Miten voisin viestittää että haluan kalliin kihlasormuksen?
En halua mitään tusinasormusta vaan tyylikkään sormuksen, jonka hinta on tonnin luokkaa. Onko se edes kallis? Miten sinua on kosittu, saitko valita sormuksen vai oliko mies ostanut sen valmiiksi?
Kommentit (23)
Yhdessähän ne valitaan.
Sekoitatko nyt johonkin jenkkileffatapaan, jossa mies kosii timanttisormuksella?
Suomessa sekä naisella että miehellä on yleensä kihlasormus, toisiinsa sointuvat.
tietysti samaa tyyliä, mutta ilman timantteja, joten joka tapauksessa tulee halvemmaksi.
Ap
Tavallisimmin muuten miehen kihlasormus on (koonsa vuoksi) kalliimpi kuin naisen.
jos kerran et osaa puhua.
Miksi et ap vaan sano että tykkään tietynlaisesta sormuksesta? Vai onko miehesi köyhä ja pelkäät hänen säikähtävän hintaa? =)
satsataan yleensä enemmän vihki- kuin kihlasormukseen?
Minulla ei ole kihlasormusta lainkaan. Pelkkä vihkisormus :)
Minä kosin karkauspäivänä ja sormukset sitten ostettiin yhdessä häiden alla. Haluttiin samanlaiset sormukset.
ja kaikki maksetaan arjessa puoliksi. SIKSI haluaisin että mies panostaisi EDES kihlasormukseen.
Ap
Oikeastaan vain hyvin nuoret tuppaavat niitä harrastamaan.
Monesti sekä miehellä että naisella on vain vihkisormukset.
Todennäköisesti se sormuksen arvo on sulle paljon tärkeämpi seikka, mikset sitten itse panosta siihen?
ja kaikki maksetaan arjessa puoliksi. SIKSI haluaisin että mies panostaisi EDES kihlasormukseen.
Ap
Eli kun menimme naimisiin, ei hankittu toista sormusta. Kihlasormus on kolmella timantilla ja itsessään "kokonaisuus". Ei tarvitse toista sormusta, eikä toinen tähän oikein sopisikaan.
teillä aikomus mennä naimisiin? Toisethan menevät kihloihin, mutta se jää siihen... jos aiotte sopia hääpäivästä, "ottaisin" vaan sen vihkisormuksen ja mieluisan sellaisen:-)
Minulla on vihkisormus, mutta en nykyään juurikaan käytä sitä. En ole sormusihmisiä. Miehellä ei ole sormusta ollenkaan.
Tottakai naisen kihlasormuksen pitää olla arvokas. Perinteen mukaan sen tulee vastata miehen kuukauden palkkaa. Edellinen hankkimani maksoi 17te, jos tonnin sormusta pidetään kalliina niin voitte mennä takas sinne alepan kassalle ja metsästää ukkojanne jostain räkälästä. Täytyy naisen tietää tasonsa eikä ole mitään pahaa haluta arvokasta sormusta. Miten tästäkin taas saadaan väännettyä tasa-arvo -kysymys?!?
Naisen tulee olla naisellinen ja miehen miehekäs, pännii tämä androgyyni yltiötasapäisyys. Se sormus menee toivottavasti perinnöksi jne, ja se SAA OLLA KALLIS JA KAUNIS!
Ps. Vihkisormus valitaan yhdessä, ei kihla. Amatöörit!
miehen kanssa yhdessä kauppaan valitsemaan sormukset. Halusin kihlasormukseksi yksinkertaisen sileän sormuksen ja sellaiset ostettiin molemmille.
Opiskelijabudjetista ei olisi ollut varaa ostaa mitää tonnin sormuksia. Meidän maksoi n. 20 euroa kpl :).
Netti on koruesitteitä täynnä ja voihan niitä sormuksia käydä sovittelemassa yhdessä kaupoissakin.
Miehelle tulee selväksi minkälaisen sormusen toivot ja oikea koko jos haluaa perinteisesti miehen hankkivan sormuksen yksin.
Olen sitä mieltä että sormuksen käyttäjällä on oikeus tottakai vaikuttaa valintaan.
Toivon mukaan ainakin pitkäaikainen koru.Tylsä olisi sitä käyttää jos itse pitäisi rumana.
Tuskinpa olisi kiva katsoa ei mieleistä korua jota päivittäin käyttää vaikka olisi kuinka tunteella ostettu.
Tuskinpa kenenkään mies hankkii vaimolleen vaatteetkaan makunsa mukaan...
Me valittiin kihlasormukset yhdessä. Samaa sarjaa, miehelle vaan leveämpi. Häät oli jo tiedossa joten ostettiin samalla sarjan timanttinen vihkisormus minulle.
"Jos aiot kosia minua, niin pidä sitten kanssa huoli että sormus maksaa vähintään tonnin."
Mentiin naimisiin ilman kihlausta, perintösormukset.
valkkasin ite oman kihlasormuksen, maksoi tonnin luokkaa. mies sai normi sileän kihlasormuksen. vihkisormuksen valitisn yksinkertaisemman kuin kihlasormus ja miehelle ei tullut enää toista sormusta. lapsille jää äiskän kalliit sormukset perinnöksi.
ja näille tasa-arvo ihmisille tiedoksi: korut ovat naisen henk.koht omaisuutta eli esim kihla/vihkisormuksia ei ositeta!! tiedän monia jotka ovat satsanneet rahansa sormuksiin "sijoituksena"!!!
me ostimme kihlat yhdessä ja valitsimme halvimmat mahdolliset sormukset koska olivat niin kauniit.
Jos haluat tyylikkään ja kalliin sormuksen niin senkun ostat itse. Mies saa toki maksaa jos haluaa, mutta minusta tuo vaan on jotenkin niin... että pistetään mies kustantamaan omat haaveet.
Meillä mentiin kihloihin rakkaudesta ja se oli lupaus avioliitosta.
En mä minkään sormuksen vuoksi. Ja onhan niitä muitakin esineitä symboloimaan yhteistä liittoa...
Miksi haluat kihloihin? Pidätkö edes poikaystävästäsi?
Naurettavaa. Kasva aikuiseksi.