Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Britannia uskalsi ensimmäisenä: lapsilisät pois hyvätuloisilta

Vierailija
04.10.2010 |

Toivottavasti tulee joskus Suomeenkin. Lapsilisät otetaan Englannista pois niiltä, jotka ansaitsevat 44 000 puntaa tai sen yli. Joutaisi tehdä sama Suomessakin. Turha maksaa hyvätuloisille tällaisia lisiä, jotka on tarkoitettu niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös pois, eroaminen on oma päätöksesi ja jos et pysty pitämään aviomiestä itselläsi niin et ansaitse tukea siihen. Väheneepähän turhat avioerot ja se on näiden turhien eroajien vika, jos väkivaltaisessa liitossa joutuu rahan takia pysymään, mitäs ovat väärinkäyttäneet toisten verorahoja.

Tässähän keksii vaikka mitä säästökeinoja kun oikein alkaa miettimään. Ajattelin liittyä johonkin puolueeseen ajamaan näitä asioita.

Vierailija
102/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää maksetaan kaikille suomalaisille mutta vain ensimmäisestä lapsesta! Seuraavista 2-99 lapsesta ei saa senttiäkään, eipä kukaan enää tee lapsia rahankiilto silmissä! Tämä motivoi laiskoja kotonalöhöäjiä hakemaan töitä ja rajoittamaan lapsilukuaan! Lapset on elätettävä omalla palkallaan, itse ansaitulla rahalla eikä toisten verorahoilla! Laiskurit töihin ja perseet ylös sohvilta!

lapsilla pääsee tienaamaan? Pitääpä sitten oikein urakalla niitä tehdä, koska kahdesta lapsesta ei ainakaan hyödy rahallisesti.

Työttömät äipät vaan surffaa päivät pitkät av:lla, lapset lojuu lattialla ja lapsilisillä ostetaan vaikka mitä kivaa! Eikä tarvitse maksaa itse vuokraakaan eikä ruokaa... Lomailua koko elämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille suurtuloisille tuo on vain ylimääräistä sijoitusrahaa. Miksi verovaroin kustantaa sellaista?

Hyvin voidaan mielestäni lopettaa hyvätuloisilta ja paapominen ja sosiaaliedut vähemmäksi niin jää tosiaankin paljon enemmän käteen,kun ei tartte kaikkia muitakin elättää.

Vierailija
104/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kolmesta lapsesta lapsilisää ja ette arvaa mihin se menee?

Yksinhuoltaja siskolleni!

Joka kuukausi sen hänelle annan.

Voisin tietysti säästää sen omille lapsille mutta ei ole tarvetta.

Heillä on jo nyt suuret säästöt.

Kannatan lakimuutosta!

Vierailija
105/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää maksetaan kaikille suomalaisille mutta vain ensimmäisestä lapsesta! Seuraavista 2-99 lapsesta ei saa senttiäkään, eipä kukaan enää tee lapsia rahankiilto silmissä! Tämä motivoi laiskoja kotonalöhöäjiä hakemaan töitä ja rajoittamaan lapsilukuaan! Lapset on elätettävä omalla palkallaan, itse ansaitulla rahalla eikä toisten verorahoilla! Laiskurit töihin ja perseet ylös sohvilta!

lapsilla pääsee tienaamaan? Pitääpä sitten oikein urakalla niitä tehdä, koska kahdesta lapsesta ei ainakaan hyödy rahallisesti.

Työttömät äipät vaan surffaa päivät pitkät av:lla, lapset lojuu lattialla ja lapsilisillä ostetaan vaikka mitä kivaa! Eikä tarvitse maksaa itse vuokraakaan eikä ruokaa... Lomailua koko elämä!

huomannut. Pitänee vissiin ryhdistaytyä ja jättää ukon vastuulle kaikki kunhan tulee töistä niin voin ihan rauhassa koko päivän surffailla av:lla.

Vierailija
106/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisperheistä suurin osa tienaa tuon 50 000 brutto. Ja sitähän nimenomaan katsotaan, ei nettoa. Huomaathan, että mukaan lasketaan kaikki tulot, myös pääomatulot ja opiskelijan tulot.

Vierailija
107/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voidaan mielestäni lopettaa hyvätuloisilta ja paapominen ja sosiaaliedut vähemmäksi niin jää tosiaankin paljon enemmän käteen,kun ei tartte kaikkia muitakin elättää.

mä haluan elättää vain itseni, joten haluan maksaa veroja vain sellaisista asioista jotka liikuttavat minua, ja tähän ei kuulu mikään lapsiin liittyvä. Lapsettomien määrä varmasti vain lisääntyy tulevaisuudessa joten lapsiperheet saavat entistä enemmän maksettavaa itselleen, ihan oikein niille.

Vierailija
108/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut sitä mieltä, että ei tarvitsisi saada lapsilisiä, koska rahaa riittää muutenkin.

On tarkka raha-asioissa, ja olen iloinen, että tästä hän ajattelee kuitenkin näin:)

Vierailija
109/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset murkkuiässä tällä hetkellä ja ei taatusti tienaa. Kulutus on sen verran kovaa, että tiukilla ollaan jatkuvasti. Eikä edes mitään merkkikamaa ja mopoja osteta. Kasvuikäisille lapsille saa olla ostamassa perusvaatetta jo jatkuvasti ja ruokalasku on iso, vaikka syödään mahdollisimman halpaa ruokaa.

Mutta olen silti onnellinen, että olemme uskaltaneet tehdä useamman lapsen. Elämä on ollut muutoin suunnattoman rikasta, vaikka rahallisesti ei olekaan päässyt rikastumaan.

Tsätätä ei ole aikaa, koska kuljemme kumpikin vuorotyössä, missä ei saa työaikana tietokonetta käyttää muuhun kuin työhommiin.

Vierailija
110/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla ole varaa maksaa teidän henkisesti rikasta elämää, jos ei ilman lapsilisiä ja muita tukia voi elättää neljää lasta niin tyytyy siihen yhteen. Ei muutkaan saa kaikkea mitä haluaa. Pois siis lapsilisät, äitiysloma-ja hoitovapaarahat yli yhden lapsen perheiltä. Poislukien kaksoset.

Vierailija
111/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisää kaikille, sillä se on rahaa joka lähtee heti kiertoon. Kun raha kiertää se pyörittää ja tukee taas valtiota, eli Suomella menee paremmin kuin raha kiertää. Ei tarvitse mitään monimutkaisia kehitysrahastoja ja miettiä kelle rahat antaa kun jakaa ne kaikille. Oikeen helppo tapa ylläpitää tervettä tuhlausta. Ei se sen monimutkaisempaa rahapolitiikkaa ole.

Jos rahat jaettaisiin jollekin teollisuuden haaralle, kansa raivostuisi, nyt jokainen saa omansa ja tuhlaa sen mihin huvittaa. Sama vaikutus. Yhteiskunta hyötyy kokonaisuutena. Ihan sama saako köyhä vai rikas, kunhan kaikki tuhlaa.

Vierailija
112/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla ole varaa maksaa teidän henkisesti rikasta elämää, jos ei ilman lapsilisiä ja muita tukia voi elättää neljää lasta niin tyytyy siihen yhteen. Ei muutkaan saa kaikkea mitä haluaa. Pois siis lapsilisät, äitiysloma-ja hoitovapaarahat yli yhden lapsen perheiltä. Poislukien kaksoset.

Sinä näin sanoit. Me kyllä pärjäisimme ilman niitä lapsilisiäkin. Mutta sanoin, ettei rikastumaan niillä kyllä pääse. Tiukkaa tekee, vaikka lapsilisät saammekin. Mutta eivät todellakaan ole niin iso summa, että niillä rikastuisi.

Toisaalta, helpompi tänne tietenkin olisi tuoda näitä kulttuurin rikastuttajia kun suomalsiten määrä vähenee koko ajan. Näistä neljästäkin tulee joskus veronmaksajia, joita Suomi tarvitsee.

Vierailija
113/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, helpompi tänne tietenkin olisi tuoda näitä kulttuurin rikastuttajia kun suomalsiten määrä vähenee koko ajan. Näistä neljästäkin tulee joskus veronmaksajia, joita Suomi tarvitsee.

kuluttaa eläissään paljon enemmän kuin mitä tuottavat. Ihan hyvin voidaan ottaa tänne ihmisiä muista liikansoitetuista maista, ei ne ole sen kummempia kuin mekään ja niistähän tulee suomalaisia kun ne muuttavat tänne, ja maksavat veroja.

Samalla tavalla ne toimeentulotuet ja työkkärikorvaukset pistetään heti kiertoon, kuin lapsilisätkin, se ei ole mikään puolustus.

Vierailija
114/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten? Joinain vuosina olen kaupunkimme suurituloisimpien joukossa (en nyt ihan kärjessä sentään) ja joinain vuosina tulot ovat niin pienet ettei niitä edes verokalenterista löydy.

Olenko minä nyt kultalusikka suussa syntynyt riistäjäporvari vai kapitalismin uhri?

Vierailija
115/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitten? Joinain vuosina olen kaupunkimme suurituloisimpien joukossa (en nyt ihan kärjessä sentään) ja joinain vuosina tulot ovat niin pienet ettei niitä edes verokalenterista löydy.

Olenko minä nyt kultalusikka suussa syntynyt riistäjäporvari vai kapitalismin uhri?

tietysti lasketaan, kuinka kauan nuo tienatut rahat pitäisi keskimäärin riittää kuten toimeentulotuessakin, ja jos kuukausitulo on enemmän kuin keskimäärin niin et saa lapsilisää. Tilanne voidaan katsoa esim. vuosittain.

Vierailija
116/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on tarkoitettu tasaamaan lapsiperheiden ja lapsettomien välisiä tuloeroja. Ei tasoittamaan tuloeroja lapsiperheiden kesken. Kaikille lapsia saaville aiheutuu tulonmenetyksiä ja menoja lapsista. Myös niille hyvätuloisille aiheutuu suuria tulonmenetyksiä ä-lomista esim. Siksi hekin ansaitsevat tasoitusta yhtä hyvin tienaaviin lapsettomiin verrattuna.

Ja toiseksi, tulojen tsekkaaminen suurimmalta osalta perheitä vuosi toisensa perään on niin kallista lystiä (hallintoa ja byrokratiaa), ettei mitään säästöjä koituisi kokonaisuutta tarkastellen. Kateus ehkä vähenisi, mutta mitään muuta hyötyä ei olisi.

Tämä on ikivanha populistinen idea, johon ihmiset lankeavat kun eivät sen tarkemmin ajattele kokonaisuutta. Nykyinen systeemi on reilu ja halpa. Ei kannata pystyttää kokonaista uutta järjestelmää kaikkien muiden rinnalle. Tuloerojen tasoittamiseen kaikkien kansalaisten kesken on muut keinot.

Vierailija
117/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloraja sitten oli?

Euroiksi jos vielä viitsitte kääntää, niin paljon kiitoksia:)

Vierailija
118/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman tiukin progressiivinen verotus. Ei siihen tarvita enää lisää rangaistusta isotuloisille. Päinvastoin, progressiivista verotusta voisi vähän keventää ja parantaa näin ihmisten ostokykyä. Kyllä se sieltä verorahoina ja lisääntyneinä työpaikkoina palaa valtion kassaan.

Vierailija
119/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heidän kulttuurinsa on ollut aina, että mies loisii ja pelailee toisten miesten kanssa ja naiset tekee töitä ja hoitaa lapset. Tuskin Suomessa sen kummemmin alkavat itseään elättämään.

kuluttaa eläissään paljon enemmän kuin mitä tuottavat. Ihan hyvin voidaan ottaa tänne ihmisiä muista liikansoitetuista maista, ei ne ole sen kummempia kuin mekään ja niistähän tulee suomalaisia kun ne muuttavat tänne, ja maksavat veroja.

Samalla tavalla ne toimeentulotuet ja työkkärikorvaukset pistetään heti kiertoon, kuin lapsilisätkin, se ei ole mikään puolustus.

Vierailija
120/189 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heidän kulttuurinsa on ollut aina, että mies loisii ja pelailee toisten miesten kanssa ja naiset tekee töitä ja hoitaa lapset. Tuskin Suomessa sen kummemmin alkavat itseään elättämään.

ne elättää kun on pakko. Ja jos ihmiset otetaan tänne jo lapsina niin eihän tuota ongelmaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi