Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön kyylä

Vierailija
12.09.2025 |

Meidän taloyhtiössä on vanhempi nainen joka vahtii ruohonleikkuuta. Jos leikkurin pyörissä on vähänkin ruohoa ennen varastoon viemistä niin täti on heti valittamassa että kone pitää putsata paremmin. 

Konetta ei uskalla kukaan enää käyttää vaan monet on ostaneet oman koneen.

Minkälaisia sääntöjä teidän taloyhtiöllä on ruohonleikkuusta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää joka taloyhtiössä. Kun ihmisellä ei ole mitään muuta elämässä kun toisten ihmisten kyttääminen.

Vierailija
2/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä on niitä hallituksen pellejä jotka ei voi päteä missään muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin se olisi hänen asiansa.

Vierailija
4/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän ennenkin: meillä yksi pitää vuokralaisia eriarvoisina. T. Ei vuokralainen 

Vierailija
5/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kerrostalokyttääjät on raskasta sakkia. Yleensä wanhuksia.

Vierailija
6/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai näin syksyllä märkä ruoho jää leikkurin renkaisiin ja vaikea sitä on harjalla pois saada. Pitäisi olla vesiletku millä pesisi  mutta kuka sellasta muka tekee. No tämä yksi kyylätäti jolla ei muuta tekemistä ole.

Vierailija
7/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulen parin olutlaatikon kanssa niin meinaa silmät aina pudota uskovaiselta kyylältä.

Vierailija
8/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruohonleikkurikyylä on myös uskovainen. Sunnuntaisin ei saa pestä pyykkiä tai leikata ruohoa ennen kirkonmenoja.

Vierailija
9/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tämän ennenkin: meillä yksi pitää vuokralaisia eriarvoisina. T. Ei vuokralainen 

No, ne erittäin paljon ovatkin. Taloyhtiön osakkaat asioista päättää, eikä vuokralaisessa ole sanottavaa, saati sitten päätäntävaltaa taloyhtiön asioihin. Usein se näkyykin heidän käytöksessään. Esimerkiksi pienessä rivitaloyhtiöissä, jossa osakkaat tekevät nurmikonleikkuut ja lumityöt, voi olla vuokralaiset, jotka eivät laita tikkua ristiin.

Vierailija
10/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan kaksi vuotta pienessä rivitaloyhtiössä, jossa ei ollut edes huoltoyhtötä vaan kaikki tehtiin talkoilla. Yksi naapuri oli hallituksen puheenjohtaja, toinen isännöitsijä ja loput pyörittivät kiertävää talonmiesvuoroa, johon kuului myös ruohonleikkuu, aitojen maalaus, lumityöt jne.

Olin ollut yövuorossa töissä, kun innokas naapuri tuli sunnuntaiaamuna soittamaan ovikelloa, että happomarjapensaat pitäisi leikata. Soitin kaverin lapsen leikkaamaan ne pientä korvausta vastaan ja soitin tutulle kiinteistönvälittäjälle.

Vierailija
11/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ne erittäin paljon ovatkin. Taloyhtiön osakkaat asioista päättää, eikä vuokralaisessa ole sanottavaa, saati sitten päätäntävaltaa taloyhtiön asioihin. Usein se näkyykin heidän käytöksessään. Esimerkiksi pienessä rivitaloyhtiöissä, jossa osakkaat tekevät nurmikonleikkuut ja lumityöt, voi olla vuokralaiset, jotka eivät laita tikkua ristiin.

Eikä tarvitse jos siitä ei ole sovittu vuokrasopimuksessa erikseen. Tietenkin jos haluavat itse osallistua niin ok, velvoitetta ei ole.

Vierailija
12/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse jos siitä ei ole sovittu vuokrasopimuksessa erikseen. Tietenkin jos haluavat itse osallistua niin ok, velvoitetta ei ole.

Luuletko, että vuokranantaja tulee aamuisin tekemään lumitöitä tai käy kesällä joskus leikkaamaan ruohoa?

Vierailija
13/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset talkootouhut saisi lopettaa jo kokonaan. Vanhanaikaista.

Vierailija
14/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikonaan meidän taloyhtiössä ei ollut pihalla yhtään mitään lapsille. Ei siis mitään. Viereisen taloyhtiön pihalla oli hiekkalaatikko ja keinuja. Kävin siellä sitten lapseni kanssa ja tutustuttiin muihin äiteihin ja lapsiin.

Kunnes meidän taloyhtön kyylä (noin 60v nainen) tuli sanomaan, ettemme saa käydä sen toisen taloyhtiön pihalla, koska "se on vuokratalo ja sitten ne voivat tulla tälle meidän pihalle"

Vierailija
15/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että vuokranantaja tulee aamuisin tekemään lumitöitä tai käy kesällä joskus leikkaamaan ruohoa?

Talkootyöt ovat vapaaehtoisia, eivät pakollisia. Sillä, onko asunnon käyttäjä osakas tai vuokralainen, ei ole mitään väliä.

Vierailija
16/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ruohonleikkurikyylä on myös uskovainen. Sunnuntaisin ei saa pestä pyykkiä tai leikata ruohoa ennen kirkonmenoja.

sanot vain näin: "minun jumalanpalvelukseni loppui jo aikoja sitten!"

ruohonleikkurissa olevien ruohojämien valittamisesta ymmärrän, koska ne ruostuttaa teriä. Tokikaan ei voi vaatia niiden puhdistamista, jos taloyhtiö ei ole hankkinut puhdistusvälineitä. 

Meidän taloyhtiössä on ne tavanomaiset kyylät, jotka koostuvat taloyhtiön röökaajista. Kaikki pitäisi saada heidän tietää  ja jos eivät onnistu saamaan selville, niin sitten sepitetään/oleteaan ja juorutaan oletuksia sitten eteenpäin. Rasittavia tyyppejä. Meillä on yhteinen pesutupa, jossa likipitäen kaikki pesee pyykkinsä, muta eipä siellä saa yksin olla, kun kyylien pitää aina päästä tarkistamaan, että ollaanko pesutuvassa pesemässä pyykkiä, kun vuorokin on varattu ja jos ollana pesemässä, niin pitää päästä kyselemään kuulumisia. Itse pidän pesutupavuoroja henkilökohtaisena yksinolohetkenä perheen hälinästä, joten en kaipaa keskustleuja yhdenkään kyylän kanssa. pitää siis aina varata pyykkivuoro vasta siinä vaiheessa, kun menee pyykkiä pesemään  ettei kyylät voi suunnitella omia kellariin menojaan sen mukaan, että on siellä samaan aikaan kuin pyykkäri (nämä kyylämme siis tosiaan käy myös katsomassa etukäteen varauslistasta, että kuka on pesemässä pyykkiä ja milloin)

viimeisin juoru, jonka meidän kerrostalokyylä (tämä oli miespuolinen) jakoi minulle oli hänen epäilynsä siitä, että yhdessä asunnossa on huimaus a i neiden myyntiä, koska pihalla on aika ajoin täysin musta auto (huikauhistus!!!) ja siitä menee joku tyyppi sisään siihen asuntoon eikä asunnon haltijasta ole hänellä (siis tuolla kyylällä) mitään tietoa ja yritti minulta kysellä, että tiedänkö mnkä näköinen tyyppi siellä asuu... vastasin vähän siihen tyyliin, että niin kauan kun poliiseja ei näy täällä, niin tuskn on mitään hätää ja jos joku haluaa elää vailla kontakteja naapureihin, niin se on hänelle suotava. 

Vierailija
17/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti tule, mutta edelleen jos asiasta ei ole kirjallisesti sovittu niin mikään velvoite ei ole vuokralaisellakaan. Tottakai vuokralainen varmaan kolaa sen verran et pääsee asunnosta tai lähtemään autolla.

Vierailija
18/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä MENEE PERILLE: KAIKKI NAISET EIVÄT OLE KENENKÄÄN TÄTEJÄ !!!!!!!!!!! Siis SUKULAISIA !!!!!!! Ja mit sitte ???? Jos kerran se, jok sen ruohon koskaan leikkaap, ja jättää sen puhdistamista, ni tot kai siitä kuk tahansa suuttuup !!!!! Onks noloo ?????????????? 

Vierailija
19/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/41 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, pitää sanoa Olmille että näyttää dorkalle palan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan