Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno vai myöhempi raskaus?!

19.10.2006 |

Tein positiivisen raskaustestin 4.9., joten minun pitäisi olla raskaana viikolla 10. Menin kuitenkin muutaman supistuksen ja vähäisen ruskean vuodon takia neuvolaan ja siellä terkkari totesi, ettei sydänäänet vielä kuulu, mutta istukan äänet kuuluvat oikein hyvin, joten ennuste on hyvä. Seuraavana päivänä minulla oli terveyskeskuksessa lääkäriaika ja heti ultratessaan hän totesi, ettei näytä hyvältä. Hän sanoi, että sikiö vastaa viikkoja 6, joten ei ole enää ilmeisesti elossa. Kuitenkin sekä terkkari että lääkäri molemmat olivat kuulevinaan sydämensykkeen, mutta sanoivat, etteivät voi olla varmoja. Lääkäri lähetti gynelle sairaalaan, jonne menin varmana siitä, että kohtu tyhjennetään.

Seuraavana päivänä pääsin siis sairaalaan ja gynekologi totesi, että kohdussa on aivan normaali raskaus, mikä vastaa viikkoja kuusi. Sydänääniä ei vielä noilla viikoilla tarvitse kuuluakaan. Kuitenkaan tämä ei missään tapauksessa täsmää siihen, että tein positiivisen testin kuusi viikkoa sitten! Sen jälkeen minulla ei ole olut menkkoja eikä edes vuotoa ennen viime viikon pientä ruskeaa vuotoa. Lisäksi gynekologi sanoi, ettei istukan äänet voi kuulua, jos sikiö on kuollut eikä raskausoireitakaan pitäisi olla (tähän asti minulla on ollut etova olo, mutta tänään ei juurikaan). Nyt sit odotellaan viikko ja ultrataan sit uudestaan.

Viikko on pitkä aika, joten olisiko jollain kokemusta, mitä tämä voi tarkoittaa? Mikäli raskaus on alkanut vasta kuusi viikkoa sitten (tai neljä, koska koko vastaa viikkoja kuusi, mut siihen lisätään kaksi viikkoa?), miten testi näytti positiivista niin aikaisin tai jos sikiö on kuollut, miksi istukan äänet edelleen kuuluvat? Gynekologi sanoi, että kohdussa ei ole vuotoa ja se on aivan napakasti vielä kiinni. Olen ihan pyörällä päästäni!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein taas tänään raskaustestin, niin se näytti ihan selkeää plussaa. Kuinka pian testi näyttää negaa, mikäli sikiö on kuollut? Silloinhan istukka ei enää toimi, eikä eritä hormonia.

Vierailija
2/4 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tuohon sanoa muuta, mutta mun kaverilla kävi niin, että kun kävi rv 12 ultrassa, niin raskaus olikin paljon aikaisemmassa.

Kaveriltani oli jäänyt kokonaan yhdet menkat välistä! Ei siis mitään vuotoja. Eli oli tavallaan oli 2kk raskaana ollut testien mukaan, vaikka raskaus ultran mukaan oli 1kk. No terve poitsu syntyi viime äitienpäivänä. Eli kohdallasi kaikki voi olla hyvin kuitenkin. Seuraavassa ultrassa pitäisi jo sitten sykekin näkyä.

Tsemppiä sulle! Ja eipä voi kuin odotella, niin julmalta kun se tuntuukin.

AIHA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivisesta kommentistasi. Välillä uskallan toivoa parasta, mutta sitten taas " järki" saa voiton ja masennun. Täytyy nyt yrittää jaksaa viikko.

Onkos muilla kokemuksia? Tässähän siis ilmeisesti on kyse keskeytyneestä keskenmenosta.

Vierailija
4/4 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta mä kävin yksityisellä gynellä viikoja pit olla noin 10, mutta sikiö vastas viikkoja 7 mutta syke näkyi selvästi. Testin tein kuitenkin silleen että toi rv 10 ois ollu se oikee... Noh, hyvillä mielin odottelin pientä kunnes rv 13+1 alko tosi niukka vuoto ja menin gynelle. Siellä todettiin sikiö kuolleeksi ja koko vastas viikkoja 9. Pääsin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen. Toivottavasti sun kohdalle osuu papempi tuuri ja saat pitää pienen...

Kaikkea hyvää syksyysi ja voimia.

Marilla (km 31.9.06)