Miksi mies ei tee mitään saadakseen naisensa takaisin?
Tilanne on se, että jatkuvan keskustelun, riitelyn ja useiden uhkausten jälkeen jätin miehen. Asiat jäivät puheen tasolle, ja mies jatkoi käytöstään uudelleen ja uudelleen, kunnes tuli se viimeinen pisara. Mies oli ko. tilanteessa tästä eri mieltä, ei olisi halunnut erota, mutta keräsi kamppeensa sitten ja poistui. Ekan viikon ajattelin, että voin harkita suhdetta vielä, kunhan mies soittaisi ja haluaisi sopia, tekisi aloitteen itse. No, ei soittanut. Mitään ei kuulunut. Musta aika selvä merkki, että häntä ei kiinnosta. Viikon kuluttua soitin itse jostain asiasta, mies valitti, ettei saa nukuttua ja voi pahoin tilanteen takia, mutta ei vieläkään tehnyt mitään aloitetta saadakseen mua takaisin. Sanoin, että toivoa olisi ollut, jos hän olisi yhden vitun kerran itse ottanut yhteyttä, muttei kuulemma ottanut, kun olin päätökseni tehnyt. Eikä sitten sen jälkeenkään, mitään ei kuulu. Mä olen naivisti siinä käsityksessä, että jos jotakuta rakastaa, ja haluaa sopia ja mahdollisesti olla yhdessä, otetaan yhteyttä ja yritetään edes saada toisen pää kääntymään. Jokainen päivä, kun mies ei edes yritä, vain vahvistaa päätöstäni.
Miten tämä nyt on, onko fiilikseni oikea, että mies on pohjimmiltaan ihan tyytyväinen eroon, tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi yrittää saada naistaan takaisin? Kun mies ei soita, miestä ei kiinnosta? Monen vuoden yhteiselämän jälkeen olisi odottanut edes jotakin yritystä, mutta ei sitten...Vai?
Kommentit (58)
En miehenä ymmärtäisi tuollaista. No luultavasti mies on tyytyväinen. Elämä on selkeää voi juoda viinaa kun haluaa ja syödä makkaraperunalaatikko sosetta suoraan vuuasta ilman nalkutusta ja hörpätä puolet oluttölkistä, kyllä vain puolet ja kaataa loput viemäriin.
Ap olet kammottava nainen. Elämä ei ole peliä.
Elämä on kuin makkaraperunalaatikkovuoka.
mut pellolle niin ihan oikeestiko kuvittelet että anelisin takas?:O EN IKINÄ!!
Kyse on kai kuitenkin aikuisista eikä jostain lapsista jotka vaan uhkailee toisiaan tietämättä edes mitä itse oikeasti haluaa? Miksi sä mangut miestäs takaisin kun kerran itse hänen käskit häipyä? Kuvittelitko että kun nakkaat hänet pihalle niin hän alkaa kinuta kovastikin takas ja lupaa vaikka kuun taivaalta kunhan vaan suostut ottamaan hänet takaisin? Ei ihan aikuisen käytöstä, vai mitä olet mieltä?
Sain sen kuvan ettei mitenkään valtaisasti osaa niitä tunteitaan arjessa näyttää muutenkaan, ovat eläneet riitaista elämää jo hetken ja nyt kun ap haluaa erota, en näe että tämä tälla tavalla kuvattu mies yhtäkkiä pinkaisisi ruusupuskan kanssa parvekkeen alle lausumaan runoa. Karrikoin tietysti mutta tajuat varmaan mitä tarkoitan...
Joku mies saattaa tietysti toimia toisin mutta väitänpä että jos tällä tavalla kuvattuja miehiä pannaan riviin sata niin ei niistä kovin moni tee mitään ihmeellista saadakseen naisensa takasin kun ei tehnyt sitä ennen eroakaan.
Tällä ja monella muulla miehellä on vaikeaa näyttää tunteitaan vaikka haluaisikin. Ehkä heitä painostetaan liikaa, ehkä eivät oikeasti vain välitä mitä elämässä tapahtuu ja antaa jonkun toisen ohjailla sitä. Ehkä pelkää kertoa tunteistaan ja tulla torjutuksi tms. Syitä on monia.
Mutta ihmettelen että kenellekkään tulöee yllätyksenä (ellei nyt ihan ensimmäinen tai toinen parisuhde ole kysymyksessä) etteikö tiedä miten miehiä käsitellään? Jätetään ne kun eivät osoita rakkauttaa niinkuin me haluamme? Ei se seuraavakaan mies (välttämättä) tee niin, itse pitää kasvaa ja ymmärtää ettei kaikki ole niin täydellista kuin elokuvissa.
Sitä on monen suhteen, nyt tämän 10 vuoden suhteen aikana tajunnut ettei kannata vaatia mahdottomia. Mies rakastaa minua ja olen onnekas koska hän sanoo sen minulle joka päivä. Mutta jos odotan jotain rakkauden osoituksia tekoina (muita kuin kotitöitä jotka ovat minulle itsestäänselvyyksiä ja miehelle rakkauden osoituksia) niin niitä saan odotella.
Hän ei ole romattisemmasta päästä mutta hyvä mies kaikin puolin. Sitä häenssä rakastan että on rehti, uskollinen ja pitää perheestään huolta ja on hauska.
AP ilmeisesti halusi testata miestä, sanoi jättävänsä ja piti siitä kiinni kun mies ei tarpeeksi hienosti osannut kertoa rakastavansa. Ei olisi kannattanut erota jos ei halunnut erota. Niin makaa kuin petaa...
Minä olen ollut AP:n kanssa sikäli samassa tilanteessa että poikaystävä (ei asuttu yhdessä) ei ikinä osoittanut mitenkään rakastavansa tai edes välittävänsä. Hyvin harvoin nähtiin kun kulki harrastuksissaan. Viimeisen puolen vuoden ajan yritin puhua asiasta, mutta ei hänellä kiinnostanut kuunnella. Sitten yhtenä päivänä yritin puhua yhteen muutosta, mies sanoi ettei todellakaan aio muuttaa ilmaisesta asunnostaan mihinkään ja minä taas en voinut muuttaa sinne koska asui kahden veljensä kanssa siellä. Seuraavana päivänä sanoin miehelle että olen yön ajan miettinyt asiaa ja päättänyt jättää hänet. Se tuli miehelle shokkina, yht'äkkiä olikin valmis muuttamaan yhteen. Sanoin suoraan että olet vuorokauden myöhässä, eikä kiinnosta enää. Vitutti suunnattomasti kun mies sen jälkeen 3kk soitteli ja ruikutti takaisin. Olis miettinyt vähän aikaisemmin.
Tämä on tärkeä kysymys. Riitelittekö siitä, että miehen sukat oli väärässä paikassa, vai siitä ettei mies halunnut elämässään ottaa sinua huomioon? Siitä ettei mies sanonut rakastavansa sinua vai siitä ettei halunnut suunnitella yhteistä tulevaisuutta?
Ei mies jolla terve itsekunnioitus anele takas tollasta naista.Mistä se tietäis kuinka pian sama jatkuis jos se ei miellyttäiskään sua just niinku haluat.Ei riidellessä saa uhkailla erolla,mä lähtisin vapaaehtoisesti jos mua uhkailtaisiin jatkuvasti.
elokuvissa. Me naiset olemme leffoissa nähneet miten miehet koittavat valloittaa naisensa takaisin ruusuilla, serenadeilla, yllätyksillä tms.
Mutta oikeassa elämäss mies ei toimi noin. Kun hänet on jätetty hän ei enää halua tulla nöyryytetyksi uudestaan ja siksi pelkää "anella" koska on siinä uskossa ettet sinä häntä enää takaisin ota.
Miehet eivät ymmärrä tällaisia "pelejä". He ajattelevat suoraviivaisesti. Kun jätit, niin tarkoitit ettei enää olla.Mies ei pysty ymmärtämään että tämän j¨lkeisillä sanomisilla tai tekemisillä olisi jotian vaikutusta teidän yhdessäoloon.
Sinun pitää SELVÄSTI sanoa että haluat olla vielä hänen kanssaan. Vihjailuista ei ole apua. EI hän niitä ymmärrä.
Tämä tyttö tietää mistä puhuu. Jos muija kerrankin laittaa mut pihalle niin en enää koskaan tule takaisin. Miehen ulosajaminen on sellanen nöyryytys miestä kohtaan että mun mielestä on ihan turha odotella mitään sovittelukierrosta jossa mies tajuaa virheensä ja yrittää voittaa sinut takaisin. Mies rakastaa sinua ja kunnioittaa sinun päätöstäsi. Ei ehkä olis kannattanu alkaan leikkiin ja pelleileen tällasella asialla.
Mitä prinsessalle - ap:lle - nyt kuuluu?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2010 klo 13:28"]
Tilanne on se, että jatkuvan keskustelun, riitelyn ja useiden uhkausten jälkeen jätin miehen. Asiat jäivät puheen tasolle, ja mies jatkoi käytöstään uudelleen ja uudelleen, kunnes tuli se viimeinen pisara. Mies oli ko. tilanteessa tästä eri mieltä, ei olisi halunnut erota, mutta keräsi kamppeensa sitten ja poistui. Ekan viikon ajattelin, että voin harkita suhdetta vielä, kunhan mies soittaisi ja haluaisi sopia, tekisi aloitteen itse. No, ei soittanut. Mitään ei kuulunut. Musta aika selvä merkki, että häntä ei kiinnosta. Viikon kuluttua soitin itse jostain asiasta, mies valitti, ettei saa nukuttua ja voi pahoin tilanteen takia, mutta ei vieläkään tehnyt mitään aloitetta saadakseen mua takaisin. Sanoin, että toivoa olisi ollut, jos hän olisi yhden vitun kerran itse ottanut yhteyttä, muttei kuulemma ottanut, kun olin päätökseni tehnyt. Eikä sitten sen jälkeenkään, mitään ei kuulu. Mä olen naivisti siinä käsityksessä, että jos jotakuta rakastaa, ja haluaa sopia ja mahdollisesti olla yhdessä, otetaan yhteyttä ja yritetään edes saada toisen pää kääntymään. Jokainen päivä, kun mies ei edes yritä, vain vahvistaa päätöstäni.
Miten tämä nyt on, onko fiilikseni oikea, että mies on pohjimmiltaan ihan tyytyväinen eroon, tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi yrittää saada naistaan takaisin? Kun mies ei soita, miestä ei kiinnosta? Monen vuoden yhteiselämän jälkeen olisi odottanut edes jotakin yritystä, mutta ei sitten...Vai?
[/quote]
0letko tyhmä? Eka heität miehen ulos ja sitten valitat kun se ei matele takaisin?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2010 klo 14:01"]
muuttamaan käytöstään sillä että ottaa siitä eron. Olisit keksinyt jonkin toisen keinon testata hänen rakkauttaan.
Miehet ylipäätään näyttävät rakkautensa eri tavalla kuin naiset. Minun mieheni sanoo aina kun kysyn että miksi musta ei tunnu että rakastat mua että tietysti rakastaa, hänhän käy töissä.
TÖISSÄ?? eikö muuten kävisi töissä? Ei ilmeisesti olisi siellä paskapaikassa jollei rakastaisi ja halausi kantaa kortensa kekoon. Mies sanoo myöskin että rakastaa minua koska tiskasi, korjasi oven tms.
Miehen rakkaus näkyy siis tekoina joita naiset pitää itsestäänselvyyksinä. Kummallsita mutta otta. Ehkä et vain huomannut miehesi rakkauden merkkejä?
Se on väähän niinkuin siitä vitsistä. mies ja nainen oli ollut 60 vuotta yhdessä. nainen kysyi mieheltä rakastatko minua vielä ja mies sanoi että ilmoitan kyllä jos tilanne muuttuu...
[/quote]
Juuri näin
[quote author="Vierailija" time="11.10.2010 klo 11:31"]
Ai miehen pihalle heittäminen on "sellainen nöyryytys" että sen jälkeen ei enää sovitella. Eikö näissä tilanteissa ole mitään väliä sen naisen nöyryytyksellä suhteessa, esim. yksinäisyydellä, rakkaudettomuudella ja tunteella, ettei mies välitä? Naisen on kyllä yritettävä kestää, sovitella ja anella miestä välittämään hänestä, se ei ole nöyryyttävää. Mutta mies on jotenkin pyhä, hänelle vaan naisen sanomana ero on jotain niin kauhean nöyryyttävää, että siitä ei ole paluuta eikä sen jälkeen voi mitään tehdä, kun nainen tällaisen kauhean nöyryytyksen keksi.
Ihan kuin tässä olisi jotenkin epätasa-arvoinen käsitys suhteesta, mies saa kohdella naista miten vaan kylmästi, mutta MIESTÄ ei saa nöyryyttää ja MIEHEN ei tarvitse tajuta eikä tehdä mitään, nainen vaan saa miettiä miten miestä kohteli kun meni epätoivoissaan ehdottamaan eroa. Naisen on nöyrryttävä yrittämään suhteen eteen mitä matelua vain, mutta miehen ei tarvitse nöyrtyä yhtään mihinkään. Ei ennen eroa eikä sen jälkeen.
Ihan järkyttäviä asenteita täällä.
[/quote]
Nainen ei voi yksin päättää miten eletään. Joko mies kelpaa sellaisenaan tai ei kelpaa. Miehen Ei pidä muuttua naisen takia vaan nainen joko hyväksyy miehen sellaisenaan tai ei hyväksy.
Jos naisetkin ajattelisi enemmän eikä tunteilisi niin näitä ongelmia ei olisi.
Eli ap ei oikeesti aikonutkaan erota, kunhan vaan halusi nöyryyttää miestään ja saada tämän anelemaan polvillaan? Hah! Vaan miespä ajatteli, että pidä tunkkis, maailmassa on naisia kuin mannaryynejä (ja oikeassahan tuo onkin). Toivottavasti äijä löytää itselleen jonkun todella laadukkaan naisen.
Ai miehen pihalle heittäminen on "sellainen nöyryytys" että sen jälkeen ei enää sovitella. Eikö näissä tilanteissa ole mitään väliä sen naisen nöyryytyksellä suhteessa, esim. yksinäisyydellä, rakkaudettomuudella ja tunteella, ettei mies välitä? Naisen on kyllä yritettävä kestää, sovitella ja anella miestä välittämään hänestä, se ei ole nöyryyttävää. Mutta mies on jotenkin pyhä, hänelle vaan naisen sanomana ero on jotain niin kauhean nöyryyttävää, että siitä ei ole paluuta eikä sen jälkeen voi mitään tehdä, kun nainen tällaisen kauhean nöyryytyksen keksi.
Ihan kuin tässä olisi jotenkin epätasa-arvoinen käsitys suhteesta, mies saa kohdella naista miten vaan kylmästi, mutta MIESTÄ ei saa nöyryyttää ja MIEHEN ei tarvitse tajuta eikä tehdä mitään, nainen vaan saa miettiä miten miestä kohteli kun meni epätoivoissaan ehdottamaan eroa. Naisen on nöyrryttävä yrittämään suhteen eteen mitä matelua vain, mutta miehen ei tarvitse nöyrtyä yhtään mihinkään. Ei ennen eroa eikä sen jälkeen.
Ihan järkyttäviä asenteita täällä.
voin sanoa että jos mies nyt tulisi lakki kourassa ruikuttamaan takaisin, AP käyttäisi jatkossa tuota samaa kikkaa joka riidan yhteydessä saadakseen miehen alistumaan tahtoonsa.
Niin minun ex teki, kun asiat ei menny niinkuin hän tahtoi, oli aina jättämässä minua. Siihen aikaan olin erittäin nuori ja huonolla itsetunnolla siunattu ja annoin sen palikan kohdella minua niin. Erosimme 2v seurustelusuhteen aikana yli 10 kertaa. Jätkä oli aika ällistynyt kun tajusi etten enää annakaan kohdella itseäni kuin paskaa enkä todellakaan tule takaisin. Luuli että voi jatkaa sitä touhuaan hamaan kuolemaan asti. No erehtyi ja pahasti.
Toivottavasti AP:n ex-mieskin pysyy kannassaan ja pysyy poissa mokoman pelailijan luota. Olisi kannattanut miettiä hieman pitempään miten haluaa asian hoitaa, ettei tarvitse katua jälkeenpäin. En ymmärrä miten voi AP:lle tulla yllätyksenä kun mies ei "taistelekaan" hänestä. Mies oli tosipuheessa vielä pyytänyt että' yrittäisivät ja AP oli sanonut EI. Mitä siis itket ap?
vittu sama homma. luulempa että itse pilasin koko jutun mutta hetken mielijohteen takia päätin että en halua olla hänen kanssaan. se yritti saada minua takaisin ja sanoin että ei. sitten oltiinki lopullisesti erottu ja se tuntui aluksi hyvältä. sitten rupesin ajattelemaan pitemmän päälle. tajusin et ei perkele..menetin juuri sen mistä osasin aikanaan vain haaveilla.. yritin saada sitä takaisin mutta tämä kieltäyty ja sano että ei siitä tule mitään tiedät ittekki. sanoin että rakastan sinua ja kyllä meistä tulee vielä kun yritetään.. no aikanani kyseltyä jälleen samat kieltävät vastaukset päätin että en enään jaksa.nyt sillä joku uusi ja olen aivan palasina.. vaikkakin puolivuotta vain oltiin, tekee silti kipeää nähdä heidät ajelemassa tuolla. hän on vielä huortiellut minua ja haukkunut maan ja taivaan väliltä.. en ymmärrä mitä pitäisi tehdä.. olen aivan hukassa...
on valtapeliä vaikka molempien kuuluisi tehdä kompromissejä suhteen hyväksi. Jos toinen vaan junnaa omalla linjallaan eikä tee minkäänlaisia myönnytyksiä, ei ole mahdollista sille joka antaa aina periksi, jatkaa tällaista suhdetta oman itsekunnioituksensa säilyttäen. Kun ap on jättänyt tuollaisen junnaaja-miehen, moni olettaisi, että mies alkaisi korjata omaa käyttäytymistään, hän asettaisi asioita tärkeysjärjestykseen ja mahdollisesti huomaisi mitä voisi tehdä suhteen säilymisen eteen. Kun tällaista ei tapahtunut, mies on joko tyhmä, itsepäinen, tai välinpitämätön (ei rakasta). Kun tuolla tuntuu olleen valtapeliä (suhteen lopettamisella uhkaamista myös miehen puolelta), olen saanut sen käsityksen että ap:n mies on itsepäinen, ei voi poiketa omalta linjaltaan, ei tehdä minkäänlaisia myönnytyksiä vaikka suhde sitten loppuisi tuon itsepäisyyden vuoksi. Tuollaisen miehen kanssa ei todellakaan ole helppoa olla suhteessa, se syö toiselta kaikki voimat. Siksi kannattaa etsiä uusi mies.
Rakastin miestä ihan tajuttomasti, rakastan vieläkin vuosien jälkeen. Mutta tilanne oli se, että mä olin itse kussut sen koko homman, ja tehnyt paskasti. Mä koin sen silloin niin, että KOSKA mä rakastan sitä miestä niin paljon, en pyydä sitä takaisin. K
unnioitin hänen mielipidettään, ja halusin että hän löytää ihmisen joka ei tee paskasti, ja olisi onnellinen. Vaikka tiesin silloin, niinkun tiedän vieläkin, että hän oli se mun elämän mies, enkä toista samanlaista tule löytämän. Mun mielestä oikea rakkaus on sitä, että päästää toisen lähtemään, vaikka se tuntuis itsestä kuinka hirveeltä.
mä nyt samaa miestä:/
AP ilmeisesti halusi testata miestä, sanoi jättävänsä ja piti siitä kiinni kun mies ei tarpeeksi hienosti osannut kertoa rakastavansa. Ei olisi kannattanut erota jos ei halunnut erota. Niin makaa kuin petaa...
Minä olen ollut AP:n kanssa sikäli samassa tilanteessa että poikaystävä (ei asuttu yhdessä) ei ikinä osoittanut mitenkään rakastavansa tai edes välittävänsä. Hyvin harvoin nähtiin kun kulki harrastuksissaan. Viimeisen puolen vuoden ajan yritin puhua asiasta, mutta ei hänellä kiinnostanut kuunnella. Sitten yhtenä päivänä yritin puhua yhteen muutosta, mies sanoi ettei todellakaan aio muuttaa ilmaisesta asunnostaan mihinkään ja minä taas en voinut muuttaa sinne koska asui kahden veljensä kanssa siellä. Seuraavana päivänä sanoin miehelle että olen yön ajan miettinyt asiaa ja päättänyt jättää hänet. Se tuli miehelle shokkina, yht'äkkiä olikin valmis muuttamaan yhteen. Sanoin suoraan että olet vuorokauden myöhässä, eikä kiinnosta enää. Vitutti suunnattomasti kun mies sen jälkeen 3kk soitteli ja ruikutti takaisin. Olis miettinyt vähän aikaisemmin.
että JOKU TIETTY MIES ei ymmärrä, tai JOKU TIETTY MIES ei toimi kuiten elokuvissa.
Meitä on nimittäin monenlaisia.
AP:n tilanteesta olen samaa mieltä kuin moni muukin kirjoittaja; ehkä sillä miehellä on tosiaan vielä sen verran itsekunnioitusta jäljellä, että ei halua sinun pompoteltavaksesi. Ja hyvä niin, ei tuo nimittäin tuosta tulisi paranemaan.
Eivät ihmiset ole mitään sinun leikkikalujasi.