Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä lihapulla taikinan tänään valmiiksi huomista varten?

Vierailija
23.10.2010 |

Ei se jauheliha varmaan kylmässä miksikään mene, vaikka on pois paketista?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti tehnyt lihamureketaikinan valmiiksi jääkaappiin ja seuraavana aamuna klo 11 uuniin, hyvää on tullut, eikä kukaan ole tullut kipeäksi, ollaan turhaan pöpökammoisia. Näin teen myös karjalanpaistin, edellisenä päivänä kaikki aineet vuokaan ja seuraavana päivänä uuniin, kyllä kuumuus pöpöt tappaa.

Vierailija
22/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla säilyy jääkaapissa seuraavaan päivään. Sulje taikina tiiviisti astiaan kelmulla tai foliolla. 👍👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan huomenna ajattelin sen taikinan pulliksi pyöritellä ja jopa paistaa.. :D

Minä olen jotain neljä vuosikymmentä tehnyt juuri niin. Taikinan illalla ja huomenna paistan. Emme ole sairastuneet siitä ja mausteet ja yrtit imeytyvät hyvin yön yli jauhelihaan. 

Vierailija
24/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pakattu suojakaasuun yleensä, ja bakteerien kasvu lisääntyy merkittävästi avaamisen jälkeen. Lisäksi kananmuna ei kestä eltaantumatta ainakaan...

Kyllä kestää. Ei kananmuna siinä taikinassa miksikään eltaannu.

Vierailija
25/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja pöpöt voivat alkaa kasvaa siinä "taikinassa". en suosittelisi tekemään etukäteen. Jauheliha on todella herkästi pilaantuva tuote. Se kannattaisi valmistaa ruuaksi ostopäivänä.

Älä viitti olla höperö.

Vierailija
26/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä osaako lihapulla tehdä taikinaa. Minkä taikinan sen olisi tarkoitus tehdä.

Vierailija
27/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lihapullataikinan usein valmiiksi jääkaappiin edellisenä iltana ja pilkon myös muusiperunat kylmään veteen.

Samoin teen kalamurekepihvitaikinan valmiiksi edellisenä iltana.

Vierailija
28/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pöpöt voivat alkaa kasvaa siinä "taikinassa". en suosittelisi tekemään etukäteen. Jauheliha on todella herkästi pilaantuva tuote. Se kannattaisi valmistaa ruuaksi ostopäivänä.

Olet melkoinen pelle,ostin jauhelihaa  kolme päivää sitte,on jääkapissa,napostelen sitä kypsenettynä ja juon olutta ,olen vielä elossa.

Vierailija
29/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatteko aina kaikki valmiiksi pakattua jauhelihaa. Minä ainakin ostan aina irtomyynnistä. Miksi sitä ei voisi tehdä etukäteen?

Niin just. Minäkin ostan - valitsen itse lihapalat ja lihamestari jauhaa ne minulle jauhelihaksi. Ei mitään muoviin pakattua. Tänään ostin puoliksi lammasta ja puoliksi nautaa joka jauhelihaksi jauhettiin. Huomenna aamulla teen taikinan ja illansuussa paistan pullat. Ei semmoinen 10 min. tekeytymisaika ole mistään kotoisin. Uskokaan ammattikokkia. 

Vierailija
30/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just. Minäkin ostan - valitsen itse lihapalat ja lihamestari jauhaa ne minulle jauhelihaksi. Ei mitään muoviin pakattua. Tänään ostin puoliksi lammasta ja puoliksi nautaa joka jauhelihaksi jauhettiin. Huomenna aamulla teen taikinan ja illansuussa paistan pullat. Ei semmoinen 10 min. tekeytymisaika ole mistään kotoisin. Uskokaan ammattikokkia. 

Minä heitän aamulla lampaat ja naudat silppuriin,teen sitten jätte storan pihvin,on taatusti tuoretta.

Vierailija
31/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: sekoita lihapullataikinaa mahdollisiman vähän, niin pullista tulee mureampia eikä sitkeitä.

Vierailija
32/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on vaan tänään sen verran aikaa, niin voit aivan hyvin tehdä joutessasi lihapullataikinan tänään valmiiksi jääkaappiin huomista varten!

Vierailija
33/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeaa ostaa kaupasta lihapulla-mix-ainekset pussissa ja pyöritellä pullat samana päivänä. Tulee muuten erinomaisia lihapullia, vaikka onkin pussista mausteet.

Vierailija
34/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt, enkä edes osta pakattua valmista mureketaikinaa, on siinä riskinsä, aivan turha altistua. 

Yksi niitä harvoja ruuanlaittometodeja mistä en laista koskaan. 

Vierailija
35/35 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin melkein 14 vuoden jälkeen voin sanoa, että se jauheliha on jo pilalla, jos sitä vielä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän