Moneltako teidän 6-vuotiaat joutuvat ulkoa sisälle?
Olin aika ihmeissäni eilen kun juttelin Malmilla asuvan serkkuni kanssa illalla puhelimessa...
Serkkuni sanoi ulkona, taloyhtiön pihalla olevan hänen lapsiensa lisäksi yksinäinen 6-v. poika, jota serkkuni kävi pyytämässä lastensa kanssa leikkimään. No poika tuli ja oli ihan reippaan oloinen.
Kun serkkuni lähti lastensa kanssa sisälle seitsemän jälkeen, niin hän sanoi pojalle, että sinunkin varmaan olisi hyvä mennä jo kotiin kun tulee pimeää yms.
Poika oli sanonut, että "äiti tulee varmaan hakemaan joskus yhdeksältä minua kotiin".
No ohhoh, siis 6 v. poika yksin jossain Malmin lähiön pihalla pimeällä??? Ei mahdu mun kaaliin!
Serkkuni oli myös tarjoutunut saattamaan pojan kotiin, mutta poika oli kieltäytynyt lähtemästä ja sopertanut äidin olevan kotona katsomassa telkkaria.
Noh serkkuni oli seurannut tilannetta ikkunasta ja jossain vaiheessa poika oli ilmeisesti päässyt sitten kotiin kun sitä ei enää ulkona näkynyt=)
Olen vaan itse ihan hysteerinen ulkoiluasioiden kanssa tuolla seudulla. Asuin siellä itsekin 5 v. ennen kuin muutimme Helsingistä pois...
Kommentit (3)
viimeistään puoli 8 (mikä on harvinaista). Asutaan rauhallisella omakotialueella.
Toisaalta naapurin pihalta kuuluu lasten ääniä joskus puoli kymmenen aikaankin...
rauhallinen omakotialue (ei pk-seudulla) ja 6-vuotias, joka joskus hengailee naapurin lasten kanssa, tulee sisälle seitsemän maissa. Poikkeustilanteissa, esim. jos ollaan itsekin vielä pihahommissa tms., voi mennä kahdeksaankin asti, mutta kahdeksan jälkeen meillä menee jo lapset nukkumaan, joten sen myöhempään ei huidella ulkona.
viikonloppuisin katsotaan erikseen. Vantaalla.