Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi ottaa (mm) siksi tätä vakituista työtä vastaan koska

Vierailija
20.10.2010 |

he eivät jousta yhtään tulevan kesän suhteen, vuosilomaa minulle ehtiis kertyä hikiseen 2-vkoa ja 1-ja 3-luokkalaisteni kesäloma on 11-vkoa.

Mies ei voi pitää kuin max 4vkoa putkeen kesälomaa, suht pieni työyksikkö kyseessä ja vaikka esimiesasemassa onkin niin ei hän silti voi olla kuukausikaupalla poissa.

Mummoja, vaareja, kummeja, ystäävperheitä tms ei ole käytettävissä noiksi määriksi mistä kyse olisi.

Olen siis ollut työtön viimeiset 6v joka kesä, työsuhteeni on minusta riippumattomista syistä päätetty aina kesän ajaksi kuten alallani yleistä on, se hyvä puoli siitä on ollut ettei kesäajan lasten hoitoni ole tuottanut ongelmia.

Nyt saisin vakituisen työn mutta eivätpä anna yhtään palkatonta vaikka selitin tilanteen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille hoitajaa?!

Turha selittää, että olisi ollut "pakko ottaa", sillä näinhän asia ei ole. Sinulla on monta kuukautta aikaa palkata esim. joku kiva opiskelija tai lukiolaistyttö lapsia kaitsemaan esim. osaksi päiviä. Näin olemme me muutkin tehneet!

Palkaton vapaa niinpä, mutta se vain olisi ollut pakko ottaa koska en voi lapsiani jättää heitteillekään.

Mutta kun ei työnantajataho sen vertaa jousta ja pysty perhelähtökohtaisesti ajattelemaan niin...

ap

Vierailija
22/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin?

Eiköhän asia ole ihan toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on aina vastaus, ja oikea sellainen, kaikkeen, ilman että tietävät edes tilanteista mitä ihmisillä on, paskan vertaa.

Tänne pitäisi elämänkerta kirjoittaa jottei tuomittaisi, kritisoitaisi, haukuttaisi, oltaisi besserwissereitä jne.

ap*kiittää kommenteista ja poistuu*

Vierailija
24/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tässä kaupassa kärsit, et saa töitä, mutta työnantaja ihan varmaan löytä1 tusinan kaltaisiasi tekemään sen saman homman.

Vierailija
25/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole meidän kannaltamme joustamista että olisimme jotenkin, jostakin, hankkineet lapsillemme hoitajan n.1kk ajaksi JOS minä olisin saanut sen 2-vkoa palkatonta+2vkoa vuosilomaa ja mies olisi pystynyt pitämään 4-vkoa kesällä?

ap

Vierailija
26/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän kyllä haastatteli 129 hakijasta 50 ja minut olisi ehdottomasti, kuulema, halunnut.

Suo nyt anteeksi että hieman "kehaisenkin" tilannettani.

ap

Vierailija
27/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

j a kyllä mä olen ollut useana kesänä isosiskoni lapsia hoitamassa kesällä. Siellä kävi myös lasten mummo, isän kaveri Ruotsista, vanhempi serkku yms. Kyllä keinot keksitän.

Vierailija
28/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijälle kertyy vuosilomaa tiettyjen periaatteiden mukaan. Muuna aikana hänellä on työntekovelvollisuus (ellei ole sairaana, perhevapaalla tms.). Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta myöntää palkatonta vapaata pelkästään siksi, että työntekijälle ei ole ehtinyt kertyä täyttä vuosilomaa. Näin asia vain on. Nyt ei ole kyseessä ns. äkillinen, pakottava perhesyy, joka oikeuttaa palkattomaan vapaaseen. Teillähän on kuukausia aikaa järjestää lasten hoito, jos sen tarpeellisesti katsotte.

Eikö se ole meidän kannaltamme joustamista että olisimme jotenkin, jostakin, hankkineet lapsillemme hoitajan n.1kk ajaksi JOS minä olisin saanut sen 2-vkoa palkatonta+2vkoa vuosilomaa ja mies olisi pystynyt pitämään 4-vkoa kesällä?

ap

Vierailija
29/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saakin sinun sijastasi työntekijän, joka työpaikan oikeasti haluaa. Ei varmaankaan kannata tulevaisuudessa enää kyseisestä paikasta töitä hakea.

Vierailija
30/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on aina vastaus, ja oikea sellainen, kaikkeen, ilman että tietävät edes tilanteista mitä ihmisillä on, paskan vertaa.

Tänne pitäisi elämänkerta kirjoittaa jottei tuomittaisi, kritisoitaisi, haukuttaisi, oltaisi besserwissereitä jne.

ap*kiittää kommenteista ja poistuu*

Vierailija
31/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varaa palkata kesäkuun palkallasi hoitaja kesäkuuksi lapsillesi. mutta sen sijaa keksit koko ajan syitä miksi ei tarvisi mennä koskaan töihin. vittu mikä loinen.

Vierailija
33/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleminen tarkoittaa, on totaalisesti hämärtynyt.

No ei olisi. Tutustupa vaikka työlainsäädäntöön noin alkajaisiksi. Työntekijälle kertyy vuosilomaa tiettyjen periaatteiden mukaan. Muuna aikana hänellä on työntekovelvollisuus (ellei ole sairaana, perhevapaalla tms.). Ei työnantajalla ole mitään velvollisuutta myöntää palkatonta vapaata pelkästään siksi, että työntekijälle ei ole ehtinyt kertyä täyttä vuosilomaa. Näin asia vain on. Nyt ei ole kyseessä ns. äkillinen, pakottava perhesyy, joka oikeuttaa palkattomaan vapaaseen. Teillähän on kuukausia aikaa järjestää lasten hoito, jos sen tarpeellisesti katsotte.

ap

Vierailija
34/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varaa palkata kesäkuun palkallasi hoitaja kesäkuuksi lapsillesi. mutta sen sijaa keksit koko ajan syitä miksi ei tarvisi mennä koskaan töihin. vittu mikä loinen.

ei voi pitää palkatonta?

Vierailija
35/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap, olet ollut työttömänä ja teidän talous on ollut tiukoilla, niin miksi ihmeessä et tässä asiassa tule vastaan - ainakin nyt. Sinulla olisi nyt puoli vuotta työtä ja voihan se työnantaja muuttaa mieltään myöhemmin.

Jos ei, voit harkita irtisanoutumista (ja tässä vaiheessa siis työnantajalle melkoinen kustannus ryhtyä etsimään uutta ja kouluttaa se talon tavoille) tai tosiaan järjestää tuon kaksi viikkoa jotenkin toisin esim. että miehesi pitää vapaata, palkkaatte jonkun lukiotytön tai jompi kumpi tekee lyhennettyä työpäivää, jolloin lapset ovat vähän isompia.

Itse olin 9-vuotiaana kotona 7-vuotiaan siskoni kanssa melkein koko kesäloman. Hyvin sujui. Ei tietenkään ollut ihannetilanne, ja meilläkin vanhemmat yrittivät järjestää meille ohjelmaa ja pitivät lomia tuon ekan kesän vähän lomittain, niin että kaksistaan olimme 5-6 viikkoa. Silti pärjäsimme enkä kokenut olleeni heitteillä. Äiti soitti aina välillä, välillä me soitimme hänelle. Kävimme ulkona kavereiden kanssa (jotka myös kotona), söimme puistoruokailussa tai kotona äidin tekemään ruokaa, jota osasin lämmittää uunissa. Tunsin mieletöntä ylpeyttä, että minuun saattoi näin luottaa. Ei 9-vuotias enää ole mikään vauva, ja vaikka hänen ei kuulukaan olla mikään keinoemo sisaruksille, niin 7-vuotiaan kaitseminen ei ole kovin rankkaa, kun ovat kuitenkin noin vanhoja.

En tiedä, miten tekisin nyt omien lasteni kohdalla, jos minulla ei olisi kesälomaa, mutta varmaa on se, että työn ottaisin joka tapauksessa vastaan, koska se takaisi parempaa toimeentuloa moneksi kuukaudeksi ennen kesälomaa. Jotain kyllä kertoo työmoraalistasi se, että et suostu tähän nyt, kun kesälomaan on yli puoli vuotta aikaa. Ainahan voi tosiaan irtisanoutua.

Vierailija
36/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän kyllä haastatteli 129 hakijasta 50 ja minut olisi ehdottomasti, kuulema, halunnut.

Suo nyt anteeksi että hieman "kehaisenkin" tilannettani.

Rekrytoinnin parissa itse työskentelevänä ihmettelen kyllä suuresti mihin paikkaan olisi vaivauduttu haastattelemaan 50 henkilöä (siihen menisi älyttömän paljon voimavaroja ja aikaa, miettikääpä hetki asiaa). Ja mikäli johonkin työhön olisikin 50 henkilöä jostakin täysin käsittämättömästä syystä haastateltu, miten suhteellisen kehnosti itseään ilmaiseva ja anteeksi vain, hieman yksinkertaiselta vaikuttava ap voisi olla ollut tällaiseen paikkaan se pätevin henkilö.

Taitaa olla, että ap:a harmittaa ettei paikkaa saanut ja nyt esim. testailee täällä minkälainen selitys menisi tutuille ja kavereille läpi kun tuli jo etukäteen niin kovasti uutta työtä hehkutettua. Jos työelämän pelisäännöt ovat kovin vieraita ja joustaminen puolin ja toisin täysin käsittämätön asia, ehkä onkin parempi pysyä siellä kotona lapsia hoitamassa.

Vierailija
37/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit aivan hyvin voinut palkata teille hoitajan kesällä. Tuon ikäisten kanssa voisi olla vaikka joku lukiolainen tms. Mulla on ihan sama tilanne kuin sulla (paitsi että mun mies ei voi pitää lomaa yhtään) eikä ole kyllä tullut mieleenkään etten voisi mennä töihin. Hoidamme ekaluokkalaisen hoidon kesäkerhon ja palkatun hoitajan avulla.

Vierailija
38/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap, sun pitää ajatella pieniä koululaisia eikä työnantajaa.

Joustavuutta pitäisi yleensäkin olla.

Lapset kärsii.

Vierailija
39/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi ottaa (mm) siksi tätä vakituista työtä vastaan koska"

Mullakin on ekaluokkalainen mutta pistän lapsen johonkin kerhoon silloin kun miehellä ja/tai mulla ei ole lomaa.

Vierailija
40/47 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli ei halua töitä tehdä? Lapsia ajatellen voi kesän hoidon järjestää muutenkin kuin äidin palkattomalla. Ap siis sanojensa mukaan ei vastaanota vakituista työpaikkaa, koska ei saa ensi kesänä kahta viikkoa palkatonta? Taitaa tosiaan olla muut syyt kyseessä...

Ymmärrän sua ap, sun pitää ajatella pieniä koululaisia eikä työnantajaa. Joustavuutta pitäisi yleensäkin olla. Lapset kärsii.