Onko joku käyttänyt jo synnytyslakkia ja toimiiko???
Mietin vain kuin synnytys lähenee että kannattaako ostaa? Maksaa ihan järjettömästi ainakin tuolla verkkokaupassa!
Kommentit (131)
vai hankkisko joka synnytystä varten oman. Se olis sitten ihana antaa lapselle muistoksi. Ja niinhän se oikeastaan täytyy tehdäkin, jos ensisynnytyslakki on eri kokoinen.
Siitähän voisi tehdä hienon perinteen, kun käyttäisi kunkin lapsen omaa synnytyslakkia sitten lapsen rippijuhlissa, ylppäreissä ja häissä. Sitten häälahjaksi voisi antaa sen lakin. Lapsi voisi sitten laittaa sen pianon päälle ylioppilaslakkinsa viereen.
ihan tosissasi? Aiotko lakilla synnyttää, viime vuonna joutui ihan itse vielä senkin homman hoitamaan, mutta onhan se kiva, jos lakki hoitaa homman puolestasi!
Ja ei, ei kannata ostaa! Ajattele nyt itsekin!
lapsen ja äidin terveydellä leikkimistä, jos lähtee synnyttämään ilman lakkia. Tokihan ennen muinoin synnytettiin ties missä saunassa tai pihan perällä ilman lakkeja, mutta luojan kiitos synnyttäminen on nykyään turvallisempaa niin äidille kuin lapselle.
Mä en ainakaan ikimaailmassa uskaltaisi mennä synnyttämään ilman lakkia. Ei kai sitä kestäisi enää elää itsensä kanssa, jos lakittomuuden takia jokin menisikin pieleen. Musta synnytyslakki pitäisi olla kaikille synnyttäjille pakollinen!
Luin uusimpia tutkimustuloksia synnytyslakeista:jos on aikeissa yrittää lasta, niin kannattaa hankkia käytetyt synnytyslakit molemmille. Huom. käytetyt! Siis naisten ja miesten malli. Lakit nopeuttaa raskaaksi tulemista. Meillä on suunnitteilla toinen lapsi ja ollaan yhdynnässä nykyään aina noi lakit päässä! Varmaan oon jo raskaana!!!
valmiina noi lakit. Tosi käteviä, sellaista verkkoa ja kaksi isoa reikää siinä pään päällä. Ei hiostanut yhtään ja se tiukkuus auttoi ainakin mua jotenkin samaistumaan siihen vauvaan, joka oli siellä synnytyskanavassa ja musta tuntuu että ton takia just me bondattiinkin niin vahvasti.
Eli suosittelen kyllä!
On taas menny niin yli tää varustelu vauvatarvikkeiden kohdalla, että huh huh, sanon minä. Ite otin synnärille lähtiessä kaks esikoisen housuvaippaa, johon olin valmiiksi leikannut silmille reiät. Jalkojen reiät tuli sopivasti korvien kohdille. Toinen tuli siis varalle, jos ensimmäisen hikoilisi läpi.
Halvaksi tuli, suosittelen. Ei joka asiassa tarvi olla luxusta. Piste.
Jösses, mitä mä teen, mulla on ihan lyhyt tukka ja mieheni on kalju :(
SIIIS jäi puuttumaan lainaus viestistä, jossa oli neulontaohje karvoituksesta... ja posliinikin vielä :(
vaikka suurin osa keskustelunaloituksista onkin ihan p:stä....
perseeseen? Olen saanut tällä saitilla tietää että toisille käy synnyttäessä vahinkoja.
Jotenkin tuntuu huonolta alulta elämälle.
Vaikka tämmönen:
http://www.lempilelu.fi/seksilelut/anaalilelut/anustapit/aluminum-mini-…
Mulla on tosi söpö synnytysmuumimammatulppa!
Nyt vasta mulle selvis sen lakin oikea käyttö.
En asu Suomessa, ja täällä ohjeistettiin tunkemaan se lakki "sinne", sanonkoma että minne, että vaaveli syntyy sitten somasti se lakki päässään.
pitävät synnytyslakkia ihan vitsinä, mut sellainen on oikeasti olemassa. Se on käsittelemättömästä lampaanvillasta ja turpeesta tehty lakki, joka lanoliinin ansiosta lievittää synnyttävän äidin kipuja.Lakkia voi myös tuunata laittamalla siihen aromaattisia öljyjä sekä esimerkiksi kristalleja jos uskoo niiden puhdistavaan voimaan. On aika hintava koska on käsityötä, mutta auttavat PMS-oireisiin ja menkkakipuihin myös joten ihan järkevä investointi. Useimmat kuitenkin neuloo synnytyslakin itse - ohjeita saa käsityöliikkeistä joista voi ostaa hahtuvalankaa. Sitä pitää vaan osata kysyä! Synnytyslakin voi laittaa päähän jo heti kun ensimmäisiä harjoitussuppareita alkaa tulla, eikä sitä kannata ottaa päästä ennen kuin synnytys on ohi.
Maidon nousuun lakkia ei varsinaisesti ole suunniteltu, mut monet on kokeneet että lakin neulominen edesauttaa maidon erittymistä. Itsekin koin että neulomisen aikana kehossani hyökyivät valtavat äidilliset tunteet jotka saivat maidon suorastaan suihkuamaan rinnoista.
Olin kaksi kuukautta sitten ensisynnytäjän suuressa yliopistollisessa sairaalassa, eikä minulle tarjottu mahdollisuutta käyttää synnytyslakkia! Onko tässä tapahtunut nyt hoitovirheeksi luokiteltava moka? Tuntuu olo tosi ahdistavalta... tuntuu, että olen jäänyt jostain ainutlaatuisesta paitsi. Itkettää... Onkohan vauva päässyt jotenkin nyt traumatisoitumaan kun minulla ei ole ollut synnytyslakkia???
että jos itsellä karvat eivät riitä, käytetään muiden sukulaisten karvoja. Me pyysimme karvat kaikilta lapsen isovanhemmilta sekä tulevilta kummeilta, lakilla on siis valtava tunnearvo. Se on säästetty pojallemme, jotta hänen tuleva vaimonsa voi halutessaan käyttää samaa, sukumme lakkia. Lakin reunaanhan voi aina virkata uusienkin suvun jäsenten häpykarvat reunapitsiksi.
SIIIS jäi puuttumaan lainaus viestistä, jossa oli neulontaohje karvoituksesta... ja posliinikin vielä :(
että jos itsellä karvat eivät riitä, käytetään muiden sukulaisten karvoja. Me pyysimme karvat kaikilta lapsen isovanhemmilta sekä tulevilta kummeilta, lakilla on siis valtava tunnearvo. Se on säästetty pojallemme, jotta hänen tuleva vaimonsa voi halutessaan käyttää samaa, sukumme lakkia. Lakin reunaanhan voi aina virkata uusienkin suvun jäsenten häpykarvat reunapitsiksi.
niin, mä en siis millään olis halunnu ottaa lakkia pois päästä, mut pakko oli kun tuli niin hiki :( Nyt vaan mietin lakkia ja kaipaan yhteistä hetkeämme. Johtuukohan tämä siitä, että en mennyt synnytyslakki-valmennukseen aikanaan, vaan kuvittelin osaavani käyttää sitä ilman valmennustakin.
en nyt muista sen nimeä oliko Pirjo jotain, vähentää merkittävästi avautumisvaiheen kipuja ja nimenomaan sitä pään leviämistä!
On Pirjo vissiin työssään nähnyt liian monta levinnyttä päätä, kun on tällaisen keksinyt.
Kyllä Lapissa pitäisi olla taksikuskeilla takakontissa ämpärin sijasta sellainen neljäntuulen-lakkimalli, joka erehdyttävästi tuulimyllyä muistuttaa.
kun unohdin pyytää sairaalasta synnytyslakkikertomuksen, voiko sen saada vielä jälkeenpäin?
Tuo synnytyslakinjälkeinen masennus tuttua täälläkin, sain apua ilmaisesta synnytyslakkitukipuhelimesta. Siellä on ammattitaitoiset lakkidoulat vastaamassa puhelimeen ja juttelevat kanssasi ja auttavat näkemään positiiviset puolet synnytyslakin jälkeiseen aikaan.
ja lupasivat miettiä synnytyslakin ottamista äitiyspakkaukseen, enkä ollut ensimmäinen joka asiaa tiedusteli ja ehdotti. Kyllä meilläkin lähtee 4.lapsi tilaukseen, jos sen pakkauksen mukana saa.