymistä)

Sanojen keskinäiset suhteet 19/20 (liian helppo)

Kuviotehtävä 17/20 (sopivasti haastetta)

Matikka 15/20 (väsytti jo ja mokasin)

Pilipalitesti. Tieteen kuvalehden myynnin kannalta on selvä, että testin pitää olla helpohko.

Vierailija
31/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen kiirrellä eilen samalla kun lapset vaativat jo omaa huomiotaan ja ruoka valmistui hellalla. Ihan liian pitkä testi mun pitkäjänteisyydelle.

Sain 127, jóka oli kuitenkin testin laatijoiden mukaan hyvö suoritus.

On siis toivoa ettei kaikki aivosoluni olekaan tuhoutuneet synnytysten ja äitiyslomien aikana. :D

Olen joskus nuoruudessani päässyt läpi Mensan testeistä.

En ole siitä enää vuosiin kenellekään maininnut, edes miehelleni, sillä jostain syystä se on tieto joka herättää muissa ihmisissä outoja reaktioita.

Sitä pitäisi heti olla ihan vitun haka kaikessa.

Huvittavin mitä olen kuullut eräällä keskustelupalstalla on että jos kerta olen mensan tasoa, niin miksi olen sitten niin tyhmä että pidin esikoistani osa-asika hoidossa kun toinen lapseni syntyi.....

Vierailija
32/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimääräinen tulos on 100, tosin Tieteen kuvalehden lukijoilla se on 110, mutta jokainen tähän ketjuun vastannut on saanut yli 115 pistettä..? Vähemmän älykkäämmät eivät vastaa ollenkaan vai mammat suurentelee tuloksiaan?

Vierailija
33/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tulosta, mutta olin keskimääräinen ja joiltakin osin yli asteikon. Mutta sitten joitakin osia heikensi hieman keskivertotason alle tai siihen tuntumaan minulle tyypillinen ajatusten äkillinen katkeaminen kesken kaiken. Saattaa johtua stressistä ja sen sietokyvystä, joka minulla on huonompi kuin keskivertoihmisellä.

Vierailija
34/36 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen tehnyt muita ÄO-testejä, joissa tulos on ollut yli 130 pistettä, 135 tai sitä luokkaa. Mun mielestäni Tieteen kuvalehden testi oli aika vaikea, paitsi tietysti se sanakoe.

Looginen ajattelu ei ole ainoa älykkyyden muoto. Nykyään kai ajatellaan näin. Myös sosiaalinen älykkyys on älykkyyttä, mutta sitähän tämmöisessä testissä ei voida mitata, vaan sen näkee käytännössä.

12-vuotias lapseni sai Tieteen kuvalehden testistä 110 pistettä. Mun mielestäni sekin on aika hyvin. Testien pitäisi kai mitata älykkyyttä niin, että 100 pistettä on se normaalin aikuisen mitta. Kaikki muu on plussaa. Näin olen asian ymmärtänyt.

Vierailija
35/36 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuosta testistä muutama vuosi sitten 133 pistettä. Muistiosio oli heikoin ja kielellinen osuus huipputasoa. Olin masentunut ja heikkomuistinen. Piristi niin kovasti, että oli tulostettava se itselle talteen. Tein myöhemmin mensan nettitestin ja tulos olikin vain 125? Oikeasti olen ihan käsittämättömän tyhmä, enkä selviä normaalista elämästä.

Vierailija
36/36 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 13:05"]

Sain tuosta testistä muutama vuosi sitten 133 pistettä. Muistiosio oli heikoin ja kielellinen osuus huipputasoa. Olin masentunut ja heikkomuistinen. Piristi niin kovasti, että oli tulostettava se itselle talteen. Tein myöhemmin mensan nettitestin ja tulos olikin vain 125? Oikeasti olen ihan käsittämättömän tyhmä, enkä selviä normaalista elämästä.

[/quote]

Noita nettitestejä ei kannata ottaa kovin vakavissaan, ovat lähinnä suuntaa antavia. Sun kannattaa käydä tehdä virallinen Mensan valvoma testi. Testin arvioi psykologi, jolloin varsinaisesti oikeita vastauksia ei ole. Arvostelussa huomioidaan se, että vastaukset tottelee jonkinlaista sisäistä logiikkaa ja ovat yhdenmukaisia. Vastaus, joka nettitestissä voi olla väärin, saattaa virallisessa testissä olla sinällään oikein, jos on havaittavissa, että sovellat siihen yhdenmukaista logiikkaa.