Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käyttänyt jo synnytyslakkia ja toimiiko???

Vierailija
21.10.2010 |

Mietin vain kuin synnytys lähenee että kannattaako ostaa? Maksaa ihan järjettömästi ainakin tuolla verkkokaupassa!

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elleivät saa niille jotain sponsoria. Kukahan sopisi sponsoriksi, olisihan se varmana aika houkutus saada nimensä ja/tai sloganinsa kaikkien suomalaisten synnyttäjien lakkeihin?

Meinaan lakki voitais lisätä vaikka äitiyspakkaukseen.

Vierailija
62/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jo mikä se lakki on?onko tämä joku pila juttu????

Olisi ollut lakille varmaan käyttöä.....

Nimimerkillä kolmen lapsen äiti ja just synnyttänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jo mikä se lakki on?onko tämä joku pila juttu???? Olisi ollut lakille varmaan käyttöä..... Nimimerkillä kolmen lapsen äiti ja just synnyttänyt

Itse nauran pissat housussa (kuvaannollisesti). Ent tiedä mistä ap aiheensa repäisi, mutta hauskaa on.

Olisitko tarvinnut jotain synnytyslakkia synnytyksiisi? Aivan, tiedät vastauksen. Av:n hauskaa menoa vain. Katsopas vaikka "poistatteko kierukkanne yhdynnän ajaksi" ja katso mitä löydät :).

Vierailija
64/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ajattelinkin......kun olen juuri synnyttänyt, että mikä tahansa kypärä ei olisikaan auttanut....

Thänks!

Vierailija
65/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslakki päässä. Kaikki taas kommentoivat, että en osannut olla tarpeeksi rentona ja sitoa sitä lakkia hermostumatta, mutta mielestäni se oli vaan ihan käsittämättömän monimutkainen ja olin ostanut ehkä liian ison, koska piti mahtua välillä miehellekin.

Vauvakin ehkä vaistosi, että olin jännittynyt lakista ja ei lähtenyt tulemaan synnytyskanavassa siksi normaalisti, ennen kuin otin lakin pois.

Vierailija
66/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslakki päässä. Kaikki taas kommentoivat, että en osannut olla tarpeeksi rentona ja sitoa sitä lakkia hermostumatta, mutta mielestäni se oli vaan ihan käsittämättömän monimutkainen ja olin ostanut ehkä liian ison, koska piti mahtua välillä miehellekin.

Vauvakin ehkä vaistosi, että olin jännittynyt lakista ja ei lähtenyt tulemaan synnytyskanavassa siksi normaalisti, ennen kuin otin lakin pois.

Vierailija
67/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.synnytyslakkiinfo.fi on kaatunut. :( Sinne kaikki synnytslakkeilijat. Aimo annos tietoa.

Vierailija
69/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt että niitä saa lisävarusteillakin nykyään! Itse olen synnyttänyt vuosina -96 ja -97, silloin ne lakit oli kyllä vielä tosi alkeellisia. Nyt sain kolmannen lapsen viime kuussa, eikä täällä pohojammaalla tahdo nytkään löytyä kuin niitä jussi-kuvioisia, se vähän harmittaa kun siellä etelässä saa niin mahtavia. Ja netistä oli kaikki loppu kun kattelin..

Mulla meinasi tulla ongelma siitä, kun meinattiin joutua sektioon yhtäkkiä kun lapsi ei tahtonut tulla..se lakkihan ois tietty pitänyt ottaa pois ja niiden lakin narujen kanssa sähläilin sitten niin kauan, että lapsi päättikin syntyä ihan normaalisti. Oli hieno homma, lakille kiitos siitäkin!!

Vierailija
70/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin lämpimästi suositella! Olen nyt raskaana ja ehdottomasti aion taas lakkia käyttää.

Mulla esikoisen syntymä oli tosi nopea (3h), joten mitään puudutuksia ei keretty laittaa. En usko että olisin selvinnyt ilman synnytyslakkia, siitä oli suuri apu. Miehelle ajateltiin tilata myös tällä kertaa synntytyslakki, tosin rahat on vähän tiukilla niin mietittiin että pitäiskö laittaa vaan kattila miehelle päähän. Minähän sen suurimman työn joudun kuitenkin tekemään, mutta eihän synnytys miehellekkään välttämättä helppo kokemus ole...

Tilasin oman lakin jenkeistä, siihen kuului radio jota voi myös kuunnella suihkussa. Toisella puolella oli juomamuki josta meni pilli suuhun. Harmi en muista merkkiä, mutta voin sen jossain vaiheessa tsekata jos jotakin kiinnostaa. Hintaa tais olla postikuluineen reilu 200e.

Vierailija
71/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on tehty äidin ja isän alapään karvoista ja hiuksista. Eli se lakin päällyosa aloitetaan virkkaamaan noilla lyhemmillä karvoilla ja sitten "suuaukkoon" voi käyttää pidempiä karvoja, kuten hiuksia. Toivottavaa tietysti on, että jommalla kummalla vanhemmalla on pitkä tukka, niin on helpompaa valmistaa lakki. Tuosta lakista kannattaa tehdä hieman piukka, niin se elastisuudellaan tukee päätä hyvin. Voi jälkeenpäin kirjailla vaikka punaisella tai sinisellä langalla lapsen nimen ja synnytystiedot lakkiin. "Lumia 20102010 3666g, 48cm"

Vierailija
72/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.huuto.net/kohteet/porroinen-fleece-hattu-koko-l/153925753

Kertokaahan mulle, kokeneemmat lakkeilijat, jookos?

Vierailija
73/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa asuva serkkuni ei ehtinyt sairaalaan asti kun matka oli niin pitkä ja synnytys nopea. Onneksi taksikuskilla oli ämpäri takakontissa!

tyyliin viimeks jouduin pitämään sellasta rosterista salaattikulhoa, koska mikään Jorvin lakeista ei mahtunu. Meille syntyy 11. lapsi tammikuussa ja ultran mukaan tulee ISO. t. ei-lesta-äiti

Vierailija
74/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ahistaa ajatus siitä, että lakki valahtaa kesken tositoimien silmille. Sittenkö sitä vain synnytetään yksisilmäisenä piraattina tai ihan sokkona, vai mitenkä? Toi mun mies on niin tohelo, että jos sitä pyytäisi korjaamaan lakin asentoa, niin varmaan kuristuisin johonkin remmeihin tai ois neppari nenässä ja sit vaan vituttais enemmän. Onks olemassa jotain turvamalleja, ettei käy noin?

Vierailija
75/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti hankkia vähän kalliimpi kotimainen lakki kuin kiinalainen halpismalli. Suomalainen lakki on suunniteltu skandinaaviselle naiselle, jolla pään koko on isompi kuin aasialaisten. Kiinalaisesta riisikupista voi tulla ikäviä sivuvaikutuksia. Eli osta kotimainen, työllistät samalla suomalaisia!

Vierailija
76/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperware lävikköä. Muutenkin pidän Tupperwaren tuotteista ja tämä oli mielestäni aika rock, kun se kädensija oli vähän niinkuin lippa. Pidin sitä välillä edessä ja välillä takana, ponnistusvaiheessa sivulla vinossa.

Vierailija
77/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti hankkia vähän kalliimpi kotimainen lakki kuin kiinalainen halpismalli. Suomalainen lakki on suunniteltu skandinaaviselle naiselle, jolla pään koko on isompi kuin aasialaisten. Kiinalaisesta riisikupista voi tulla ikäviä sivuvaikutuksia. Eli osta kotimainen, työllistät samalla suomalaisia!

Taivalkosken Kosto-Ingetin kylässä savupirtissä asuvat äiti ja tytär valmistavat synnytyslakkeja kierrätysmateriaalista ja myyvät niitä verkkokaupassaan, hitsi kun en nyt muista verkko-osoitetta. Mutta googlaamalla varmasti löytyy! Heillä on isillekin oma mallisto, niin ei tarvi vaihtaa lakkia päästä toiseen kesken synnytyksen.

Vierailija
78/131 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan paljon Suomea edellä synnytyskulttuurin monimuotoisuudessa. Ostin sellaisesta luomupuodista. Saksaksi se on Niederkunftmütze, jos haluutte reissun päältä kysellä!

Vierailija
80/131 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskoos toi se kuukautiskuppi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän