Mistä joidenkin ihmisten fobia lihavia ihmisiä johtuu?
Kenenkään ei tarvitse kiinnostua ihmisestä, joka on ylipainoinen. On myös aivan ok haluta hoikka/normaalipainoinen ihminen kumppaniksi. Mutta sitä en ymmärrä miksi joidenkin aikuisten ihmisten pitää haukkua lihavia ihmisiä netissä ja myös livenä.
Voisiko joku, joka haukkuu ylipainoisia, kertoa mitä te saatte jos haukutte ylipainoista ihmistä esimerkiksi valaaksi tms?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Oman huomioni mukaan hoikkia ihmisiä haukutaan enemmän, varsinkin normipanon ylittävien taholta.
Tätä ei kysytty. Tämä ei ole aihe. Tosin ei ole edes totta. Tee uusi ketju jos haluat puhua tästä.
Laihat ihmiset voivat olla myös tosi epävarmoja. Joskus sitä nostaa itseään ylemmäs lyttäämällä muita.
Se johtuu omasta pelosta. Siis siitä, että pelkää itse lihovansa. Ei tahdota katsoa sitä mitä pelkää, ja tämä tietysti koskee kaikkia muitakin ihmisryhmiä kuin vain ylipainoisia.
Ihmisen, jolla on kaikki hyvin, ei tarvitse ilkeillä tuntemattomille. Ihminen, jolla on paha olla, etsii sen helpoimman kohteen omalle vihalleen. Läskit ovat helppoja kohteita siksi, että heidän heikko kohtansa on näkyvä ja näkyy sitäpaitsi jo kauas.
Vierailija kirjoitti:
Oman huomioni mukaan hoikkia ihmisiä haukutaan enemmän, varsinkin normipanon ylittävien taholta.
Haukutaan kyllä meitäkin, mutta ei todellakaan samoissa määrin kuin ylipainoisia. Minuakin on täällä palstalla läskitelty monta kertaa, vaikka en edes ole lihava.
Anoppini jotenkin vihaa lihavuutta. Tyttömme mursi jalkansa ja oli kipsi niin ei voinut liikkua. Hän sanoi minulle: "Katsokaa, ettei se lapsi liho".
Fobia on kyllä samanlainen termi kuin rasismi, että se on tänä päivänä menettänyt merkityksensä aivan täysin ja sitä käytetään vain, että väitteet kuulostavat jotenkin vakavemmilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu omasta pelosta. Siis siitä, että pelkää itse lihovansa. Ei tahdota katsoa sitä mitä pelkää, ja tämä tietysti koskee kaikkia muitakin ihmisryhmiä kuin vain ylipainoisia.
Pelko on yksi syy, muttei ainoa. Usein ihminen projisoi oman varjonsa muihin ihmisiin. Esimerkiksi voi olla kateellinen lihavalle siitä, että tämä uskaltaa elää omannäköistänsä elämää tai uskaltaa olla välittämättä muiden mielipiteistä.
Onkohan se joku alkukantanen vietti? Lihavuus on heikkon ja sairaan laumanjäsenen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko on yksi syy, muttei ainoa. Usein ihminen projisoi oman varjonsa muihin ihmisiin. Esimerkiksi voi olla kateellinen lihavalle siitä, että tämä uskaltaa elää omannäköistänsä elämää tai uskaltaa olla välittämättä muiden mielipiteistä.
Joo, meinasin lisätä, että erityisesti vihataan sitä, että lihava näyttää tyytyväiseltä ja iloiselta, eikä tunnu yhtään kärsivän. Siksi on monelle aivan kauheaa, jos esim mainoksessa on iloinen ylipainoinen ihminen. Katsoja ahdistuu, kun se, mitä hän pelkää ja millaiseksi hän kammoaa tulevansa, näyttääkin olevan paljon onnellisempi kuin hän itse.
Huvittavaa, miten jotkut tässä ketjussa viljelevät uskomusta, että lihavat ovat onnellisia ja laihat onnettomia! Sanooko onnellinen ihminen noin?
Halutaan kokea ylemmyydentunnetta. Jos ei itse kärsi painonhallinnan haasteista, kuvittelee helposti, että hoikkuus on jotenkin omaa ansiota. Ehkä jonkinlainen ylivertaisuusvinouma, kuvitellaan että kaikilla on samanlaista, ja oletetaan että muut tekevät jotain aktiivisesti väärin. Itselle ei tulisi hoikkana mieleenkään haukkua ylipainoisia, koska en ole nähnyt elämäni aikana sekuntiakaan vaivaa pysyäkseni ihannepainossani, ja tiedän että ylipainoiset ystäväni käyttävät paljon aikaa ja vaivannäköä asian vuoksi. Itse tuskin jaksaisin.
Läskeys kertoo laiskuudesta, itsekurin puutteesta, huonoista elämäntavoista tai sairauksista ja yksikään ei ole tavoittelun arvoista
Niin kauan kun läskit haukkuu laihoja ja naiset haukkuu miehiä niin laihat ja miehet saa haukkua läskejä ja naisia
Vierailija kirjoitti:
Läskeys kertoo laiskuudesta, itsekurin puutteesta, huonoista elämäntavoista tai sairauksista ja yksikään ei ole tavoittelun arvoista
Minä tiedän monta laihaa ja hyvin sairasta ihmistä. Osa heistä ovat myös todella laiskoja.
Minäkään en ymmärrä
Eri asia vielä täällä, mutta työpaikalla, koulussa päin tuntemattomien naamaan. Miksi?