Todella törkeä lapsi tarhassa! Ihan hirveä!!!!
Miten tuollaisia voi ollakaan?
Olin hakemassa lastani tarhasta ja odotin hänen vieressään, että tämä pukee kenkänsä. Yksi lapsi käveli ohitse ja läimäytti minua suoraan mahaan! Raivostuin ja otin sitä kakaraa kädestä kiinni ja sanoin lujalla äänellä: "EI! NOIN EI SAA TEHDÄ!"
Lapsi (poika) vaan hymyili ja jatkoi kävelyään ohi.
Kamala mikä sitä vaivasi??????
Minä olen raskaana mutta mahaa ei vielä näy.
Pistää ihan vihaksi!
En ole ennen nähnyt sitä lasta, ei sillä voi olla mitään kaunojakaan minua kohtaan. Käsittämätön hirviö!
Pitääkö minun nyt joka iltapäivä varautua suojelemaan mahaani kun haen lastani?
Kommentit (94)
Eli av-akkojen mielestä ap oli kamalan paha ihminen, kun otti lasta käsistä kiinni ja kielsi lyömästä. Eipä ihme, että nykyään kersat tekee mitä lystää. On eri asia pahoinpidellä kuin estää tekemästä pahaa!!!
Nämä tietyt tapaukset eivät reagoi mitenkään, kun joku heidän lapsensa lyö toista esim. perhekerhossa tai avoimessa päiväkodissa. Olen kuullut kommentin: "Heh heh, tuollaista se meillä on. X joutuu isoveljien mätkimäksi".
Ei jumalauta. Mun lapsia ei yksikään heh heh -lapsi lyö ilman seuraamuksia. Jos ei oma äiti reagoi, minä kyllä reagoin kovaäänisesti.
Lapsi ei saa lyödä, ja siihen pitää puuttua asiallisesti, se on selvää.
Ap:n reaktio (hirviölapsi, ihan järkyttävää, ennenkuulumatonta, pitääkö minun nyt pelätä joka kerta kun päiväkotiin menen) taas on todella koominen ja liioiteltua. Ihan tavallinen lapsi, myös ap:n omat lapset, voi joskus ajattelemattomuuttaan tai uhmassaan läpsäistä toista.
on tosiaanki normaalia. eikö sun lapsesi koskaan tee mitään ilkeyttä? onko teillä kotona vieraskäsite ei sana että ei koskaan tarvi kotona käyttää? kyllä huomaa että on yhden lapsen äiti.
on oikeus kieltää mutta ei tarvi ottaa toisen lapsesta kiinni ja noin ylireagoida. ei lapset käyttäydy kun aikuinen. Jotkut lapset kokeilee rajoja ja se on normaalia.vanhempien tehtävänä on kieltää.
kerron että lastemme pkssa on yksi 5-vuotias poika joka on nyt useamman kerran haistatellut miehelleni tämän tullessa lapsiamme hakemaan. Mies on joka kerta ollut ihan äimän käkenä kun tämä nassikka saattaa ladata päin naamaa esim haista äijä paska tms, ihan vain noin niinkuin vastaantulijalle. Lapsillemme olen sanonut että pakko ei ole kaikkien kanssa leikkiä, he kun pelkäävät tätä poikaa joka on pk:n kunkku, määrää kuka leikki kenenkin kanssa, arvostelee muiden lasten vaatteet ja ulkonäön ym.. Valitettavasti lapsia niinkuin vanhempiakin on moneen junaan.
niin ihmettelen näiden joidenkin "LTO"-kommenttien antajia. Ihan varmasti otan kiinni ja komennan jos vieras pentu tulee lätkimään mua tai mun lastani.
Tajuatko minkä viestin annat jos uhkaat fyysisesti lasta, joka ei taatusti ole ajatellut "pahoinpidellä" ketään. Komentaminen on ihan riittävä seuraamus tuon kaltaisessa tapauksessa.
pk:sta kerrotaan ap:n lapsen lyöneen tätiä lapiolla.
Siinä ap sitten katsoo peiliin miettien, miksi hänen lapsensa on 'käsittämätön hirviöä ja 'todella törkeä'.
että 3-4v tietää jo lyövänsä, raivoaminen tietysti on voimakas sana, mutta ei siinä päänsilitys ja voivoit paljon auta. Lyödä ei saa ja sillä selvä, pysäyttääkseen lapsen on otettava kädestä kiinni ja kiellettävä ja napakasti.
En todella ymmärrä että tuollaista vieraan ihmisen lyömistä pidetään normaalina, jos lapsi haluaa ottaa kontaktia aikuiseen ja lyö on jotain pielessä ja nimenomaan siihen on puututtava.
niin ihmettelen näiden joidenkin "LTO"-kommenttien antajia. Ihan varmasti otan kiinni ja komennan jos vieras pentu tulee lätkimään mua tai mun lastani.
Tajuatko minkä viestin annat jos uhkaat fyysisesti lasta, joka ei taatusti ole ajatellut "pahoinpidellä" ketään. Komentaminen on ihan riittävä seuraamus tuon kaltaisessa tapauksessa.
Eikä haukkunut sitä hirviöksi päiväkodissa! Eihän ap sanonut mitään rumaa lapselle!
Siellä hän vain sanoi lapselle lujalla äänellä että noin ei saa tehdä!
Eikä hän mitään haloota nostanut, kirjoitti vain yhden topicin nettipalstalle! Ei edes ottanut päiväkodin johtajaan yhteyttä tai rääkynyt käytävillä. Kyllähän netissä saa mielipiteensä sanoa ilman että heti haukutaan! Ajatelkaa nyt vähän!
pk:sta kerrotaan ap:n lapsen lyöneen tätiä lapiolla.
Siinä ap sitten katsoo peiliin miettien, miksi hänen lapsensa on 'käsittämätön hirviöä ja 'todella törkeä'.
minä taas toivon että ap:n lapsi läimäyttää lapiolla sitä "hirviötä" :D
Eli av-akkojen mielestä ap oli kamalan paha ihminen, kun otti lasta käsistä kiinni ja kielsi lyömästä. Eipä ihme, että nykyään kersat tekee mitä lystää. On eri asia pahoinpidellä kuin estää tekemästä pahaa!!!
Olisin kertonut sinulle ap, että sinun tehtäväsi ei ole raivota päiväkodin lapsille, eikä sinulla ole mitään oikeutta tarttua kiinni lapseen. Lapselle olisin sanonut, että läimäisy ei ollut kivasti tehty, mene pyytämään anteeksi. Mielestäni sinä ap syyllistyit paljon pahempaan kuin se pieni lapsi. T: LTO vuodesta 2002
raivota lapselle ja aikuiselle joka lyö. Mitä ap olisi pitänyt tehdä sinun mielestäsi??? Jos tuo on kaikkien LTO asenne en yhtään enää ihmettele kylänkakaroiden käytöstä.
antaman läimäisyn ja aikuisen lyönnin? Ovatko molemmat mielestäsi samalla tasolla harkintakykynsä perusteella ja myös fyysisten voimien? Raivoaminen ohimennen annetun läimäisyn perusteella ja nimitteleminen hirviöksi on sen luokan ylireagointia, että ap:n kannattaisi katsoa peiliin. Tottakai asiaan pitää puuttua ja lasta ojentaa, mutta aikuisen pitää myös käyttäytyä aikuisen lailla!
että hän olisi lyönyt lasta???
kohdan jossa sanotaan, että on ok raivota aikuiselle JA lapselle joka lyö. Halusin siis tältä kirjoittajalta tiedustella, että näinkö hän todella rinnastaa nämä kaksi asiaa. Tajusitko nyt?
tosiaan, minkä hirveän fyysisen uhan mamman pikku rusinapulla kokeekaan kun ihan estetään ja komennetaan. oi voi voi...
minä taas toivon että ap:n lapsi läimäyttää lapiolla sitä "hirviötä" :D
mutta päiväkodin aikuiset tietävät sellaisen olevan ihan tavallista lapsilla, eivätkä ole nähneet tarpeelliseksi kertoa siitä kotiin asti.
Sitä sanotaan myös pysäyttämiseksi...Mennään lapsen kasvojen tasolle ja katsotaan silmiin, sanotaan napakalla äänellä asia. Jotakuinkin niin kuin ap tuntuisi tehneen. Ja kyllä, ottaisin minäkin kiinni, yleensä näillä läimijöillä on niin kova vauhtikin, että mikäli mielit saada asiasi perille niin joudut nappaamaan kiinni. Ja en tarkoita retuuttamista yms. Turhan monta asiaa kuuluu selälle ja kuuroille korville kun ikuinen vitisee väsyneenä lapsen mesotessa jo jossain muualla.
on tosiaanki normaalia. eikö sun lapsesi koskaan tee mitään ilkeyttä? onko teillä kotona vieraskäsite ei sana että ei koskaan tarvi kotona käyttää? kyllä huomaa että on yhden lapsen äiti.
on oikeus kieltää mutta ei tarvi ottaa toisen lapsesta kiinni ja noin ylireagoida. ei lapset käyttäydy kun aikuinen. Jotkut lapset kokeilee rajoja ja se on normaalia.vanhempien tehtävänä on kieltää.
Eikä haukkunut sitä hirviöksi päiväkodissa! Eihän ap sanonut mitään rumaa lapselle! Siellä hän vain sanoi lapselle lujalla äänellä että noin ei saa tehdä! Eikä hän mitään haloota nostanut, kirjoitti vain yhden topicin nettipalstalle! Ei edes ottanut päiväkodin johtajaan yhteyttä tai rääkynyt käytävillä. Kyllähän netissä saa mielipiteensä sanoa ilman että heti haukutaan! Ajatelkaa nyt vähän!
Minusta on ja hänen tapaansa esitettynä över-sellainen.
3-5 v lapsia on ryhmässäni. Yhden hoitolapsen äiti voisi olla vaikka tämä ap. Hän nostaa hirveän mekkalan jos joku lapsista näyttää kieltä hänen lapselleen, tai jos lapsi kertoo että joku on tönäissyt häntä. Hänen oma lapsensa kuitenkin kunnostautuu tönimisessä ja kielen näyttämisessä vähintään yhtä hyvin kuin muutkin, ja puremisessa on aika haka. Ensin kannattaa ottaa omasta silmästä pois hirsi ennen kun huomauttaa rikasta toisen silmässä.
että hän olisi lyönyt lasta???