Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko lähti kesken ristiäisten, kun paljastui, että lapsi sai minun sukunimeni

Vierailija
15.10.2010 |

Tapauksesta on kohta pari viikkoa, että appiukosta ole vieläkään kuulunut mitään. Mies on yrittänyt soittaa isälleen useamman kerran, mutta joko appiukko ei vastaa tai lyö luurin suoraan korvaan.

Pakko kai vaan antaa ukon rauhassa murjottaa.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja emme ymmärrä jos miehen suvusta joku olisi samanlailla suvunylpeä

päätämme perheemme asioista, myös sukunimistä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että lapsen vanhemmat päättävät lapsen sukunimen, ei isovanhemmat eikä muu suku? On aivan turha syyttää ilkeää miniää välien rikkoutumisesta, jos itse yrittää kiristämällä ja uhkailemalla saada tahtonsa läpi asiassa joka ei itselle kuulu laisinkaan. Kuka oikeastaan edes haluaa sellaista manipuloivaa mummoa lapsilleen?

Vierailija
22/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murjottakoon rauhassa. Mutta antakaa myös tilaa murjottaa ja ymmärrystä että näköjään nimiasia hänelle äärettömän kova paikka.

Onnittele miestäsi puolestani, taitaa olla pojasta polvi parantunut! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu, vaikka teille tietysti ikävä. Ihme urpoja sitä vielä löytyykin. Onnitteluni siitä, että annoitte lapselle sinun nimesi.

Vierailija
24/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin ja mies otti mun nimen. Molemmilla lapsilla mun nimi. Nyt ollaan sitten koko perhe samalla nimellä.

Ja arvatkaa riepooko appiukkoa vielä enemmän... Esikoisesta ei niin, mutta kun kuopus (poika) syntyi, niin vannotti miestä, että nyt poika ainakin isän nimiin. Mutta lapsillehan tulee sama sukunimi...

Vierailija
25/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tullut mitään konfliktia sukulaisten kanssa.

Vierailija
26/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo siitä, kun naimisiinmennessä pidin oman nimeni, tai siis otin yhdysnimen. Sanoi, että jos anoppi olisi yrittänyt pitää omansa, olisi saanut jäädä ottamatta koko akka. Kyllä näitä juntteja löytyy!

Vierailija
27/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle vanhan polven edustajalle voi olla kova paikka se, että "nimi ei jatku". Appiukko voi kokea sen tavallaan niin, että suku on loppunut.

Vierailija
28/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni suku päättymässä, ei ole miespuolisia suvunjatkajia jne.

Appiukkonne lienee vanhanaikainen ja nimen jatkuminen odotettu tapahtuma josta tulikin kova kolaus.

Antakaa rauhoittua rauhassa.

Vierailija
29/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli avopari, kyllähän silloinkin miehen isä huokaili eikö tullut heidän sukunimi. Tyttöä kirpaisi, kun heti appi oli syntymän jälkeen vaatimassa isystestiä. tyttöhän teki.

Vierailija
30/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni suku päättymässä, ei ole miespuolisia suvunjatkajia jne. Appiukkonne lienee vanhanaikainen ja nimen jatkuminen odotettu tapahtuma josta tulikin kova kolaus. Antakaa rauhoittua rauhassa.

Vierailija
31/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa murjottaa rauhassa, ei miehesikään kannattaisi perään soitella. Ottakoon itse yhteyttä, kun tajuaa tyhmyytensä.

Vierailija
32/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meillä on heidän sukunimensä), koska muut lapsenlapsensa ovat kaikki tytärten lapsia (siis eri sukunimellä), jotta suvun nimi jatkuisi! Onneksi lopetti nurinan, kun sanoin, että aivan yhtä hyvin se heidän nimensä jatkuu tyttöjen kautta!

Vierailija
33/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tulee pikkusen surku.

Kyllä mäkin toivoisin, että poikani perheessä otetaan hänen isänsä sukunimi. Tai ainakin, että lapset tulevat isänsä nimelle vaikka vaimo pitäisi oman nimensä.

Minusta se on vähän semmonen perinteisiin liittyvä kunnia-asia, että lapset saavat isänsä nimen. Olen vanhanaikainen, kyllä.

Vierailija
34/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhanm noita juntteja vielä olemassa, ei ole vielä kuollut sukupuuttoon..

Vierailija
35/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin toivoisin, että poikani perheessä otetaan hänen isänsä sukunimi. Tai ainakin, että lapset tulevat isänsä nimelle vaikka vaimo pitäisi oman nimensä.

Minusta se on vähän semmonen perinteisiin liittyvä kunnia-asia, että lapset saavat isänsä nimen. Olen vanhanaikainen, kyllä.

Jos lapset laitetaankin äitinsä nimelle, mitä sitten tapahtuu, lähdet ovet paukkuen ristiäisistä?

Vierailija
36/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten pari muutakin on tässä kirjoittanut. Tuo voi olla hänelle ihan oikeasti kova paikka.

Ja miksi asia tuli hänelle ilmi vasta ristiäisissä, eikö siitä olisi voinut kertoa etukäteen ja perustella miksi olitte päätyneet tuohon valintaan?

Vierailija
37/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meillä on heidän sukunimensä), koska muut lapsenlapsensa ovat kaikki tytärten lapsia (siis eri sukunimellä), jotta suvun nimi jatkuisi! Onneksi lopetti nurinan, kun sanoin, että aivan yhtä hyvin se heidän nimensä jatkuu tyttöjen kautta!

Mutta erityisen hassua tilanteessa on se, että anoppi on eronnut, jolloin tuo "suvun nimi" on hänen ex-miehensä nimi, johon ei ole pahemmin edes yhteyttä. En ihan ymmärtänyt logiikkaa, miksi hänelle on tärkeää jatkaa tämän vuosikymmenten takaisen ex-miehensä suvun nimen periytymistä.

Vierailija
38/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tulee pikkusen surku. Kyllä mäkin toivoisin, että poikani perheessä otetaan hänen isänsä sukunimi. Tai ainakin, että lapset tulevat isänsä nimelle vaikka vaimo pitäisi oman nimensä. Minusta se on vähän semmonen perinteisiin liittyvä kunnia-asia, että lapset saavat isänsä nimen. Olen vanhanaikainen, kyllä.

Lapsellinen, kylläkin. Onneksi ei asia sinulle kuulu.

Vierailija
39/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset laitetaankin äitinsä nimelle, mitä sitten tapahtuu, lähdet ovet paukkuen ristiäisistä?

Minusta joitakin perinteitä voi säilyttää. Tämä on sellainen. Eikä tämä millään lailla vähennä naisen arvoa vaikka isälläkin olisi joku arvo perheessä, edes nimensä verran.

Vierailija
40/92 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyä hyvin. Ei tarvitse mielsnosoitusta järjestää toisten juhlassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi