Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinävauvat 2011

21.10.2010 |

Hei!

Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?

Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.

Seuraa odotellen,

Hunsa (ehkä jotain 3+4)

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisikohan sitä ilmottautua? Plussattu on, aivan yllättäen. Takana lapsettomuutta ja sen hoitoja, sekä yksi keskeytynyt keskenmeno parisen vuotta sitten. Laitoin miehen vaihtoon, ja nyt kolmannesta kierrosta napsahti täysin yllättäen plussa. Varhaisultraan menossa joulukuun alkupuoliskolla, siihen asti varpaat maassa. Laskettu aika lienee jotain heinäkuun 22 päivän tietämillä...

Uma, esikoinen 4+3

Vierailija
82/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä varhaisultraan, kun sitä täällä kyseltiin. :)

Haluan varmistaa.

Siitä tulikin mieleen että se siis tapahtunee yksityisellä puolella? Kunnallisella puolellahan se on vasta eka käynti viikolla 10-12? oliko näin?

Sitten noista raskausviikoista mietin, että voisiko joku viisaampi avittaa vähän :)

Hedelmöittyminen laskurin mukaan olisi 24.10 ja se taitaa kyllä pitääkin paikkansa. Eli laskuri näyttää että takana olisi nyt rv 5+2, pitääkö paikkansa.. ? En tiedä näistä yhtään kun ei ole kokemusta ja tietoa.

Eli jos noin on, niin voisinko varata ajan jo rv6 vai olisiko parempi odottaa rv7?

T: Diu Dau

Anteeksi omanapajuttuni, mutta kaikki on niin todella uutta ja ihmeellistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iski sitten oikein kunnon tauti! Eilinen ja tää päivä mennyt peittojen alla sohvalla maatessa. Lämpöä ei oo paljon mitään, mutta olo on kuin jyrän alle jääneellä - tosin aina oon "sairastunut", ko oon raskautunut.

Rubiini: Juu, noi oireet voi tosiaan kadota välillä ja tulla uudestaan tai sitten ei. Sekin on niin yksilöllistä. Itellä ei just nyt oo oloja päällä, eilen väsytti, mutta ei sen kummempia. Oispa vähän mahtavaa, jos näin vähin oirein selviäis :) Nii ja mulla jännittää joka ikinen kerta, ko oon menny varhaisultraan tai np-ultraan. Ja vaikka raskauksia mulla useampi takana, nii ei se näköjään poista noita jännityksiä, hih! Tuuhan heti huomenna kertomaan kuulumiset.

Uma ja Jiialle tervetuloa!

Myy - moi! :) Mulla on muuten kans toi hajuaisti terävöitynyt ja yks päivä sattu meän jääkaapissa olemaan pilaantunut parsakaali - huoh mikä haju siitä lähti! Ihanasti sun muksus sanonut sun masustas ;)

DiuDau: Hih, noi himot on jotain aivan käsittämättömiä! Mulle iski eilen tajuton happojen himo. Piti limsakoneella tehä limukkaa ja juua limsaa - aah niitä happoja :DDDD Normisti en juo limsaa enkä muutenkaa nykyisen ruokavalioni takia, mutta eilen oli aivan PAKKOPAKKOPAKKO saaha.

Miij: Kunnista riippuen alkuraskauden ultra voidaan tehä kunnan/kaupungin neuvolassa/teekoossa tai sitten pitää mennä yksityiselle. Ite oon käyny neuvolan kautta. Soitteleppa omaan neuvolaasi ja kysy miten teillä toi asia menee :)

Annu: Mun piti aamulla soitella omaan neuvolaan tosta varhaisajan ultrasa, mutta unohdin. Pitää soittaa aamulla ja ihan sen takia haluan mennä siihen, koska mulla kuiten 2 km:a takana.

Vierailija
84/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellisessä viestissäni kerroin, nii on aivan kunta/kaupunkikohtaista miten varhaisultra on omassa kotikunnassa järjestetty. Soita neuvolaan ja tiedustele asiaa. Sie voit aivan hyvin varata sen ajan jo ens viikoksi - nythän sulla on menossa raskausviikko nro 6, kun oot 5+2. Varhaisultra tehään yleensä 6-7 viikoilla, syke löytyy vkosta 6+0 lähtien. Toisaalta taas on parempi mennä vähän myöhemmin, koska jos hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin, nii papua ei välttämättä näy.

Vierailija
85/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sitten juuri neuvolaan ja vastasi erittin herttaisen kuuloinen neuvolatäti. Huomenna soitan hänelle paremmalla aikaa ja varataan minulle ensimmäinen käyntiaika. Nyt sitä sitten tosiaan alkaa tajuta että se on menoa nyt. Hui :)

Vierailija
86/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteut ihan ensiksi uusille plussaa tuijottaneille :)

Itse en aio mennä alkuraskauden ultraan. 12 viikolla ajattelin nyt tavoistani poiketen käydä. Kolmessa aikaisemmassa en ole käynyt kuin 20 viikolla ultrassa ja sitten jotain kontrolleja ton jälkeen ollut (kasvun, asennon ja etisen istukan kontrollointia tmv.). Itse haluaisin kuulla tuosta 12 viikon ultrasta, että mitä se syynäys pitää sisällään?

Olo on edelleen tosi hyvä. Olen ollut kauan nuhassa ja siitä huolimatta ihan hyvässä iskussa kunnon puolesta. Tänään olen pannut merkille, että vessassa juokseminen on alkanut ja alavatsalla tuntuu koko ajan sellanen paine/kuumotus. Rinnat ovat edelleen keskeltä kipeät.

Ja neuvola-aikaa ajattelin soitella joskus 7.-8. viikolla, että ehtivät järkkäillä ajan ennen kuin pitäisi olla tuossa ultrassa. (Toivottavasti tuo riittää, kun on joulunaika just käsillä ennen 12. viikkoa.)

Nirsku 4+6

Vierailija
87/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

DiuDau: Siitä puhelinsoitosta se homma lähtee etenemään :)

Nirsku: 12 viikon ultrassa katellaan sikiön kokoa, vastaako koko viikkoja, mitataan niskaturvotus ja tuolloin tai viikkoa aiemmin otetaan veriseula, jossa selviä myös onko sikiössä jotain poikkeavuutta eli kuuluuko ns. riskiryhmään. Ite kävin ekan kerran apaut 15 vuotta sitten ja silloin myös tuo verikoe otettiin, silloin se oli meän synnärillä ihan vakiokäytäntö ja monessa muussa paikassa ei. Nythän se taitaa tulla automaattisesti jokaiselle, jos niin haluaa.

Mulla meneekin toi ultra tammikuun puolelle ja ekaa neuvolaa soittelen varmaan joskus joulukuun puolella, ko nyt on laskujeni mukaan 4+1 tai 5+1.

Vierailija
88/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin pelonsekaisin tuntein kirjoittelen tänne silmät vielä kosteana, ilosta/shokista/surusta.

Ensin kerrotaan sadalle tuntemattomalle ihmiselle netissä ja sitten mietitään miten edetään....nykyaikaa.

Plussasin siis juuri äsken ja jonnekkin oli pakko päästä "avautumaan".

Lapsia on ennestään 2, -03 ja -06 syntyneet ihanat pojat. Elämä on heitellyt sen verran, että poikien isästä erosin jo 4 vuotta sitten. Puolisen vuotta sitten tapasin ihanan uuden miehen, jonka kanssa ollaan edetty vähän turhankin kovaa.. Yhteen ollaan muuttamassa itseasiassa tällä viikolla. Mies on hiukan painostanut minua lapsentekoon, mutta sovimme että odotellaan vielä. Kuitenkin lupauduin olemaan ilman pillereitä yhden kuukauden ja vain yhden kuukauden.. Kuinkas sitten kävikään :/

Pahoitteluni kaikille niille, joiden raskaus on pitkän ja kivisen tien takana. Toista poikaani yritettiin vuosi ennenkuin tapahtui mitään eli tiedän miten onnellinen ja kiitollinen minun pitäisi olla!

Tässä sitä siis ollaan rv 4+0 LA 25.7.2011.

Näin oli varmasti tarkoitettu ja tietysti olen iloinen. Hiukan shokissa, koska en uskonut sen voivan tapahtua näin nopeasti kun ikääkin on kohta 35.

Mies pomppaa varmaan ilosta kattoon kun kuulee, en ole vielä kertonut edes hänelle. Hauskaa muuten, kun juuri lauauntaina mieheni veli ilmoitti, että hänen tyttöystävänsä on raskaana. Viikkoja on kasassa jotain 5 ja mies oli niin kade. Eipä tarvii olla enää :)

Vierailija
89/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö on sentin mittainen, sydän sykkii ja kaikki näyttäisi toistaiseksi olevan OK.

Todennäköisin laskettu aika oli 4.7. :)

Pikku vinkki: Kannattaa sitten sanoa gynekologille, jos yksityiselle menee, että tulosyy on (kovat) kivut. Muuten ei tule Kela-korvausta, ainakin minua valaistiin näin. Täytyy siis olla lääketieteellinen syy ultrata esim ettei ole kohdunulkoinen.

Vierailija
90/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Onnea uusille ja tervetuloa joukkoon :)

soitelin ultra-aikaa, ens tiistaina menen kun oli niin oudon lyhyt se viimeinen kierto. norm.28 nyt 20. ja valemenkat ei voinu olla kun olin testannut tyylipuhtaan negan. Ja tosiaan se plussa pärähti nyt tooosi aikaseen sillon 2+6.. saa nähdä mitä siel näkyy..jännittää, pelottaa.. ei kovinmukavat muistot viime kerrasta vaan ei kai se auta kuin uskoa ja luottaa että jospa se ei salama kahta kertaa löisi samaan paikkaan. Takana siis km rv13 maaliskuussa, ja se vaan kummittelee, on vaan saatva varmistuksen varmistusta alusta saakka ( 6kpl positiivisia testejä, ennen kuin suostuin uskomaan. Pakko oli uskoa kun viimeisessö luki Raskaana :)

Oireina on armoton väsy 24/7, nukun 10h unia ja ei meinaa riittää. Ja illalla on tosi paha-olo.. no, onneks illalla, saa hyvällä omallatunnolla maata jos sille tuntuu. Ja rintoja pakottaa, ja tosi täyden tuntuiset.

Nyt on mentävä laittamaan mukulat yöpuulle.

Tarrasukkia kaikille ja hyviä vointeja :)

Lumikukka ja Hippu 3+6

91/243 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisin oirein kaikki matkataan! Täällä naama kukkii (ja oudosti vaan lähinnä oikealta puolelta?), palelee ja väsyttää. Alavatsan menkkajomotukset jatkuu ja nälkä plus jano pääsee toisinaan yllättämään. Rinnat on arat vaan nänneistä.

Mut ilmeisesti oireita on yhtä paljon erilaisia kuin odottajia, joten turha huolestua. :)

Annu-78, todnäk ei mennä alkuraskauden ultraan, sillä mies ei sitä halua ja tänään työpaikallani (sijaitsee osuvasti neuvolan talossa...) kyselin tk:lta, että miten se menee mein paikkakunnalla niin viikoilla 10-12 pääsee ekaan ultraan. Just ja just uskon malttavani odotella sen max 6 viikkoa, huh.

Kati86, toivottavasti ensi yö sujuu paremmin! Jossain oli ohje, että keksipaketti sängyn vieressä voi auttaa, kun saa sokrut koholle ja jotain vatsanpohjalle ennen sängystä nousemista.

Jiia83, Uma ja tintti tervetuloa!

Rubiini80, tsempitykset! Tule sitten heti kertomaan meille uteliaille!

DiuDau, viikoista en tiedä mitään. Itsellä tosiaan plussa vasta kp56 ja cb:n mukaan viikkoja kasassa +5. Jotain siis 5-8 käsittääkseni omalla kohdalla kasassa :D

AmaliaJoel, on niin ihanaa päästä kanssasi samaan odotusketjuun. Hetki oltiin samassa ketjussa ja sitten seurasin olojasi tuolla heinäkuisissa, huimaa! Ja onnea vielä plussasta! Itsekin olin flunssassa tuossa, ööh... 3 viikkoa sitten! Ja popsin luontaistuote Esberitoxia naamaani sekä aconitumia (homeopatia)... Saas nähdä :/ Vaikka ilmeisesti luonnonvalinta toimii hyvin ja ois varmaan jo valintansa tehnyt, jos jotain häikkää olis ollut. Pakko uskoa näin!

Nirsku, toivottavasti pysyt hyvissä oloissa. Nauti ;)

Nutrinimax, helpottiko omaa oloa nähdä, että toisella on kaikki hyvin?

Lumikukka, tsempitykset oloihin! Väsymys on tuttua täälläkin ja olen onnellinen, että esikon odotuksen ollessa kyseessä huolehdittavana on vain oma itsensä ja mies. :D

Ps. Mitäs ootte mieltä tuosta tän päivän meikkaus-uutisesta?

Vierailija
92/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten alkoi kunnolla ne oksuolot tänään. En enää edes muistanut, miten kamala olo voikaan olla! Äsken oksensin ensimmäisen kerran ja tätä tod. näk. sitten jatkuu ainakin sinne rv 15 asti. Mutta mutta..Olen tästä jo kahdesti selvinnyt eli enköhän selviä tälläkin kertaa :) Minulle maistuu suolainen ja raikas hyvin, makea ei niinkään. Tosin huonovointisena joudun väkisin syömään jotakin, koska silloin ei mikään maistuisi. Ostin viime vikolla pahoinvointirannekkeet (Sea Band) ja tuntui, että niistä oli kyllä apua siihen lievään huonovointisuuteen, mutta ei kyllä tänään ole paljoa auttanut, kun olot pahenivat.

Me ei mennä varhaisultraan, ja neuvolaan soittelin tänään ja terkka kyseli sitten, että mikä on meidän kanta niihin sikiöseulontoihin. Emme ole teettäneet sitä verikoetta edellisistäkään lapsista, joten se jää nytkin pois ja samoin menemme vain tavalliseen ultraan noin rv 12-13, jossa ei mitata niskapoimun turvotusta, mutta tarkistetaan tilannetta muuten. Ensimmäinen neuvola olisi 8.joulukuuta :)

Joku mainitsi kovasta turvotuksesta. Itselläni maha on tosi turvoksissa ja olen vakavasti harkinnut jo mammahousuja. Ei vaan vielä kehtaisi oikein ;) Ne kun tuppaa vielä korostamaan mahan pyöreyttä.

Vauvauutisen kertomisesta. Me kerrottiin eilen molempien perheille ja kyllä meillä lapsetkin asiasta jo tietää. 3-vuotias on ihan innoissaan, mutta nuorempi ei varmasti ymmärrä asiaa yhtään vielä..

Itse hommasin heti plussatestin jälkeen foolihappoa ja d-vitaa olen jo ennen raskautta syönyt säännöllisesti.

Eiköhän tämä sepustus riitä tältä erää. Paljon tarrasukkia jokaisen masuasukille!

Jenni ja masukki rv 7+0

Vierailija
93/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yllättävän vapaapäivän, kun vanhempi poika on kipeä.

Kerroin sitten miehelle uutiset, joka ei pysy housuissaan millään. Jouduin vakuuttelemaan kymmenen kertaa, ettei tämä ole vitsi ja vielä toiset kymmenen kertaa, että ei noi testit näytä vääriä plussia. Nyt se kattoo mua jotenkin lumoutuneena kokoajan ja typerä virne naamalla. Ymmärtäähän sen, kun hänelle on ensimmäinen lapsi.

Mä en uskalla iloita kunnolla vielä vähään aikaan, ensitaival on niin pienestä kiinni.

Mulla ei oireita juuri ole, älyttömän kylmä kokoajan ja leuassa muutama näppylä. Olen muutenkin voinut tosi hyvin edellisissä raskauksissa, joten toivotaan että samalla linjalla mennään tämänkin kanssa.

Mulla oli muuten esikoisen kanssa vielä kolmet "menkat" oikeeseen aikaan, vaikka kaikki oli ok. Kuopuksen kanssa oli myös "menkkoja" ja vuodin kun seula vko:lla 9-10, mutta silti oli kaikki silloinkin ok. Eli hieman toivoa on aina.

Nytkin oikeastaan ihmettelen, kun en vuoda ollenkaan.

Mullakin oli masu turvoksissa jonkun aikaa, mutta nyt jo laskenut. Viikonloppuna en pystynyt pitämään lempifarkkuja, kun kiristivät niin järjettömästi. Enpä taida pitää niitä ihan vähään aikaan :)

Mä en aio kertoa kenellekkään vähään aikaan. Taidan kyllä jäädä viimeistään jouluna kiinni perheen luona, kun ei glögi maistukkaan.

En vielä tunne porukkaa täältä, niin en kauheasti osaa kommentoida je enhän mä muista aikaisempia keskusteluja, vaikka ne just luin:)

Nyt mä jatkan pakkaamista, ennenkuin hössö-mies tulee kotiin ja kieltää sen multa.

Tintti

Vierailija
94/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin mennä sen takia, että keskenmenoon päättyneessä raskaudessa kesti varmaan 2,5 viikkoa ennenkuin alkio/sikiö alkoi tulla ulos. Inhosin myös sitä seuraavassa raskaudessa tarkkailla kaikkia oireita ja olin kovin huolissani, kun viikoilla 8-9 oli vuotoa (verta, ei paljon, ilmeisesti limakalvolta). Ja ajateltiin myös että jos syke näkyy, kerrotaan sukulaisille. Keskenmenoriski pienenee reilusti tässä vaiheessa.

Olen pohtinut myös menisikö ekan kerran 3/4D-ultraan. Edellistä raskautta seurattiin niin tarkasti, koska mulla oli mm toksemiatausta, niin en nähnyt syytä mennä.

Vierailija
95/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan tuolta kuumeilun puolelta. Vielä vaan en käsitä, että se on totta että olen raskaana. Mutta uskottava se on, esikoinen on ilmoittanut tulostaan (vaikka taidan tehdä vielä yhden testin loppuviikosta ihan varmuuden vuoksi).

Mies ihanasti mukana, etsi mulle jo netistä kaikki kielletyt ruoka-aineet ja nyt kännykässä ylhäällä kielletyt makeutusaineet E-koodeineen (joita muuten on mm. lidlin light limsoissa).

Oireita ei kauheasti ole, mitä nyt vessassa saa jatkuvasti juosta ja vatsassa painon tunneta. LA olisi laskurin mukaan 23.7. , rv 4+3 ehkäpä.

Esikoista kun odotamme, olen aika pihalla kaikesta. No kaippa sitä tässä pikku hiljaa oppii. Neuvolaan soittelen varmaan ens tai seuraavalla viikolla, voipi olla että sitä joutuu erityiseen syyniin, sillä astmaatikko olen.

Liikuntaa ahkerasti harrastavana kysyisin, että mitä tulisi ottaa huomioon nyt kun on raskaana. Onko esim. ok tehdä vatsalihaksia? Onko kokemusta? Toki oman jaksamisen mukaan mentävä ja varmasti opittava hölläämään, mikä tulee olemaan mulle vaikeaa. Sali kun kutsuu joka aamu ennen töitä ja sit viel muuta liikuntaa pari kertaa viikossa.

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

96/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa minunkin puolesta.

Sellainen tuli mieleen, että osaisikohan / jaksaisikohan joku perustaa heinäkuisille uuden ketjun, jossa olisi alussa nimimerkit ja lasketut ajat, tarvittaessa jotain muutakin tietoa...? Ois ihan hauska siitä kootusti seurata, että paljonko ja mille päiville meitä onnellisia odottajia on?=)

Omat olotilat alkaa olla pahenevia ainakin tuon kuvotuksen suhteen. Heti, jos pääsee maha tyhjäksi, tulee tosi paha olo. Ja kuten muutama muukin totesi, makeasta tulee heti paha olo, mutta suolainen ja hapokas/hapan maistuu hyvin.

Rinnat on edelleen tosi arat ja ihan selvästi jo kasvanut =) Pissillä ei tarvitse enää niin usein käydä, mutta maha alkaa olla sitä luokkaa, että jo aamulla normihousut puristaa. Huih, jo tässä vaiheessa...

Mukavaa tiistaita,

baba 7+4

Vierailija
97/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmoittautuu mukaan!Esikoinen tällä hetkellä 2v3kk ja nyt sitten heinävauvaa odotetaan. Ekan neuvolan sain vasta 8.12 ja sit selviää tarkempi LA. Omien laskujen mukaan se olis 10.7 tai siinä paikkeilla.

A-J:Terve taas!!Muistanko ihan väärin että oltiin elotähkissä 2008 samaan aikaan??

Vierailija
98/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti tullut porukkaa lisää!

Ja yksi poistunutkin :( Kaikille tarrasukkia, että pikkuset pysyisivät kyydissä.

Mulla jotenkin tökkii nyt toi neuvolaan soittaminen, mua siis jännittää ihan hirmusti! :) Nyt omien laskujen mukaan viikkoja kasassa 5+4 ja oireina siis aivan hillitön turvotus, ja arat rinnat ja väsymys, sekä pissalla ramppaaminen.

Muille lapsille aateltiin kertoa kun siellä alkuraskauden ultrassa olen käynyt, saas nähdä mitä porukka sitten tuumii :)

Mut tosiaan tästä turvotuksesta vielä että, ihan kohta varmaan rupee tulemaan jo odotus kommentteja muilta kun kamala pöhötys just tossa alavatsalla...Ukko jo tuumas ettei vaan kaksi olisi tuloillaan...

Mielialat mulla heittelee kans, käyn aivan tuulella, voi ukko paskaa kun joutuu taas mua kattelee, oon ollut edellisissäkin raskauksissa varsinainen tuittu! (Toi saattas muuten olla erinomainen "tekonimi")

Jonkin verran myös iltaisin polttelee selkään ja alavatsalle.

Joo ois kiva jos joku jaksasi tehdä uuden pinon, pitäisikö ihan viikottain ain alottaa uusi niin ei tulis niin hirmu täyteen nämä??

Nyt aamukahvin keittoon, vielä kun kuvotusta ei ole tullut :)

J ja Tuittu 5+4

Vierailija
99/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mielialat mulla heittelee kans, käyn aivan tuulella, voi ukko paskaa kun joutuu taas mua kattelee, oon ollut edellisissäkin raskauksissa varsinainen tuittu!

Ukko paRkaa piti kirjoittamani XD !!!

J *nolona painovirhepaholaisesta*

Vierailija
100/243 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti: Tänne vaan purkamaan kaikki mitä mielessä pyöriikään, olkoon ne sitten ilon tai surun juttuja - täällä on onneksi vertaistukea saatavilla. Mulla on kans vähän samanlainen historia, ko sullakin, että nykyisen mieheni kanssa ollaan todella vauhdilla edetty - eka raskaus (km vko 12) alkoi jo puolisen vuotta seurusteltuamme, sitten kohta aloin oottamaan seuraavaa ja alettiinkin jo rakentamaan taloa. Lapsia on sitten siunaantunut hänen kanssaan jo kolme ja nyt tää tulokas. Yhessä ollaan oltu viitisen vuotta ;) Ikää mulla kans kohta se 35, parin kuukauden päästä. Ja ompa niin suloinen toi sun miehesi, jos sulta pakkaamisenkin jo kieltää, hih!

Miij: Ihanaa "nähä" tuttuja nikkejä kuumeilupuolelta ja kyllä lämmitti mun mieltäni sun viestisi samaan pinoon kuulumisesta :) Ja tohon meikkausuutiseen sanon vähän, että höpö höpö. Mun mielestä nykyruokateollisuudella on suurempi vaikutus ihmisen elimistöön, joissa lisä/säilöntäaineina saatetaan käyttää pahojakin myrkkyä. On taas keksitty uus pelottamisen aihe raskaanaoleville :/

Inksutus: Moi ja teretulemasta tänne :) Liikuntaa saa kyllä harrastaa ihan normisti vaikka raskauden loppuun asti, mutta sitten myöhemmässä vaiheessa, kun masu kasvanut, nii hyppy/pomppuliikkeitä tulee välttää ja vatsalihaksien teko jossain vaiheessa pitää hillitä. Sori, en nyt muista tarkemmin missä vaiheessa se tuli.

Baba: Mietin muuten just aivan samaa tosta esittelypinosta meistä heinäkuisista - voin vaikka rustata sen pystyyn, jos se muille sopii? Ja jos sitten tehtäis aina kuukausipinoja, nii erottaa hyvin oman pinonsa...?

Sismus: MOOOOIII! :D Elotähkissä oltiin joo ja nyt täällä, tosin mullahan on yks vielä siihen väliinkin syntynyt ;) Mitä teän tähkälle kuuluu?

Jadella: Täällä kans samaa vikaa, ko odottaa. Mieli on, ko tuuliviiri ja ampiainen pistelee takamuksiin aika usein. Ja voi miestä, ko joutuu kestämään, mutta ompahan hällä kokemusta, millanen nainen voikaan olla ootusaikana.

Soitin muuten nyt aamulla muistin aikana ajan varhaisultraan, jonka sain vasta joulukuun 9. päivää. Samalla anto mulle ekan neuvola-ajan, joka on sitten seuraavalla viikolla. Nykyään ei yleensä pääse tohon varhaisultraan, mutta mun heinäkuisen keskenmenon takia pääsin.