*HELMIÄISTEN* lokakuu
Ihan alkuun tsemppiä ja voimia Pirrelle todella ikävään talokauppahärdelliin...Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
Terveiset liian helteisestä Kreikasta! +35 ja raskaus ei tuntunut loistoyhdistelmältä, mutta loma on loma :)
Masukki molskasi koko matkan siinä määrin että isäkin tunsi liikkeet ekaa kertaa 21+1. Huikea hetki...
Tänään kävimme rakenneuä:ssä ja viikkoja 21+5 ja painoarvio 425 grammaa. Kaikki hyvin ja jalkovälistä löytyi pippeli. Vieläkin ihan ihmeissään... :) Tuleva isosisko 9 vee toivoi aluksi veljeä, mutta reissussa taisi olla liian monta rasavilliä viikaria, koska totesi eilen, että "voikun se olis tyttö kun ne on söpömpiä ja kiltimpiä." ;)
Sanomattakin selvää, että sairaalalta matka jatkui suoraan lastenvaateliikkeeseen ja meinasi mopo lähteä käsistä. Aiemmin olen ostanut vaaleaa ja ruskeaa ja nyt sai ostaa "poika-poika"-juttuja.
Minulla on jäljellä 32 työaamuna. Pidän kesälomat ja pitämättömät lomapäivät alta pois ennen äippälomaa ja jään töistä pois jo marraskuun puolivälissä, OU JEE!!! Aamukampa hommattuna... ;)
Nyt täytenee lähteä kertomaan anopille uutiset... :) Aurinkokin paistaa niin ihanasti ja lämpöä +15c, että josko kokeilisi, mahtuuko prätköpuku vielä päälle ja hurauttaisi syksyn viimeisen lenkin.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA kaikille masunkasvattajille!
Hautomo 21+5
Kommentit (44)
Täälläkin on rakenneultrassa käyty ja tyttö näyttäisi olevan tulossa!
Alusta asti tää veijari on kuitenkin tuntunut pojalta, mutta iloinen oon joka tapauksessa, vaikka vähän vielä skeptinen..Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oon kuullut että jos ultrassa näkyy poika niin sitten se on poika mutta jos tyttö niin voi olla myös poika..sekavaa :D Lähipiirissäkin on kyseisellä tavalla käynyt, eli on odotettu tyttöä ultran perusteella ja sitten kas kummaa, poika tuli. Tämä vähän harmittaa mua, mielummiin olisin sitten ollut täysin epätiedossa. No, toisaalta ei sillä niin väliä kunhan on terve mönkiäinen! Ja pienet vaatteet oon hankkinut neutraaleissa ja vaaleissa sävyissä. Sitten kun tyytterö syntyy niin ostellaan isommat vaatteet.
Oon miettinyt kyllä että aika jännää tää väripolitiikka: Vihreä ja keltainen oranssi ruskea on ok molemmille, mutta just vaaleansininen- ja punainen on ns. "pilattu"...Väriassosiaatiot on vahvoja. Itse en hirveästi vaaleanpunaisesta perusta, tämä on tietenkin täysin makukysymys, kun en itsekään käytä kyseistä väriä. Mutta pitää kuitenkin varautua, että sukulaiset yms. varmasti ostelee niitä vaaleanpunaisia kuitenkin. Äyr!
Mitä mieltä te muut mammelit olette? Ärsyttääkö hennot vaaleanpunaiset tytöllä ja -siniset pojalla, vai onko teidän mielestä söpöjä? En kysy provosoiden, kunhan pohdiskelen kun värien kanssa teen työtäkin.. :)
Mä oon ainakin meiän poikavauvalle ostellu ruskeita ja vihreitä ja vaaleen neutraalejakin. En mäkään oikeen perusta noista perus vaaleensinisistä. Jotenkin niin stereotypista ja kliseistä :P. Ennen kuin tiedettiin sukupuolta niin mietin kovasti että millasia vaatteita ostais tytölle kun ei haluais ostaa pelkkää vaaleenpunasta. Mutta eipä nyt ainakaan tän vauvan kohdalla tarvi sitä miettiä :>. Pojalle on helpompi keksiä muuta kuin vaaleensinistä :).
mulla on ollut vastaavan lainen rytmihäiriö. Tutkivat sitä ja sanottiin että sydämessä on ylimääräinen johtorata jolle pulssi eksyi. Tuntui juuri kuvailemaltasi tunteelta kun pulssi on 200 ja kun aikansa kestää niin alkaa pyörryttää ja haukkoa henkeä. Lääkäri sanoi että ei ole kuolemaksi. asia voidaan hoitaa lääkkeillä tai leikkauksella jos saadaan ekg:ssä kiinni.
Pirre 23+0
Sognatore79: Olet aika hurjassa tilanteessa :o. Hienoa kuitenkin, että olet jo saanut tukea tilanteeseen. Itsekin asustelen Oulussa ja oon muutaman oululaisen odottajan/äidin kanssa tavannu ja jutellu netissä. Aattelin, että jos haluat, sieltä saattaisi löytyä sullekin tukea ja seuraa jos vain haluat :). Laitan sulle vaikka sähköpostiin sen meidän ketjun osotteen niin pääset halutessasi mukaan :).
Omaan olemiseen ei sen kummempaa. Seisominen pitkiä aikoja ei enää sovi. Jalat turpoaa ja tuntuu, että menevät alta.
To-pe yönä oli jonkilainen kohtaus. Heräsin siihen, että sydän meinas pamppailla rintakehästä läpi, pulssi oli taivaissa ja korvissa kohisi. Tuntu myös, että oli ihan järjettömän kuuma, hiki nousi pintaan. Hemmetin pelottavaa eikä oikein mitään syytä löytynyt. Perjantaina aamulla paineet oli normaalit ja ekg:ssakaan ei ollu häikkää. Se kohtaus kesti jotain 10-15 minuuttia, mutta tuntu ihan ikuisuudelta. Aiemmin to-iltana oli joogan jälkeen tosi heikko olo ja tuntu että verenpaineet oli alhaalla. Perjantai meni sit ihan koomassa kun oli ollu tollaset vaihtelut, että tosi alhaalta tosi ylös. Toivon kovasti ettei kertaakaan tuli enää uudestaan!
Adalmis ja keijo 22+1