Heinävauvat 2011
Hei!
Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?
Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.
Seuraa odotellen,
Hunsa (ehkä jotain 3+4)
Kommentit (243)
Tänään plussasin! (vielä viikko sitten näytti negaa)
Meillekin olisi siis tulossa pikkukakkonen kuusi vuotiaan prinssin seuraksi :) Ajatukset vielä ihan häkellyksissä :O kierukka poistettiin 5.10 ja jotenkin emme osanneet odottaa raskautumista näin nopeasti, mutta ihana yllätys
Heips!
Tulen mukaan tuolta kuumeilupuolelta. Tiistai-iltana napsahti plussa, jota osasin kyllä fiiliksen perusteella odottaakin. Viivojen näkeminen oli kuitenkin todella mukava ja mieltä lämmittävä kokemus. Lueskelin tässä ketjua läpi parina päivänä ennen kuin viimein ehdin mukaan.
Neljäs tenava olisi meille tulossa, vanhin täyttää piakkoin 7 v. Laskettu aika on oman käsitykseni mukaan 19.7.
Täällä oli ehtinyt jo tulla ikäviäkin uutisia, pahoittelut rapinalle.
Nirsku 4+3
Laskurin mukaan la 11.7. Kuvotusta on jo kehissä ja hirveä päänsärky koko ajan, mikä ei ole yhtään mukavaa. Kolmas lapsi tulossa. meillä on ennestään kaksi tyttöä 04 ja 06. Ihanaa ja jännittävää!
Sigma 5+4
Vihtoriina: Hienoa, meitähän on nyt sitte ainakin jo 3, joiden LA on 15.7 :)
Tosta alkuraskauden ultrasta; Pääseekö sinne ihan neuvolassa, vai yksityisellekö tarvii mennä? Tahtoisin kyllä käydä, tulisi jotenkin todentuntuisempi-olo! Minulla kun ei oo vielä minkäänlaisia raskausoireita, niin tuntuu jotenkin ettei mitään edes olisikaan... Itselläni olis tarkoitus maanantaina soitella neuvolaan!
Ja pahoittelut Rapinalle, voisko olla toivoa kuitenkin?
Minun tarinani on tällainen;
Minulla on-02,-04,-06 ja -08 syntyneet muksut. Viidennen oli määrä syntyä nyt syksyllä vaan kohtalo puuttui peliin. Olin käynyt ultrassa ja neuvolassa, kaikki hyvin. Sydänäänet kuului ja pieni oli niin vilkas liikkeissään. Ja kaikki musertui kun menin rv13 np-ultraan. Sain vahvistuksen tunteeoka edellisenä päivänä minut sai piinaansa, pieni oli kuollut. Päivää aikaisemmin, niin kuin olin aavistanutkin. Kaksi päivää myöhemmin synnytys käynnistettiin ja syntyi pieni, sievä poika. Mitään syytä ei löytynyt minusta, eikä vauvasta. Patologin lausunto oli vaan että hän vain menehtyi. Ja oli hirveää sopeutua siihen kun ei saanut vastausta miksi kävi niin kuin kävi. Hautasimme pienokaisemme ja olin sitä mieltä että en enää ikinä ole raskaana, vaan toisin kävi. Jäi niin tyhjä olo, kun kerkesi jo alkaa rakentamaan elämää tulevan vauvan ympäolihan kaikki ollut hyvin neuvolassa ja ultrassa. Niin sitten päätettiin että jos vielä luoja suo, niin haluamme tuoda kotiin vielä elävänkin lapsen.
4 kiertoa meni ja tuli pari haamua, eli ei jostain syystä kiinnittynyt. Minulla on kierto tasan, melkein kellolleen 28. Söin lugeja ja sitten jäi kierto vaan 20!! Olin tosi pahala päällä, kun meni sillee sekottamaan. Nyt sitten maanantaina tein pregcheckin testin, kun olo oli sellainen et pitää testata, haamu. Viikkoja ois 28 mukaan 2+9 ollut, en ymmärrä miten muka voi näkyä silloin vielä mitään. No, siitä testailu jatkui ja hieman aina vahvistui. Eilen apteekintestillä keskivahva + ja viisi normitestiä tehtyäni, tein vielä aamulla digin ja siihen tuli Raskaana 1-2. Eli kai se vaan on uskottava. :) Km vaan varjostaa, ei oikein tiedä miten olla ja suhtautua. Vaan ei kai se pelkäämälläkään miksikään muutu, joten nautitaan jokaisesta päivästä.
Oireita on, lämmöt 36.8-39.0 norm.35-36, palelee iltaisin, ja kuvottava-olo löysi minut varhain. Luulin maanantai aamuna et on tulossa mahatauti, kunnes päivällä sitten testasin kun tuli vaan sellainen varma olo.Ja mahaa nipistelee, välillä tosi paljonkin
Tarrasukkia nyt kaikille pienille :)
Lumikukka ja hippu 3+4
Kivaa kun löytyy LA kaimoja! :)
Meillä täytyy alkuraskauden ultraan varata aika yksityiseltä. Kelakorvausten jälkeen hintaa jää satasen paikkeille.
Itseasiassa eilen sen ar-ultran varasin, en kuulemma yhtään liian aikaisin :) Oma aikani on marraskuun lopussa, muistaakseni viikot on tuolloin 7+2. Meilläpäin viikkoja vaaditaan 5+0 että alkuraskauden ultraan "pääsee" paljon on käytännöt muuttuneet kolmessa vuodessa. Tuolloin käytäntö oli että varman ultrausstuloksen ja sydämen sykkeen näkee 7+ viikoilla.
Kyllä huomaa että tämä raskaus on huomattavasti stressittömämpi kuin esikoisen odotus. Esikoista yritettiin kaikin keinoin ja tää lottovoitto sattui kohdalle omasta tahdostaan :) Nyt tämä menee kivasti tässä sivussa totutellen. Joku aika sitten en olisi voinut kuvitellakaan olevani toista kertaa raskaana, nyt tämä on jo ihanaa :)
uusia odottajia tullut paljon mukaan =) Tervetuloa minun puolestani kaikille!
Rapinalle pahoittelut =/
Pakko kertoa oma kokemukseni "keskenmenosta" kun odotin toista lastamme.
Olin viikoilla 12+ kun anoppilassa yhtäkkiä aloin vuotamaan verta (sitä tuli todella paljon) Päivystyksessä ultrattiin ja vauva oli melko liikkumaton. Lääkärin mukaan uhkaava km. Minua valmisteltiin keskenmenoon, täytettiin anestesiakaavakkeet jne.. Hyytymiä tuli pönttöön ja sielläkin vielä vuosin todella paljon.
Minut otettiin yöksi osastolle, jossa toinen lääkäri ultrasi minut. Siellä pikkuinen heitti volttia ja oli niin elinvoimainen kuin lapsi olla voi =)
Minut laitettiin liikkumiskieltoon ja olin sairaalassa muutaman päivän. Kaikki verituotokset piti näyttää hoitajalle jne..
Eräs lääkäri halusi viedä minut äitipolille ultrattavaksi vielä paremmilla laitteilla. Siellä sitten selvisi syy vuotoon. Minulla oli todella suuri hematooma, joka oli alkanut vuotamaan.
Pääsin kotiin ja hematooma vuosi rv 18 asti! Oli piinaavia viikkoja =( Vaan pikkuhiljaa vuoto muuttui ruskeaksi ja väheni.
Että suurikaan punainen, hyytymäinen vuoto ei aina merkitse keskenmenoa.
Myös oletettuna menkkojen alkupäivänä saattaa tulla monena kuukautena verta tai ruskeaa tuhrua.
Oltiin illalla miehen työpaikan pikkujouluissa. Hyvin meni, kukaan ei osannut epäillä mitään. Otin ruokajuomaksi siiderin, jota maistelin ehkä alle puolilasia. Muuten join vettä. Olin kuskina =)
Heikkoaoloa, noussutta ruokahalua, väsymystä, palelua, turvotusta sekä kiukkua siinä raskausoireita.
Suolainen sekä raikas on mun makuuni=)
Ultrista olette keskustelleet. Tuskin menemme yksityiselle ultraan. Yleensä on kutsu tullut äitipolille alkuraskaudessa, vaan nyt tuli vain np-uä aika.
Neuvola olis ekan kerran ens pe, silloin rv.8+ Tiiä vaikka pääsis terveyskeskukseen ultraan, jos osais oikein sanansa sanoa neuvolassa ;D Ja alle kuukaus enää, silloin on jo np-ultra.
Kiva kun täällä on muitakin "suurperheellisiä"
Ipana ja rv 7+
Tuolla heinäkuisissa kuumeilijoissa olin ja tännehän sitä piti tulla. :)
Viime lauantaina tein negan aamupissasta ja oli muutenkin semmonen no ei tässä mitään, uutta yritystä, olo. Mutta mutta.. keskiviikkona oli menkkamaista jomotusta alavatsan kohdalla ja olin jo sidettä laittamassa, mutta tyhjää oli. Sitten seuraavana päivänä alkoi lonkkiin vihloa ja alaselkä ollut vähän hellä.
CB:lla joka testikerta (3) tuli plussa ja nyt tein äsken keskellä päivää apteekin testillä ja tuli yhä plussa eli neljä plussaa tehty nyt. Uskoisko tuota jo?? Kuitenkin käyn vielä maanantaina labrakokeissa varmistamassa. :D
Nyt vaan toivon itsellein ja meille kaikille muille tarrasukkia matkan varrelle! :)
Terveisin,
Diu Dau, yk 3 ja esikoinen.
Piti sittenkin tulla vielä tänään tänne naputteleen. Kuumeilupuolella oon ollut jo muutaman kuukauden (heinäkuussa varhainen km) ja nyt sitten Heinäkuisista tänne pomppasin :) Eilen sain haamun ja tänään tuli kaks selvää viivaa testiin. La:sta en oo nyt täysin varma, ko kiertoni on ollut viime kuukaudet todella pitkiä, 40 päivää. Luultavasti ois 24. päivän tienoilla. Tää tuleva heinäkuinen ois nyt viides lapsi mulle ja kuudes meän perheeseen.
Oireita on ollut väsymys, etominen, menkkamaista jomotusta, palelua, rinnat täyteläisen oloiset, mutta ei kipeät. Oireet ovat suurimmilta osin hävinneet, mutta väsyä ja etomista on edelleen.
Jokaiselle nyt onnea matkaan ja niitä kuuluisia tarrasukkia pienille.
Mulla on ollut oireina älytön väsymys, tuntuu että koko ajan silmät mennee kiinni! Kävin sitten apteekista ostamassa multi-tabseja ( Raskaus ) ja tuntuu että on hieman helpottanut.
Oireista tietysti myös ilmenee "menkkakipuja"
Neuvolaan en ole vielä soitellut, ensiviikolla ajattelin :)
rv 5+4
Voi Rapina, toivottavasti ei nyt olisi mennyt kesken :(
Uusille tervetuloa palstailemaan ja tarrasukkia pienille!
Apua, mulla ei oo enää muita raskausoireita kun pieni äklötys aamusta.... nyt on viikkoja 6+4, ensi viikolla pakko mennä varhaisultraan kun niin kauhistuttaa tää tilanne. Yhyy!
Ai mutta nyt luin että AmaliaJoelilla on myös oireet vähentyneet, on siis normaalia(ko)? Dementia vaivaa, ei muista aikaisemmista raskauksista tällaista suvantovaihetta alkuraskaudessa.
Uhhuh, masu on täynnä kakkua. Isiä on ainakin hemmoteltu ja vielä saa rauhassa katsoo formulat.
Kaikkea hyvää jokaseen raskauteen,
Rubiini 6+4, kolmatta odottaen.
Vihtoriina, mulla on myös masua (oikeesta ihan kauhea jo! niinkuin olisin 6kk raskaana!) ja turvotusta iltaisin etenkin. Eilen oli jopa epämukavaa istua auton turvavöissä, farkutkin tuntui painavan ikävästi alamahaa. Jos tässä nyt pääsee mahaa kasvattelemaan niin tulee varmaan ihan hillitön vauvamasu (taas). SF-mittanauhakin loppunee kesken :)
Hei Jee, täällähän on tuttuja nikkejä tuolta kuumeilu-puolelta. Tervetuloa AmaliaJoel ja nirsku ja muitakin tuttuja nimiä oli joita en nyt muista kuitenkaan =)
Äklötys olo se vaan jatkuu ja toivonmukaan ei ainakaan pahene. Iltaisin on jo meinannu joutua halailemaan pönttöä =/ Aiemmissa raskauksissa ei muistaakseni näin huonoa oloa ollut missään vaiheessa... kahvi on pois luvuista (tuo nyt ei haittaakaan), ja jääkaapin avaaminen on panajaista. Se haju mikä sieltä ryöpsähtää vasten kasvoja on kuvottavaa. Ja siellä ei siis ole mitään huonoksi mennyttä. Ilmeisesti vain hajuaisti tarkentunut tms. Namia ei tee mieli, vain suolaista sekä vihanneksia ja hedelmiä. =)
Emme ole vielä kertoneet muille lapsille tulossa olevasta vauvasta, se saa odottaa ainakin kuukauden vielä ellei enemmänkin. Tosin käytiin saunassa eilen ja vanhin katseli mahaani ja kysyi miksi se on noin pyöreä, "olet tainnut syödä liikaa äiti" =) Juu, niin olen tainnut ;D
Täällä näkyy olevankin enempi teitä konkareita, minä siis näin noviisina lueskelen teidän oireiluistanne ja pohdin itsekseni, että en taida olla niistä oireettomammista päästä. :D
Minulla vasta tosi alussa, mutta ei liene mikään harvinaisuus että jo neljännellä viikolla alkaa tulemaan oireita. Hirveitä mielitekoja ruuan kanssa ja sitten kun ruoka onkin edessä niin rupeaakin äklöttämään ja kohta huomaankin että syön taas. Ja vatsa on kovana, vaikka en mitään erikoista ruokaa ole vetänyt.
Jännää tämä aika, ei vielä oikein ota uskoakseen, sanoin miehellekin, että sitten ekassa ultrassa sitä vasta uskaltaa rueta huokaisemaan edes hitusen ja uskomaan siihen, että ensi vuonna olisi kauan toivottu esikoinen.
Miten teillä muilla työelämässä jotka olette raskaana ollessa käyneet työssä? Itse olen hoitoalalla ja nosteluita on päivittäin ja useasti päivässä.. minulle kun kaikki tämä on täysin uutta.
Tarrasukkia ja jaksamista edelleen kaikille toivoen! :)
Diu Dau, esikoinen / 26.7
Hops hei, niin sitä sai loikata kuumeilupuolelta tänne. Omituisista omituisin kierto takana, plussasin torstaina kp56! Kotitestit negana kp 31 ja 33, veritesti negana kp33. Neuvolan varailin perjantaina ja tk sanoi, että olisi voinut pari päivää tuosta terveyskeskuksen testistä olla jo plussa.
Viikoista ei tietoakaan, perjantaina CB:n digi näytti +3 eli jotain sitten ilmeisesti 5-8 välillä mennään. Neuvolaan päästään 30.11. ja sieltä sitten saa kuulemma ohjeita ultran varaamiseen. La olis näiden laskujen mukaan kesäkuun lopussa-heinäkuussa.
Meillä siis esikoinen tulossa ja mietinkin, että miten tuo varhaisraskauden ultra? Se on kai aina yksityisen kautta ja jos sinne tahtoo niin koska sitä voisi varata? Mies ei haluaisi, mutta minua kiinnostaisi.
Oireina menkkajomotukset, jatkuva palelu (jo ainakin viikon!) ja väsymys. Päiväunet tulee otettua melkein väkisin kun ei silmät enää kestä auki.
Ollaan kerrottu nyt viikonloppuna molempien vanhemmille ja iloisina ottivat yllätyksen vastaan! Kiva kun sai toivotella sentin kokoiselta masuasukilta isoisänpäivän onnittelut x)
Tarrasukat ja vauvaliimat matkaan kaikille meille onnellisen odotuksen avuiksi, eiks niin? :)
vielä melkoisen pyörällä päästään oleva
nieve (viikkoja 5-8??)
Eli varasin nyt aikaa yksityiselle tuohon varhaisultraan, ja sain sen ens keskiviikolle, eli viikkoja silloin 6+5.
Neuvolaan en vielä ole ottanut yhteyttä. Käyn nyt ensin tuolla, ja sitten yhteys neuvolaan :)
Mites muut? Oletteko menossa?
Annu rv 5+3
Täällä käytiin äsken jo oksentamassa :( Aamulla jo heräsin yli 2 tuntia ennen herätystä kun oli paha olo, se onneks meni ohi ja sain jatkettua unia...
Alkuraskauden ultra olis varattuna 30 päivä, vasta! Joten koitankin saada jostain muualta aikasemman ajan :) Tänään pitäis soittaa neuvolaan, viime viikolla kun sieltä ei vastattu.
Kati 6+5
täällä eilen tehty plussa testi ja pikku kakkosta odotellaan siis syntyväksi tuolla heinäkuun lopulla.. laskurin mukaan 21.7 olis mutta katsotaan nyt ultrien,ym jälkeen tarkemmin sitten
Mulla on huomenna varhaisultra! IIIK! jännittää niin maan perusteellisesti.
Voi Rapina! Voimia sinulle menetyksestä.
Minulla on alkanut nyt tuo etova-olo-aika. Olen aamuisin tottunut juomaan kupin kahvia, niin tänään en pystynyt. Hajukin jo ellotti. Sekä töissä pistää kaikki hajut nenään ja äklöttää...
Rinnat ovat arat ja vatsa pömpöttää täälläkin iltaisin kuin olisi jo 5 kuulla raskaana ;D Suolaisen himo on vallannut minut. Yllätän itseni välillä närppimästä juustoa ja makkaraa =) jotka eivät todellakaan kuulu lempiruokiini. Olenkin nyt koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni ja syödä enemmän hedelmiä ja kasviksia. Tuoremehusta (raikkaasta sellaisesta) helpottaa tuo ällötys-olo hetkeksi, suosittelen!
myy ja rv. jotain 7