Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei tee mitään saadakseen naisensa takaisin?

Vierailija
10.10.2010 |

Tilanne on se, että jatkuvan keskustelun, riitelyn ja useiden uhkausten jälkeen jätin miehen. Asiat jäivät puheen tasolle, ja mies jatkoi käytöstään uudelleen ja uudelleen, kunnes tuli se viimeinen pisara. Mies oli ko. tilanteessa tästä eri mieltä, ei olisi halunnut erota, mutta keräsi kamppeensa sitten ja poistui. Ekan viikon ajattelin, että voin harkita suhdetta vielä, kunhan mies soittaisi ja haluaisi sopia, tekisi aloitteen itse. No, ei soittanut. Mitään ei kuulunut. Musta aika selvä merkki, että häntä ei kiinnosta. Viikon kuluttua soitin itse jostain asiasta, mies valitti, ettei saa nukuttua ja voi pahoin tilanteen takia, mutta ei vieläkään tehnyt mitään aloitetta saadakseen mua takaisin. Sanoin, että toivoa olisi ollut, jos hän olisi yhden vitun kerran itse ottanut yhteyttä, muttei kuulemma ottanut, kun olin päätökseni tehnyt. Eikä sitten sen jälkeenkään, mitään ei kuulu. Mä olen naivisti siinä käsityksessä, että jos jotakuta rakastaa, ja haluaa sopia ja mahdollisesti olla yhdessä, otetaan yhteyttä ja yritetään edes saada toisen pää kääntymään. Jokainen päivä, kun mies ei edes yritä, vain vahvistaa päätöstäni.

Miten tämä nyt on, onko fiilikseni oikea, että mies on pohjimmiltaan ihan tyytyväinen eroon, tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi yrittää saada naistaan takaisin? Kun mies ei soita, miestä ei kiinnosta? Monen vuoden yhteiselämän jälkeen olisi odottanut edes jotakin yritystä, mutta ei sitten...Vai?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, mulla oli varmaan hyvä syy erota, kun mies pani lapsen kummitätiä, kun olin laitoksella yksin synnyttämässä pikkusiskoansa tai sitten, että mun tissit roikkuu kuin lehmällä, kun pani myöhemin hänen kummitätiään. kun synnytin kolmatta??

Mut ei se mullekaan riittänyt, annoin aina anteeksi, kunnes eräs nainen soitti minulle, että odottaa lasta miehelleni, eikä asia kuulu minulle, koska olemme kuulemma eronnet jo 4 vkoa sitä ennen???

Oliko tarpeeksi hyvä syy laittaa mies pihalle?

Vierailija
42/58 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ollut siitä mikä on hyvä syy laittaa pihalle ja mikä ei,vaan siitä että ap laittoi ukon pihalle ja ihmettelee miksei mies vingu takaisin.

NO, mulla oli varmaan hyvä syy erota, kun mies pani lapsen kummitätiä, kun olin laitoksella yksin synnyttämässä pikkusiskoansa tai sitten, että mun tissit roikkuu kuin lehmällä, kun pani myöhemin hänen kummitätiään. kun synnytin kolmatta?? Mut ei se mullekaan riittänyt, annoin aina anteeksi, kunnes eräs nainen soitti minulle, että odottaa lasta miehelleni, eikä asia kuulu minulle, koska olemme kuulemma eronnet jo 4 vkoa sitä ennen??? Oliko tarpeeksi hyvä syy laittaa mies pihalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin minun ex teki, kun asiat ei menny niinkuin hän tahtoi, oli aina jättämässä minua. Siihen aikaan olin erittäin nuori ja huonolla itsetunnolla siunattu ja annoin sen palikan kohdella minua niin. Erosimme 2v seurustelusuhteen aikana yli 10 kertaa. Jätkä oli aika ällistynyt kun tajusi etten enää annakaan kohdella itseäni kuin paskaa enkä todellakaan tule takaisin. Luuli että voi jatkaa sitä touhuaan hamaan kuolemaan asti. No erehtyi ja pahasti. "

Niin mun nykyiseltä oisko kysessä sama mies????

Vierailija
44/58 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on päätös. Nyt kun jotain on lopulta tehty, niin mies alkaa huomata että olet ollut eropuheiden kanssa ihan oikeassa. Olo alkaa koko ajan helpottamaan ja kohta huomaa että edessä on parempi elämä.

Vierailija
45/58 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus kana hyi helvetti

Vierailija
46/58 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 17:05"]

Nainen ei voi yksin päättää miten eletään. Joko mies kelpaa sellaisenaan tai ei kelpaa. Miehen Ei pidä muuttua naisen takia vaan nainen joko hyväksyy miehen sellaisenaan tai ei hyväksy.

.

[/quote]

Mutta ne (toiset) miehet itse päättävät mitä tekevät, vaikka me täällä sanoisimme "miehen ei pidä muuttua", (olla rikkuri tai jotain?). Kuten aiemmin joku mies kirjoitti, teitä on moneen junaan. Tosin ap:n tapauksessa ymmärrän kyllä ärtymyksesi. Kuulostaa nuorten ihmisten valtapeliltä.

Tiedän tapauksen, jossa mies halusi muuttua, ja ajoi naisen oven taakse "serenoimaan", kuten elokuvissa. 

Mutta kyse oli muustakin kuin vain rakkauden näyttämisestä, ja nainen oli jo todellakin aivan varma erosta. Ja avioliiton jatkuminen edellytti muutakin kuin "serenointia" eli sen tärkeämmän syyn muuttumista. Ihminen voi olla ihan kelpo kumppani, ja näyttänyt sen puolen alkuvuosina, mutta joskus me ihmiset olemme niin urautuneita johonkin (esim kotoa opittuun) puolison ja vanhemman rooliin, ettemme ehdi kiireisinä vuosina pysähtyä ajattelemaan, onko tämä todella sitä, miten itse haluan oman liittoni hoitaa. Kyse ei välttämättä ole edes muuttumisesta, vaan siitä, että uskaltaa olla täysin oma itsensä.

Vierailija
47/58 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, suhteessanne ja molempien tavassa on ollut alusta saakka mätää ja pahasti. Ole onnellinen että tuo loppui. Kasaa ittes, nainen, ja suuntaa ohti tulevaa. Oot saanu aika paljon fiksuja vastauksia täällä. Opettele elämään ja kunnioita ittees, niin opit kunnioittamaan toistakin ihmistä.

Vierailija
48/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehen pihalle heittäminen on "sellainen nöyryytys" että sen jälkeen ei enää sovitella. Eikö näissä tilanteissa ole mitään väliä sen naisen nöyryytyksellä suhteessa, esim. yksinäisyydellä, rakkaudettomuudella ja tunteella, ettei mies välitä? Naisen on kyllä yritettävä kestää, sovitella ja anella miestä välittämään hänestä, se ei ole nöyryyttävää. Mutta mies on jotenkin pyhä, hänelle vaan naisen sanomana ero on jotain niin kauhean nöyryyttävää, että siitä ei ole paluuta eikä sen jälkeen voi mitään tehdä, kun nainen tällaisen kauhean nöyryytyksen keksi.

Ihan kuin tässä olisi jotenkin epätasa-arvoinen käsitys suhteesta, mies saa kohdella naista miten vaan kylmästi, mutta MIESTÄ ei saa nöyryyttää ja MIEHEN ei tarvitse tajuta eikä tehdä mitään, nainen vaan saa miettiä miten miestä kohteli kun meni epätoivoissaan ehdottamaan eroa. Naisen on nöyrryttävä yrittämään suhteen eteen mitä matelua vain, mutta miehen ei tarvitse nöyrtyä yhtään mihinkään. Ei ennen eroa eikä sen jälkeen.

Ihan järkyttäviä asenteita täällä.

Vierailija
49/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua olla ilman häntä, niin kyllä aivot omaava mies herää viimeistään erossa, ja alkaa mietttiä, miten voisi korjata tilanteen. Muutoin poissa silmistä, poissa mielestä...:(

Vierailija
50/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halua olla ilman häntä, niin kyllä aivot omaava mies herää viimeistään erossa, ja alkaa mietttiä, miten voisi korjata tilanteen. Muutoin poissa silmistä, poissa mielestä...:(

Vierailija
51/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän haluaa eron, niin eipä naisella ole silloin enää mitään vinkumista siitä että miksi ei halua takas!! Koita nyt ymmärtää että jos miehen käytös ei kerran naisen mielestä ole sellaista, että se naista tyydyttää niin silloinhan voi erota, mutta miehen ei tarviste sitten enää anella takaisin!!b YMMÄRRÄTKÖ?

Monilla naisilla on vain se käsitys että he voivat "muokata" mieleisekseen vähän uhkailemalla ja kiristämällä!! Onko se parisuhteessa oikein? Eikö mies saa olla sellainen kun luonteeltaan on? Jos ei osaa "puhua ja pussata", niin silti voi olla todella mukava mies...ja varmasti kelpaa sellaisenaan esim. naiselle, joka ei mistään turhan päiväisistä lemmenvaloista edes välitä, vaan jolle riittää se ihan tavallinen leppoisa arki! Kaikki vain eivät sovi toisilleen ja mielestäni tässäkin ap teki valintansa...Hän ei halunnut miestä tuollaisena, mutta nyt odotta että mies "katuu" ja haluaakin takaisin!? Mitä sen miehen täytyy katua? Omaa luonnettaanko?

Vierailija
52/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen nöyryyts, että minä en ainakaan enää lähtisi oven taakse kolkuttelemaan - ymmärrän kyllä kerrasta.

En suoraan sanoen ymmärrä sinun näkemystäsi jonkinlaisesta sukupuolisesta jakolinjasta tässä asiassa. Kyllä se ulosheitetyksi tuleminen tuntuu tasan yhtö pahalta naisesta ja miehestä.

Ai miehen pihalle heittäminen on "sellainen nöyryytys" että sen jälkeen ei enää sovitella. Eikö näissä tilanteissa ole mitään väliä sen naisen nöyryytyksellä suhteessa, esim. yksinäisyydellä, rakkaudettomuudella ja tunteella, ettei mies välitä? Naisen on kyllä yritettävä kestää, sovitella ja anella miestä välittämään hänestä, se ei ole nöyryyttävää. Mutta mies on jotenkin pyhä, hänelle vaan naisen sanomana ero on jotain niin kauhean nöyryyttävää, että siitä ei ole paluuta eikä sen jälkeen voi mitään tehdä, kun nainen tällaisen kauhean nöyryytyksen keksi.

Ihan kuin tässä olisi jotenkin epätasa-arvoinen käsitys suhteesta, mies saa kohdella naista miten vaan kylmästi, mutta MIESTÄ ei saa nöyryyttää ja MIEHEN ei tarvitse tajuta eikä tehdä mitään, nainen vaan saa miettiä miten miestä kohteli kun meni epätoivoissaan ehdottamaan eroa. Naisen on nöyrryttävä yrittämään suhteen eteen mitä matelua vain, mutta miehen ei tarvitse nöyrtyä yhtään mihinkään. Ei ennen eroa eikä sen jälkeen.

Vierailija
53/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tahdo olla pompoteltavana, ja että ehkä "Jutta" ei olekaan kokonaisuutena arvoiseni.

Vierailija
54/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ei enään sovitella. Olen omalle vaimollenikin sanonut että vaikka onkin äkkipikainen niin toi on sellanen asia mikä sen kannattaa parikin kertaa miettiä ennenkuin heittää ulos. Sen jälkeen kun on ulos ajettu niin mun mielestä minun ei tarvitse ajatella naisen yksinäisyyttä ja rakkaudettomuuden tunnetta :) ihan absurdi ajatuskin että pihalleajon jälkeen mun pitäisi noita asioita ajatella, etenkin kun tunne on vallan molemminpuoleinen. Pihalla reppu selässä minäkin olen yksinäinen ja kärsin rakkaudettomuuden tunnetta.

Mies ei todellakaan saa kohdella naista miten haluaa ja nöyryyttävästi. Sinä väännät tuosta kurjaa olkinukkea jota puukottelet muiden esimerkkinä. Jos joskus heitän muijan ovesta pihalle niin en missään nimessä odota että hän ajattelee minun yksinäisyyttäni ja tulee likomärkänä ja kylmissään anelemaan sisäänpääsyä takaisin. Tekisitkö sinä niin? ...niimpä.

Vierailija
55/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on itsekin raivopäissään ilmoittanut pariinkiin kertaan puhelimessa, että eroaa nyt. Siis ihan siksi, kun olen ihmetellyt, missä hän on ja miksei ole sovitusti kotona. Samantien tullut, että ei tulekaan enää, tämä on nyt ero, kun kyselen tällaisia. Ja perunut sitten puheensa. Olen ottanut nämä hyvin vakavasti, ja mies tullut esim. seuraavana päivänä kotiin ja ollutkin eri mieltä. Minä ilmoitin tämän nyt ekaa kertaa ja kasvokkain, samantyyppisessä tilanteessa, eli mies ollut kotona kun piti, enkä soitellutkaan perään, että missä h*levetissä olet, vaan odotin että mies tulee ja käskin häipyä. Mies naureskeli, mutta tajusi sitten. Uhkailuni on ollut sitä, että jos hän tekee näitä katoamistemppuja eikä pidä sovituista asioista kiinni, en kestä sitä enää. Ja miehän teki.

ap-joka kuitenkin toivoi, että mies ottaisi tämän asian vakavasti. Musta on paljon vähemmän pompotusta sanoa kasvokkain että mene sinne missä olitkin, kun sanoa eroavansa aina kun nainen kysyy, että missä olet...

Vierailija
56/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, miten nainen pelailee pelejään ja haluaisi hieman nöyryyttää miestä. Sitten mies ehkä saisi haluamansa.

Sopii miehille, joille työ p-palkalla kelpaa.

Vierailija
57/58 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on itsekin raivopäissään ilmoittanut pariinkiin kertaan puhelimessa, että eroaa nyt. Siis ihan siksi, kun olen ihmetellyt, missä hän on ja miksei ole sovitusti kotona. Samantien tullut, että ei tulekaan enää, tämä on nyt ero, kun kyselen tällaisia. Ja perunut sitten puheensa. Olen ottanut nämä hyvin vakavasti, ja mies tullut esim. seuraavana päivänä kotiin ja ollutkin eri mieltä. Minä ilmoitin tämän nyt ekaa kertaa ja kasvokkain, samantyyppisessä tilanteessa, eli mies ollut kotona kun piti, enkä soitellutkaan perään, että missä h*levetissä olet, vaan odotin että mies tulee ja käskin häipyä. Mies naureskeli, mutta tajusi sitten. Uhkailuni on ollut sitä, että jos hän tekee näitä katoamistemppuja eikä pidä sovituista asioista kiinni, en kestä sitä enää. Ja miehän teki.

ap-joka kuitenkin toivoi, että mies ottaisi tämän asian vakavasti. Musta on paljon vähemmän pompotusta sanoa kasvokkain että mene sinne missä olitkin, kun sanoa eroavansa aina kun nainen kysyy, että missä olet...

Sä oot valintas tehnyt ja sillä siisti! Sulle mies ei kelvannut sellaisena kuin oli ja heivasti hänet pihalle ja se on tietty ihan ok, onhan sulla oikeus toimia niin jos et kerran koe että mies "käsittelisi" sua oikein, MUTTA ei sulla enää sen jälkeen oo mitään "oikeutta"/syytä vaatia/odottaa että mies analee takas!! Miksi sä edes haluat sen takas? Kuvitteletko että nyt kun oot sen kerran heivannu pihalle niin se tottelee sua paremmin? Mä en ymmärrä sorry vaan!!

Vierailija
58/58 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naisen logiikkaa parhaimmillaan.Mies ei saisi ahdistella naista mutta samaan aikaan naisen "ei" pitäisi tulkita että miehen pitää vaan jatkaa lähestymisyritystä,jooppa joo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan