Onko joku käyttänyt jo synnytyslakkia ja toimiiko???
Mietin vain kuin synnytys lähenee että kannattaako ostaa? Maksaa ihan järjettömästi ainakin tuolla verkkokaupassa!
Kommentit (131)
Mulla on ensi viikolla osana synnytysvalmennusta osastolle tutustuminen. Kysyn siellä tuosta synnytyslakista. Tuun sitten kertomaan mitä sanoivat. :) Edistääkö synnytyslakin käyttö maidon nousua synnytyksen jälkeen, vai onko siihen oma lakki?
Tietääkö joku? Kuulin jostain et joissain sairaaloissa ei saa pitää leikkaussalissa lakkia.
Kätilö tulee tosi, tosi vihaiseksi, jos sektioäiti yrittää esittää oikeaa synnyttäjää lakki päässään!
Sektioäideille on sektiopipo.
Sektiopipo! :--D
(Ne on tosin varattu vain Haikarenpesässä synnyttäville.)
http://www.mulletoi.com/shop/haku/prod__3229_narrihattu
tykättiin tosi paljon. nykyään hattua käytetään pojallamme housuina :) tosi kätsyä ja se kierrätys tässäkin korostuu!
on käyttää ylioppilas-/teekkarihattua tai jopa tohtorinhattua. Samalla kertaa tulee sitten selväksi myös ei-akateemiselle sairaalan hoitohenkilökunnalle (kuten kätilöt) että kyseessä on hiukan muuta kuin amissynnytys. Osaavat varautua sivistyssanakirjan kanssa sitten keskusteluun.
La on elokuussa... Vähän kiirettä pitää :)
oli Eyes Wide Shut-mallia, koska häpesin niin valtavasti sitä että joudun synnyttämään alapää paljaana! Siis toisinsanoen synnytin anonyyminä. Mä suosittelen!
kun unohdin pyytää sairaalasta synnytyslakkikertomuksen, voiko sen saada vielä jälkeenpäin?
Tuo synnytyslakinjälkeinen masennus tuttua täälläkin, sain apua ilmaisesta synnytyslakkitukipuhelimesta. Siellä on ammattitaitoiset lakkidoulat vastaamassa puhelimeen ja juttelevat kanssasi ja auttavat näkemään positiiviset puolet synnytyslakin jälkeiseen aikaan.
Vasta vertaistukiryhmässä pääsin asian yli.
Toisessa synnytyksessä oli itsevirkattu synnytyslakki mukana. Vasta silloin tuntui et olin oikeesti löytänyt itseni niinku äitinä.
mutta siskoni ehti omia sen!
Ei olla puhuttu sen jälkeen. Lapsemme ovat jo 10-vuotiaita. Mulla oli joku synnärin suihkulakki. Ei toiminut yhtään.
mulle tuli tosi paha mieli kun täällä meidän paikkakunnalla ei järjestetty edes synnytysvalmennusta enkä todellakaan tiennyt tuosta lakista mitään. Olikohan sellaisia tarjolla jo kaksi vuotta sitten? Ajattelin että tästä voisi jopa tehdä valituksen kun tuollaisesta ei mulle kerrottu mitään synnytyssairaalassakaan (ja synnytin kuitenkin TAYSissa). Mulla oli tosi vaikea ja rankka synnytys ja olisin aivan varmasti halunnut tuota lakkia kokeilla!:(
ja synnytyslakkitarkastus 3 vkoa synnytyksen jlk jolloin neuvolan terkka kävi poistamassa synnytyslakin mun päästä.
Tee valitus kunnalle, tuo synnytysvalmennus, synnytyslakkivalmennus ja synnytyslakintarkastus on lakisääteisiä! En olisi ikinä löytänyt itselleni sopivinta kuosia / päänasentoa synnytykseen ilman synnytyslakkivalmennusta!
Millainen lakki olisi tänä kesänä muotia? Alkaa tulla jo kiire valinnassa. Jos joudun sektioon, käykö sama lakki kuin alatiesynnyttäessä?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2013 klo 16:30"]
[/quote]
Millainen lakki on tänä vuonna in?
Täähän nyt on jo aika vanhentunut juttu, mulla oli viime syksynä sellaset korvaläpät ja kyllä niiden kanssa huomas eron... esikoinen syntyi kuitenkin 2007, ja sillon se lakki oli tietty sellanen vanha karvalakkimalli. Nyt 2013 korvaläpät oli käytössä ihan eri luokkaa, oikeestaan olisin pärjänny ilman epiduraaliakin jos olisin tajunnut luottaa vaan korvaläppiin. En käsitä, miten kukaan voi enää synnyttää ilman niitä kun sellaisia kuitenkin on jo tarjolla kaikissa keskussairaaloissa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2012 klo 00:13"]oli Eyes Wide Shut-mallia, koska häpesin niin valtavasti sitä että joudun synnyttämään alapää paljaana! Siis toisinsanoen synnytin anonyyminä. Mä suosittelen!
[/quote]
joka on tehty äidin ja isän alapään karvoista ja hiuksista. Eli se lakin päällyosa aloitetaan virkkaamaan noilla lyhemmillä karvoilla ja sitten "suuaukkoon" voi käyttää pidempiä karvoja, kuten hiuksia. Toivottavaa tietysti on, että jommalla kummalla vanhemmalla on pitkä tukka, niin on helpompaa valmistaa lakki. Tuosta lakista kannattaa tehdä hieman piukka, niin se elastisuudellaan tukee päätä hyvin. Voi jälkeenpäin kirjailla vaikka punaisella tai sinisellä langalla lapsen nimen ja synnytystiedot lakkiin. "Lumia 20102010 3666g, 48cm"
Mulle ei kyllä valaistunut tän ketjun luettua, et mikä hitto se synnytyslakki on ja mihin se laitetaan ja miksi? Omaan päähänkö? Mihin synnytyslakki vaikuttaa? Mulla on kohta la enkä ole kuullutkaan IKINÄ mistään synnytyslakista vaikka suvussani syntyy melkeimpä vuosittain vauvoja. :o