Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella törkeä lapsi tarhassa! Ihan hirveä!!!!

Vierailija
21.10.2010 |

Miten tuollaisia voi ollakaan?

Olin hakemassa lastani tarhasta ja odotin hänen vieressään, että tämä pukee kenkänsä. Yksi lapsi käveli ohitse ja läimäytti minua suoraan mahaan! Raivostuin ja otin sitä kakaraa kädestä kiinni ja sanoin lujalla äänellä: "EI! NOIN EI SAA TEHDÄ!"

Lapsi (poika) vaan hymyili ja jatkoi kävelyään ohi.

Kamala mikä sitä vaivasi??????

Minä olen raskaana mutta mahaa ei vielä näy.

Pistää ihan vihaksi!

En ole ennen nähnyt sitä lasta, ei sillä voi olla mitään kaunojakaan minua kohtaan. Käsittämätön hirviö!

Pitääkö minun nyt joka iltapäivä varautua suojelemaan mahaani kun haen lastani?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pahvittelija ole ainakaan koskaan kuullut, että omat lapset olisivat ketään vierasta aikuista läimäyttäneet.

Pahvittelijan kaksi lasta ovat jo koulussa, ja kolmas eskarissa.

Pahvittelijaa itseään on sen sijaan mm. lyöty päiväkodin eteisessä, heitetty kengällä, kiivetty väkisin syliin kiellosta huolimatta, yms, kun pahvittelija on ollut hakemassa omia lapsiaan hoidosta.

Pahvittelija on asiallisesti puhunut lapsille, kieltänyt, mutta pahvittelija ei ole käynyt kiinni vieraisiin lapsiin eikä pahvittelijan maailmankuva ole järkkynyt siitä että leikki-ikäinen lapsi käyttäytyy aika ajoin huonosti.

Yhden muutaman sekunnin pituisen kohtaamisen perusteella ei voi tehdä lapsesta analyysia: "hirviö".

kyllä pitää sen verran tapoja olla ettei aleta ihmisiä läpsimään eikä mätkimään. Herää pahvi!

Taisi olla tuon pahvittelijan poika. Ei tuollainen ole normaalia käytöstä! Jos teillä lyödään aina ohikulkijaa niin tehkää sitä kotonanne, mutta kiellä lapsiasi tekemästä sitä tarhassa tai muualla!

Vierailija
22/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pitääkö minun nyt joka iltapäivä varautua suojelemaan mahaani" ja kaikki nuo huutomerkit.

Tottakai lapsi käyttäytyi huonosti, mutta vähän suhteellisuudentajua. Kiinni tarraamisesi ei ollut oikeutettua, sellaista ei saa päiväkodissa tehdä vieraille lapsille. Tietenkään lapsella ei ollut kaunoja, läimäisy oli ajattelematon päähänpisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kertonut sinulle ap, että sinun tehtäväsi ei ole raivota päiväkodin lapsille, eikä sinulla ole mitään oikeutta tarttua kiinni lapseen.

Lapselle olisin sanonut, että läimäisy ei ollut kivasti tehty, mene pyytämään anteeksi.

Mielestäni sinä ap syyllistyit paljon pahempaan kuin se pieni lapsi.

T: LTO vuodesta 2002

raivota lapselle ja aikuiselle joka lyö. Mitä ap olisi pitänyt tehdä sinun mielestäsi??? Jos tuo on kaikkien LTO asenne en yhtään enää ihmettele kylänkakaroiden käytöstä.

Vierailija
24/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kertonut sinulle ap, että sinun

sille läimijälle ja sanoa että heh heh oletpa hauska pikku poika? Mielestäni ei! Minä kyllä sanon vieraillekin lapsille mielipiteeni! Sanon jos he tekevät jotain väärin. Kyllä muut äidit kasvattavat jos omat vanhemmat eivät osaa!

Voi sanoa tiukkana että "Hei, tuo ei ole kivaa, älä tee enää niin". Ei tarvitse tarrata kiinni vieraaseen lapseen ja raivostua.

T: LTO vuodesta 2004

Vierailija
25/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ryhmässäni jossa olen työssä, saamme me kaikki aikuiset varoa joitakin lapsia.

Lapset lyövät, saattavat ohimennessään potkaista, kamppaavat ja heittävät tavaroilla...

Jotenkin jo "pelkää" kun muutama lapsi tulee lähelle, ovat niin arvaamattomia.

Esimerkiksi pelasin aivan hyvässä hengessä 5-vuotiaan kanssa. Kun peli loppui ja olimme menossa ulos, lapsi löi minua täysillä voimillaan rintaan samalla kunoli siirtymässä pukutilaan. Oikeasti sattui, enkä ollut varautunut mihinkään lyöntiin, koska pelihetki oli ihan OK.

Me ryhmän aikuiset olemme saaneet mustelmia muutamien lasten lyönneistä, nipistelyistä, heitetyistä tavaroista.

Miksi täällä av:lla joku/jotkut antavat ympäripyöreitä vastauksia kun eivät voi tietää varmaa, lyökö joku lapsi kovaa vai ei...taitaa liikkua vastaajat jotka haluavat vain negatiivista ilmapiiriä vastaukserensa ajattelematta sen kummemmin onko mahdollista vai ei.

Sain jopa "tappouhkauksen" samalta lapselta, hän katsoi minua silmät siristettynä viivoiksi sanoen -Tekisi mieli tappaa sut.

Vierailija
26/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityislapsiaki on tarhoissa oppimassa normaaliuteen. Omanikin oli. Ei kyllä aikuisiin koskenut, mutta saattoi tarttua kiinni toisiin lapsiin. Ongelma tiedettiin ja sitä hoidettiin niin kotona kuin tarhassa eli kiellettiin. Nyt käy koulua normaaliluokalla ilman sen kummempia ongelmia, ei ongelmia openkaan mukaan.

ole onnellinen, jos omat lapsesi ovat normaaleja.

Vierailija
27/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita, ettäkö lapsi saisi lyödä toista ja etteikö lasta siitä pitäisi torua. Mutta kannattaako näin iso haloo nostaa? Voin hyvin kuvitella tilanteen, että esim. 3-vuotias läppäisee tuntematonta esim. saadakseen käännettyä huomion itseensä tai ollessaan tylsistynyt ja halutessa pienellä ilkikurisuudella piristystä mielialaansa tms. Tässä maailmassa todellisiakin murheita, joita miettiä. Ehkä ap on selvinnyt ilman niitä, kun tuollaista jää miettimään.

Ja saatte vapaat kädet tämän perusteella analysoida, millainen hirviö meidän 1-vuotiaasta kasvaa tällaisen äidin kasvatuksessa:)

Vierailija
28/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kertonut sinulle ap, että sinun tehtäväsi ei ole raivota päiväkodin lapsille, eikä sinulla ole mitään oikeutta tarttua kiinni lapseen.

Lapselle olisin sanonut, että läimäisy ei ollut kivasti tehty, mene pyytämään anteeksi.

Mielestäni sinä ap syyllistyit paljon pahempaan kuin se pieni lapsi.

T: LTO vuodesta 2002

Siis lapset saa lyödä tuntemattomia ihmisiä, eivätkä nämä saa edes ojentaa lapsia? Mielestäni ap ei todellakaan ylireagoinut, vaan ihan aiheellisesti ja asiallisesti ojensi lasta. Pahinta, mitä joku typerä lto olisi voinut tuossa tilanteessa tehdä, olisi nolata tuo vanhempi lapsen edessä. Ihan tajutonta.

Vierailija
29/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannella henkilökunnalle ja tai vanhemmille.

Vierailija
30/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana tai ei.

Asioilla pitää olla seuraamukset.

Vierailija
31/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN pian 4 lapsen äiti ei järkyttyisi syvästi tällaisesta.

Vierailija
32/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset saa lyödä tuntemattomia ihmisiä, eivätkä nämä saa edes ojentaa lapsia?

Suhteellisuudentajua!

Vierailija
33/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyödä....vaiko läpsäyttää 3-4 v lapsen voimilla?

Siis lapset saa lyödä tuntemattomia ihmisiä, eivätkä nämä saa edes ojentaa lapsia?

Suhteellisuudentajua!

Kyse on siitä, että ylipäätään lyödä ei saa.

Vierailija
34/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ryhmässäni jossa olen työssä, saamme me kaikki aikuiset varoa joitakin lapsia.

Lapset lyövät, saattavat ohimennessään potkaista, kamppaavat ja heittävät tavaroilla...

Jotenkin jo "pelkää" kun muutama lapsi tulee lähelle, ovat niin arvaamattomia.

Esimerkiksi pelasin aivan hyvässä hengessä 5-vuotiaan kanssa. Kun peli loppui ja olimme menossa ulos, lapsi löi minua täysillä voimillaan rintaan samalla kunoli siirtymässä pukutilaan. Oikeasti sattui, enkä ollut varautunut mihinkään lyöntiin, koska pelihetki oli ihan OK.

Me ryhmän aikuiset olemme saaneet mustelmia muutamien lasten lyönneistä, nipistelyistä, heitetyistä tavaroista.

Miksi täällä av:lla joku/jotkut antavat ympäripyöreitä vastauksia kun eivät voi tietää varmaa, lyökö joku lapsi kovaa vai ei...taitaa liikkua vastaajat jotka haluavat vain negatiivista ilmapiiriä vastaukserensa ajattelematta sen kummemmin onko mahdollista vai ei.

Sain jopa "tappouhkauksen" samalta lapselta, hän katsoi minua silmät siristettynä viivoiksi sanoen -Tekisi mieli tappaa sut.

Siksi pyysinkin vaihtoa ryhmästä mutta eipä auttanut asiaa, yhtä hirveää täälläkin on.

Monta lasta "hyvistä perheistä" käyttäytyvät niin huonosti ettei uskoisi. Saattavat yhtäkkiä hakata kirjalla, kepillä tai kengällä päähän. Paiskaavat oven täysiä päin naamaa kun näkevät että tulen huoneeseen. Kerran kolme lasta hyökkäsi yhtäaikaa kimppuuni, potkivat, repivät hiuksista, tökkivät silmiin sormillaan, ihan mahdotonta.

Vanhemmille on mainittu useasti, he vain kohauttelevat olkiaan ja sanovat pojat on poikia.

Vierailija
35/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihmettelen näiden joidenkin "LTO"-kommenttien antajia. Ihan varmasti otan kiinni ja komennan jos vieras pentu tulee lätkimään mua tai mun lastani.

Vierailija
36/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kertonut sinulle ap, että sinun tehtäväsi ei ole raivota päiväkodin lapsille, eikä sinulla ole mitään oikeutta tarttua kiinni lapseen. Lapselle olisin sanonut, että läimäisy ei ollut kivasti tehty, mene pyytämään anteeksi. Mielestäni sinä ap syyllistyit paljon pahempaan kuin se pieni lapsi. T: LTO vuodesta 2002

raivota lapselle ja aikuiselle joka lyö. Mitä ap olisi pitänyt tehdä sinun mielestäsi??? Jos tuo on kaikkien LTO asenne en yhtään enää ihmettele kylänkakaroiden käytöstä.

antaman läimäisyn ja aikuisen lyönnin? Ovatko molemmat mielestäsi samalla tasolla harkintakykynsä perusteella ja myös fyysisten voimien? Raivoaminen ohimennen annetun läimäisyn perusteella ja nimitteleminen hirviöksi on sen luokan ylireagointia, että ap:n kannattaisi katsoa peiliin. Tottakai asiaan pitää puuttua ja lasta ojentaa, mutta aikuisen pitää myös käyttäytyä aikuisen lailla!

Vierailija
37/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aikuisia, ei toisia lapsia! Jos ne tekevät niin, niin seuraamukset siitä pitää olla. Asioita opetellaan lapsuudessa ja rajoja koetellaan, se on selvä. On myös selvä viesti lapselle, jos saa mätkäistä toista ilman, että siitä seuraa mitään. Mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisemmin on ihan ajattelemattomuuttaan/tylsistyneisyyttään yms syistä teon tehnyt ja se käsitellään silti. Ei oikeasti voi antaa asioiden vaan mennä tyyliin: "No se on niin pieni", tai "No ei kannata puuttua" tai "No enpäs voikaan sanoa mitään kun ei ole oma lapsi" yms. Eipä voi muuta kuin allekirjoittaa vanha sananlasku: Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää!

Vierailija
38/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN pian 4 lapsen äiti ei järkyttyisi syvästi tällaisesta.

Pahoinpiteleekö sinun lapsesi sinua joka päivä ja siitä on tullut sinulle niin normaali asia, että et edes jaksa ihmetellä sitä?

Hanki apua ja äkkiä!

Vierailija
39/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana tai ei. Asioilla pitää olla seuraamukset.

Vierailija
40/94 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihmettelen näiden joidenkin "LTO"-kommenttien antajia. Ihan varmasti otan kiinni ja komennan jos vieras pentu tulee lätkimään mua tai mun lastani.