Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinävauvat 2011

21.10.2010 |

Hei!

Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?

Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.

Seuraa odotellen,

Hunsa (ehkä jotain 3+4)

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi heinäodottaja, vähän pöllämistyneenä. LA on luultavasti 18.7.11. Tänään testattu Clearbluella selkeääkin selkeämpi plussa. Toinen siis tulossa. Esikoinen syntynyt -08. Raskaus ei ollut suunniteltu, mutta ei kyllä vahinkokaan. Iloinen yllätys, vaikka vaatiikin hieman sulattelua, itse kun olen ainoa lapsi.

Oireet ovat aivan erilaiset kuin esikon odotuksessa. Kohtu on ollut turvoksissa, rintoja ei arista ja kohtua ei nippaile. Ainoastaan poskien kuumotus, palelu, kova nälkä (ja JANO) sekä aivastamisen yhteydeesä mahan "repäisy" ovat olleet oireina.

Nyt vaan toivomaan että kaikki jatkuisi hyvin.

Vihtoriina & "Voitto" 4+2

Vierailija
42/243 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täälläkin iloinen "yllätys" on todennettu raskaustestillä ja toista odotellaan. Laskettu aika omien laskujen mukaan tässä ketjussa melko suosittu 2.7., eli rv.6+3??

Oireita tuntuu olevan selvästi enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa, josta selvisin alussa lähinnä väsymyksellä. Nyt on ilmassa pientä pahoinvointia ja heikotusta, erityisesti jos edellisestä ruokailusta on aikaa. Lisäksi väsymystä, vilutusta ja vatsakipuja. Olen edelleen hieman sekaisin (vaikkakin erittäin onnellinen) tilanteesta, koska esikoinenkin vielä alle vuoden. Mies kuitenkin erittäin iloinen, hänen toiveissa oli saada pikkukakkonen pian ensimmäisen perään. Itsekin kai sitä salaa toivoin, kun näin kuitenkin pääsi käymään!? ;) Meillä näköjään ei voi luottaa siihen, ettei se nyt ihan kerrasta tärppää. Onnekkaita siis silläkin saralla. Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jotenkin on epäileväisempi kun ensimmäisestä raskaus sujui erittäin mallikkaasti ja lapsikin on kaikin puolin terve ja täydellinen. :)

Onnea kaikille vastaavassa tilanteessa oleville. Toivottavasti ollaan kaikki vielä kesällä mukana!

- MrsM-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen jännännyt, että alkaako pahoinvointi. Itselle se on tärkeä merkki siitä että olen tosiaan raskaana kun loppukesän keskenmenossa pahoinvointi ei siis koskaan alkanut.

Eilen sippasin lasten kanssa nukkumaan liian aikaisin. Jos menen liian aikaisn nukkumaan, herään aina yöllä kupeksimaan. No nyt heräsin ja oli tosi huono olo, hain jo pesuvadin viereen, jos alan oksentaa. Kävin sitten vähän yöpalalla ja oksetus meni ohi.

Parina päivänä muutenkin on ollut vähän sellainen olo että ei tee mieli kahvia ja vähän valikoiden mietin mikä maistuisi, vaikka yleensä olen kaikkiruokainen ja syön aina kun ruokaa on tarjolla.

No toisaalta hyvä merkki, toisaalta sitten saattaa aiheuttaa hankaluuksia töissä, miten jaksaa huonon olon kanssa ja kun en halua siellä vielä kertoa kenellekään. Edellisissä raskauksissa en kovin montaa kertaa oksentanut, mutta iltaa kohti paheneva kuvotus vaivasi.

Laskurin mukaan menossa 6+4

Kuulumisiin!

44/243 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut hieman joitain oireita havaittavissa, eli väsyttää todella paljon pitkin päivää ja huomaan että tulee huono olo jos on ollu pidemmän aikaa syömättä. Niin ja tuntuu että olisi koko ajan nälkä, mutta välttämättä ei jaksa syödä mitään. Onneksi tällä viikolla on ollut vapaata, niin oon voinut nukkua päiväunia, joka päivä huilannut n. tunnin verran :) Huomista työpäivää tässä vaan odotellessa :D

Ootteko kertonut raskaudesta paljon vielä? Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja sisaruksille. Miehen puolen suku ei vielä tiedä asiasta, ajateltiin että kun jouluna olisi se 12 viikkoa täynnä, niin voisi appivanhemmille kertoa, he kun ovat niin kovasti toivoneet jo lapsenlapsia (tämä on ensimmäinen)!

Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja varata ajan ensimmäistä aikaa varten, sitä innolla jo odottelen! Niin ja yksityiselle ajattelin mennä varhaisultraan! Onko muita menijöitä?

Kati 6+0

Vierailija
45/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on jo melkoinen liuta =)

Kukas kirjoitteli mahakivuista yöllä..enpä muista. Mulla ihan samaa =/ Toissailtana oli pientä kipuilua, joka voimistui yöllä. Valvoin melkoisen tovin. Eilen illalla muutamaan otteeseen oli tuota pientä kipuilua, vaan meni ohi.

Tuli mieleen, et mitenhän kohdunulkoinen raskaus oireilee? Onko kellään kokemusta.

Olis kyllä kiva päästä ultraan kattomaan onko vauva oikeassa paikassa ja kaikki kunnossa.

Oireita on tasaisesti, väsyttää, paleltaa ja kiukuttaa ;D Jotkut hajut laittaa voimaan pahoin.

Tuntuu edelleen ihan uskomattomalta ja tekis mieli tehdä uusi raskaustesti, vaan en tee.

Nyt pitää alkaa muksujen kanssa touhuilemaan =)

Vierailija
46/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kyseli vitamiineista.. juu täällä syödään Multivita raskaus ja imetys. Aloitin heti, kun tein +testin.

Ipana ja rv varmaankin pyörähtänyt 7 alkavaksi jo

Vierailija
47/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipana@, minä ainakin kyselin kovista vatsakivuista. Itse etsiskelin eilen jo kohdun ulkoisen raskauden oireita, mutta se ei ilmeisesti vielä näin pienillä viikoilla oireile näin kivuliaasti, joten uskallan luottaa siihen että kaikki on kunnossa. Nyt on mennyt jo reilu vuorokausi ilman noita kipuja, eli taisi vain alkio tehdä tilaa itselleen vähän rajummin ottein :)

Kävin kuitenkin hakemassa vehnätyynyn, jota pidän aina välillä mahan päällä. Eilenkin illalla ennen nukkumaan menoa makoilin sängyssä tuon lämpimän tyynyn kanssa, pienetkin kivut väistyvät kivasti sen kanssa.

Tänään meinasin soittaa neuvolaan, saas nähdä miten pitkälle menee ensimmäinen aika...

HennaN ja vielä nimetön masukki 4+6

Vierailija
48/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahakivuista johtuen.. Ihmeellistä, vaikka neljä muksua on maailmaan saattanut en muista onko muilta ollut tällaista =D Tai muistan kerran kun esikoista odottaessa oli todella kovat kivut, mutta paljon myöhemmin. Silloin soitin neuvolaan hätääntyneenä ja sanoivat sen olevan kohdun kasvamista.

No löysin sivuston jolla kerrottiin kovinkien mahakipujen voivan olla normaalia, johtuen kohdun kasvamisesta =) ja juuri näillä viikoilla!

Yritän täällä sitten ajatella, et tätä se on minullakin. Niin pitkään kun ei vuotoja näy, en km tai muuta epäile. Helpompi sanoa kuin toteuttaa..

Vierailija
49/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä minäkin eilen kävin kun samaa pohdin :)

Eli voidaan nyt sitten kumpikin olla huoleti näiden meidän kipujemme kanssa :)

Vierailija
50/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa raskausvitamiinia täälläkin popsitaan, aloitin myös juuri kun oli plussannut.

Kauheeta kun noi tiskit ja varsinkin meidän roskis haisee kauheelle. Eilenkin yökkien latasin astiat koneeseen, yhhyh. Hajuaisti on kyllä niin tarkka kuin voi olla. Ja sit yökkäillään :/

Mun veljeni vaimolle kävi viimekuussa niin että tuli kohdun ulkoinen. Kivut olivat kuulemma todella kovat että ihan päivystykseen oli mennyt ja epäillytkin että kesken taisi mennä. Joutui leikkaukseen ja nyt voi hyvin. Henkiset arvet tosin jäi ja itselläkin tosi huono olo hänen puolestaan, kun ovat yrittäneet lasta pitkään. En tiedä milloin uskallan kertoa omasta raskaudesta, varsinkin kun ei oltu suunniteltu tätä yhtään..

Kati, minä olen menossa myös alkuraskauden ultraan. Tänään ajattelin soittaa aikaa, ens viikolle tai siitä eteenpäin. Tänään mulla tosiaan 6+1, joten kohta kait se syke siellä näkyy, jos on näkyäkseen. Mulla ei oo tissit juurikaan enää kipeet :/

51/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin varhaisultrassa laskureiden mukaan viikolla 6+3 ja ultrassa viikoiksi tuli 6+2 (tosin gynen mukaan virhemahdollisuus 1-2 pv, kun kuitenkin millien osista on kyse=)). Näillä viikoilla sai selville sen, että onko mitään kohdussa ja jos on, niin montako on tulossa, myös pikkuinen sydän jo löi =)

Maksoi n. 100 euroa, mutta minulle niin tärkeä tieto, että maksoin sen mielellään. Varsinkin, kun nyt isänpäivän aikaan ajaltiin molempien vanhemmille iloinen asia paljastaa...

Meillä on yksi lapsi ennestään, mutta oikeastaan siitä asti, kun esikko on ollut vajaan vuoden, on koko ajan kyselty, että koskas se toinen tulee. Ja nyt esikoinen on jo melkein kaksi, joten aikansa on kyselyitä saatu kestää =) Mutta ihan tarkoituksella haluttiin vähän isompi ikäero ja ehdottomasti kesävauva, jos vain mahdollista. Edellinen syntyi keskellä talvea, ja voi sitä pukemisen määrää ja niitä ulkoilukieltoja alkuun, kun pakkasrajat paukkui.

Oireina on pahoinvointi alkanut pahentua, pöh. Minullakin varsinkin iltaa kohden pahenee olo. Ja maha turpoaa iltaisin ihan älyttömästi.

Eka neuvola meni minulla neuvolan ruuhkan takia vasta joulukuun alkuun viikolle 9+6 tai 10+0, miten nyt sitten lasketaankin (ultran vai kalenterin mukaan).

Mutta kuulemma ehtii vielä varata ultran sen jälkeen oikeille viikoille ja tuohon seulonnan verikokeeseen ajallaan. Minulle tarjottiin jo viime raskaudessa mahdollisuutta seulontoihin ja kun silloin osallistuttiin niin osallistutaan sitten nytkin. Mitenkäs muut?

t. baba 6+5 tai 6+6

Vierailija
52/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut tulla himpsutinmoista öllötystä ja mahakipua. Tänään kipu oli niin paha että piti ottaa Panadol, kun ei pystynyt tuon parivuotiaan koltiaisen perässä muuten juoksemaan.

Tänään on luultavemmin rv 4+3, jos oikein olen raskauslaskureilla saanut. Tosin hedelmöittymisaika on noissa laskureissa väärin, meillä on aika tarkka aika tiedossa ;)

Onko muilla ollut kovaa turvotusta? Itselläni on jäänyt vyötärölle muutama kilo herkutteluista, niin mahakin on ihan pallo, näinköhän sitä jo joutuu siirtymään äitiyshousuihin??

Vierailija
53/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut "valita" mieluummin talvivauvan... Inhoan olla kesällä raskaana ja mua ei haittaa talvivauvan pukeminen. Esikoinen syntynyt kylmänä talvena ja kakkonen myös. Tietysti se on kurja jos pitkään joutuu olla sisällä, mutta mä muutenkin mielelläni kotiloidun vastasyntyneen kanssa ja synnytyksen jälkeen.

Mä tosiaan vihaan olla kesällä raskaana, koko ajan on hiki, turvottaa, huono ja läski olo. Talvella taas ei haittaa vaikka verhoilee itsensä mihin kaapuihin. Eikä tule kylmä, kun sisällä on lämpöpatteri. Ja kesällä n puolivuotias on hauskassa iässä, raskaudesta on palautunut eikä ole enää sotanorsuna

Vierailija
54/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mukavaa olla kesällä raskaana, edellinen muksu syntynyt syksyllä. Kätevää oli kun sai verhoutua pian peittäviin vaatteisiin, ja pari vuotta sitten kesä oli ihanan viileä ja ateinen :) Vielä kun tajuaisi olevansa raskaana...

Vierailija
55/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Liityn joukkoon. Sain syntymäpäivänäni alkuviikosta ihanan lahjan: positiivisen tuloksen raskaudesta. Laskuri antaa lasketuksi ajaksia 18.7. Hieman jännittyneenä odotan tulevaa. Ensimmäinen raskauteni meni kesken. Odotin kaksosia ja molemmat menivät alkukesästä. Ihanaa, kun kohdussani kasvaa vauvan alku!

Väsymystä on kamalasti ja mielialat sinkoaa rytinällä. Onnea kaikille vauvaa odottaville!

Vierailija
56/243 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuista: Minulla oli ekassa raskaudessa ihan alussa (viikko 6-7 luulisin) tosi kovia alavatsan kipuja, jotka säteilivät reisiin. Yöllä en pystynyt nukkumaan ja päivällä oli tosi vaikea olla töissä. Kävin päivystyksessäkin tutkittavana, mutta mitään vikaa ei löytynyt ja kivut hävisivät sitten itsellään.

Minulla rintoihin on tullut lisää täytettä ja tänään oli iltapäivästä vähän kuvottava olo, muuten ei kauheasti oireita. Hajuaisti tosin on herkkä ja olen miehelle siirtänyt roskiksen ja kompostin viennin. Väsymys ei ainakaan vielä ole ollut niin tappavaa kuin pelkäsin, mutta vielä se ehtii... Olen kyllä joka päivä tainnut pienet torkut ottaa töiden jälkeen.

Neuvolaan pitäisi kai ensi viikolla soitella. Siskolleni kerroin heti, mutta muuten ei olla vielä kellekään asiasta kerrottu. Huomenna näen muutamaa ystävääni, jolle asia varmaankin tulee kerrottua. Edellisissä raskauksissa ollaan aika pian kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille. Nyt ollaan ajateltu, että ei kauhean monelle viitsitä kertoa ennen kuin isommat lapset tietää, ettei tule tilanteita, että vahingossa asia lipsahtaa heille sivulauseessa. Haluan kertoa tuleville isosiskoille asian rauhassa ja vasta vähän varmemmilla viikoilla.

Ystäväni sai jokin aika sitten keskenmenon noin raskauden puolivälissä, joten hyvin on myös muistissa, että kaikkea voi sattua. Etukäteen myös mietin, että kun minulla ei aiemmin ole olut keskenmenoja, että voiko olla niin hyvä tuuri että kolmannenkin kerran raskaus onnistuisi ilman vastoinkäymisiä. Varsinkin kun ikääkin koko ajan tulee lisää. Mutta yllättävän rauhallinen olo on taas kun on oikeasti raskaana. Jos jotain käy, niin murehditaan sitä sitten. Etukäteen jos murehtii, niin tulee murehdittua tuplasti, ja jos kaikki menee hyvin, niin on murehtinut ihan turhaan - näin koetan ajatella muutenkin :)

rapina (4+5 tai 5+3 tai jotain sen suuntaista)

Vierailija
57/243 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti eilisiltaisen viestini perään taidankin joutua sanomaan teille näkemiin. Aamulla alkoi verinen vuoto, joten eipä taida tulla heinävauvaa meille.

rapina

Vierailija
58/243 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia rapinalle!

Ja minäpä liityn heinävauvojen joukkoon, koska eilen raskaustestiin ilmestyi plussa. LA on 20.7.2011 ja ensimmäinen lapsi meille. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon heinä-elokuun vaihteessa rv 9, joten nyt vain toivotaan, että tämä pikkuinen päättää pysyä matkassa mukana. Hirveästi ei vielä uskalleta iloita, mutta asiasta on kuitenkin kerrottu jo parhaalle ystävälleni. Kihlatun veljelle kerrotaan varmaan parin viikon sisällä ja muille vasta sitten kun raskaus alkaa vähitellen näkymään eli joka tapauksessa varmaan vasta rv 12 jälkeen, mikäli sinne asti päästään.

Täällä ei ole sen enempää oireita kuin, että tissit ovat olleet yli viikon ihan tajuttoman kipeät ja kipeytyvät entisestään. Satunnaisesti saattaa olla hieman kuvottava olo, mutta voi olla, että kuvittelen sen. Rv 4+2 nyt menossa.

Vierailija
59/243 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvä osanotto :( ja voimia :(

Itse soitin tänään neuvolaan, sain ajan joulukuun puoliväliin. Laskevat edelleen viikot menkoista, mutta koska tiedän itse varsinaisen hedelmöityspäivän (ainoa päivä jolloin miehen kanssa mitään touhuttiin), hyppäsinkin muutaman päivän eteenpäin ja tänään alkoi rv 5+0. LA onkin siis 15.7.

Olikos muilla tarkoituksena mennä alkuraskauden ultraan? Itse kävimme edellisessä rv 7+ ja tässäkin raskaudessa olisi tarkoitus käydä.

60/243 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei. ilmottautuisin teidän joukkoonne :)

Eli olen 18 vuotias, mies 20vuotias. Esikoista odotamme, vauva on ollut toiveissa jo vuoden verran eli ei ole mikään vahinko :) laskettu aika olis 15.7 :)