Heinävauvat 2011
Hei!
Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?
Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.
Seuraa odotellen,
Hunsa (ehkä jotain 3+4)
Kommentit (243)
Täytyypäs laitella pyyntö yksityisryhmään, ihan hyvä idea.
Täällä edelleen aikatavalla oireettomia, nyt on tosin useampana yönä maha ollut tosi kipeä, vähän sellainen menkkamainen jomotus. Ja aamulla myös samalla tavalla kipeenä, tosin silloin ei tiedä oksettaako vai ei.
Edelleen päivät menee tosi hitaasti :-(
Uma 5+4
Toi yksityisryhmä on tosi hyvä idea, laitoin jo hakemuksen sinne. En ole kerennyt kirjoittelemaan kun on ollut tosi kiirettä viime viikko. Oli P....n viikko ikinä, ensin maanantaina piti lopettaa meidän kissa vanhus (ikää 16vuotta), kekiviikko ilta vietettiin tytön kanssa päivystyksesä, kun oli kaatunut koulumatkalla ja käsi oli murtunut. Tyttöä on saanut autella koko viikon kun ei yhdellä kädellä hommat onnistu. Murtuma on oikeassa kyynerpäässä joten ei saa itse puettua, riisuttua, hiuksiaan harjattua yms... Torstaina huono tuuri jatkui, kun pitkään sairastanut perhetuttumme kuoli. Onneksi tuuri näyttäisi nyt kääntyneen ja tämä viikko on alkanut vähän paremmin. Kävin eilen ja tänään jo joululahja ostoksia tekemässä, niin ei kaikki jää viime tippaan.
Viime viikolla oli myös eka neuvola. Meni aikalailla siinä sivussa, terveydenhoitaja oli täyttänyt äitiyskorttia jo valmiiksi entisten tietojen pohjalta. Meidän kaupunki tarjoaa yhteensä 5 ilmaista ultraa, joten en viitsinyt varhaisultraa yksityiselle varata. Eka ultra on jo 1.12 ja np ultra 22.12 eli pääsee maha-asukkia katsastamaan kaksi kertaa ennen joulua. Pahoinvointi alkaa joka päivä klo 11.30 ja loppuu 15.30 sinä aikana ei ihmeitä pysty tekemän. Muita oireita ei ihmeemmin ole, yskiessä tosin tuntuu ihan mielettömiä repäisykipuja alamahassa, mutta niitä on ollut kaikissa aikaisemissa raskauksissakin.
Oletteko muut ajatelleet osallistua, näihin veri seuloihin ja niskaturvoke ultraan. Itse päätin osallistua kun kaikkeen on hyvä varautua, ja jos kaikki on ok niin luo se jotain turvallisuuden tunnetta. Muutenkin olen raskausaikaan jotenkin hermo heikko, pelkään jo olemassa olevien lapsien puolesta ihan eri tavalla kuin ns. normaali tilassa. Vaan nyt minä lähden varaamaan itselleni labraan ajan netin kautta niin ei tervitse ennen ultraa jonottaa sinne.
-mama ja mahtava mahakumpu rv 8.1
Kun kerkeäisi joskus rauhassa kirjoitella...
Kotona ei jaksa kun illat menee pääasiassa sohvalle nukahtaessa, väsyttää vaan koko ajan. Töissä on ajoittain todella tuskaista olla kun meinaa nukahtaa pystyyn. Toivottavasti tämä helpottaa jossain vaiheessa, mitäs sanovat kokeneemmat, onko näin?
Varhaisultrassa kävin viime viikolla tiistaina, rv:ja olikin silloin 6+1, luulin että olisi ollut enemmän. Siellä pikkuinen sydän pomppi vallan mahdottomasti, oli todella epätodellinen olo nähdä se! Kun ei aikaisemmista raskauksista ole kokemuksia... Lääkärin mukaan kaikki on oikein hyvin, helpottaa oloa kummasti.
Eka varsinainen ultra on Jorvissa juuri ennen joulua, 22.12. jonne isukkikin on tulossa mukaan, hänellä on ollut asenne tähän asti että kun mitään ei näy niin onkohan sitä olemassakaan...
Eka neuvola on ensi viikon maanantaina ja erittäin uteliain mielin olen sinne menossa, paljon on kysyttävää ja toivottavasti saan myös vastauksia =)
Kyllä olen ajatellut osallistua seulontoihin ja niskaturvotusultraan... En oikein keksi syytä miksi ei.
Ja rv on siis nyt 7+1...
Sama vika kuin Maarusella...ei vaan ehdi tai jaksa kirjotella. Nyt jos pikaisesti jotain..Tänään kävin alkuraskauden ultrassa ja viikkoja olis nyt 6+1. Hyvin heikosti näkyi pienen pieni syke ruudulla mut lääkärin mukaan selvästi sydän siinä on.=)
Väsyttää ja väsyttää...ihan älytöntä. Tuntuu että vois nukkua kellon ympäri.
Miten noin monella on jo ultra ajat tiedossa?Mulla on vasta 8.12 eka neuvola ja vasta sitten saa aikoja np-ultraan. Vai onko nää teidän omakustanteisia?
Nyt sohvan pohjalle...
Sismus rv 6+1
Minäkin ilmoittaudun mukaan!
Kävin jo tyhmänä höpöttelemässä esittelypinkassa, vaikka sinne vain esittelytiedot pitikin laittaa.
Kolmonen meillä olisi tulossa ja nyt vasta uskaltauduin ryhmään mukaan kun aiemmat keskenmenot saa olon vähän epävarmaksi. Kuitenkin oireet jatkuvat ja ovat sen verran läsnä joka päivä, että alkaa jo tähän raskauteen vähän luottamaankin =)
Mulla ykkösoireena on ilmavaivat (mies tykkää ihan hirveesti ;) ) ja ällötys. Varsinaista oksentelua mulla ei ole juurikaan ollut missään raskaudessa, mutta etova olo, jonka saisi pysymään kurissa jos muistaisi ja pystyisi syömää jotakin vähän koko ajan.
Lähdenpä minäkin etsimään tuota yksityistä ryhmää, sinne mukaan myös =)
Iloisia pakkaspäiviä odottajille
t. annukka ja pikkuinen 7+3
vastailin myöskin tyhmänä sulle sinne esittely sivulle, et käyppä kurkkailee:)
mulle ainakin sanottiin ekaa neuvola-aikaa varatessa että pitäisi itse varata aika myös ultraan... Joten soittelin sitten samantien myös Jorviin!
Kiva kuulla että sait ultrasta myös hyviä uutisia =)
Mä vielä sinne kommentoin kun tuntui tyhmältä tänne laittaa kommenttia asiaan, jonka alkuperäistä osaa ei ole näkyvissä, mutta nyt lupaan pitää näppini erossa sieltä esittelypinkasta sotkemasta =)
Minä oon käynyt tosiaan yksityisellä puolella ultrissa, omakustanteisesti. Tuo np-ultra on julkisella puolella se eka ultra, ei mulla sitä ole vielä annettu. Neuvolaan soitin ja huomenna soittaa terkka takaisin ja antanee ekan neuvolakäynnin ajan. Meillä on ihana se neuvolantäti, jos se nyt on sama mikä viimeksi.
joo ja väsyttää ja etoo.... ei jaksa oikein mitään..
plääh.
Rubiini 7+jotain
Sori, ko kesti. Sain nyt vasta hyväksyttyä hakemukset ryhmään eli tervetuloa :)
Uskalsinpa minäkin liittyä tänne, muutaman kerran täällä käynyt kurkkimassa ja tänään sain luettua koko pinon läpi. ;)
Mukavaa kun voi lueskella muiden samassa veneessä olevien kokemuksia.
Laitoin kanssa pyyntöä heinähattujen privaattiryhmään, kerron sitten siellä enemmän. En ole oikein innoissani näistä julkisista...
T:JonnaDonna 6+5
Toista odottelen melko isolla ikäerolla, la noin 24.7.
Nyt on kunnolla alkanut pahoinvointi; tänä aamuna meinasi oksu lentää useaan otteeseen. :) Mutta jotenkin senkin vain ottaa positiivisena merkkinä ;)
Kävin jättämässä myös hakemuksen privaan. :)
En tiedä kuvittelenko vaan, mutta pahoinvointi tuntuu lieventyneen. Olisikohan Multivita raskaus vitamiineista ollut apua. Aloitin ne vasta parisen viikkoa sitten.
Ensimmäinen neuvolakäynti on varattu tiitaiksi 30.11. Jännittää jo vähän etukäteen. Toivon että äkkiä tulis se tiistai. Ei taideta kuitenkaan ultrata tai kuunnella sydänääniä. Neuvolantäti sanoi että joku tarkistus ja haastattelu kai vaan.
bambi8, n. 8+3
jokohan kaikki muut olette siellä ryhmässä.... laitoin vasta liittymishakemuksen sinne.
Täällä vuotaa taas ja tänään oli eka neuvola, tosin aloin matkalla sinne vuotaa ihan tolkuttomasti ja olin varma että nyt menee sitten viimeistään kesken!
Neuvolantäti oli rauhallinen ja katsoi papereista että sieltä on löytynyt kookas hematooma ja totesi että luultavasti se siellä vuotaa. No taas tk:n kautta sairaalaan ja ultraan. Helpotus oli suuri kun löytyi taas pieni sikiö jolla sydän lyö sekä on viikossa vähän kasvanutkin =) huhhhuh,ihanaa!!!
Vatsa on tosi kipeä edelleen ja keskenmenon riski kasvanut =( yritän olla ajattelematta sitä. Ensi maanantaiksi laitettiin sitten uusi aika neuvolaan kun ei keretty papereita täytellä, sen verran kiireellä lähetti sairaalaan =)
Että tällästä taas myyn arkeen..... =/
myy79 ja sitkeä sissi 7+5
Voi Myy, toivottavasti se vuoto loppuis pian. Hyvä kuitenkin että pääsit heti ultraan ja pieni siellä näkyi voivan hyvin.
t:toinen joka vuotaa edelleen
Jei, en vuoda enää. Maanantaina neuvolaan heti aamusta :)
Täällä kanssa yksi, jolla LA todennäköisesti heinäkuussa (karkea arvio 25.7). Toista lasta odotetaan, esikoinen on syntynyt 03/09 (jollakin muulla oli kanssa esikoinen syntynyt silloin). Perjantaina tein testin ja vähän järkyttynyt olen vieläkin (pääasiassa kuitenkin ihan positiivisesti). Pientä huonoa oloa on ollut jo useamman päivän. Pitää syödä tosi usein; onneksi tekee mieli lähinnä hedelmiä, vihanneksia ja muuta terveellistä. Muita oireita on lähinnä itkuherkkyys (purskahdan itkuun melkein aina, kun luen vaikka vaan sanomalehteä).
Varhaisultraan varasin ajan 1,5 viikon päähän, kun pääsen sinne työterveyshuollon kautta. Ekassa raskaudessa kävin siellä viikolla 6 (luulin olevani pidemmällä) ja niin aikaisin ei kyllä kannata mennä. Sydämensykettä ei näkynyt vielä ja lääkäri totesi vaan jotenkin tosi lakonisesti: "Saattaahan se vielä alkaa lyömään tai sitten ei." Ihan paniikissa sitten odoteltiin sen jälkeen. Neuvolaan pitäisi varmaan soitella kanssa.
Tsemppiä kaikille odottajille ja erityisesti niille, joilla on ollut vuotoa tms. Toivottavasti loppuu pian ja kaikki on hyvin.
neppis (ehkä 5 + 6)
Mukaan vaan Neppis! Ollaan oltu aktiivisempia tuolla suljetulla puolella, eli laitahan hakemusta kehiin meidän heinäkuisten ryhmään :)
Neuvolassa meni ihan hyvin. Viikon päästä ultra. Np-ultrakin vielä tän vuoden puolella.
"Hakemus" jätetty myös.
Eilen salilla oli ihan outo fiilis, sydän hankkasi tuhatta ja sataa. Nyt pitännee todellakin alkaa hölläämään liikunnassa, ei sitä tarvitsisi aina niin tosissaan painaa menemään.
Ilta menikin sitten keikan merkeissa. Vähän mä etukäteen pelkäsin sitä jumputusta, mut korvatulppien kanssa meni ok eikä masukaan erikoisemmin reagoinut.