Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittavatko "kristilliset arvot" esim. abortin kieltämistä?

Vierailija
12.10.2010 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin kiinnostais kuulla mitkä on kristillisiä arvoja. kertokaa kaikki kristityt.

Vierailija
2/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tarkoittaa

a) ehkäisysta huolehtimista

b) ehkäisyn pettäessä vastuunottoa tilanteesta

c) abortin hyväksymistä tietyissä tilanteissa.

Sen sijaan mun mielestä tää nykyinen aborttitouhu on kamalaa. Asenne tuntuu olevan että "väliäkös sillä kun aina voi keskeyttää". ENTÄS SUKUPUOLITAUDIT? Tollasella huolettomuudella voi tapahtua pahempaakin kuin raskaaksi tuleminen...

Mulle itselleni on tehty abortti enkä koe itseäni murhaajaksi vaikka siitä surullinen olenkin edelleen 10 vuoden jälkeen. Kyseessä oli kuitenkin lääketieteellinen pakko, mun omatuntoni ei sallisikaan muuta aborttia. Loppujen lopuksi siitä juuri on kyse: jokaisen omastatunnosta ja vastuunottamisesta.

t. Uskovainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on yksinkertaista

tee muille niinkuin haluat heidän tekevän sinulle

raskaaksitulemisesta: Käytä ehkäisyä tai pysy pois vieraitten miesten sängystä.

Ja huom: raamattu tuomitsee seksuaalisen moraalittomuuden. Ihminen ei ole luotu monia eri partnereita varten. Ihanne on yksinkertaisempi. Se että mies ja nainen rakastaisivat toisiaan.

Eli avioliitto. Raamattu toistaa usein tuon: Aviomiehet: rakastakaa vaimoanne

Vierailija
4/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristillistä pakottaa jokainen raskaaksi tullut synnyttämään riippumatta siitä, millainen hänen elämäntilanteensa on? Onko kristillistä olla antamatta homoseksuaaleille samoja ihmisoikeuksia kuin heteroille? Miksi "kristillisyys" kuulostaa pikemminkin julmuudelta kuin hyvyydeltä?

Vierailija
5/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin.

Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Tee muille niinkuin haluat heidän tekevän sinulle.

Kyse on muinaisista laeista. Siihen aikaan oli homoseksuaalisuutta ja sitä ei oikein tunnettu. Se ei kuulu avioliittoon. Jos olet homo niin älä mene naimisiin heteron kanssa. Lopputulos on julma.

Itse en tiedä miten joidenkin mielestä kristilliset arvot homojen oikeuksia polkisisi

Vierailija
6/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on yksinkertaista

tee muille niinkuin haluat heidän tekevän sinulle

Päivi Räsänen ehkä haluaa, että häneltä kielletään abortti ja mahdollisuus sukupuolineutraaliin avioliittoon. Hänhän tekee siis oikein kohdellessaan muita niin kuin haluaa muiden kohtelevan itseään?

Oikeastaan muita pitäisi kohdella siten kuin HE haluavat itseään kohdeltavan. Vaikka itse pitäisi millaisesta sadomasokismista tahansa, ei silti pidä olettaa, että kaikki pitäisivät siitä. Ei siis pidä kohdella muita siten kuin haluaisi itseään kohdeltavan, sillä jokainen meistä on yksilö ja jokaisella meistä on erilaiset tarpeet.

Vierailija
7/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin mielestäni siinä oli aika kamalia asioita, ja hyvin vanhanaikaisia "määräyksiä". en nyt muista mitään esimerkkiä, mutta tosi negatiivinen kuva jäi teini-ikäiseen mieleeni. pitäis varmaan lukaista uudelleen näin aikuisena, miltähän se nyt vaikuttaa, vanhempana ja kypsempänä.

Vierailija
8/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kristilliset arvot tarkoittaa mm.

-elämän kunnioittamista (etusijalla olemassaoleva elämä)

-lähimmäisen kunnioittamista ja rakastamista

-lapsista ja lasten oikeuksista huolehtimista

-vanhusten kunnioittamista

-vastuullista suhtautumista ympäristöön ja luontoon

Aborttikysymystä voi harkita tapauskohtaisesti. Mitään yksioikoista vastausta mulla ei siihen ole.

Vierailija
9/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-avioliitto on vain miehen ja naisen välinen

-avioliittoon astutaan neitseinä (etenkin nainen)

-abortti on kielletty kaikissa olosuhteissa

-mies on avioliitossa naisen pää ja pomo

Oman moraalikäsitykseni takia sanon siis ei kiitos näille arvoille.

Vierailija
10/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikilla muillakin. Lapsiakin saa hankkia jos lykästää. Luonto on vaan sellainen ettei 2 samanmerkkistä voi lisääntyä. Siihen perustuu myös avioliitto.

Vierailija
11/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin tarvita mitään uskontoa - ja toisaalta kaikki uskonnot taitavat sisältää nämä arvot.

Vierailija
12/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ateistit allekirjoittavat nämä.

Mun mielestä kristilliset arvot tarkoittaa mm. -elämän kunnioittamista (etusijalla olemassaoleva elämä) -lähimmäisen kunnioittamista ja rakastamista -lapsista ja lasten oikeuksista huolehtimista -vanhusten kunnioittamista -vastuullista suhtautumista ympäristöön ja luontoon Aborttikysymystä voi harkita tapauskohtaisesti. Mitään yksioikoista vastausta mulla ei siihen ole.

Vierailija
13/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis pidä kohdella muita siten kuin haluaisi itseään kohdeltavan, sillä jokainen meistä on yksilö ja jokaisella meistä on erilaiset tarpeet.

miten sinun pitäisi tietää kaikki jokaisesta muusta ihmisestä?

Jokaisen on kuitenkin itseään ainakin jonkinverran rakastettava

rakkaus ja viha ovat eri asia. Raamattu puhuu rakkaudesta. Rakasta lähimmäistäsi

Vierailija
14/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kirjaimellisesti siitä mitä raamattu, kristittyjen pyhä kirja sanoo.

Vierailija
15/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on vaiettava, kysyttävä mieheltään asioista ja peitettävä päänsä. Nainen on saastainen kuukautisaikana ja saastuttaa kaiken, mihin koskee.

Raamattu nyt vain ei ole nykyaikaa!

Vierailija
16/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin tarvita mitään uskontoa - ja toisaalta kaikki uskonnot taitavat sisältää nämä arvot.

Nämä olen kuitenkin kokenut omasta kristillisestä vakaumuksestani nouseviksi arvoiksi. En tietenkään kiellä etteikö myös muista vakaumuksista voisi nousta samoja arvoja. Vastasinpahan vain kysymykseen.

t. uskovainen (vl)

Vierailija
17/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-avioliitto on vain miehen ja naisen välinen -avioliittoon astutaan neitseinä (etenkin nainen) -abortti on kielletty kaikissa olosuhteissa -mies on avioliitossa naisen pää ja pomo Oman moraalikäsitykseni takia sanon siis ei kiitos näille arvoille.

mikä raamatun lause sanoo et miehen on oltava naisen pää???

Raamattu sanoo että avioliitossa mies ja nainen ovat tasavertaisia. Miehen pitää rakastaa vaimoaan niinkuin kristus rakasti kirkkoa ja antoi henkensä sen puolesta.

Kyllä minulle sellainen mies kelpaisi

Vierailija
18/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on, jos olettaa toisen haluavan ja tarvitsevan samoja asioita kuin itse haluaa ja tarvitsee. Toisia pitää kohdella hyvin mutta se ei aina ole samoin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Olemme erilaisia.

Ei siis pidä kohdella muita siten kuin haluaisi itseään kohdeltavan, sillä jokainen meistä on yksilö ja jokaisella meistä on erilaiset tarpeet.

miten sinun pitäisi tietää kaikki jokaisesta muusta ihmisestä?

Jokaisen on kuitenkin itseään ainakin jonkinverran rakastettava

rakkaus ja viha ovat eri asia. Raamattu puhuu rakkaudesta. Rakasta lähimmäistäsi

Vierailija
19/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-avioliitto on vain miehen ja naisen välinen -avioliittoon astutaan neitseinä (etenkin nainen) -abortti on kielletty kaikissa olosuhteissa -mies on avioliitossa naisen pää ja pomo Oman moraalikäsitykseni takia sanon siis ei kiitos näille arvoille.

mikä raamatun lause sanoo et miehen on oltava naisen pää??? Raamattu sanoo että avioliitossa mies ja nainen ovat tasavertaisia. Miehen pitää rakastaa vaimoaan niinkuin kristus rakasti kirkkoa ja antoi henkensä sen puolesta. Kyllä minulle sellainen mies kelpaisi

Vierailija
20/27 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä raamatun lause sanoo et miehen on oltava naisen pää???

"Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. 2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. 3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala.

4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä. 5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. 6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.

7 Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa. 8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, 9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia. 10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä