Heinävauvat 2011
Hei!
Löytyisikö vielä ketään, joka olisi jo plussannut ja laskettu aika osuu ensi vuoden heinäkuulle?
Itse sain plussan tuossa pari päivää sitten ja laskettu aika tulee olemaan varmaan 2.7. Ajatukset pyörii koko ajan sen ympärillä. Ajattelin, että jos tämä palsta auttaisi hieman, kun saa jakaa mietteitä. :) Tästä ei oikein vielä näin varhaisessa vaiheessa muille haluttaisi kertoa.
Seuraa odotellen,
Hunsa (ehkä jotain 3+4)
Kommentit (243)
Plussa tuli viime viikolla ja laskettu aika olisi laskurin mukaan 8.7.2011... Olo on todella epätodellinen koska tämä on meidän ensimmäinen.
Väkisinkin mietityttää kuinka tulee pärjäämään... Siskon lasten kanssa on tullut touhuttua paljonkin mutta ovat sen verran isoja, joten ei ole vauvojen kanssa tullut oltua tekemisissä hetkeen.
Oireita on ollut jonkun verran, väsymys ja aaltoileva ällötys+pahoinvointi.
Ei olla vielä asiasta kerrottu kenellekään vaikka mieli tekisi. Ultran varasin viikolle 46 joten ehkä sen jälkeen jos siellä kaikki on kunnossa...
Ihanaa mutta samalla hieman pelottavaa!!!
Ylläriplussa tuli ja nyt siis kolmatta odotellaan syntyväksi heinäkuun 6..
Olen kolmikymppinen rouva ja pojat ovat 2006 ja 2008 syntyneet.
Täytyy sulatella tätä jymy-yllätystä :)
Mä kans pomppaan pinoon hyvin varovaisin elkein.
Kaksi kiertoa sitten sain haamun ja seuraavana päivänä alkoi vuoto. Nyt pärähti sitten taas plussa ja niiiiiin toivon että pysyisi tämä kaveri matkassa :)
Vuoronumero hällä siis 4.
Täällä kanssa ollaan hiiren hiljaa ennen kuin eka ultra takana, alkuraskauden ultraan saatan mennä kyllä, kun en millään malta odottaa sitä pienen pienen sydämen pomputusta olla vaklaamatta :)
Meillä siis jäi ehkäisy pois ja ei varsinaisesti olla kyllä yritelty, saa tulla jos on tullakseen. Itse olen vielä alle kolmenkymmenen ja uskon tämän olevan viimeinen raskauteni (vanomatta paras kuitenkin) LA näillä näkymin 16.7.11.
Millasia oireita teillä muilla on?
Täällä rinnat siis tosi arat, huimaa ja väsyttää. Sitä öklötystä ootellessa :)
alkuraskauden ultraan saatan mennä kyllä, kun en millään malta odottaa sitä pienen pienen sydämen pomputusta olla vaklaamatta:)
Heh, lauserakenne ei ollut ihan kohillaan :) Taidan olla liian täpinöissä!
Mulla on ollu jo vissiin kaikkea mahdollista. Ensin tuli rintojen kasvu ja arkuus, pahoinvointi autossa, tupakan savun etominen yms. Nyt alkanut olla myös pahoinvointia, huimausta hengästymistä, väsymystä, pieniä supistuksia ja hajuaistin herkistyminen kaikelle. Hankalimmaksi koen pahoinvoinnin ja väsymyksen, opiskelun ja kotitöitten takia. Hatunnosto niille joilla vielä pyörii pikkusia nilkoissa.
Mulla tuli ekana oireena menkkajomotuksen jälkeen painon tunne alavatsalle. Ihan hillitön kivi tuonne häpykummun tienoilla. Sitten tuli palelu ja väsytys. Nyt on myös rinnat kipeytyneet ja tullut ällöä oloa varsinkin aamuisin ja tyhjällä vatsalla.
Toivottavasti ei tule sellaista pahoinvointia mitä oli toisesta lapsesta. Ihan kauheaa oli se. Esikoisesta taisin oksentaa 3 kertaa koko raskauden aikana mutta tokasta oksensin vähintään 3x päivässä. Yöks sitä oloa ja heikotusta. Ja eihän se helpottanut että oli esikoinen 2 vuotias ja mukavassa uhmaiässä. Mutta tokan synnytys olikin sitten nopea ja helppo :)
Oletteko menossa ultraan milloin? Miten teillä tarjotaan muuten ultra?
Täällä Oulussa ei taida olla kuin np-ultra. Ainakin siinä käsityksessä olen. Rakenneultrassa haluaisin käydä ja kyllä tekisi mieli nähdä alkuraskauden ultrassa sykkiikö pieni sydän siellä.
Pitäis varmaan alkaa neuvolaa varailemaan. Jotenkin on niin varma olo tästä raskaudesta, en tiedä miksi. Kaksi keskenmenoa mulla on ollut ja molemmissa aavistelin itse ettei kaikki ollut ok. Eka oli keskeytynyt rv7 ja toka rv12. Thank God olemme kaks ihanaa lasta saaneet ja en voi kyllä uksoa että me kolmaskin saatais näin lyhyen ajan sisään.
Mut nyt saunaan, mies meni jo edeltä lasten kanssa.
Mukavaa odotusta kaikille ja tarrasukkia kaikkien masuun!
t:Rubiini 5+3
Tervehdys kaikille! Meinasin tänne rynnätä jo heti torstaina, kun olin plussatestin tehnyt, mutta en enää muistanut tunnuksiani, edellisestä odotuksesta on jo sen verran aikaa...
Laskettuaika neuvolassa tulee olettaakseni olemaan 16.7., mutta kiertoni on ollut niin lyhyt, että veikkaisin itse enemmänkin 11.7. Tein plussatestinkin kierron 26 päivänä.
Tämä on meidän kolmonen, edelliset ovat syntyneet -04 ja -06 kesäkuun lopussa ja heinäkuussa, joten kovin tuttu on tuo lasketunajan ajankohta :)
Oireina on ollut jo rintojen arkuus ja pieniä tuntemuksia alavatsalla. Hajuaisti on herkistynyt ja parina päivänä oli vähän öklö olo.
Kamalaa väsymystä odotellessa (aiemmin se on iskenyt viimeistään viikolla 7), rapina (4+0 tai 4+5)
Tänään aamulla testasin, vaikkakin melko varma olin jo sitä raskaudesta. Sen verran oksettanut jo toista viikkoa. Laskettu aika olisi edellisistä menkoista laskettuna 14.7., eli 4+2 kaiketi viikkoja. Katsotaan nyt rauhassa tämä alkuraskaus, että pysyykö loppuun saakka...
Meille on kolmas tulossa (-02 ja -05 syntyneet aiemmat), ja koska nämä meidän lapsemme ovat jo melko vanhoja, tosi pitkään piti miettiä, että vieläköhän sitä vauva-arkeen haluaa palata. Lähes pari vuotta tästä kolmannesta puhuttiin ja mietittiin, kunnes kesällä päätettiin, että eiköhän pistetä töpinäksi :) Itse olen 32 ja mies 34, joten ei tässä kovina montaa vuotta enää lapsentekoaikaa ole jäljellä.
Tosi hassulta kyllä tuntuu, kun esikoisenkin raskaudesta ja vauvapalstailusta tuntuu olevan vain hetki ja hups, siitähän onkin lähes kymmenen vuotta!
Tsemppiä kaikille kanssasisarille! Mulla on todennäköisesti myös monen kuukauden pahoinvointikierre, mutta sitä saa mitä tilaa ;) Toistaiseksi pärjäilty kuitenkin ihan hyvin.
Ihan varovaisesti kurkistelen vielä tälle puolelle. Tänään tein positiivisen testin ja LA näyttäisi olevan 15.7.2011
Yritystä oli takana puolisen vuotta ja esikoista odotellaan.
HennaN 4+2
Mielenkiinnolla luin muiden oireita, joillakin ollut heti alusta monia oireita. Itselläni en ole tuntenut mitään alavatsan kipuja, en tainnut edellisissäkään raskauksissa. Rinnat tuli heti aroiksi ja on tässä pari viikkoa ollut väsymystä ja vilutusta. Eilen jo ajattelin, että nyt alkaa kuvotus, mutta taisi johtua vaan siitä, etten ollut syönyt moneen tuntiin. Hieman mua huolestuttaa, jos pahoinvointi ei ala, viimeksi siitä aloin epäillä, että kaikki ei ole hyvin. Silloin en ollut tehnyt testiäkään vielä vaikka tiesin olevani raskaana. Vasta n.7 viikolla tein testin ja silloin sain haalean plussan eli raskaus oli keskeytynyt jo aiemmin. Mietin jo että pitäisikö hakea tässä ennen neuvolaa vielä toinen raskaustesti ja varmistaa, ettei viiva ole haalentunut? Hermoiluako???
Se kyllä lohdutti, kun joku kertoi pahoinvoinnin alkavan vasta kun istukka alkaa toimia 7-8 viikolla, nyt on mulla menossa 6+jotain. Kahdessa edellisessä raskaudessa tein testin vasta sitten kun olin eka kerran oksentanut ikäänkuin varmistaakseni tuntemukset.
No myönnetään, hermostuttaa!!
Lone älähän nyt hermoile siellä. Kaikki voi ihan hyvin olla kunnossa masussa. Monilla pahoinvointi alkaa tosiaan sitten kun istukka alkaa toimimaan.
Hei vaan kaikille! :)
Täällä positiivinen raskaustesti tehty reilu viikko sitten, ja nyt menossa noin rv 6. LA olisi laskurin mukaan heinäkuun alkupäivinä.
Jotenkin on kyllä epätodellinen olo koko raskauden suhteen. Olen ajatellut, että pitäisiköhän vielä tehdä varmistustesti, vaikka oireitakin oli jo ennen testiä ja osasin odottaa plussaa. Oireina on ollut kamala väsymys, palelu, hajuaistin herkistyminen ja kuvotus. Vielä ei onneksi ole oksettanut kunnolla, mutta melko varma olen, että saan taas kunnon pahoinvoinnin, niin kuin edellisissäkin raskauksissa..
Meille siis kolmonen tulossa. Ennestään täällä häärää tyttö 3v. ja poika 1v. 8kk :)
Tsemppiä kaikille odotukseen!
Varovaisesti kurkistelen minäkin tälle puolelle, kolmannen testin jälkeen tänään vihdoin uskoin tulokseen, ja laskettu aika olis 15.7.2011.
Iltatähtöstä siis odotellaan :) Neljännestä kierrosta tärppäsi...
HennaN: Meillä näyttäysi olevan sama LA :)
Annu rv 4+3
Heippa,
täällä mukaan ilmoittautuisi toista lastaan odottava mamma. Tänään kävin varhaisultrassa ja sain vahvistuksen jo pari viikkoa sitten tekemääni testiin (tai siis kolmeen testiin=)). Eli raskaana ollaan, la osuisi 1.7. tai 2.7. Nyt siis menossa 6+2 tai 6+3 viikot suurinpiirtein.
Huomenna jos sitten rohkaistuisi soittamaan neuvolaan ja varaamaan ajan.
Oireina löytyy mm. väsymys, tosi arat rinnat, kuvotus nälkäisenä ja jatkuva tarve juosta pissillä...
Itä-Suomessa asustellaan miehen ja vajaa 2 v. esikon kanssa.
t. baba
Voi hurja, vähän kaikki hajut tuntuu ensin pahalta. Eilen aamuna yökkäilin kunnolla. Masua turvottaa. Kauhee jano varsinki iltaisin. Vettä,vettä ja vettä haluan. Ja nyt himottaa hedelmät. Ja väsyttää ihan mahoton.
Miten te muut äiskät, oletteko alkaneet syödä lisävitamiinia? Minä aloitin heti plussan jälkeen monivitamiinin ottamisen. Tiedän että jos en ota niin en kertakaikkiaan jaksa väsymykseltäni. Ja onhan se hyvä turvata se foolihapon saanti.
Mulla on vähän vaikeeta sanoo sitä laskettua aikaa kun kirto on ollut niin lyhyt. Mutta siitä ovis-tuntemuksesta jos lasken niin nyt on 6+2.
Pitäisi soitella kai neuvolaan ja varailla aikaa. Jos ne vaikka kurkistas ja varmistas nyt alussa sitä laskettua aikaa.
Hyvää vointia kaikille toivoen!!!
Mä alotin kans multivitat, väsymystä on kans jo nyt!! Ekaa kertaa tänään rupesin oikeen miettii, et mitenhän sitä neljän kanssa sitten pärjää... Mutta on sitä muutkin selvinneet :)
Meillä ei oo neuvolassa ultraa, tasan ne kaks kertaa pääsee kurkkaamaan salamatkustajaa, eli ne np- ja rakenneultra sit. Ellen nyt sit alkuraskaudessa mee yksityiselle.
Vitsit toivoisin niin et menis jo aika eteenpäin, kun en usko mitenkään vielä et pikkunen pysyy kyydissä... Ja kamalasti koitan vältellä suunnittelemasta eteenpäin, etten muka pety. Mut pettyyhän sitä jokatapauksessa hirmusti jos kesken vaikka menisi, et pitäisi vaan koittaa nauttia tästä :)
-Jadelle-
Eli ihan paprujen täyttelyä, vauva oli mukana touhuamassa lattialla ja käytiin läpi edellinen raskaus (terkka vaihtunut). Äitiyskortista riemastuneena käytiin vielä hakemassa kausi-influrokotteet molemmille, perheessä kun on yksi immuunipuutteinen, niin josko ei tuotaisi tautia kerhoista kotiin.
Ens viikolla käyn yksityisellä ultrassa katsomassa sykkiikö sydän. Siitä seuraava aika onkin vasta joulukuussa np-ultra ja tammikuun 12. tavallinen neuvolakäynti, jos kaikki sinne asti hyvin menee.
Neuvolakortin mukaan viikkoja olisi 6+3 ja LA siis 2.7. mutta luulen, että oikeampi tulos on 5-6 päivää aikaisempi eli sitten olisi 5+8 tai 5+7 ja LA 7-8.7. Sain ovisplussan vasta kierron 17. päivä. Toivottavasti ensi maanantain ultraus ei tule liian aikaisin.
Juuri mitään oloja ei ole, paitsi väsyttää, janottaa ja on kaamea nälkä. Kuvotusta ei ole, mutta ei ole ollut ennenkään näillä viikoilla vielä.
Onpa kiva kun Annulla on sama LA, voidaan sitten jännättä kumpi ehtii ensin :)
Nyt on kyllä pakko tota omaa napaa ottaa reilusti tähän viestiin...
Minkälaisia oireita teillä on ollut? Lähinnä kyselen vatsakivuista. Itseä on alkanut nyt huolestuttamaan kun menkkamaiset kivut on vaihtunut paljon voimakkaampin alavatsakipuihin. Nämä kivut tulee "kohtauksina", eli esim. eilen illalla ja viime yönä oli niin kovat kivut, että yöllä keskusteltiin jo miehen kanssa, että lähdetäänkö samantien päivystykseen... Illalla kivut meni ohi kun söin hiukan. Yöllä yritin käydä juomassa, mutta oli pakko palata takaisin sänkyyn kun alkoi pyörrättämään. Onko tää nyt ihan normaalia, vai pitääkö oikeesti olla huolissaan?
Henna 4+5
Ja kaikki meni OK. Tokassa raskaudessa oli myös, mutta se meni kesken. Kolmannessa ei juuri ollut mitään, eikä tässäkään toistaiseksi.
Kivaa on tullut paljon lisää heinavauvojen odottajia =)
Täällä ylläriraskauden aiheuttama shokki alkaa laantumaan ja tuntuu kivalta tämäkin raskaus jo.
Hurjaltahan se tuntuu, että alle 9.v ja neljä (viisi) lasta =) Mutta eiköhän meki selvitä kun moni muukin. Välillä iskee vielä paniikki ja pelko.
Neuvola-ajan varasin ja se on parin viikon päästä. Itselläni on "sairaus" joka vaatii pistoshoidon aloituksen piakkoin itseni ja vauvan parhaaksi.
Justiinsa tuli esitietolomakkeet postissa, jotka saa sitten ottaa mukaan ekaan neuvolaan.
Ollaan kerrottu lähimmille, tietävät asian kuten se on. Helpompi, kun tietävät alusta asti. Vältytään monelta selitykseltä ja vielä kun on itsekkin pikkaisen shokissa on helpompi kertoa omista fiiliksistäkin.
Lapset eivät tiedä, saavat tietää myöhemmin. Ei tule niin pitkä vauvan odotusaika. Ovat nuo isommat toivoneet niin hartaasti vielä sitä yhtä vauvaa ;D No nyt toiveet toteutuu