Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*HELMIÄISTEN* lokakuu

01.10.2010 |

Ihan alkuun tsemppiä ja voimia Pirrelle todella ikävään talokauppahärdelliin...Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Terveiset liian helteisestä Kreikasta! +35 ja raskaus ei tuntunut loistoyhdistelmältä, mutta loma on loma :)

Masukki molskasi koko matkan siinä määrin että isäkin tunsi liikkeet ekaa kertaa 21+1. Huikea hetki...

Tänään kävimme rakenneuä:ssä ja viikkoja 21+5 ja painoarvio 425 grammaa. Kaikki hyvin ja jalkovälistä löytyi pippeli. Vieläkin ihan ihmeissään... :) Tuleva isosisko 9 vee toivoi aluksi veljeä, mutta reissussa taisi olla liian monta rasavilliä viikaria, koska totesi eilen, että "voikun se olis tyttö kun ne on söpömpiä ja kiltimpiä." ;)

Sanomattakin selvää, että sairaalalta matka jatkui suoraan lastenvaateliikkeeseen ja meinasi mopo lähteä käsistä. Aiemmin olen ostanut vaaleaa ja ruskeaa ja nyt sai ostaa "poika-poika"-juttuja.

Minulla on jäljellä 32 työaamuna. Pidän kesälomat ja pitämättömät lomapäivät alta pois ennen äippälomaa ja jään töistä pois jo marraskuun puolivälissä, OU JEE!!! Aamukampa hommattuna... ;)

Nyt täytenee lähteä kertomaan anopille uutiset... :) Aurinkokin paistaa niin ihanasti ja lämpöä +15c, että josko kokeilisi, mahtuuko prätköpuku vielä päälle ja hurauttaisi syksyn viimeisen lenkin.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA kaikille masunkasvattajille!

Hautomo 21+5

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän menee tiiinan kanssa kaikki aika samalla lailla :) Meillekin tulossa toinen poika, la myöskin samana päivänä.

Oon ollu vähän laiskempi kirjoittelemaan. Välillä oon käyny kuulumisia lukemassa, mutta jotenkin en oo saanu aikaseksi kirjoittaa. Työarki vieny mukanaan.

Rakenneultrassa kaikki oli tosi hyvin :) Pikkuinen painoi 280g ja viikkoja oli tuolloin 19+0. Pikkuisen olisin kyllä pientä prinsessaa toivonu, mutta oikeestaan aika ihana ajatella, että meillä on kohta kaksi pikkupoikaa temmeltämässä!

Koko ajan kun raskaus etenee niin sitä malttamattomammin oottaa helmikuuta. Ihan hirmu äkkiä menny tää aika.

Oikein paljon tsemppiä kaikille mammoille!

Vierailija
22/44 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten oli ja kaikki näytti olevan hyvin :) POIKA sieltä nyt sitten taitaa olla tulossa, ei kuulemma voinut erehtyä. Jotenkin tuntui, että np-ultrassa kuva oli paljon parempi ja kaikki näkyi selkeämmin. En tiiä sitten oliko Seinäjoella paremmat laitteet kun np-ultrassa käytiin siellä. Rakenneultra oli siis Oulussa.. Mutta pääasia kuitenkin, että kaikki hyvin :)

Pautsu 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas kiva kuulla, että kaikilla on rakenneultrasta vain hyviä uutisia mukanaan tuotavana :) Ja voi mitä poikien joukkosyntymistä helmikuulle odotellaankin! Äkkiä laskettuna kuusi poikaa on ilmoitettu tässä pinossa jo syntyväksi ja vain kaksi tyttöä. Kertokaahan muutkin lisätietoja ja päivityksiä niin saadaan lista kohdilleen. Eli korostakaa tiedot, jotka haluatte mahdollisesti muuttaa, niin minun ei tartte arpoa :D

t. Vaapukka 21+1 ja Rinsessa, joka potkii ja protestoi työntekoa tällä hetkellä voimakkaasti ;)

Vierailija
24/44 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä poikia tulossa oikeen urakalla :D Mä aattelin, että meille varmaan tulee tyttö ku täällä on niin moni kertonu pojasta. Mutta ei näköjään :) Poikaa mä oon jotenkin aavistellutkin ja olin jo ostanutkin enemmän pojan väristä vaatetta.. Nyt rakenneultran jälkeen kyllä odottaa sitä helmikuuta vieläkin enemmän!

Vierailija
25/44 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli mainiosti, istukka edessä joten liikkeitä saadaan odotella rauhaisin mielin vielä. Meidän tyyppi piti jalkoja kovin yhdessä, mutta ultraaja sanoi, ettei näkynyt mitään roikkuvan, eli tyttöä meille ennustettiin. Mikäänhän ei tietenkään ole varmaa noiden ultralaitteiden kanssa, mutta siis näillä mennään nyt. :) Ihana tunne, kun sai tietää että kaikki siellä on hyvin vaikkei äitikokelas vielä tunnekaan mitään.

hiekka, 20+2

Vierailija
26/44 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin viime viikolla rakenneultrassa. Ei saatu kunnolla selvää kumpi olisi tulossa. Napasuoni meni jalkojen välistä. Lääkäri sanoi että katotaan neljän viikon päästä uudelleen kun menen sydämen takia uusintaan. Kaikki oli hyvin. Joudun käymään vaan erityis ultrassa reumasairauteni vuoksi. No mikäs siinä vauvelia katsellessa :)

Pirre 20+6

27/44 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutisia tosiaan tuntuu olevan! =)

Satuin osumaan H&M:n lastenvaatemyymälän kohdalle, joten eipä voinut olla menemättä tutkailemaan valikoimaa. Mukaan lähti aivan ihastuttavat 62 cm farkut ja niihin sopiva paita sekä muutamat sukat. Pikkuruisia söpöjä vaatteita oli niiin paljon, et olis voinu ostaa vaikka kaapin täyteen. Maltoin kuitenkin... :D

Vierailija
28/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ollu itkukohtaukset herkässä? :D

Mä oon huomannut, että itken ihan typeristä asioista nykyisin.. Tänä aamuna täyttelin noita Kelan papereita ja onnistuin purskahtamaan itkuun niiden kanssa, kun oli joku kohta mitä en osannut täyttää. Sitten kun iltapäivällä menin kurssille, jossa opetellaan käyttämään AutoCAD -suunnitteluohjelmaa, olin purskahtaa sielläkin kun en osannut heti käyttää sitä ohjelmaa.. Kotiin päästyäni sitten alkoi kyyneleet valumaan pitkin poskia.. Nyt ihan naurattaa, että mitä ihmettä mä sekoilen! Jännä, että tää tulee vasta nyt, koska alkuajan mä olin hyvinkin tyyni ja rauhallinen..

Mut eipä tässä oikeen sen kummempia muuten, mahaa kasvatellessa.. Ostin uuden talvitakin tuossa viikko sitten ja siihen ois tarkotus mahtua helmikuulle asti. Mua ihan pelottaa, kuinka isoks mä vielä kasvan. Maha tuli niin aikasin jo näkyviin ja se tuntuu jo nyt aivan valtavalta. Mulla on ilmeisesti sellanen eteenpäin kasvava poikamaha.. Edellinen takki on jo niin pieni, ettei mitään toivoa :D

Pautsu 22+3

29/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän "odottanut" noita tunteenpurkauksia ja ollut tyytyväinen kun ei ole tullut eteen. Ehkä kyynelkanavat on kuitenkin vähän herkemmällä kuin tavallisesti, helpommin silmät kostuu harmituksesta tai liikutuksesta vaikkei sen suurempaa purkausta tulekaan (ainakaan vielä). Joo, nyt kun mä ajattelen näin, niin loppuraskaudesta mä varmaan itken jo aamupalaa tehdessäni, jos kurkunsiivusta tulee vino tai jotain yhtä vakavaa! :D

Mä olen kanssa miettinyt tota talvitakkiin mahtumista. Toistaiseksi kaapista on löytynyt takki mihin mahtuu, vaikka nyt ei takin kiinni saaminen ole enää itsestäänselvyys. Mietityttää, että mihinköhän sitä talvella pukeutuu, jos tulee kylmä talvi kuten ennustettu. Jotenkin tuntuu vähän turhalta ostaaa äitiystakkia parin kuukauden takia, mutta ei sitä mihinkään XXXL-kokoisiin miesten turkishaalareihinkaan viitsisi pukeutua. Ihmisten ilmoilla on kuitenkin voitava käydä...

Vierailija
30/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-ultrassa asiasta ei jäänyt epäilystäkään - kätilö printtasi mukaan oikein kaksi kuvaa pippelistä epäuskoisille =). Laskettu aika 11.2. Tuntuu olevan aika temperamenttinen kaveri, potkii napakasti ja eilen illalla kun vähän herättelin mahaa tökkimällä että isäkin saisi tunnustella, reaktiona oli kaikkien aikojen potkusarja...

Maha tosiaan se vaan kasvaa. Tosin kun verrattiin miehen kanssa niin esikoista odottaessa olin tämän näköinen kuukautta myöhemmin =). Talvitakki mahtuu vielä - toivon että esikoista odottaessani käyttämäni takki (mallia säkki!) mahtuu sitten kovilla pakkasilla ja jos nykyinen kohta jää pieneksi. Esikoinen syntyi Vapun tienoilla joten isomahaisimmat ajat ei silloin olleet talvella.

Kiva kuulla että toisillakin on tunteet herkässä. Mua vaivaa omituinen melankolia; kaikki on periaatteessa ihan kivasti, mutta mulla vaan on suru puserossa ja fiilis on sellainen että kunnon itkut tekis hyvää. Kerran sain sellaiset jo aikaankin ja se helpottikin, mutta muuten on aika tasaista. Pitänee alkaa katsoa Disney-leffoja tms niin hanat aukeaa. Esikoisraskauden aikana katsoin Schindlerin listan...

Supistelee aika paljon, ei satu mutta epämiellyttävältä tuntuu. Seurailen tässä miten töissä oleminen vaikuttaa tilanteeseen ja juttelen neuvolassa sitten jos alkaa vaivaksi asti olla. Sairaanhoitajana joutuu kuitenkin pääasiassa jaloillaan olemaan ja nostelemaan. Enkä juuri muista että kukaan aiemmin meillä töissä ollut olisi ollut äitiysloman alkuun asti töissä - melkein järjestään on sairaslomaa tullut ennen loppua selän tms takia.

Säät on niin ihanat nyt! Tänä vuonna on ollut tosi mahtava talvi ja kesä, nyt syksykin on tosi hieno =) Leppoisaa odottelua kaikille!

- puolugga 23+4

Vierailija
31/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään käytiin rakenne ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin!!Laskettu aika ei muuttunut mihinkään! Hyviä kuvia ei oikein saanut kun oli aikas aktiivinen tapaus :) Sukupuolesta kun kysyin niin sanoi ettei itse halua arvata mitään, koska oli joskus sanonut jollekkin tulevan poika mutta sieltä tulikin tyttö..Sano että näyttää ultralla jalkoväliin ja saa sitten itse päätellä!! Ei siellä ainakaan mitään näyttänyt roiukkuvan, eli tyttöä ainakin itse veikkailisin..Mutta sen näkee sitten :)

Oli kyllä niin ihanaa katsella pikkuista kun se sielä pisti kättä otsalle ja käntäpäät oli peffassa kiinni :) Pahoinvointia on edelleen ollut välillä ja muutamat kerrat joutunut vielä oksentelemaankin!!

Olis kiva muuten kuulla kuinka paljon teillä muilla on paino noussut nyt raskaus aikana?

Itselläni painoa on tullut reilu 4 kiloa !!

Terveisin : Donna 21+3

Vierailija
32/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jännitys pysyy loppumetreille saakka, rakenneultrassa ei sukupuolta näkynyt selvästi ja ajateltiinkin, että ei enää kysytä sitä, olkoon sitten yllätys (vaikka itse ajattelenkin Nuppusen olevan tyttö)! Tuntuuko teillä liikkeet/potkut joka päivä voimakkaina? Mulla vaihtelee paljonkin päivästä toiseen. Jonain päivänä satelee napakoita potkuja ja toisena ei juuri mitään :(

Istukka on edessä, joka varmaan vaimentaa osan tuntemuksista, näin aiakin terkkari lohdutteli. Mutta painoa on tullut kyllä ihan liikaa 6 kg!!

Voikaahan hyvin!

Ilpukka ja Nuppu 23+1

Vierailija
33/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on uskottava, että liikkeet on VIHDOINKIN alkanut tuntua myös täällä. Pari päivää tuntunut semmoista pientä "muljahtelua" masussa, ja toivon että pian saisin tuntea kunnon potkut. Ehkä pian, kun alkaa laatikoiden pakkaus ja ankara siivousurakka. Saatiin tänään tietää, että saatiin ihana vuokrarivari, ja ens kuussa päästään muuttamaan! Ihanaa, olin jo ihan varma, että joudutaan kaikki kamat tuoda tänne ahtaaseen kaksioon.

Meillä ei ole kotona vaakaa ollenkaan, niin en oo päässy painoa seurailemaan. Parin viikon päästä on kuitenkin neuvola, ja siellä sen kuulee sitten taas. Tähän mennessä paino on tullut alaspäin pari kiloa, mistä oon tosi tyytyväinen, vältyn pahimmalta dinosaurusololta, ainakin vielä vähän aikaa. :) Takki pitäisi löytää vielä, tällä hetkellä päälle menee ainoastaan reilunkokoinen fleece, mikä tosin on ihan kiva. Mutta ei sillä pahoja pakkasia kestetä..

hiekka, 21+3

Vierailija
34/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilpukka1: Mun mielestä sulla ei ole painoa yhtään liikaa,koska suurin osa painosta tulee viikoilla rv 20-24. Ja sullahan on toi aika ihan just ohi :)Mulla myös istukka etuseinässä,joka luultavasti vaimentaa potkuja! Ensimmäiset potkut tunsin vasta viime perjantaista lähtien, eikä kyllä jäänyt arvailujen varaan :) Sen jälkeen on tuntunut joka päivä potkimista ja pientä muljaamista masussa. Joku päivä ei tunnu ihan niin paljoa,,voi tuntua vaan muutamat kerrat mut jonain päivänä potkii monta monta kertaa. Yhtenäkin päivänä töissä potki joka kahvi ja ruokatauko kun istuin aloilleni ja sit kun menee illalla nukkumaan niin sit täytyy taas vähän potkia ja monta kertaa myös sen jälkeen alkanut potkiminen kun on syönyt :) On se vaan ihanan tuntusta

Vierailija
35/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan nyt tähän kun ei laittanut mun koko viestiä äsken..

hiekka: Onnea uuteen kotiin :)

Mun piti myös ostaa uusi takki mikä menis sitten koko talven..Otin muutaman koon suuremman..Nyt kun sitä on muutaman kerran pitänyt niin olo on kuin mammutilla :) No eiköhän sinne talven aikana tule täytettä aika paljon kun masu kasvaa !!

Mukavaa odotus aikaa kaikille :)

Donna 21+5

Vierailija
36/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihan uusi, kun en ole jaksanut/ehtinyt netissä pörräämään.. Nyt elämäntilanne menossa ihan uusiksi ja kaipais vertaistukea, jos ei muuta niin edes raskauden mukana elämiseen.

Olen 30-vuotias nainen Oulusta ja 9-kuukauden ikäisen tytön äiti. Nyt toinen tulossa (la 17.2 tyttö). Elämäntilanne muuttumassa radikaalisti kun miehen kanssa tuli ero ja nyt odottelemme pienen tyttöni kanssa omaa asuntoa.. Yksinhuoltajuus ei ole tuttua, kun kaikki tuttavatkin ovat parisuhteessa lapsineen.. Pelottaa ja kauhistuttaa, vaikkakin onneksi on tukiverkostoa jotka luvanneet auttaa ja neuvolastakin auttavat parhaansa mukaan. Ikäeroa tytöille ei tule kuin vuosi ja kuukausi joten rankkaa aikaa tiedossa..

Raskaudesta: Vauva potkii päivittäin ja potkut suuntautuvat vielä joka puolelle elikkä siellä pyöritään ja hyöritään kovasti. Vilkas vauva muutenkin, niin oli ensimmäinenkin. Nyt siis viikkoja 23+1 ja istukka etuseinämässä. Kohdun ulkosuu on ollut auki alusta asti, rakenneultrassa sisäsuukin oli hieman suistomainen, mutta kaulaa reilusti jäljellä ja kipeitä supistuksia ei ole ollut, niin ei ollut lääkäri huolissaan..

Mitä sitä muuta, ei nyt osaa mitään sanoa.. Vähän sekaisin pää..

Vierailija
37/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut paljon tänne kirjoiteltua, mutta muiden kuulumisia olen kyllä käynyt lueskelemassa :)

Me muutettiin, löytyi ihana rempattu iso kaksio ja tässa aiotaan nyt vähintään vuoden verran asustella sitten. Kävi kyllä tuuri, ensimmäinen asunto jota mentiin katsomaan olikin mieleinen, ei siinä paljoa jääty sitten pohtimaan. Mutta täytyy kyllä sanoa että muuttohomma oli aivan kamalaa.. Rehkin liikaa ja sain kivuliaita supistuksia joten jouduin ottamaan rennosti jolloin sitten tuntui ettei mikään etene ja oltiin aika kireinä parisen viikkoa..Mutta nyt on asetuttu taloksi ja jokaikinen laatikko on purettu ja tavarat paikoillaan :)

Painoa oli viimeisimmässä mittauksessa tullut alusta yhteensä 3 kiloa, viikkoja oli tuolloin 22. Tänään onkin sitten täynnä tasan 23 viikkoa :) Hieno tunne!

Meillä istukka on myös etuseinässä eivätkä liikkeet ole tuntuneet kuin pari viikkoa, kovin malttamattomana niitä odottelin ja huolestuinkin jo, mutta turhaan :) Selvisi myös että POIKA tulee! Kylläpäs on poikia paljon tulossa, aika hauska sattuma! Meillä alkoi kerääntyä poikien värisiä vaatteita jo ennen tiedon saamista koska olin niin varma että vauva on poika :D Yhtään mitään en ole vielä itse ostanut, äitini on shoppaillut innoissaan ja saimme ystäväni siskolta hänen 2 ja 4 vuotiaiden poikiensa vauvanvaatteet ja lakanat ja kaikenmaailman tarvikkeita, kävi mieletön tuuri.. tavaraa on nyt jo 3 täyttä äitiyslaatikollista!

Pelkkiä haalareita on nyt 6 erilaista, ja seitsemäs tulee kuukauden sisällä oman äitiyspakkaukseni mukana :D Aika ihanat ovat nuo saamani vuosien 2005 ja 2008 pakkausten haalarit, retroa mintunvihreää ja neutraalia valkoista. Niitä tulee varmasti käytettyä!

Vauvan vain voisin ottaa jo nyt, kuulostaa varmaan karmealta mutta en yhtään viihdy raskaana :/ Oloni on kokoajan epämukava, vatsa ei toimi, ylävatsa tuntuu tukkoiselta ja kipuilee, päänsärkyä on harvasepäivä, enkä osaa olla tämän mahan kanssa, esim selälläni en voi maata eikä vatsalleni saa jättää esim kättä painamaan. Mies haisee kamalalle ja vasta työpäivän jälkeen suihkussa käytyään halataan ja vaihdetaan suukot. Myös ystävieni ominaistuoksut, hajuvedet, vieraat vastaantulijat saattavat saada pääni huimaamaan kun tulee niin paha olo. Ihan hullua!

Jouduttiin vuokraamaan hevosetkin eteenpäin kun alkoi käydä niin vaikeaksi ratsastaminen, joten viikolla 20 ratsastin viimeisen kerran luultavasti ennen ensi kesää. Ikävä on niitäkin, olen ratsastanut ikäni, kilpaillutkin ja tunnen itseni lihavaksi ja laiskaksi kun ei ole tallihommia tahtävänä eikä hevosta treenattavana.

Ja synnytys, apua, se pelottaa..

Mutta etten tuki koko sivua niin lopetan kirjoittamisen tältä erää, oikein hyviä vointeja kaikille, helmikuuta odotellessamme!

Vierailija
38/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, pitkästä aikaa, en olekaan hetkeen kirjoitellut tänne. Meillä meneillään rv 24+3. Täällä oli jotain puhetta painosta niin voin kertoa teille että mulla on tullut painoa jo ainakin 8kg! Varmaan enemmänkin, kun viime mittauksesta on jo aikaa. Tosin olin epätavallisen hoikassa kunnossa juuri ennen raskaaksi tulemista, normaalipainoni on hieman korkeampi, mutta kuitenkin. Neuvolassa eivät vielä viimeksi sanoneet mitään, mutta olen aika varma että ensi kerralla tulee sanomista. Mutta mä en edes mätä mitään herkkuja menemään, syön kyllä kunnon ruokaa hyvällä ruokahalulla mutten mitenkään mässäile karkkeja ja makeaa. En sitten tiedä, että onko tästä syytä olla huolissaan vai ei. Mitä olette mieltä?

Meillekin siis tulee poika, sehän selvisi jo siellä rakenneultrassa. Ja nimikin meidän pikkumiehelle on mietittynä jo, tosin kerromme sen vasta pojan synnyttyä. Mutta kotona jo juttelemme mahalle pojan nimeä käyttäen, ja mieheni kanssa juttelemme bebestä hänen oikealla nimellään. Hassua jos bebe olisi sittenkin tyttö! Niinkin kai voi käydä, ei kai se koskaan ultran perusteella ihan satavarmaa ole, että mitä merkkiä tulokas on.

Meidän äitiyspakkaus saapui tällä viikolla ja sehän oli sisällöltään oikein positiivinen yllätys. Vaatteet oli kivoja, tykkäsin kovasti. Muutenkin noita vaatteita näyttää jossain välissä siunaantuneen tuonne kaappien kätköihin jo aika lailla, on ne vaan niin ihania! Vaunuja ei edelleenkään olla ostettu, käytiin koetyöntämässä sellaisia Jedo –merkkisiä VauvaPop –liikkeessä, ne tuntui hyviltä, mutta ei taida olla kovin tunnettu merkki, onko teillä kenelläkään kokemusta Jedosta?

Mulle ilmeni uusi raskausoire, nimittäin närästys, voi kauhistus, en voinut edes nukkua tässä yhtenä yönä kun tuntui että nielu ja rinta olivat ihan tulessa. Neuvolasta ja apteekista sitten sanottiin, että Rennietä saa ottaa ja niinpä olen nyt ottanut sitä aina aika ajoin, tuntuu auttavan.

Töissä meillä alkaa YT-neuvottelut maanantaina, jotka koskevat myös osastoa, jossa itse olen töissä. Ajattelin jo, että no voi mätä, ei olisi kiva tulla irtisanotuksi juuri ennen äitiysvapaan alkua, sitten juttelin meidän henkilöstöosaston kanssa, joka sanoi, ettei raskaana olevaa irtisanota… Saa nyt sitten nähdä, uskon tuon, kun näen. Mutta se on aika varma, ettei työpaikkaa ainakaan samanlaisena ole odottamassa, kun joskus olen tekemässä paluuta töihin, organisaatio muuttuu niin paljon koko ajan, vuodessa, parissa ehtii kyllä tippua siitä kelkasta. Saa sitten nähdä, että onko siellä mitään järkevää tarjolla siinä vaiheessa vai pitääkö hakea töitä muualta. No, se on sen ajan murheita, en halua nyt huolehtia liikaa, vaan koitan olla optimistisella mielellä, ihan beben takia.

Poika liikkuu aika lailla, maha välillä oikein hytkyy, kun bebe pistää menemään. Ihanaa, nautin kovasti siitä kun tunnen liikkeitä.

No, viikonloppuja kaikille ja palaillaan!

Nene11 rv 24+3

Moikka kaikille, pitkästä aikaa, en olekaan hetkeen kirjoitellut tänne. Täällä meneillään rv 24+3. Täällä oli jotain puhetta painosta niin voin kertoa teille että mulla on tullut painoa jo ainakin 8kg! Varmaan enemmänkin, kun viime mittauksesta on jo aikaa. Tosin olin epätavallisen hoikassa kunnossa juuri ennen raskaaksi tulemista, normaalipainoni on hieman korkeampi, mutta kuitenkin. Neuvolassa eivät vielä viimeksi sanoneet mitään, mutta olen aika varma että ensi kerralla tulee sanomista. Mutta mä en edes mätä mitään herkkuja menemään, syön kyllä kunnon ruokaa hyvällä ruokahalulla mutten mitenkään mässäile karkkeja ja makeaa. En sitten tiedä, että onko tästä syytä olla huolissaan vai ei. Mitä olette mieltä?

Meillekin siis tulee poika, sehän selvisi jo siellä rakenneultrassa. Ja nimikin meidän pikkumiehelle on mietittynä jo, tosin kerromme sen vasta pojan synnyttyä. Mutta kotona jo juttelemme mahalle pojan nimeä käyttäen, ja mieheni kanssa juttelemme bebestä hänen oikealla nimellään. Hassua jos bebe olisi sittenkin tyttö! Niinkin kai voi käydä, ei kai se koskaan ultran perusteella ihan sata varmaa ole, että mitä merkkiä tulokas on.

Meidän äitiyspakkaus saapui tällä viikolla ja sehän oli sisällöltään oikein positiivinen yllätys. Vaatteet oli kivoja, tykkäsin kovasti. Muutenkin noita vaatteita näyttää jossain välissä siunaantuneen tuonne kaappien kätköihin jo aika lailla, on ne vaan niin ihania! Vaunuja ei edelleenkään olla ostettu, käytiin koetyöntämässä sellaisia Jedo –merkkisiä VauvaPop –liikkeessä, ne tuntui hyviltä, mutta ei taida olla kovin tunnettu merkki, onko teillä kenelläkään kokemusta Jedosta?

Mulle ilmeni uusi raskausoire, nimittäin närästys, voi kauhistus, en voinut edes nukkua tässä yhtenä yönä kun tuntui että nielu ja rinta olivat ihan tulessa. Neuvolasta ja apteekista sitten sanottiin, että Rennietä saa ottaa ja niinpä olen nyt ottanut sitä aina aika ajoin, tuntuu auttavan.

Töissä meillä alkaa YT-neuvottelut maanantaina, jotka koskevat myös osastoa, jossa itse olen töissä. Ajattelin jo, että no voi mätä, ei olisi kiva tulla irtisanotuksi juuri ennen äitiysvapaan alkua, sitten juttelin meidän henkilöstöosaston kanssa, joka sanoi, ettei raskaana olevaa irtisanota… Saa nyt sitten nähdä, uskon tuon, kun näen. Mutta se on aika varma, ettei työpaikkaa ainakaan samanlaisena ole odottamassa, kun joskus olen tekemässä paluuta töihin, organisaatio muuttuu niin paljon koko ajan, vuodessa, parissa ehtii kyllä tippua siitä kelkasta. Saa sitten nähdä, että onko siellä mitään järkevää tarjolla siinä vaiheessa vai pitääkö hakea töitä muualta. No, se on sen ajan murheita, en halua nyt huolehtia liikaa, vaan koitan olla optimistisella mielellä, ihan beben takia.

Poika liikkuu aika lailla, maha välillä oikein hytkyy, kun bebe pistää menemään. Ihanaa, nautin kovasti siitä kun tunnen liikkeitä.

No, viikonloppuja kaikille ja palaillaan!

Nene11 rv 24+3

Vierailija
39/44 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe, onnistuin sitten kopsaamaan tuon äskeisen viestini tänne tuplana, sori kaverit! :-0

Anyways, palaamisiin!

nene11

Vierailija
40/44 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on jäänyt nämä kirjoittelut vähemmälle, lukenut olen kyllä viikoittain.

Nyt siis omaa napaa.. Kovasti väsyttää ja selkä on alkanut rempata. Aamuyöllä herään ikävään selkäsärkyyn ja sen jälkeen voi sitten sanoa hyvästit yöunille. Tätä on nyt jatkunut noin 4 viikkoa, mutta olen yrittänyt sinnitellä töissä. Illalla selkä on ihan ok, mutta yöllä taas sama kipu..ikävää!

Minäkin olen käynyt rakenneultrassa ja kovasti veikkasivat tyttöä. Sitä toivon paljon, koska minulla on jo kaksi poikaa. Ois ihana saada oma prinsessa! :) Lääkärineuvola on parin viikon päästä ja ajattelin siellä vielä kysästä miltä näyttää.

Painoa on tullut reilu 3kg eli samaa tahtia kuin edellisissäkin raskauksissa. Saa nähdä mitä vaaka näyttää helmikuussa..

Niin ja tosiaan listan päivittäjälle tiedoksi: LA muuttui 11.2. Toki tuo päivä on "väärä", koska tämä vauva tulee sektiolla viikkoa aikaisemmin ellei sitten synnytys päätä käynnistyä aikaisemmin. Mulla on jo takana kaksi sektiota, joten tuleva sektio johtuu siitä.

Laskeskelin tässä, että töissä tarvii olla enää 9 viikkoa! Kylläpä aika menee nopeasti.

Jaksamisia kaikille!

toivottelee MiDa rv 24+1