Voinko tehdä lihapulla taikinan tänään valmiiksi huomista varten?
Ei se jauheliha varmaan kylmässä miksikään mene, vaikka on pois paketista?
Kommentit (35)
Se on pakattu suojakaasuun yleensä, ja bakteerien kasvu lisääntyy merkittävästi avaamisen jälkeen. Lisäksi kananmuna ei kestä eltaantumatta ainakaan...
Höpsis, voit aivan hyvin tehdä jauhelihataikinan valmiiksi, kelmu päälle ja jääkaappiin. Ja etköhän kuitenkin paistakin sen taikinan vai...? :)
sekoittaa viidessä minuutissa + 10 min seisonta-aika, joten et edes säästä paljon aikaa jos teet taikinan tänään ja paistat huomenna. Tee yhteen menoon vaan.
ja pöpöt voivat alkaa kasvaa siinä "taikinassa". en suosittelisi tekemään etukäteen. Jauheliha on todella herkästi pilaantuva tuote. Se kannattaisi valmistaa ruuaksi ostopäivänä.
seisonta-aika? Aina olen pullat pyörittänyt heti kun olen taikinan saanut sekoitettua ja aina on tullut herkullisia lihapullia
sekoittaa viidessä minuutissa + 10 min seisonta-aika, joten et edes säästä paljon aikaa jos teet taikinan tänään ja paistat huomenna. Tee yhteen menoon vaan.
Niin tosiaan huomenna ajattelin sen taikinan pulliksi pyöritellä ja jopa paistaa.. :D
vanhentuneesta jauhelihasta kelvollista ruokaa.
Höpsis, voit aivan hyvin tehdä jauhelihataikinan valmiiksi, kelmu päälle ja jääkaappiin. Ja etköhän kuitenkin paistakin sen taikinan vai...? :)
vaikkei pakettia olisi avattukaan. Miksi et paista pullia jo tänään? Paistettuna säilyy kyllä hyvin huomiseen.
ja tekee taikinan vasta huomenna.
seisonta-aika? Aina olen pullat pyörittänyt heti kun olen taikinan saanut sekoitettua ja aina on tullut herkullisia lihapullia
Mun mielireseptissä (Tina Nordströmin) taikinaan tulee vaaleaa leipää, maitoa, kananmunaa, anjovista (joo!) ja taikinan annetaan levätä 10-15 min. sekoittamisen ja paistamisen välillä. Reseptikohtaista varmaan. Pullat ovat ihanan pehmeitä ja maukkaita (eikä se anjovisa maistu ollenkaan, sitä on todella vähän, mutta se syventää pullien omaa makua).
Ostatteko aina kaikki valmiiksi pakattua jauhelihaa. Minä ainakin ostan aina irtomyynnistä. Miksi sitä ei voisi tehdä etukäteen?
No miks et jo paistakin tänään? Säilyyhän ne valmiiksi paistetutkin huomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielireseptissä (Tina Nordströmin) taikinaan tulee vaaleaa leipää, maitoa, kananmunaa, anjovista (joo!) ja taikinan annetaan levätä 10-15 min. sekoittamisen ja paistamisen välillä. Reseptikohtaista varmaan. Pullat ovat ihanan pehmeitä ja maukkaita (eikä se anjovisa maistu ollenkaan, sitä on todella vähän, mutta se syventää pullien omaa makua).
vaaleaa leipää, kananmunaa, maitoa, anjovista...? No tätä taikinaa en ehdottomasti tekisi etukäteen ja paistaisi vasta seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaaleaa leipää, kananmunaa, maitoa, anjovista...? No tätä taikinaa en ehdottomasti tekisi etukäteen ja paistaisi vasta seuraavana päivänä.
Reps!!!! Elävää ravintoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko aina kaikki valmiiksi pakattua jauhelihaa. Minä ainakin ostan aina irtomyynnistä. Miksi sitä ei voisi tehdä etukäteen?
Ei täällä Suomessa ole nykyisin irtomyynnissä jauhelihaa, ei ainakaan missään tavallisessa kaupassa. Vieläkö lienee voimassa se säädös, että jauheliha oli kaupassa jauhettava asiakkaan nähden.
Nostit sitten yli 5 vuotta vanhan ketjun vain kysyäksesi asiaa, joka meille suomalaisille on itsestään selvä.
Höpöhöp. On sitä jauhelihaa irtomyynnissä siellä missä on lihatiski.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on sanonut, että herkullisia? Sinä itse?
Hyvin voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi ja paistaa seuraavana päivänä.ei mene pilalle kylmässä. Ter: eläke kokki
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Ainekset valmiiksi jääkaappiin, mutta sekoittaminen vasta juuri ennen paistamista.
Se on pakattu suojakaasuun yleensä, ja bakteerien kasvu lisääntyy merkittävästi avaamisen jälkeen. Lisäksi kananmuna ei kestä eltaantumatta ainakaan...