Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä lihapulla taikinan tänään valmiiksi huomista varten?

Vierailija
23.10.2010 |

Ei se jauheliha varmaan kylmässä miksikään mene, vaikka on pois paketista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakattu suojakaasuun yleensä, ja bakteerien kasvu lisääntyy merkittävästi avaamisen jälkeen. Lisäksi kananmuna ei kestä eltaantumatta ainakaan...

Vierailija
2/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakattu suojakaasuun yleensä, ja bakteerien kasvu lisääntyy merkittävästi avaamisen jälkeen. Lisäksi kananmuna ei kestä eltaantumatta ainakaan...

Höpsis, voit aivan hyvin tehdä jauhelihataikinan valmiiksi, kelmu päälle ja jääkaappiin. Ja etköhän kuitenkin paistakin sen taikinan vai...? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha pulla taikina.

Vierailija
4/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekoittaa viidessä minuutissa + 10 min seisonta-aika, joten et edes säästä paljon aikaa jos teet taikinan tänään ja paistat huomenna. Tee yhteen menoon vaan.

Vierailija
5/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pöpöt voivat alkaa kasvaa siinä "taikinassa". en suosittelisi tekemään etukäteen. Jauheliha on todella herkästi pilaantuva tuote. Se kannattaisi valmistaa ruuaksi ostopäivänä.

Vierailija
6/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisonta-aika? Aina olen pullat pyörittänyt heti kun olen taikinan saanut sekoitettua ja aina on tullut herkullisia lihapullia

sekoittaa viidessä minuutissa + 10 min seisonta-aika, joten et edes säästä paljon aikaa jos teet taikinan tänään ja paistat huomenna. Tee yhteen menoon vaan.

Vierailija
7/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan huomenna ajattelin sen taikinan pulliksi pyöritellä ja jopa paistaa.. :D

Vierailija
8/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhentuneesta jauhelihasta kelvollista ruokaa.

Höpsis, voit aivan hyvin tehdä jauhelihataikinan valmiiksi, kelmu päälle ja jääkaappiin. Ja etköhän kuitenkin paistakin sen taikinan vai...? :)

Vierailija
9/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei pakettia olisi avattukaan. Miksi et paista pullia jo tänään? Paistettuna säilyy kyllä hyvin huomiseen.

Vierailija
10/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee taikinan vasta huomenna.

Vierailija
11/35 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisonta-aika? Aina olen pullat pyörittänyt heti kun olen taikinan saanut sekoitettua ja aina on tullut herkullisia lihapullia

Mun mielireseptissä (Tina Nordströmin) taikinaan tulee vaaleaa leipää, maitoa, kananmunaa, anjovista (joo!) ja taikinan annetaan levätä 10-15 min. sekoittamisen ja paistamisen välillä. Reseptikohtaista varmaan. Pullat ovat ihanan pehmeitä ja maukkaita (eikä se anjovisa maistu ollenkaan, sitä on todella vähän, mutta se syventää pullien omaa makua).

Vierailija
12/35 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko aina kaikki valmiiksi pakattua jauhelihaa. Minä ainakin ostan aina irtomyynnistä. Miksi sitä ei voisi tehdä etukäteen?

Vierailija
13/35 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks et jo paistakin tänään? Säilyyhän ne valmiiksi paistetutkin huomiseen.

Vierailija
14/35 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielireseptissä (Tina Nordströmin) taikinaan tulee vaaleaa leipää, maitoa, kananmunaa, anjovista (joo!) ja taikinan annetaan levätä 10-15 min. sekoittamisen ja paistamisen välillä. Reseptikohtaista varmaan. Pullat ovat ihanan pehmeitä ja maukkaita (eikä se anjovisa maistu ollenkaan, sitä on todella vähän, mutta se syventää pullien omaa makua).

vaaleaa leipää, kananmunaa, maitoa, anjovista...? No tätä taikinaa en ehdottomasti tekisi etukäteen ja paistaisi vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
15/35 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaaleaa leipää, kananmunaa, maitoa, anjovista...? No tätä taikinaa en ehdottomasti tekisi etukäteen ja paistaisi vasta seuraavana päivänä.

Reps!!!! Elävää ravintoa. :D

Vierailija
16/35 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostatteko aina kaikki valmiiksi pakattua jauhelihaa. Minä ainakin ostan aina irtomyynnistä. Miksi sitä ei voisi tehdä etukäteen?

Ei täällä Suomessa ole nykyisin irtomyynnissä jauhelihaa, ei ainakaan missään tavallisessa kaupassa. Vieläkö lienee voimassa se säädös, että jauheliha oli kaupassa jauhettava asiakkaan nähden.

Nostit sitten yli 5 vuotta vanhan ketjun vain kysyäksesi asiaa, joka meille suomalaisille on itsestään selvä.

Vierailija
17/35 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöp. On sitä jauhelihaa irtomyynnissä siellä missä on lihatiski.

Vierailija
18/35 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin on sanonut, että herkullisia? Sinä itse?

19/35 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ja paistaa seuraavana päivänä.ei mene pilalle kylmässä. Ter: eläke kokki

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
20/35 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainekset valmiiksi jääkaappiin, mutta sekoittaminen vasta juuri ennen paistamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän