Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ollut mukana neuvolakäynneillä ja neuvolantäti...!

Vierailija
01.10.2010 |

on alkanut vihlailemaan, että siinä olisi jotain epäilyttävää. Sanoin tämän miehellenikin, että naisesta näkee... Menin tädin mielenrauhan vuoksi seuraavalle käynnille ilman miestä ja heti alkoi kyselemään, että jos olen kohdannut perheväkivaltaa. Piti täyttää sellainen taustakyselylomake oikein.

Kyse on siis raskaudenaikaisesta seurannasta. Mieskin tykkää käydä kuuntelemassa vauvan sydämensykettä. Hänkin on aivan innoissaan esikoisen odotuksesta!

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen käynyt kerran/raskaus myös katselemassa ultraääntä. Itse asiassa kaksi, koska jokaista lasta on tarkasteltu myös Brunolla.

t. isi edellä

miksi joku haluaa miehen mukaan jokaiselle neuvolakäynnille.

Minähän se olen raskaana ollut, ei mies. Ei mies tule mukaani hammaslääkäriin tai gynekologillekaan, koen raskauden samalla tavalla fyysiseltä puoleltaan omaksi jutukseni. Henkinen puoli onkin asia omakseen, mutta meillä ei neuvolassa ole siihen koskaan mitenkään panostetukaan. Muutaman kerran on mies ollut mukana joka raskaudessa ja lisäksi kaikissa ultrissa.

Ja nyt vielä mainitsen kun kohta joku epäilee, että mieheni on hyvä ja osallistuva isä.

Isyyttä ei neuvolaosallistumisella mitata millään lailla.

Vierailija
82/85 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheväkivalta on kuitenkin valitettavan yleistä. Ei tuosta nyt pitäisi isienkään hermostua, lähinnä olisi hyvä olla kiitollinen, että neuvolassa tekevät työnsä hyvin. Ihmeellistä, kun täälläkin jopa kehutaan sillä, ettei omalla paikkakunnalla anneta kyselyitä. Tällöin jäävät ne todellisetkin kriisitapaukset piiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isiltä kysyä samaa asiaa ja lyödä se lomake heidän eteensä. Nykyaikana on kummallinen käsitys siitä, että vain mies on se, joka lyö tms. Kuinkahan monta perheväkivaltatapausta on jäänyt tietämättä kun vain tutkitaan ja kysellään, onko mies se lyöjä. Mutta eihän me naiset sellasta tehdä....

Vierailija
84/85 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa punnittiin, otettiin verenpaine, pissakoe. Sydänäänet kuunneltiin joka kerta.

Mies kävi jokaisen neljän lapsen ultran ja esikoisen synnytysvalmennuksen. On ollut todella osallistuva isä ja jokaisesta lapsesta kotihoidontuella kotona hoitamassa kun itse olen mennyt töihin.

Neuvolakäynnillä meni aikaa n. 10 minuuttia. Itsellänikin oli hankala järjestää työn takia aikoja. En mielestäni tarvinnut miestä sinne pitämään kädestä kiinni kun otetaan verenpaine.

miksi joku haluaa miehen mukaan jokaiselle neuvolakäynnille.

Minähän se olen raskaana ollut, ei mies. Ei mies tule mukaani hammaslääkäriin tai gynekologillekaan, koen raskauden samalla tavalla fyysiseltä puoleltaan omaksi jutukseni. Henkinen puoli onkin asia omakseen, mutta meillä ei neuvolassa ole siihen koskaan mitenkään panostetukaan. Muutaman kerran on mies ollut mukana joka raskaudessa ja lisäksi kaikissa ultrissa.

Ja nyt vielä mainitsen kun kohta joku epäilee, että mieheni on hyvä ja osallistuva isä.

Isyyttä ei neuvolaosallistumisella mitata millään lailla.

Vierailija
85/85 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isiltä kysyä samaa asiaa ja lyödä se lomake heidän eteensä. Nykyaikana on kummallinen käsitys siitä, että vain mies on se, joka lyö tms. Kuinkahan monta perheväkivaltatapausta on jäänyt tietämättä kun vain tutkitaan ja kysellään, onko mies se lyöjä. Mutta eihän me naiset sellasta tehdä....

Poliisin rikostilastoista selviää, että vuosina 1997–2005 parisuhdeväkivaltatapuaksissa asianomistajana tai uhrina oli 11 prosentissa tapauksista mies. Edelleenkin yleensä nainen on uhri. Olisi toki hyvä, jos neuvolassa huomioitaisiin miehet entistäkin paremmin ja heillekin olisi kyselyt tai vaikka oma käynti, jossa voisi jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä