En voi ottaa (mm) siksi tätä vakituista työtä vastaan koska
he eivät jousta yhtään tulevan kesän suhteen, vuosilomaa minulle ehtiis kertyä hikiseen 2-vkoa ja 1-ja 3-luokkalaisteni kesäloma on 11-vkoa.
Mies ei voi pitää kuin max 4vkoa putkeen kesälomaa, suht pieni työyksikkö kyseessä ja vaikka esimiesasemassa onkin niin ei hän silti voi olla kuukausikaupalla poissa.
Mummoja, vaareja, kummeja, ystäävperheitä tms ei ole käytettävissä noiksi määriksi mistä kyse olisi.
Olen siis ollut työtön viimeiset 6v joka kesä, työsuhteeni on minusta riippumattomista syistä päätetty aina kesän ajaksi kuten alallani yleistä on, se hyvä puoli siitä on ollut ettei kesäajan lasten hoitoni ole tuottanut ongelmia.
Nyt saisin vakituisen työn mutta eivätpä anna yhtään palkatonta vaikka selitin tilanteen.
Kommentit (47)
mutta jos hänellä aina ennen työsuhde päättyi kesäksi, niin hänhän sai ansiosidonnaista sen ajan.
Jos taas irtisanoutuu itse ilman pätevää syyytä, saa 3 kk karenssia.
Ei nämä siis ole mitään toistensa vaihtoehtoja.
mutta jos hänellä aina ennen työsuhde päättyi kesäksi, niin hänhän sai ansiosidonnaista sen ajan.
Jos taas irtisanoutuu itse ilman pätevää syyytä, saa 3 kk karenssia.
Ei nämä siis ole mitään toistensa vaihtoehtoja.
Harvalla on 11 viikkoa lomaa ( opet poissulkien)
kahdesta viikostako tässä vain on kyse?? Jos olisit mennyt töihin, niin sinulla olisi ollut varaa ottaa 2 viikkoa palkatonta, jolloin olisitte saaneet lomaa yhteensä sen puolitoista kuukautta, kun taas jos et saa palkatonta, niin lomaa on vain kuukausi? Et taida ihan oikeasti vain haluta mennä töihin. Oletko nyt siis määräaikaisena vai työttömänä?
Harvalla on 11 viikkoa lomaa ( opet poissulkien)
Meillä oli yksityinen päiväkoti kiinni koko heinäkuun. Piti maksaa päiväkotimaksu silti. Ja hommata lapselle toinen päivähoito. no minulla onneksi isä piti lasta n. 6pv heinäkuusta ja loppu oli äitini vastuulla, mutta ei häntäkään voinnut ilmaiseksi vaatia hoitamaan.
Työnantaja ei joustanut minun kesälomassani heinäkuussa, kun työpari (pidempään talossa ollut, lapseton ihminen) halusi pitää heinäkuun ja meidän pistessä toisen piti aina olla paikalla.
Mutta kyllä se on järjestelyhomma tosiaan. Minä olin siskon lapsia hoitamassa 17-18 vuotiaana vuoroviikoin siskon ollessa töissä yksinhuoltajana.Ei palkka päätähuimannut, mutta sain viikkojen aikana kuitenkin ruoat (kotiin matkaa 55km/suunta) ja muutenkin ylläpidon. Parisataa jollekin opiskelijalle parin viikon ajalta ei luulisi kenenkään maailmaa kaatavan, varsinkaan jos töitä on tarjolla, sen sijaan, että on sitten työttömänä ja saa vielä vähemmän käteen.
olisi sitäpaitsi vain YHDESTÄ tai kahdesta kesästä, tai siis parista viikosta yhden kesän aikana, 2- ja 4- luokkalainen, saatika 3-ja 5- luokkalainen kyllä pystyisivät olemaan tuon ajan yksikseen ja toisaalta vastaisuudessa ap varmaan saisi lomaakin paremmin. Eipä ole kumma että työttömiä on niin paljon, jos he ajattelevat yhtä lyhytnäköisesti kuin ap.
Ihme kynnyskysymyksen sait lomista tehtyä itsellesi. Ole sitten ilman työtä.