Tuliko sulle tunne, että olet raskaana?
Siis jo ennenkuin testistä tiesit? Mitä muita oireita ennen testausta?
Kommentit (30)
tokalla ja kolmannella kerralla tiesinkin jo ennen testaamista. Mulla oireina kova palelu ja alavatsalla nipistely sekä painava tunne...
tulla raskaaksi se oli ensimmäinen epäilys toinen painon tunne alavatsassa, kova päänsärky, sekä leipäosaston yleensä hyvä tuoksu muuttui pahaksi, väsymys, palelu ja kun kuukautiset oli myöhässä tiesin ilman testiäkin, mutta olihan se jännää tehdä
Parin vuoden yrittämisen jälkeen sitten se yksi kerta kun odottelin kuukautisia alkavaksi. On olleet aika säännölliset aina. Pari vuotta oli jo tullut raskaita pettymyksiä, kun olin odottanut ihmettä tapahtuvaksi. Eli tunne ennen raskautumista ja menkkoja ootellessa oli raastavan toiveikas mutta sisimmässäni tiesin kuitenkin että kuukautiset alkaisivat. Muutaman testinkin ehdin hätäpäissäni sinä aika tehdä kun kuukautiskierto sattui venähtämään päivällä. Mutta kuitenkin aina sisimmässäni tiesin että nega tulee.
Sitten kerran tunteet olikin toisin päin. Jankutin mielessäni että kyllä ne menkat taas vaan kuitenkin alkaa mutta sisimmässäni tiesin että tällä kerralla oli tapahtunut ihme.
Meillä ei silloin ollut rahaa ja olimme menossa terveyskeskuksen ohi muutenkin ja sanoin miehelleni että nyt käyn tuolla. Menin vastaanotttoon ja kysyin voisinko saada raskaustestin. Ihana ystävällinen hoitaja laittoi luukun kiinni hetkeksi (asuttiin todella pienellä paikkakunnalla silloin) ja ohjasi huoneeseen. Testi tehtiin ja hän totesi että: "Kuule, kyllä tämä positiivista näyttää."
Kyllä siinä joku suurempi varmuus oli takana, en muuten olisi mennyt "häiritsemään" terveyskeskuksen väkeä.
ensimmäisen lapsen kohdalla ei tosiaankaan ollut sitä tunnetta.. Monesti muulloin oli, mutta pettymys oli suuri, kun tein neg testin.
Toisen lapsen kohdalla oli koko ajan ihan armoton nälkä!! siitä tiesin olevani raskaana ennen kuin tein testin.
kaksosraskaudessa vatsa turpos ,vetoketju ei pysynyt kiinni.
ensimmäistä siis odotan vasta mutta aika samantien huomasin siitä että rinnat suureni koosta A johonki C ehkä viikossa:D muuta sitten ei ilmennykkää mitään pahoinvointia ei mitään alkuraskaus oli tosi helppo muutenkin kun ainoo mitä tuli ekat 5kk oli kokoajan vaan isommat tissit:D nyt sit rv 33 ja kaiken kuran oon kokenu ja ei oo enää yhtää niin hauskaa...:D
Siis jo ennenkuin testistä tiesit? Mitä muita oireita ennen testausta?
Kyllä tuli siksi testasinkin päivää ennen menkkoja,olin 100% varman plussasta. Rinnoista tuli maitoa ja alavatsassa tuntui klumppu. Näin olikin plussa lävähti heti halppistestiin. Ei mitään epäilystä plussasta. Sama esikoisella tiesin varmasti olevani raskaana ennen kuin testasin. Oli vain sellainen tunne,että olen raskaana.
Joten kyllä olen tiennyt molemmilla kerroilla olevani raskaana.
Mulla on tunne että olen raskaana.
Kierukka asennettiin 2vko sitten, ja totta kai tein testin(neg) ja lääkäri ultrasi(ei poikkeavaa). Ja silti tämä tunne jäi. Oli siis jo ennen kierukan laittoa.
Ei mitään oireita, ei pahoinvointia, rintojen arkuutta. Vain tämä tunne että olen raskaana.
On se ihmisen mieli ovela kettu
lapsikin oli siinä vaiheessa jo 1,5v mutta olin imettänyt häntä reilu vuosikkaaksi. Tuli vain tunne että olen raskaana. Testit toisensa jälkeen näytti miinusta, mutta jotenkin en vain uskonut niitä. Sitten pari viikkoa edellisestä päätin että ok, jos nyt vielä näyttää miinusta, niin sitten uskon. No, se näytti sitten plussaa. Menin gynelle ja ultran mukaan viikkoja oli jo 10+. Muita oireita ei siis ollut muuta kuin tunne pään sisällä, että olen raskaana. Raskaus sujui hyvin, mutta lasketun ajan kanssa olikin sitten arpomista (vaihtelivat jopa 4 vko eri ultrien mukaan) mutta lopputulemana syntyi terve tyttölapsi 3 viikkoa ennen "viimeiseksi päätettyä virallista" laskettua.