Mitä mieltä olet Päivi Räsäsestä?
Kommentit (83)
Jos haluaa olla ev-lut ja kuulua kirkkoon nii ei tarvii silti homoilla, ku ei se kuitekaan oo oikein. Edes muslimit ei hyväksy homoutta!!! En oo tuomitsemassa homoja vaan niitten tekoja!
Kovasti on meikattu ja laitettu, puvut paljastavia... Mitäs se sitten Päivistä kertoo, kun peilataan kaikkeen mitä hän on viime päivinä sanonut?
Jos haluaa olla ev-lut ja kuulua kirkkoon nii ei tarvii silti homoilla, ku ei se kuitekaan oo oikein. Edes muslimit ei hyväksy homoutta!!! En oo tuomitsemassa homoja vaan niitten tekoja!
Miksi sitten ne hyväksytään?
Ajattelen Räsäsestä:
- ihminen paikallaan
- loistava politikko; suoraselkäinen ja rehellinen - siihen päälle vielä edustaa tärkeitä arvoja
- osaa ottaa kokonaistilanteen huomioon
- ei ole laskelmoiva siinä missä monet muut politikot ovat (kuten esimerkiksi S. Wallin)
- onnistunut äitinä ja vaimona hyvin, silti ehtinyt saavuttaa vaikuttavan urankin (teillä on siis monta syytä olla kateellisia)
- fiksu ihminen
Ajattelen teistä, jotka olette täällä kunnostautuneita haukkumalla Räsästä:
- yksinkertaisia laumasieluja vailla omaa ajatusta
- ette osaa kyseenalaistaa
- olette hurmiossa, ettekä näe kokonaistilannetta
- ette omaa itsekriittistä kykyä
- ette ole kovin korkeasti koulutettuja (tai muuten tottuneita ajattelemaan omilla aivoillanne)
- ette käsitä tekojenne seuraamuksia
- olette ateisteja, jotka saivat loistavan lyömäaseen ja tilaisuuden nyt hyökätä kirkkoa ja valtauskontoamme kohtaan (ja otatte siitä myös nyt ihan kaiken irti)
- äänestätte varmaan perinteisesti sosiaalidemokraatteja vaaleissa? Se sopisi hyvin tyyliinne yksinkertaisesta laumasieluisuudesta
Huh, kyllä helpotti, kun sain purkaa tän ulos systeemistäni. =D
Teidät hyväksytään mutta ei hyväksytä teidän tekoja. Nih...
Ajattelen Räsäsestä: - ihminen paikallaan - loistava politikko; suoraselkäinen ja rehellinen - siihen päälle vielä edustaa tärkeitä arvoja - osaa ottaa kokonaistilanteen huomioon - ei ole laskelmoiva siinä missä monet muut politikot ovat (kuten esimerkiksi S. Wallin) - onnistunut äitinä ja vaimona hyvin, silti ehtinyt saavuttaa vaikuttavan urankin (teillä on siis monta syytä olla kateellisia) - fiksu ihminen Ajattelen teistä, jotka olette täällä kunnostautuneita haukkumalla Räsästä: - yksinkertaisia laumasieluja vailla omaa ajatusta - ette osaa kyseenalaistaa - olette hurmiossa, ettekä näe kokonaistilannetta - ette omaa itsekriittistä kykyä - ette ole kovin korkeasti koulutettuja (tai muuten tottuneita ajattelemaan omilla aivoillanne) - ette käsitä tekojenne seuraamuksia - olette ateisteja, jotka saivat loistavan lyömäaseen ja tilaisuuden nyt hyökätä kirkkoa ja valtauskontoamme kohtaan (ja otatte siitä myös nyt ihan kaiken irti) - äänestätte varmaan perinteisesti sosiaalidemokraatteja vaaleissa? Se sopisi hyvin tyyliinne yksinkertaisesta laumasieluisuudesta Huh, kyllä helpotti, kun sain purkaa tän ulos systeemistäni. =D
Mua aina vaan jaksaa naurattaa tuo, kun nyt kirkosta eronneet on leimattu laumasieluiksi...juu ei sitten ev.lut kirkkoon kuuluvat ole sitä :D!?? Siihen on tuupattu jo vaippaikäisenä ennen kuin on edes kysytty haluaako henkilö kirkkoon vai ei. Koska vanhemmat laumasieluina jatkavat typerää tapaa :D. Ja nyt kun kohun saattelemana ihmiset alkavat ajattelemaan asiaa ja eroavat, heitä syyetään laumasieluiksi. Jep jep :)). Suuri osahan erosi heti kättelyssä homoillan jälkeen (ei ollut vielä mediassa tietoa siitä kuinka paljon eronnut), miten heitä voidaan syyttää itsenäisistä päätöksistä laumasieluiksi? Noh, samalla voidaan lukea nyt KD:hein liittyneet himariuskovaiset laumasieluiksi, eikö? ;)
Omat lapset ei saakkaan lapsia luomuna ja Raamattu kieltää keinotekoisen heldelmöityksen, koska alkioita joutuu väistämättä roskiin ja se on Raamatun mukaan tappo.
Päivi ei ole myöskään antanut omaisuuttaan köyhille mihin Jeesus käskee. Köyhänä ja nöyränä se on Jeesuksen jalanjälkiä kuljettava.
No kaikkia ei tietenkään tarvitse noudattaa mitä Raamatussa on vaan sitä mistä omalle narsistiselle luontelle on hyötyä.
En pidä Räsäsestä. Lämpö ja pehmeys puuttuvat.
Mietitääs seuraavaa listaa:
Ajattelen teistä, jotka olette täällä kunnostautuneita haukkumalla Räsästä:
- ette ole kovin korkeasti koulutettuja (tai muuten tottuneita ajattelemaan omilla aivoillanne)
- olette ateisteja, jotka saivat loistavan lyömäaseen ja tilaisuuden nyt hyökätä kirkkoa ja valtauskontoamme kohtaan (ja otatte siitä myös nyt ihan kaiken irti)
- äänestätte varmaan perinteisesti sosiaalidemokraatteja vaaleissa? Se sopisi hyvin tyyliinne yksinkertaisesta laumasieluisuudestaHuh, kyllä helpotti, kun sain purkaa tän ulos systeemistäni. =D
- En ehkä ole niin kauhea laumasielu sit kuitenkaan? Kuulun perinteisesti konservatiiviseen herätysliikkeeseen, mutta ajattelen, että homoseksuaalien oikeuksien täytyy toteutua yhteiskunnassa (sukupuolineutraali avioliitto, adoptio ym.). Kirkon sisällä papit saisivat itse päättää, siunaavatko homo/lesboparin vai eivät.
- Kyseenalaistus: katso ed. kohta.
- Ehkä kukaan meistä ei näe kokonaistilannetta? Paitsi Jumala...
- Olen tutkaillut itseäni kriittisesti, ja kantani on monen vuoden pohdinnan tulos.
- Minulla on korkeakoulutus. Omilla aivoilla ajattelu... Hmm, onko mitään tympeämpää kuin vakuutella netissä, että minä se vasta ajattelen omilla aivoilla ja osaan olla älykäs ja fiksu. En siis sano sitä.:D
- Pohdin kovasti tekojeni seuraamuksia. MUTTA. Kristittynä olen sitä mieltä, ettei kukaan meistä voi käsittää kaikken tekojensa (ja sanojensa myös) kaikkia seuraamuksia! Siinä se armo tuleekin mukaan...
- Ateistioletus. Katso ensimmäinen kohta.
- En ole koskaan äänestänyt sosiaalidemokraatteja. En myöskään kristillisdemokraatteja.
Revi siitä. Itse en kokenut mitään erityistä helpotuksen tunnetta kirjoitettuani tämän. Ehkäpä lievää huvittuneisuutta vain. Ajankulua tämäkin...
Ajattelen Räsäsestä:
- ihminen paikallaan
- loistava politikko; suoraselkäinen ja rehellinen - siihen päälle vielä edustaa tärkeitä arvoja
- osaa ottaa kokonaistilanteen huomioon
- ei ole laskelmoiva siinä missä monet muut politikot ovat (kuten esimerkiksi S. Wallin)
- onnistunut äitinä ja vaimona hyvin, silti ehtinyt saavuttaa vaikuttavan urankin (teillä on siis monta syytä olla kateellisia)
- fiksu ihminenAjattelen teistä, jotka olette täällä kunnostautuneita haukkumalla Räsästä:
- äänestätte varmaan perinteisesti sosiaalidemokraatteja vaaleissa? Se sopisi hyvin tyyliinne yksinkertaisesta laumasieluisuudestaHuh, kyllä helpotti, kun sain purkaa tän ulos systeemistäni. =D
ja hänen kanssaan samaa mieltä olevilla on mielipiteenvapaus. Päivi saa olla rehellinen ja suoraselkäinen ja kertoa mielipiteensä. Muut eivät saa olla eri mieltä, koska sitten he ovat viallisia eivätkä osaa ajatella. Kun en ajattele kuin Päivi niin en osaa ajatella ollenkaan :)
Jotekin tuntuu, että uskovaisten piirissä Räsäsestä on tulossa Suomen Ajatolla Khomeini, suuri johtaja jonka kanssa kukaan ei saa olla eri mieltä, tai inkvisitio odottaa.
Ajattelen Räsäsestä: - ihminen paikallaan - loistava politikko; suoraselkäinen ja rehellinen - siihen päälle vielä edustaa tärkeitä arvoja - osaa ottaa kokonaistilanteen huomioon - ei ole laskelmoiva siinä missä monet muut politikot ovat (kuten esimerkiksi S. Wallin) - onnistunut äitinä ja vaimona hyvin, silti ehtinyt saavuttaa vaikuttavan urankin (teillä on siis monta syytä olla kateellisia) - fiksu ihminen Ajattelen teistä, jotka olette täällä kunnostautuneita haukkumalla Räsästä: - yksinkertaisia laumasieluja vailla omaa ajatusta - ette osaa kyseenalaistaa - olette hurmiossa, ettekä näe kokonaistilannetta - ette omaa itsekriittistä kykyä - ette ole kovin korkeasti koulutettuja (tai muuten tottuneita ajattelemaan omilla aivoillanne) - ette käsitä tekojenne seuraamuksia - olette ateisteja, jotka saivat loistavan lyömäaseen ja tilaisuuden nyt hyökätä kirkkoa ja valtauskontoamme kohtaan (ja otatte siitä myös nyt ihan kaiken irti) - äänestätte varmaan perinteisesti sosiaalidemokraatteja vaaleissa? Se sopisi hyvin tyyliinne yksinkertaisesta laumasieluisuudesta Huh, kyllä helpotti, kun sain purkaa tän ulos systeemistäni. =D
Mua aina vaan jaksaa naurattaa tuo, kun nyt kirkosta eronneet on leimattu laumasieluiksi...juu ei sitten ev.lut kirkkoon kuuluvat ole sitä :D!?? Siihen on tuupattu jo vaippaikäisenä ennen kuin on edes kysytty haluaako henkilö kirkkoon vai ei. Koska vanhemmat laumasieluina jatkavat typerää tapaa :D. Ja nyt kun kohun saattelemana ihmiset alkavat ajattelemaan asiaa ja eroavat, heitä syyetään laumasieluiksi. Jep jep :)). Suuri osahan erosi heti kättelyssä homoillan jälkeen (ei ollut vielä mediassa tietoa siitä kuinka paljon eronnut), miten heitä voidaan syyttää itsenäisistä päätöksistä laumasieluiksi? Noh, samalla voidaan lukea nyt KD:hein liittyneet himariuskovaiset laumasieluiksi, eikö? ;)
Ei koske mua, hah hah! En kuulu kirkkoon - siinä sulle. Voisin kyllä liittyä sinne nyt. Siinä sulle laumasieluisuutta!
t. se ketä siteerasit
Jotekin tuntuu, että uskovaisten piirissä Räsäsestä on tulossa Suomen Ajatolla Khomeini, suuri johtaja jonka kanssa kukaan ei saa olla eri mieltä, tai inkvisitio odottaa.
Et sinäkään sitten ole kovin monipuolisesti uskovaisten mielipiteitä Räsäsestä lukenut...
- En ehkä ole niin kauhea laumasielu sit kuitenkaan? Kuulun perinteisesti konservatiiviseen herätysliikkeeseen, mutta ajattelen, että homoseksuaalien oikeuksien täytyy toteutua yhteiskunnassa (sukupuolineutraali avioliitto, adoptio ym.). Kirkon sisällä papit saisivat itse päättää, siunaavatko homo/lesboparin vai eivät.
- Kyseenalaistus: katso ed. kohta.
- Ehkä kukaan meistä ei näe kokonaistilannetta? Paitsi Jumala...
- Olen tutkaillut itseäni kriittisesti, ja kantani on monen vuoden pohdinnan tulos.
- Minulla on korkeakoulutus. Omilla aivoilla ajattelu... Hmm, onko mitään tympeämpää kuin vakuutella netissä, että minä se vasta ajattelen omilla aivoilla ja osaan olla älykäs ja fiksu. En siis sano sitä.:D
- Pohdin kovasti tekojeni seuraamuksia. MUTTA. Kristittynä olen sitä mieltä, ettei kukaan meistä voi käsittää kaikken tekojensa (ja sanojensa myös) kaikkia seuraamuksia! Siinä se armo tuleekin mukaan...
- Ateistioletus. Katso ensimmäinen kohta.
- En ole koskaan äänestänyt sosiaalidemokraatteja. En myöskään kristillisdemokraatteja.Revi siitä. Itse en kokenut mitään erityistä helpotuksen tunnetta kirjoitettuani tämän. Ehkäpä lievää huvittuneisuutta vain. Ajankulua tämäkin...
sellaisia syntejä jotka ovat sitä mitä ihminen on kuten homous. Seksuaalinen identiteetti on ihmisessä niin syvällä että kun sen tuomitsee niin väistämättä ei tuomitse vain pelkkiä tekoja.
Ei Päivi ole sanonut homoutta synniksi, eikä ole kieltänyt ketään harjoittamasta seksuaalisuuttaan, kertoi vain Raamatun kannan asiaan, kun puhuttiin siitä siunaamisasiasta. Raamatun, jonka pitäisi olla kristinuskon perusta. Ei hän omasta päästään sitä keksinyt!, eikä Päivi ole homofobinen henkilö. Omaa homoseksuaaleja ystäviäkin.
Kirkon ei kuulu mennä maailman mukana ja mielistellä ihmisiä, vaan pitää kiinni Jumalan Sanasta, joka meille annettu. Kaikelle on tarkoituksensa.
Mulle rakkaus ei ole synti vaan Jumalan lahja. Räsänen ei edusta tätä ja minä edustan
Anna linkki juttuun missä Räsänen on sanonut rakastamista synniksi?
Jumalasi on eri kuin Raamatun Jumala, kun haluat itse määrittää mikä on oikein jumalasi mielestä, etkä tyydy Hänen Sanaansa. Mitä sellaisella jumalalla tekee, mielikuvituksen tuotteella..ei Hän muutu siitä miksikään, olit mitä mieltä Hänestä tahansa.
Päivi Räsänen minun mielestäni..
1. ei edusta kristityn ihannekuvaa
2. ei edusta luterilaista uskoa
3. ei edusta luterilaista kirkkoa
4. ei edusta kansankirkko ajatusta
5. ei edusta lähimmäisen rakkautta
6. ei edusta sitä Jumalaa, jonka nimissä väittää toimivan
Voisit kyllä vähän perustella väitteitäsi. Näyttää turhalta trollaamiselta vailla mitään todellisuuspohjaa.
Ketä uskovaa voi MIELESTÄSI sanoa kristityn ihannekuvaksi? Olet ihan hukassa. Olemme kurjia syntisiä ja ansainneet Helvetin ilman Jumalan armoa ja Jeesuksen sovitustyötä. Tutustuisit ensin kristinuskoon ja luterilaisuuteen, ennen kuin alat esittämään tuollaista soopaa
mutta imeisesti on homovastainen ihminen. Itse en ole homoista mitään mieltä, tosin sen verran kuitenkin sanon, että se on luonnotonta. Tiedättekö eläinkunnassa yhtään homoa? vain ihminen on näin ihmeellinen ja outo olento. Eipä siinä mitään kunhan eivät meitä heteroita häiritse tai siis lähentele!
kirkon näkemyksenä ja yrittää sekoittaa politiikan ja uskonnon
joka pitää minua huonona ihmisenä.
Minusta on kunnioitettavaa, että joku uskaltaa olla omalla näkemyksellään ja vakaumuksellaan julkisuudessa. Ja varsinkin kun se vakaumus ei ole se enemmistön vakaumus.
mutta kyllä Räsäskä siinä hyvin selvästi sanoi, että homous on taipumus ja ihannetapauksessa homon pitäisi valita olla harjoittamatta tätä taipumustaan.
Kuvottava mielipide, todella.